Gå til innhold
Hundesonen.no

God, men billig printer

Recommended Posts

Noen her med noen erfaringer fra printere? Ser etter en i julepresang, med pris på rundt 5-600kr. Helst mulighet for å bruke trådløs, og vil gjerne ha både skanne- og utskriftsmuligheter (virker som de fleste har det). Jeg ser jo at det er flere alternativer i prisklassen, men jeg er så usikker på hva jeg burde se etter. Så noen med noen tips? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal du skrive ut, hvor ofte og hvor mye? Farge?

Til den prisen får du jo uansett bare blekk hvis du skal ha multifunksjon. Det er dyrere per utskrift hvis du skriver ut lite og sjeldent. I den prisklassen holder jeg en knapp på HP, selv om Epson og Canon er brukbare. På prisjakt.no kan du gå på multifunksjonsskrivere og søke etter dine kriterier, da har du ikke veldig mange alternativer egentlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, simira skrev:

Hva skal du skrive ut, hvor ofte og hvor mye? Farge?

Til den prisen får du jo uansett bare blekk hvis du skal ha multifunksjon. Det er dyrere per utskrift hvis du skriver ut lite og sjeldent. I den prisklassen holder jeg en knapp på HP, selv om Epson og Canon er brukbare. På prisjakt.no kan du gå på multifunksjonsskrivere og søke etter dine kriterier, da har du ikke veldig mange alternativer egentlig.

Som sagt en gave, men tror det går mest i sort/hvitt, men tenker det er greit med farge om mulig. Blir nok ikke kjempemye brukt, så det meste duger sikkert. Bare greit å styre unna om noen har noen dårlige erfaringer tenkte jeg! :)

Men da skal jeg se på HP, takk! Så på en Epson på tilbud, men blekkpatroner til den var veldig dyre i forhold til Canon og HP.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bestilte en billig printer etter jeg flyttet, en HP DeskJet 3630. Den printer, scanner og kopierer og fungerer egentlig trådløst, men skolenettet her blokkerer det så jeg må koble den til. Uansett, til mitt bruk er den perfekt, dessuten er den hvit og ser pen ut så det er jo også noe :P Jeg er jo student, har brukt skriveren så og si daglig siden jeg kjøpte den i midten av september til å skrive ut power point slides til forelesninger, artikler osv. Den har fungert perfekt til det. Det eneste som er litt irriterende er at man ikke kan skrive ut dobbeltsidig med mindre man gjør det manuelt (altså for hånd snur arket osv) og det gidder jeg ikke. Men det får man nok heller ikke i prisklassen du tenker på uansett. Selve skriveren kom på rundt 40 pund, altså rundt 400,-. Jeg kjøpte en blekkpakke med èn patron svart og èn patron farger, det kom på 200,- og jeg har enda ca halvparten igjen av hver tross nesten daglig bruk, så syns ikke det er så gæernt. Jeg bestilte alt via Amazon så kan jo være prisene er annerledes om du kjøper i norsk butikk, men det burde innenfor budsjett likevel :ahappy: 

Edit: kan jo også nevne at jeg gjorde ganske grundig research før jeg kjøpte siden jeg har gått på en smell tidligere med elendige printere (både dyre og rimligere), og dette er en printer veldig mange er fornøyde med. Veldig enkelt å koble til, har hatt null problemer. I tillegg får man med blekkpatroner når man kjøper, men de er bare halvfulle og må byttes kjapt.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 minutes ago, laikamor said:

Som sagt en gave, men tror det går mest i sort/hvitt, men tenker det er greit med farge om mulig. Blir nok ikke kjempemye brukt, så det meste duger sikkert. Bare greit å styre unna om noen har noen dårlige erfaringer tenkte jeg! :)

Men da skal jeg se på HP, takk! Så på en Epson på tilbud, men blekkpatroner til den var veldig dyre i forhold til Canon og HP.

Blekkpatroner til printere, kjøper du billig på f.eks Blekkskriveren dott no. De bruker samboer, når han bestiller blekkpatroner. Gratis frakt har de også :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Poenget er at om skriveren er lite brukt og blir stående lenge mellom hver gang så er laser mye bedre enn blekk fordi blekket kan tørke ut. Nå er det et mindre problem på nyere skrivere, men kommer litt an på hvor lenge det er snakk om. For en laserskriver må du uansett opp en del i pris, så det blir jo ikke så aktuelt. Men vær obs på å kjøpe originalt blekk isåfall, sider som den over selger ofte kopiblekk som er billigere, men dårligere.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 minutter siden, Mardina skrev:

Blekkpatroner til printere, kjøper du billig på f.eks Blekkskriveren dott no. De bruker samboer, når han bestiller blekkpatroner. Gratis frakt har de også :D

Har kjøpt på inkclub tidligere og vært fornøyd. De har fungert greit, selv om det har vært en stund mellom hver gang jeg bruker skriveren. Men selv der kostet de endel for de til Epson. Men takk for tips! 

Tenker det blir en HP deskjet, da. Får ta en tur til elkjøp eller noe og se hva de har og anbefaler :) Takk for tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har mulighet en dag, gå innom Staples på Minde.
Vi har svart/hvit laser, den kan ikke scanne, men skriver ut bra og lenge på en tonerkassett. De multifunksjonsgreiene er egentlig ikke mer enn middels på noe av det de skal gjøre dessverre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Kokospaniel said:

Vi har svart/hvit laser, den kan ikke scanne, men skriver ut bra og lenge på en tonerkassett. De multifunksjonsgreiene er egentlig ikke mer enn middels på noe av det de skal gjøre dessverre

Det kommer veldig an på hva du går for altså. Men i den prisklassen som diskuteres her, ja. Samtidig godt nok til lett "husbruk" for folk flest.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
25 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Tenker at skannemulighet er en stor fordel. Den funksjonen blir nok brukt like mye som selve printingen. Så det blir nok en multifunksjonsskriver. Har en selv som jeg er godt fornøyd med, den er vel 5-6år gammel nå. Funker helt fint til mitt bruk. Tenker at han som får gaven ikke har behov for noe mer enn meg. Må være godt nok til å skrive ut enkle dokumenter, samt skanne dokumenter. Så det blir nok en blekkskriver, selv om sikkert laser hadde vært bedre. Men skal jeg få med skanner også så må jeg opp i pris, og det har jeg ikke sjans til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scanne kan en jo gjøre med mobilen så det hadde ikke jeg brydd meg veldig om. Selv bruker jeg ofte office lence i stede for en av printerne. Mye raskere og enklere. Relativt god kvalitet blir det også

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Ja, det er prøvd ut, uten effekt. Hun er heldigvis ikke ekstremt plaga, men merker hun klør mer på denne tiden som vi er mere inne. Vi har prøvd det meste av medisiner også, bortsett fra kortison, som jeg absolutt ikke har lyst til å bruke.. 
    • Tips til sånne små "pods": vet de selger dem på nettbutikken WISH til noe slikt som en femtilapp per stk, men de har også noen skikkelig solide på Tigr eller TGR eller Tiger eller hva det nå heter - sånn dilldall-butikksak  Der var det vel også 30-40kr for en stk. Ellers fungerer nå Biltema sine balanseputer perfekt, og jeg har et par av dem. Bruker dem ofte i kombinasjon - for eksempel den ene oppå den andre, da blir det ekstra vanskelig. Men jeg skulle gjerne hatt noen som var enda større i diameter? Tips, utenom FitPaws sine (som konkludert... de er dyre)? En av min hunds favorittøvelser er å bukke - både på FitBone, med bakbena/forbena på pute. Også å sitte med forlabbene på en boks/pute, rævva på gulvet, opp og stå uten å fjerne forlabbene. Ned igjen, og opp. Hundesquats  Rygge oppå måtte jeg lære inn med bøker inntil en vegg før han skjønte greia og turte å prøve det på disse ustødige greiene.  
    • Når jeg gjelder å trene agility (og lydighet, antar jeg) så er dette noe du kan gjøre med mer eller mindre ALLE raser, selv om det kanskje kreves forskjellige treningsmetoder og tidsbruk. Som eier av en litt uvanlig spirr selv synes jeg det er ekstra gøy når man ser noe "utenom det vanlige" på banen, og bare fordi de ikke er utbredt på de store showene betyr ike det at de ikke kan brukes.  Det er ikke til å stikke under en stol at dersom du konkurrerer i størrelsesklasse stor, så er det nærmest umulig å hevde seg i klasse 3 uten en gjeterhund. Sånn er det bare blitt. Men klasse 3 er tross alt tilsvarende eliteklassen, og det er farten, ikke ferdighetene på banen, jakthundene taper på. Så om du bare vil gjøre dette for gøy og ikke har ambisjoner om å trenge deg inn på landslaget er jakthundene helt fine å bruke til agility, og de er ofte i stand til å gå disse feilfrie rundene som kan være gull verdt på alle nivåer. Så akkurat det ville ikke jeg bekymret meg over, og når det kommer til labradoren har jeg sett flere som løper gode løp med dem. Du kan jo også tenke på at de hundene som raver høyest innenfor disse sportene krever også mye mer i hverdagen, så du får veie opp hva som er viktigst for deg.  Jeg er enig i at sheltie kan passe dine kriterier - få hunder som er så tilpasningsdyktig i forhold itl aktivitetsnivå og arbeidskapasitet som sheltien, etter det jeg har erfart. Bjeffing finnes selvfølgelig, men de bjeffer jo ikke på ingenting heller, så det kan helt fint trenes på. Også er den en "mild" gjeterhund, så de er lette å trene, myk og førerorientert, og har ikke like mye innstinkt til å stikke på jakt i skogen som for eksempel en jaktcocker eller terrier.  Også må jeg jo si som alltid blir foreslått i sånne tråder - hva med puddel?  Mellompuddel for eksempel? Det har jeg også fått inntrykk av at er litt sånn potet-hund, er hva du gjør den til, lett å trene, grei å ha med å gjøre, osv. Innbiller meg at det er mindre bjeffing og stress på dem også.
    • For 3 uker siden bet Mynte Nitro i halen. Og siden da har det vært utrolig vanskelig å få det til å gro. For det har vært vanskelig å få en bandasje til å sitte  på en lang og glatt hale som logrer (har etterhvert funnet en måte som funker greit) og han slår opp såret lett ved å komme borti alt av kanter og hjørner siden halen er så lang. Også når jeg kommer hjem så logrer han mye og kan slå imot dører og vegger.  Jeg har skiftet på han to ganger om dagen med bandasje, men det har begynt å blø litt når jeg tar av, så da har jeg latt den være på lengere for å gi såret ro. Men i helga så ble det betent   Det lukter og ser ikke så bra ut. Har renset og smurt på sårsalve, og fått tak i en honningsalve som jeg har prøvd på idag.  Jeg tenker å gi det et par dager for å se før jeg drar til veterinæren.  Men hva kan egentlig veterinæren gjøre?  Kanskje det blir antibiotika neste, men  er redd for at de må ta bort haletuppen   Vet ikke nårtid de velger å gjøre slikt isåfall..   
    • Fjern hannhunden om den plager tispa. Be han om å legge seg, ta han i bånd eller sett han bak en grind eller noe. Gjør dette når han ikke hører etter. Sannsynligvis vil det roe seg med alderen, men inntil da må dere gripe inn om han blir plagsom. 
  • Nylig opprettede emner