Gå til innhold
Hundesonen.no

Økonomi angående dyr


anonym2323
 Share

Recommended Posts

Tipper at Linni er et troll, jeg. Hun har tydeligvis en tibetansk spaniel, som har hatt to kull, en golden retriever som er inseminert, men allikevel så klarer ikke Linni å kjenne igjen tegn på drektighet. Hun har to chihuahuas, hvorav den ene halter men hun klarer ikke å gjette på patella luksasjon av seg selv, hun lurer på når chihuahua-hannen er gammel nok for avl, hun har en venninne med en rottweiler med dårlig mentalitet der oppdretter har sagt at hun burde ha et kull for da blir det så meget bedre, og hun har foreldre som ikke klarer å se at en hund med massiv våteksem burde vært hos veterinær for behandling, og nå har hun en kjærste som ikke har råd til å betale veterinærbehandling for bikkjene sine..? 

Enten er det trolling, eller så har hun hatt max uflaks med miljøet hun lever i. For å si det sånn. Om det ikke er trolling, så er det vel neppe bare kjærsten som burde kvitte seg med noen hunder.. 

imageedit_1_3165603876.jpg

:rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Henge ut kjæresten? Skjønner ikke hvorfor det er så mange negative kommenterar som går direkte på trådstarter her. Greit nok at man aldri er anonym på nett hvis noen absolutt er ute etter å finne ut h

Har visst lest med feil briller på...forsto det som at hunder med åpenbare tann/øyeprob ikke fikk tilsyn av vet jeg. Forøvrig vet jeg ikke hvor i landet dette er, navn, raser eller noe så vil påstå an

Å ikke ta med dyrene sine til veterinær hvis man mistenker at de plages er rett og slett veldig dårlig gjort. Du kan jo true han med å kontakte mattilsynet. Ingen dyr skal gå rundt å lide pga eiers øk

11 timer siden, Rocket skrev:

Jeg ville kontaktet nav her. Om helse tilsier at hund er positivt for samboeren din så kan det hende du er heldig og de kan dekke noen utgifter i den forbindelse. (Jeg har slekt som fikk dekket stall leie f.eks til sin hest i en periode hvor vedkommende ikke klarte betale selv og var under utredning ifm egen helse) 

Jepp, ska prøve det :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, 2ne skrev:

Tipper at Linni er et troll, jeg. Hun har tydeligvis en tibetansk spaniel, som har hatt to kull, en golden retriever som er inseminert, men allikevel så klarer ikke Linni å kjenne igjen tegn på drektighet. Hun har to chihuahuas, hvorav den ene halter men hun klarer ikke å gjette på patella luksasjon av seg selv, hun lurer på når chihuahua-hannen er gammel nok for avl, hun har en venninne med en rottweiler med dårlig mentalitet der oppdretter har sagt at hun burde ha et kull for da blir det så meget bedre, og hun har foreldre som ikke klarer å se at en hund med massiv våteksem burde vært hos veterinær for behandling, og nå har hun en kjærste som ikke har råd til å betale veterinærbehandling for bikkjene sine..? 

Enten er det trolling, eller så har hun hatt max uflaks med miljøet hun lever i. For å si det sånn. Om det ikke er trolling, så er det vel neppe bare kjærsten som burde kvitte seg med noen hunder.. 

imageedit_1_3165603876.jpg

:rolleyes: 

Du trenger ikke å snakke om noe du ikke vet. Jeg eiger ingen hunder, å jeg lyger ikke om det. Golden retriveren var bardomshunden min og er hos foreldrene mine. Å den rottweiler spurte jeg her inne for jeg viste det ikke var bra! Å ekseme hans er behandlet og er så og si vekke nå.

Syns du virket utrolig stygg og slem. Du trenger ikke å gå på angrep på folk på den måten. Jeg bare er livredd noe skal skje, for jeg kan ikke se på det. 

Men uansett frekt her inne syns jeg. Jeg skal nå slette kontoen her inne. Jeg tørr ikke å spør om mer her inne. Synes folk er ekstremt slemme her inne. 

Håper noe kan sende meg en melding om hvordan jeg sletter kontoen her inne. For det ikke til^ 

Denne hundesonen syns jeg er rakking på folk å alt mulig. Trudde dette var en behjelpelige side, men folk er bare frekke.

Men tusen takk for dere som hjulpet meg fint på dette forumet :) 

Så igjen, håper noe kan sende meg på innboksen kor eg slette denne kontoen. 

Men mange av dere har vært gode og snille :) 

Må bare få med

viste eg legge ut noe på verge av andre. Så kofor for eg ett helvette på meg ? Jeg blir ekstremt såret av dette.

Men for finne meg ett bedre forum med folk som ikke bruker ting mot meg. Jeg vil bare hjelpe andre med forslag.  

 

 

 

Så for dere ha en fin dag videre.:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, anonym2323 said:

Du trenger ikke å snakke om noe du ikke vet. Jeg eiger ingen hunder, å jeg lyger ikke om det. Golden retriveren var bardomshunden min og er hos foreldrene mine. Å den rottweiler spurte jeg her inne for jeg viste det ikke var bra! Å ekseme hans er behandlet og er så og si vekke nå.

Men du skreiv at den var insiminert for bare litt siden allikevel. Du har og skrevet om to chihuahuaer du eier, og du har sagt du har en tibetansk spaniel som har hatt to kull. Du har skrevet om rottweileren til venninna di som oppdretteren mente burde gå i avl. Jeg trenger bare å gå inn på profilen din for å finne innlegg du har skrevet før. 

Just now, anonym2323 said:

Syns du virket utrolig stygg og slem. Du trenger ikke å gå på angrep på folk på den måten. Jeg bare er livredd noe skal skje, for jeg kan ikke se på det. 

Javisst, det er jeg som er stygg og slem som legger ut om venninner, kjærster og foreldre på et offentlig internettforum så alle kan se. 

Just now, anonym2323 said:

Men uansett frekt her inne syns jeg. Jeg skal nå slette kontoen her inne. Jeg tørr ikke å spør om mer her inne. Synes folk er ekstremt slemme her inne. 

Håper noe kan sende meg en melding om hvordan jeg sletter kontoen her inne. For det ikke til^ 

Denne hundesonen syns jeg er rakking på folk å alt mulig. Trudde dette var en behjelpelige side, men folk er bare frekke.

Men tusen takk for dere som hjulpet meg fint på dette forumet :) 

Så igjen, håper noe kan sende meg på innboksen kor eg slette denne kontoen. 

Men mange av dere har vært gode og snille :) 

Må bare få med

viste eg legge ut noe på verge av andre. Så kofor for eg ett helvette på meg ? Jeg blir ekstremt såret av dette.

Men for finne meg ett bedre forum med folk som ikke bruker ting mot meg. Jeg vil bare hjelpe andre med forslag.  

Moderator kan hjelpe deg med sletting av konto. 

Hvis du syns det er et ******* at en fremmed setter spørsmålstegn ved hva du skriver om dine nærmeste på et offentlig internettforum, så får vi håpe at dine nærmeste ikke finner ut hva du har skrevet om de på et offentlig internettforum. Det kan få deg i langt mer trøbbel enn at jeg kaller deg et troll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Men du skreiv at den var insiminert for bare litt siden allikevel. Du har og skrevet om to chihuahuaer du eier, og du har sagt du har en tibetansk spaniel som har hatt to kull. Du har skrevet om rottweileren til venninna di som oppdretteren mente burde gå i avl. Jeg trenger bare å gå inn på profilen din for å finne innlegg du har skrevet før. 

Javisst, det er jeg som er stygg og slem som legger ut om venninner, kjærster og foreldre på et offentlig internettforum så alle kan se. 

Moderator kan hjelpe deg med sletting av konto. 

Hvis du syns det er et ******* at en fremmed setter spørsmålstegn ved hva du skriver om dine nærmeste på et offentlig internettforum, så får vi håpe at dine nærmeste ikke finner ut hva du har skrevet om de på et offentlig internettforum. Det kan få deg i langt mer trøbbel enn at jeg kaller deg et troll. 

Ja, har sendt melding til moderator ^ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Du har jo tidligere skrevet at du har to chihuahua?

Nei, beklager

missforståelser her. Jeg har ikke det. Det er han som har det. Jeg eiger ikke noe hunder. Var ikke så lenge siden jeg flyttet inn til samboer. 

Han som står på kjøpskontrakt og eiger. Aner ikke hvordan jeg skal bevise dere det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, anonym2323 skrev:

Nei, beklager

missforståelser her. Jeg har ikke det. Det er han som har det. Jeg eiger ikke noe hunder. Var ikke så lenge siden jeg flyttet inn til samboer. 

Han som står på kjøpskontrakt og eiger. Aner ikke hvordan jeg skal bevise dere det. 

kan heller ikke legge ut det som

bilder her. For da ser dere navn liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mackenzie skrev:

Henge ut kjæresten? Skjønner ikke hvorfor det er så mange negative kommenterar som går direkte på trådstarter her. Greit nok at man aldri er anonym på nett hvis noen absolutt er ute etter å finne ut hvem man er. Men det er jo ikke nevnt noe som helst av private opplysninger her, ikke engang hvor i landet de holder til. Om jeg så hadde vært typen hennes og sett posten hennes hadde jeg søren meg bare vært glad hun brydde seg. For det er det jeg leser av teksten, hun syns oppriktig det gjør vondt å stå på sidelinjen å se på når hun føler han ikke er økonomisk i stand til å ta vare på hundene dersom uhellet skulle være ute. Ikke at han er udugelig eller fæl, eller ikke tar godt nok vare på hundene i hverdagen. Det må jo være lov å uttrykke bekymring ovenfor det økonomiske i forbindelse med veterinærkostnader hvis det verste skulle skje, uten at hun skal bli beskyldt for å være en dårlig kjæreste vel? 

Og nei, jeg sier ikke at man ikke burde ha hund om man har dårlig råd. Det kommer jo bare an på hvordan man prioriterer ting, med mindre man sliter ekstremt såklart. 

Takk!akkuratt sånn jeg tenker. Synes ikke det er noe gøy og se på sånt. Men jeg trur ikke han hadde blitt sint. For jeg ser innerst inne han forstår det. 

Ja mener ikke å være stygg mot

han eller noe. Han er en kjempe mann. Men jeg mener det økonomiske ikke skal gå

uttover dyra. Ser det er litt vanskelig uten forsikring på dem. 

Men uansett leste forsikring ikke dekker arvelige sydommer tannhelse? Vet du noe om det ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, anonym2323 skrev:

Meiner selvfølgelig ikke det er den værste skaden. Men liksom det er ganske vanlig hos små raser, så er litt rart ikke det blir dekket..: 

Det er vel nettopp derfor det ikke blir dekket. Forsikringsselskapene skal jo først og fremst tjene penger.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Det er vel nettopp derfor det ikke blir dekket. Forsikringsselskapene skal jo først og fremst tjene penger.

Ja. Jeg leste på facebook på Agria siden facebook side. Stod jo bare klager på ting ikke blir dekket..

Men det er jo ganske dumt da.

Men er IF - Gjensidige bedre ? Eller f.eks DNB eller Sparbank forsikring? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, når man fremstiller det som at man selv har hatt flere kull, har inseminert, eier chihuahuaer, så kanskje man burde vurdere hvordan man generelt ordlegger seg når man plutselig snur på flisa og blir sur når folk stiller spørsmål... 

 

Hva som er hva i dette tilfellet er uansett kul umulig å svare på, når det er et slikt sammensurium, men man har et ansvar om man ser et dyr lider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, anonym2323 skrev:

Ja. Jeg leste på facebook på Agria siden facebook side. Stod jo bare klager på ting ikke blir dekket..

Men det er jo ganske dumt da.

Men er IF - Gjensidige bedre ? Eller f.eks DNB eller Sparbank forsikring? 

Sannsynligvis ikke, og det er nok ingen forsikringsselskaper som dekker sykdom som hunden allerede har når forsikringen tegnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Line skrev:

Altså, når man fremstiller det som at man selv har hatt flere kull, har inseminert, eier chihuahuaer, så kanskje man burde vurdere hvordan man generelt ordlegger seg når man plutselig snur på flisa og blir sur når folk stiller spørsmål... 

 

Hva som er hva i dette tilfellet er uansett kul umulig å svare på, når det er et slikt sammensurium, men man har et ansvar om man ser et dyr lider.

Jeg ble ikke sur.

Men om jeg stiller spørsmål om noe så gjør jeg det på en fin måte.Jeg syns ikke folk skal gå på angrep når de ikke vet situajonen. 

Men uansett komme med stygge ord synes jeg er barnslig.’Jeg hadde dessverre aldri gjort det selv, fordi jeg har folkeskikk. 

Ja har hatt valpekull når jeg var lita,men selvfølgelig ikke jeg som stod ansvarlig. Bodde hjemme da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager TS, dette er IKKE en fornærmelse til deg selv om det kanskje kan føles sånn. 

Jeg ville bare skrive at det kan virke som trådstarter har litt problemer med skriving/formidling generelt. Jeg selv kan slite mye med det og det er fryktelig lett å skrive mye feil og gi andre inntrykk en det som er riktig når man har problemer med å det skriftlige språk. :)

Så dette med forvirring tror jeg kommer av det og at trådstarter faktisk også prøver å være anonym til en viss grad. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jo det er litt leit å skulle beskylde folk for å trolle fordi de spør om ting, selv om man så skulle ha vært så "dum" å fortelle om hendelser hvor man har tatt feil beslutning, skulle ha visst bedre, gjort ting andre er uenig i osv. Da blir det jo fort til at folk heller slutter å be om hjelp og fortsetter i samme mønster, og det er det jo ingen som får det noe bedre av. Spesielt ikke hundene det angår. 
Greit nok at man kan syns det er teit, eller underholdende eller hva enn situasjonen er. Men det ville kanskje bedre å holde akkurat det for seg selv og heller prøve å hjelpe noen som faktisk ber om hjelp? Bare en tanke. 

Jeg husker forøvrig jeg ble kalt for et nettroll på Canis da jeg var 14 eller noe, fordi jeg visstnok skrev for bra til å være så ung (det i seg selv er jo morsomt nok), men jeg ble dødlig fornærmet fordi jeg skjønte jo ikke at de ikke mente at jeg lignet et faktisk troll :lol: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, anonym2323 said:

Jeg ble ikke sur.

Men om jeg stiller spørsmål om noe så gjør jeg det på en fin måte.Jeg syns ikke folk skal gå på angrep når de ikke vet situajonen. 

Men uansett komme med stygge ord synes jeg er barnslig.’Jeg hadde dessverre aldri gjort det selv, fordi jeg har folkeskikk. 

Ja har hatt valpekull når jeg var lita,men selvfølgelig ikke jeg som stod ansvarlig. Bodde hjemme da :) 

Men da har jo ikke du hatt valpekull, og det blir helt feil å fremstille det slik. Det er også helt feil å fremstille det som at golden og småbikkjene er dine, og du har ansvar i insemineringen. Når du skryter på deg hunder og kull som ikke er noe du har noe med så fremstår du også i et veldig spesielt lys når du (som her) fraskriver deg alt ansvar. Det blir rett og slett vanskelig å vite hva man skal tro på, og da er det også mer nærliggende å kalle det for trolling. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mackenzie skrev:

Jeg syns jo det er litt leit å skulle beskylde folk for å trolle fordi de spør om ting, selv om man så skulle ha vært så "dum" å fortelle om hendelser hvor man har tatt feil beslutning, skulle ha visst bedre, gjort ting andre er uenig i osv. Da blir det jo fort til at folk heller slutter å be om hjelp og fortsetter i samme mønster, og det er det jo ingen som får det noe bedre av. Spesielt ikke hundene det angår. 
Greit nok at man kan syns det er teit, eller underholdende eller hva enn situasjonen er. Men det ville kanskje bedre å holde akkurat det for seg selv og heller prøve å hjelpe noen som faktisk ber om hjelp? Bare en tanke. 

Jeg husker forøvrig jeg ble kalt for et nettroll på Canis da jeg var 14, fordi jeg visstnok skrev for bra til å være så ung (det i seg selv er jo morsomt nok), men jeg ble dødlig fornærmet fordi jeg skjønte jo ikke at de ikke mente at jeg lignet et faktisk troll :lol: 

Ja, har nå bedt moderator om å slette med fra denne siden. Jeg elsket denne siden og lenge letet etter ett forum om hunder og dyr. 

Men nå har jeg erfart at dette bare var tull. Folk snakker om ting jeg har skrevet her før. Jeg føler jeg ikke kan be folk om hjelp på denne siden. Dette er vell en side for spørsmål og hjelp! Det sier seg vell selv at alt ikke kan være perfekt når jeg prøver og søke hjelp. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Men da har jo ikke du hatt valpekull, og det blir helt feil å fremstille det slik. Det er også helt feil å fremstille det som at golden og småbikkjene er dine, og du har ansvar i insemineringen. Når du skryter på deg hunder og kull som ikke er noe du har noe med så fremstår du også i et veldig spesielt lys når du (som her) fraskriver deg alt ansvar. Det blir rett og slett vanskelig å vite hva man skal tro på, og da er det også mer nærliggende å kalle det for trolling. 

 

Ja, forstår folk har missforstått her. Beklager jeg har ordsettet dette på en rar måte. Jeg er enig der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, anonym2323 skrev:

Ja, har nå bedt moderator om å slette med fra denne siden. Jeg elsket denne siden og lenge letet etter ett forum om hunder og dyr. 

Men nå har jeg erfart at dette bare var tull. Folk snakker om ting jeg har skrevet her før. Jeg føler jeg ikke kan be folk om hjelp på denne siden. Dette er vell en side for spørsmål og hjelp! Det sier seg vell selv at alt ikke kan være perfekt når jeg prøver og søke hjelp. 

 

Gikk tilbake på forumet. Ikke skrevet noe om valper-.- Å jeg skrev tydelig mine foreldre sin golden tispe. Å er vell lov til og hjelpe andre i familien med hunde ting? 

Trudde mann kunne spør om alt

mulig på denne siden jeg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns vel ikke at TS har 'hengt ut' sin samboer noe mer enn hva mange andre har gjort her på forumet til tider og de fikk da ikke tyn for det? :) 

Jeg kan forstå at man kan reagere på noe av det som er skrevet, det kan nok i noen tilfeller fremstå som litt uklart hva TS egentlig mener. Jeg sier meg enig med Mackenzie her, det hjelper vel ikke hundene om TS og andre sletter seg fra forumet, heller tvert imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Jeg syns vel ikke at TS har 'hengt ut' sin samboer noe mer enn hva mange andre har gjort her på forumet til tider og de fikk da ikke tyn for det? :) 

Jeg kan forstå at man kan reagere på noe av det som er skrevet, det kan nok i noen tilfeller fremstå som litt uklart hva TS egentlig mener. Jeg sier meg enig med Mackenzie her, det hjelper vel ikke hundene om TS og andre sletter seg fra forumet, heller tvert imot.

Ja :) Jeg trur det er greit nå. Men er noe jeg lurer på så jeg ville tatt privat på sånn chatt her, anonymt selvfølgelig :) 

Så vil ikke ta det her nå, men håper noen kan skrive til meg så jeg kan spørre hehe. 

Nei, lest mye rare ting på siden her alltså? Så trudde mann kunne skrive alt mulig som sagt uten og bli kalt noe..

Men mann er jo forkjellige . :) 

Men dere kunne bare gitt beskjed om det ikke lønnet seg og ta opp dette her. For jeg skrev jo det. Så skal prøve og ikke ta opp sånne merkelige ting her. Så beklager jeg til dere som har missforstått det jeg skriver. Har ikke meint noe vondt om nogen, og snakket med samboer osv. Så vi skal finne ut angående dette på ett vis. 

Men da fikk jeg jaffal luftet dette ut, så for dere ha en fin kveld videre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...