Gå til innhold
Hundesonen.no

Lynwyr Nav - border collie


roxie88
 Share

Recommended Posts

Da har jeg vært i helga hos @maysofie og hentet verdens søteste bc valp :wub: vidunderet heter Nav og jeg håper han skal bli gårdens gjeterhund og redningshund. Om vi kommer i mål blir spennende, lærerikt blir det uansett :ahappy: nå er vi nettopp kommet hjem, han har sjarmert hele familien i senk (de andre gutta mine er ikke helt overbevist enda men vi satser på at det går seg til) og han er bare så herlig og stødig og kul kar :wub: jeg er helt forelska :D definitivt verdt å trosse flyskrekken min for å hente :D når man i tillegg fikk blitt bedre kjent med @maysofie og den superkoselige mammaen hennes pluss selvfølgelig Lyn, Keo og Floss var turen komplett! Tusen takk for at vi ble så godt motatt og tusen takk for tilliten Maysofie, dette blir spennende :wub:

 

IMG_4327.JPG

IMG_4339.JPG

  • Like 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, mushi said:

Et nav er det som er inni et hjul som holder det sammen. Aldri falt meg inn at det er bedriften nav. emoji56.png

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
 

Enten det nav inni hjul eller som bedriften NAV, så er det jo unektelig et spesielt navn...:teehe: :ustol: :wink:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke videre om inspirasjonen bak navnet, men syntes det er litt morro at Nav også kan stå for navigasjon, når Lynwyr betyr ‘koordinatorer’. Passer godt for en gutt som skal bli gjeter- og redningshund :lol: 

(Det kom forøvrig ørt og førti spørsmål om navnet da jeg hadde sonen-snappen :P)

  • Like 4
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige kommentarer :D

Ang navnevalget så uttales det som NAV etaten ? Maysofie ville at valpene skulle ha enstavelsesnavn som er tradisjonelt på bc og da ville jeg ha ett navn som var litt annerledes :innocent:  Men hvis noen spør heretter skal jeg si at inspirasjonen er pga det maysofie har skrevet i quoten under - det er jo kult da :D

13 timer siden, maysofie skrev:

Jeg vet ikke videre om inspirasjonen bak navnet, men syntes det er litt morro at Nav også kan stå for navigasjon, når Lynwyr betyr ‘koordinatorer’. Passer godt for en gutt som skal bli gjeter- og redningshund :lol: 

(Det kom forøvrig ørt og førti spørsmål om navnet da jeg hadde sonen-snappen :P)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Akkurat nå, maysofie skrev:

Han er altså så lik Floss, det skulle jeg aldri trodd! Med en liten dæsj av både mor og far i tillegg, selvsagt :lol: 

Fine ungslanten :heart: 

Jeg måtte se to ganger :D Trodde først det var Floss, Fine Nav <3

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk prøve seg på sau for første gang på søndag :D Var skumle greier, det som var mest skummelt var de andre 5 bc som var der - men det gikk mye bedre enn jeg hadde trodd :ahappy: Interesse for sau hadde han også så dette blir spennende fremover :wub:

 

 

27858416_10155851694846352_3587151862998566_n.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nav har vært på stranda i dag og spist alt han kom over - var vist mye snacks der :P Ikke at jeg skjønner at frossen blåskjell og kråkebolle skal være godt :P

 

28958863_10155923001176352_7003334230492

28827992_10155923001256352_2332775100463

 

28618920_10155923001181352_6933933933346

Ørene har enda ikke bestemt seg for om de skal stå opp eller ned eller om de skal gjøre hver sin vri :P 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...