Gå til innhold
Hundesonen.no

Mette-Marit en av verdens ledende tenkere..


QUEST
 Share

Recommended Posts

https://www.nrk.no/kultur/mette-marit-pa-liste-over-ledende-tenkere-1.13272591

Jeg må jo bare innrømme at jeg ble en smule overrasket da jeg første gang så denne utnevnelsen.. Damen var nok ikke en av de første jeg kom i tanker om, i så måte..

Nå ser jo jeg at også MDG's Rasmus Hansson også står på listen, så det er mulig at man ikke oppfatter dette med 'tenker' helt på riktig eller samme måte som utvelgelseskommiteen...:P 

Noen 'tanker' om lista og valg av kandidater? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, QUEST skrev:

https://www.nrk.no/kultur/mette-marit-pa-liste-over-ledende-tenkere-1.13272591

Jeg må jo bare innrømme at jeg ble en smule overrasket da jeg første gang så denne utnevnelsen.. Damen var nok ikke en av de første jeg kom i tanker om, i så måte..

Nå ser jo jeg at også MDG's Rasmus Hansson også står på listen, så det er mulig at man ikke oppfatter dette med 'tenker' helt på riktig eller samme måte som utvelgelseskommiteen...:P 

Noen 'tanker' om lista og valg av kandidater? :ahappy:

Jada ... såeeh ... joda ... 

Men når jeg ser nærmere på lista, så er hun jo egentlig bare med på lasset i lag med blant annet Melinda Gates som bidragsyter til Maveric Collective - som sikkert er en flott organisasjon med edle motiver ... men neppe H.K.H Kronprinsesse Mette-Marits tankegods. Har egentlig ikke noe i mot Mette-Marit, på tross av at jeg mener konger,prinser og prinsesser og slikt tøv er noe som burde høre fortiden og evt Disney til, men tror det skal holde hardt å kalle henne en stor tenker ... Tipper hun er en sånn litt over middels tenker jeg, som store deler av jordens befolkning er.

Rasmus Hansson har vel forsåvidt mer der å gjøre (mer enn H.K.H Kronprinsessen altså), men det forbløffer meg at han har funnet veien til en slik liste. Han tenker åpenbart mye, men det er jo ikke så vanskelig å gjøre seg bemerket om man tar et helt klart og urealistisk standpunkt til menneskehetens største utfordring. Og det er jo ikke noe originalt i det han sier, han sier bare det samme som alle de andre av samme sorten. Noe sier meg at det er en eller flere nordmenn som står bak den lista der ... hvordan i herrens navn kunne de vite om Rasmus Hansson ellers ... ?

Et lite hint om hvor mye vekt man skal legge i denne lista får man vel forøvrig av at det er umulig å finne ut hvem og hvordan man har kommet fram til denne lista...

Kjenner fælt få ellers på lista - men en slik liste uten Elon Musk er jo bare tull. Ikke at jeg er noe spesielt fan, men det er vel få i verden i dag som har så radikale visjoner kombinert med gjennomføringsevne. Tesla, Hyperloop og et privat romprogram med planlagt kolonisering av Mars innen få år er noe av det. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor "ledende tenker" hun er, det skal jeg ikke si noe om, men i posisjon av sin stilling har hun stor makt og innflytelse, og jeg synes at hun har brukt sin makt og innflytelse på veldig positive ting. :) Hun fremstår alltid i et godt lys, og hadde alle offentlige personer brukt  sin berømmelse på den måten hun gjør, tror jeg verden ville ha vært et langt bedre sted.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jo helt klart at Rasmus hører til på den lista, men det var vel kanskje ikke noen bombe. :P Han har faktisk løfta radikal miljøpolitikk og hatt større innflytelse enn mange i Norge er klar over. Og det har han gjort lenge før han kom inn på Stortinget. Mette Marit har jo engasjert seg i positive ting, og har innflytelse i kraft av den posisjonen hun har, men jeg vet ikke om jeg ville kalt henne en stor tenker? Jeg får i alle fall ikke bakoversveis av å høre henne tale. Lista handler vel mer om innflytelse i kraft av den posisjonen de befinner seg i enn om å være banebrytende filosofer kanskje.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen hemmelighet at jeg ikke akkurat er noen royalist.. For å holde oss til Norge så tenker jeg at det hdde vært naturlig at det hadde sluttet med Harald. 

For meg er det tåpelig å bruke store summer på å holde en familie med et luksusliv.

Nu som kongefamilier stort sett har sluttet med interessant innavl, så har vi liksom ikke så mye nytte  av de lenger heller. Før kunne man i alle fall studere effekten av den omtalte avlen :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Marit? Dama bruker pels, de kjøpte doodle fra Drøbak, og hun brukte sin stilling til å hente surrogat barn fra India for noen venner.. og tenker attpåtil??? Nei bevare meg vel. Kronprinsparet får meg til å tenke at vi bør slutte med konger og dronninger og sånn når de vi har, har gått heden (for de er flotte.. men ungene deres.. )

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, TonjeM skrev:

Mette Marit? Dama bruker pels, de kjøpte doodle fra Drøbak, og hun brukte sin stilling til å hente surrogat barn fra India for noen venner.. og tenker attpåtil??? Nei bevare meg vel. Kronprinsparet får meg til å tenke at vi bør slutte med konger og dronninger og sånn når de vi har, har gått heden (for de er flotte.. men ungene deres.. )

Jeg kan altså ikke være mer enig! Signeres!!:icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...