Gå til innhold
Hundesonen.no

Uvanlig spretten hund?


QUEST
 Share

Recommended Posts

Jeg kom til å tenke på om den ene hunden her er uvanlig spretten? Hen har ingen som helst problemer med å hoppe opp på kjøkkenbenken som er 90 cm høy. Hen behøver heller ingen 'prøvehoppinger' eller gjentagne forsøk, spretter bare rett opp på benk eller kjøkkenbord. Jeg har aldri trent hen til å hoppe på noe vis, så dette har kommet helt av seg selv. Jeg burde kanskje nevne at hunden er under 30 cm i mankehøyde :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er uvanlig :) Hatt sheltie på 34,5 cm, og hoppet rett opp uten sats/fart samme høyde/høyere. Så jeg ville sagt at hunden var spretten, men ikke uvanlig spretten:ahappy: 

Heldigvis lærte hun aldri at hun kunne hoppe opp på benk/bord her hjemme. Mer usikker på der hun bor nå:teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det :)  Roxanne Meyer sa så fint at det sikreste tegnet på at en persom eier en italiener er små poteavtrykk på klærne til eier i skulderhøyde :)  Så et par på søndag som jeg trodde stod og spratt en lilla ball mellom seg men det var en italiener med lilla klær som gledet seg til å løpe. Den hoppet garantert høyere enn 90 cm :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolleren min som var verdens mest gubbige hund - han var født lillgammal, tok en dag stille høyde opp på spisestuebordet og var nok godt over 80 cm opp i lufta før han landet på det. Det kom som et stort sjokk på alle - inkludert ham selv egentlig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine tidligere shelties pleide å hoppe opp fra stillestående og gi meg nuss han:ahappy:  Nano pleier å hoppe opp og stemple meg i brystkassa når han blir ivrig og jeg trodde ikke mine egne øyne den dagen han kom løpende, hoppa, snudde i lufta og brukte magen min for å sparke ifra med bakbena før han føyk videre gjennom skogen, han er ikke helt vel bevart den bikkja:lol: og han var vel 3-4mnd da han første gang hoppa opp på muren vi har bak huset her, den er vel 1m høy ca, jeg skjønte ingenting for valpen stod rett ved muren helt rolig, og plutselig var han oppå den:P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, simira skrev:

Er ikke 90 cm ganske lavt for en kjøkkenbenk? Gårdshunden hopper uten problemer opp på bord og benker høyere enn det. Vi prøver å begrense det til steiner og murer utendørs...

Mulig at benkene er høyere i nyere hus men jeg har faktisk målt høyden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tuvane skrev:

Tror ikke det er noe uvanlig med det altså, hunder er ofte ekstremt spretne sammenlignet med f. eks oss. :P Rekk opp en hånd alle som klarer å hoppe opp på kjøkkenbenken fra stillestående med samlede bein. *host*

Hm...nå ble jeg jo selvfølgelig nysgjerrig da..  menne..for det første vil jeg ikke prøve hjemme ( av hensyn til benk/hus/gulv :P) og for det andre ville jeg hatt en skikkelig tjukkasmadrass på gulvet under :lol: *lurer på om noen faktisk klarer noe sånt*

3 timer siden, Turb skrev:

Tolleren min som var verdens mest gubbige hund - han var født lillgammal, tok en dag stille høyde opp på spisestuebordet og var nok godt over 80 cm opp i lufta før han landet på det. Det kom som et stort sjokk på alle - inkludert ham selv egentlig... 

Ikke dårlig men tollere er vel noe mer i skulderhøyde enn min, som er under 30 cm :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, QUEST said:

Hm...nå ble jeg jo selvfølgelig nysgjerrig da..  menne..for det første vil jeg ikke prøve hjemme ( av hensyn til benk/hus/gulv :P) og for det andre ville jeg hatt en skikkelig tjukkasmadrass på gulvet under :lol: *lurer på om noen faktisk klarer noe sånt*

På "Best av de beste" tror jeg de beste av mennene klarte å hoppe 110 eller 120, men såvidt jeg husker røk de andre på rundt 100 cm. Dette da topptrente idrettsutøvere. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...