Gå til innhold
Hundesonen.no

Kroppspress blandt nybakte mødre


QUEST
 Share

Recommended Posts

Med amming er det ofte ikke alltid god nok veiledning der ute heller. For min del har ammehjelpen vært de som virkelig har kunne hjelpe. Ikke så imponert over andre instanser.

Har forøvrig ikke opplevd kroppspress, verken da storebror ble født i 2012, eller da twinsa ble født i 2016.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Med amming er det ofte ikke alltid god nok veiledning der ute heller. For min del har ammehjelpen vært de som virkelig har kunne hjelpe. Ikke så imponert over andre instanser.

 

Enig!! Sliter så med overproduksjon som gav oss alle problemene med første, og dette er det kun ammehjelpen som har kunnskap om. Bortsett fra at en jordmor henviste til ammehjelpens artikkel om temaet har verken fastlege, jordmødre eller helsesøstre engang hørt om intervallamming. De kommer bare med den samme klisjeen om at "godt å ikke ha for lite" og "luksusproblem." 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Marie skrev:

Enig!! Sliter så med overproduksjon som gav oss alle problemene med første, og dette er det kun ammehjelpen som har kunnskap om. Bortsett fra at en jordmor henviste til ammehjelpens artikkel om temaet har verken fastlege, jordmødre eller helsesøstre engang hørt om intervallamming. De kommer bare med den samme klisjeen om at "godt å ikke ha for lite" og "luksusproblem." 

https://ammehjelpen.no/artikkel/69/Melkespreng-mye-melk-og-overproduksjon

Regner med det var denne artikkelen du henviste til? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe kroppspress har jeg ikke opplevd, hverken da jeg fikk mitt første barn for 7 år siden, ei heller da minsten kom. Men opplevelsen av svangerskapsomsorg, sykehus og helsesøstre har gitt meg et instenst hat til jordmødre, barnepleiere og helsesøstre. Avskum og imbesile idioter hele hurven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mira2.0 skrev:

Noe kroppspress har jeg ikke opplevd, hverken da jeg fikk mitt første barn for 7 år siden, ei heller da minsten kom. Men opplevelsen av svangerskapsomsorg, sykehus og helsesøstre har gitt meg et instenst hat til jordmødre, barnepleiere og helsesøstre. Avskum og imbesile idioter hele hurven!

Oj..er det lov å be om en nærmere  forklaring? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Oj..er det lov å be om en nærmete forklaring? :) 

Klart det. Jeg reagerte veldig sterkt på å bli behandlet som et menneske som trengte å bli skånet, som ble behandlet som en idiot og uten at de selv kunne legge sammen 2 pluss 2. To forskjellige sykehus, 4-5 forskjellige jordmødre og 5 helsesøstre. Evindelige overtramp på komfortsoner (lov å vise litt respekt selv om man skal undersøke intime deler, de er ikke følelsesløse), et kjas om amming (er ikke lagd som ku) og uten evne til å tenke. Jeg har en trivselsvekt som voksen i underkant av 50 kg, samme med faren til barna mine. Klart de ikke blir liggende på de øvre kurvene! Det er lov å slutte å mase etter en gang eller to ;) Jeg er utdannet helsepersonell selv og reagerte svært sterkt på den middelalderske holdningen til den gravide/nybakte moren. Jeg vil bli hørt, jeg vil bli respektert. Mister ikke intelligensen selv om man har barn i magen eller en baby på armen! 

 

Edit: å si at det er TO pyntesting når det blir betennelse i minst 15-20 sting og man ikke er i gjenge på 6 uker etterpå, det er faktisk grov løgn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, QUEST skrev:

https://ammehjelpen.no/artikkel/69/Melkespreng-mye-melk-og-overproduksjon

Regner med det var denne artikkelen du henviste til? :) 

De har gode artikler, men jeg har også hatt god nytte av å ta kontakt med de direkte, for eksempel via epost. Da får en hjelp som er helt tilpasset egen situasjon.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...