Gå til innhold
Hundesonen.no

Valper søker hjem!


Guest Michellus
 Share

Recommended Posts

Guest Michellus

Varric.thumb.JPG.ed36120e9b95f5c4ebec1125f2708c79.JPG
Gammelt bilde, men jeg digger det!

22. september kom 5 hannhunder og 3 tisper til verden. Per nå søker jeg hjem til 5 hannhunder og 1, muligens 2 tisper og de er leveringsklare fra 17. november.

 

Faren kjenner de fleste her til, da han har vært på sonen siden vi hentet han. Han heter Woodshine's Nija, men kalles Angus daglig. Helsemessig har han gjennomført røntgen av hofter og albuer uten anmerkninger (HD-AA/AD-0) og gjennomført en fin mentalhelsebeskrivelse som viser at han er en sosial og leken gutt, men dessverre skuddredd. Han trenes i lydighet, rally og spor, hvor vi har konkurrert litt i rally-lydighet med to førstepremier. Han har også vært stilt ut noen ganger med gode kritikker. Interessen min ligger ikke på utstilling, men han er nå vakker, så vi skal stille han ut litt mer.

Moren heter Nanduhria's Istion og kalles Alice til daglig. Helsemessig har hun også gjennomført røntgen av hofter og albuer uten anmerkninger (HD-AB/AD-0), samt gjennomført en mentalhelsebeskrivelse som viser at hun er en trygg hund i situasjoner og har en god avreagering. Hun er helt skuddfast. Trenes også i lydighet, rally og spor, hvor vi har konkurrert i rally med to førstepremier.

Dette kullet ble til ved at vår kjære hannhund fikk "snøret i bånn" mens hundene var hjemme alene. Vi er veldig påpasselige når tispa vår har løpetid, og vi mistenker derfor her at dette må ha skjedd gjennom buret en fin julidag når hundene var hjemme alene i noen timer.

Linjemessig har begge hundene mine favorittlinjer bak seg. Vi finner Chac Mool C av Nangijala bak begge, som var en fantastisk hund som klarte å bli internasjonal utstillingschampion, norsk og svensk brukschampion og norsk og svensk lydighetschampion i tillegg til å vinne nordisk i bruks, 11 år gammel. Vi finner også Orsam de Salte Cabre bak disse valpene som er en unik groenendael. Han gjorde det bra i mondioring og fransk ring og var oppe i klasse 3 i begge grener.

Jeg ser etter deg som ønsker en hund som virkelig vil være sammen med deg og oppleve verden. Belgere er litt sånn at de er "in your business" døgnet rundt. Du er aktiv og ønsker å trene med hunden din, men trenger ikke konkurrere aktivt. Du har satt deg inn i hva det vil si å ha en valp, unghund og voksen hund og er klar for å dele livet med menneskets beste venn i flere år.

Jeg kan tilby deg oppfølging så lenge du vil, hjelp til det du måtte ønske rundt valpen, pass, så lenge det ikke kræsjer med egne planer, og interesse.

Jeg ønsker 13 000,- for en valp. Når du selv tar røntgen og gjennomfører MH av hunden innen den er 3 år gammel, vil jeg tilbakeføre 1000,- av kjøpesummen.

Valpene blir registrert i NKK og leveres med helseattest, stamtavle vaksine gjennomført, ID-merking, 3 ormekurer gjennomført og en liten valpepakke. De vil også ha gjennomført en valpetest når de er 7 uker gamle for å få et lite innblikk i mentaliteten dems.

Så om noen av dere soniser ønsker en av disse eller kjenner noen som kanskje kunne tenke seg en valp fra dette kullet, kan dere sette meg i kontakt med dem. Send meg en PM eller henvis til annonsen med FINN-kode 104921704.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...