Gå til innhold
Hundesonen.no

Tisser i sengen sin


Nansen
 Share

Recommended Posts

Jeg har en 2 Engelsk Setter hanner, en på 2 år og en på 10 mnd. Sliter med at han på 10 mnd tisser i sengen sin i løpet av dagen, når de er alene hjemme. De er alene i 7 timer på dagen, og de får en skikkelig tur før jeg går. I noen perioder går det fint, men nå er det ille. I natt tisset han også på natten. Har sjekket at han ikke har uvi. Har lagt 2 åringen i bur, så de ikke skal leke på dagen, men det hjelper ikke. Vet at de er rolige og sover mesteparten av dagen, da jeg har kamera som jeg kan følge med de der de ligger. Har noen noe tips til hva jeg kan gjøre. Han burde jo kunne holde seg i 7 timer når han er 10 mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, ligger hunden i bur i de tilfellene han tisser i sengen?

Det er forskjell på 'bør kunne' og kan.. Det kan være flere årsaker til at hunden tisser i sengen. Ligger hunden i bur, ja da er jo saken åpenbar..

En frisk hund vil normalt ikke tisse der den ligger, såfremt den har mulighet til å tisse en annen plass ( altså ikke i bur..) . 

Hvis hundene ikke ligger i bur, og du vet at det ikke dreier seg om markering, som forøvrig kan være gjort av den eldre hunden, så ville jeg fått hunden undersøkt nøyere. Hvis hunden tisser på seg mens den sover, så er det et eller annet som ikke stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...