Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det greit å behandle dyr slik?


QUEST
 Share

Recommended Posts

19 timer siden, Polfarer skrev:

Nepalerne er noen merkelige folk når det gjelder dyr og velferd. Så vidt jeg har skjønt er det straffbart selv for en veterinær å avlive syke og skada dyr som ikke skal brukes til mat. I følge en jeg kjenner blir du tiltalt for drap dersom du er uheldig og kjører på et dyr emoji52.png

Kjenner ei fra Nepal som skal redde alt av dyr! Hun slapp løs vingeløse (genetisk vingeløse, ingen som hadde rivd av vingene altså) halvsederte bananfluer fra tredje etasje i pøsregn. Alternativet var å gi overdose med kloroform og avlive de.

Da har man et noe forskrudd syn på dyrevelferd!

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
 

Her dreier det vel seg ikke om å redde dyr eller reell opptatthet av dyrs velferd. Det er vel mer å unngå 'skyld/straff' for å være den som direkte avliver dyret, religiøst basert vil jeg anta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, QUEST said:

Forsåvidt helt enig med deg og når det kommer til 'inne' husdyr så har jeg vel vært i diskusjon om det tidligere :). Dog vil jeg påstå at på generell basis , så lever familiehunder vesentlig bedre liv enn f.eks en melkeku på bås. Melkekyr står jo ikke rent sjeldent fastlenket i en liten bås, 10 måneder i året.  Okser kommer i mange tilfeller ikke ut av båsen/bingen  før de skal på slakteriet.. At det ikke er hverken fullverdig eller levelig, er vel ikke noe å diskutere. 

og det ene forsvarer jo ikke det andre, så det er egentlig dumt å sette det opp i mot hverandre- men også greit å tenke over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Meg skrev:

og det ene forsvarer jo ikke det andre, så det er egentlig dumt å sette det opp i mot hverandre- men også greit å tenke over. 

Nei , jeg mente heller ikke det :) Man kan ikke forsvare noe med at 'jammen x har det jo ennå verre' Selv om det gjøres en hel del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...