Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå november


Tonje
 Share

Recommended Posts

12 minutes ago, Mira2.0 said:

Kaldt! Og bilen min synes at varme er oppskrytt, den blir aldri ordentlig varm. Kalde fire mil til jobb gitt. 

EAE641B4-A362-4D23-93E0-F171B9EBE64D.jpeg

Småkald her og, riktignok krøpet opp til -16 nuh. Var -24 på kaldeste på tunet her i natt. Glad vi ikke bor i kuldehøla i bygda her, de har sikkert vært nede i -30. :lol: 

 

Sendt mann og barn ut døra, nå skal jeg ha i meg kaffe og glane på litt meningsløs tv og så ut til utedyra og ordne litt. Så har Bonden lovet mora at jeg skal inn og rydde litt hos dem før hjemmehjelpen kommer i morgen. Så får se om formen sier jeg må sove før det eller om det går å ta det etter dyrestell og hvil uten soving. Veldig bra tegn at hun bekymrer seg for rot der når hun ligger på sykehus i trondheim enda. :ahappy:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pappa sponser med det samme han sponsa eksen sin billett med, nå har vi kjøpt flunka ny flybillett til @Teserere og livet er straks litt lysere  . Da blir det Thailand i jula med bestevenn! Er så glad

Mobilen min ringte mens jeg satt med en pasient (hørte vibreringa så vidt) og da jeg kjente igjen nummeret hoppet hjertet over flere slag, det var fra drømmejobben! De vil ha meg på intervju! Jeg var

Hei sonen! Visste dere at...     ...at jeg har verdens søteste lille vofs?    

Posted Images

9 timer siden, Kaisen skrev:

Cubus har visst en kampanje gående. Var innom for å kjøpe en julegave og når jeg skulle betale sa hun i kassen at jeg kunne runde opp  beløpet så mye jeg ville. Det jeg valgte å runde opp gikk til unicef...jeg ble litt paff for jeg fikk liksom ikke tenkt meg om fordi det var kø bak meg...altså, jeg er absolutt for det å støtte en god sak, men jeg liker ikke å føle meg presset til å gi. Ble smått stressa for hvor mye skulle jeg runde opp da??? Og hva tenkte de bak meg i køen hvis jeg runda opp for lite??:icon_confused:

Jøss... sånt synes ikke jeg er greit heller. 

2 timer siden, JeanetteH skrev:

"Mr Rafael de Santiago has been elected President of the FCI for a two-year term."

Yeyyyy... Lurer på om han hadde motkandidater? 

57 minutter siden, Mira2.0 skrev:

Kaldt! Og bilen min synes at varme er oppskrytt, den blir aldri ordentlig varm. Kalde fire mil til jobb gitt. 

EAE641B4-A362-4D23-93E0-F171B9EBE64D.jpeg

Brrrrrr... var rene syden her da med bare -9 i morges :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Går ikke på tur uten hund :aww: neida, joda... Skiene mine står på hytten på Geilo, så hadde ikke blitt mye skigåing uansett :P

 

Jeg venter på at det skal bli så mye snø at vi kan dra frem snowraceren (bare pittelittegranne barnslig...) og ake ned Kubakkene fra Riple til Myrdalsvannet.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Paranomia skrev:

Fått svar på prøven til Bjørn. Enkelte normale celler og et høyt antall unormale. Det sto ikke spesifikt kreft, men det var ikke akkurat et positivt svar heller. 

Det her fikser jeg bare ikke, ass. 

Er noe så innihelvete forbanna på forsikringa også, da den ble flyttet fra gubben og over på meg ba vi om at forsikringssummen skulle heves fra 30.000 til 50.000 (ser det enten er 30. eller 60. der nå, så enten blander jeg eller så har de gått fra 50 til 60) men det har ikke skjedd. Og det oppdaget jeg NÅ. Er det kreft har vi mange dyrleegebesøk fremover og 30.000 dekker jo ikke stort. 
Både jeg OG gubben ba de om å heve forsikringssummen, noe de såååklart skulle gjøre. At jeg ikke har sjekket det før :( 

Uff, dette var ikke noe gøy beskjed :hug:Krysser alt for at Bjørn kommer seg helskinnet ut av dette og at det ikke er kreft noe sted! Fader ass, kan de ikke bare være friske disse gutta :sint_01:

Dette sjukdoms-greiene går helt til hodet på meg. Nå er jeg helt sikker på at svulsten er tilbake...jeg greier rett og slett ikke slippe tanken om syk hund :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Jeg venter på at det skal bli så mye snø at vi kan dra frem snowraceren (bare pittelittegranne barnslig...) og ake ned Kubakkene fra Riple til Myrdalsvannet.

Ooo.. er det noe å? Høres ut som den perfekte aktiviteten! :D Har lyst å kjøpe noen snowracere sånn at vi kan dra på aketur :D

Vi kjøpte sparkesykler med ski i fjor for å kjøre ned bakkene på hytten :lol: kjempe gøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, *Kat84* skrev:

Nå skal jeg ha sånn greier fra Biltema over frontruta på bilen slik at den ikke fryser igjen. Etter det blir det dusj og lesing på senga. Jeg skulle virkelig ha lagt meg for lengst med tanke på når vi måtte stå opp i dag :lol: 

Der minnet du meg på at et eller annet sted så har jeg slik snøhette til bilen, den kan jeg jo finne fram så jeg ikke må skrape is hver morgen.

Også lurer jeg på om kjettingene bør legges i bilen igjen, for det skal bli varmere i morgen med regn, og deretter kaldere. Noe sier meg at det kan bli is på veien opp til huset i helga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går regnet det, og idag er det klink is og snø i lufta. Jeg liker snø jeg, men helst ikke klink is under.. er så redd for hofta:P

Og siden sjukemeldinga snart er over, så føler jeg meg pjuskere i dag- hurra:P

Prima hadde en liten krise her på morningen, for pys sto og spiste på hennes mat som sto til tining... sånt gjør et goldenhjerte en smule nervøs. Mi fikk fjerna katta så nå er det fred i heimen.

Vurderer å smelle opp kamera med bevegelsesensorer på huset her, så jeg kan sjekke hva som skjer med min tomt når jeg er på jobb.

oi knekkerbrødene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, JeanetteH said:

"Mr Rafael de Santiago has been elected President of the FCI for a two-year term."

 

......

Høres bra ut.. 

1 hour ago, Mira2.0 said:

Kaldt! Og bilen min synes at varme er oppskrytt, den blir aldri ordentlig varm. Kalde fire mil til jobb gitt. 

EAE641B4-A362-4D23-93E0-F171B9EBE64D.jpeg

Du kjører ikke Galaxy, vel? :lol: 

Just now, mushi said:

Nå har jeg skrapa bilen hver dag i to uker. Jeg har garasje, men da må syklene ned i kjelleren for å få inn bilen. Valgets kvaler. :lol:

Det hørtes ikke ut som et vanskelig valg, syns jeg, jeg hater å skrape is :P 

--

AN har sykepleieren vært her for å skifte q-syte, og da måtte vi ha hjelp av pappa og tanga hans, for den satt skikkelig godt fast :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestile gratis flinkbisk-pakke, og det står at det skal gå an å endre abbonementet på min side. Jeg får ikke noe valg om å endre noenting der? Bare info om at jeg har bestilt en pakke. Er ikke det litt dårlig, at det ikke går an å styre noe derfra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, laikamor said:

Bestile gratis flinkbisk-pakke, og det står at det skal gå an å endre abbonementet på min side. Jeg får ikke noe valg om å endre noenting der? Bare info om at jeg har bestilt en pakke. Er ikke det litt dårlig, at det ikke går an å styre noe derfra? 

Det er derfor jeg er MEGET skeptisk til den slags og aldri bestiller sånne ting... Jeg er redd for å bli lurt... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Paranomia skrev:

Er noe så innihelvete forbanna på forsikringa også, da den ble flyttet fra gubben og over på meg ba vi om at forsikringssummen skulle heves fra 30.000 til 50.000 (ser det enten er 30. eller 60. der nå, så enten blander jeg eller så har de gått fra 50 til 60) men det har ikke skjedd. Og det oppdaget jeg NÅ. Er det kreft har vi mange dyrleegebesøk fremover og 30.000 dekker jo ikke stort. 
Både jeg OG gubben ba de om å heve forsikringssummen, noe de såååklart skulle gjøre. At jeg ikke har sjekket det før :( 

Kan det være at dere ikke har hatt hovedforfall enda? Såvidt jeg husker fra de gangene jeg har endret forsikringen måtte jeg vente til hovedforfall før endringene trådte i kraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Mardina skrev:

Det er derfor jeg er MEGET skeptisk til den slags og aldri bestiller sånne ting... Jeg er redd for å bli lurt... :) 

Har bestilt derfra tidligere, men da har det ikke vært noe problem med avbestilling. Satser på at det går fint å melde av via mail.. Ikke interessert i å abonnere fast, men synes det er greit å bestill en gang i ny og ne. Spesielt når det er gratis :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, laikamor skrev:

Bestile gratis flinkbisk-pakke, og det står at det skal gå an å endre abbonementet på min side. Jeg får ikke noe valg om å endre noenting der? Bare info om at jeg har bestilt en pakke. Er ikke det litt dårlig, at det ikke går an å styre noe derfra? 

Jeg har aldri hatt problemer med å avbestille på nettsiden dems :)  Jeg bestilte gratis pakken dems akkurat, og regner med at avbestillings greia kommer snart opp på min side.

Fin tur i snøen, selv om 2 rådyr var utrolig dumme når de løp ut av skogen rett foran oss, fikk huka Trym men ikke Tuva. Og jaggu kom ikke den 3 hoppende ut bak Tuva, så unektelig dumt ut med to rådyr, Tuva så et rådyr til :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Jøss... sånt synes ikke jeg er greit heller. 

Nei det blir jo litt press... aller helst ville jeg si nei, bare pga måten det ble gjort på. Men jeg ga nå noen kroner likevel fordi jeg følte jeg måtte.

Har vært hos vet igjen. Allergiutredning tar tiiid! Nå skal hun begynne på det gamle foret sitt igjen for å se om hun reagerer. Så har jeg slitt med å klippe klør den siste tiden pga den forbanna soppen. Livredd for labbene sine, er hun blitt. Så da fikk vi like greit klippet klør der. Jeg ville jo helst gå ut jeg. Panikk for at hun skulle klippe for langt. Men jeg måtte jo holde henne fordi hun oppførte seg teit. Så måtte hun bare hyle litt i TILFELLE det skulle gjøre vondt. Jeg har forøvrig aldri klippet feil på henne heller...såå hun var bare teit:sleep: og hun syns veterinæren er ganske fæl som skal gjøre alle disse ekle tingene med henne. Se på tenner og i ører, lytte på hjertet og lunger osv. For hun er redd for stetoskopet, for tenk:sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Jeg har aldri hatt problemer med å avbestille på nettsiden dems :) 

Husker at det gikk fint forrige gang. Men nå får jeg ikke noe valg om det engang. Eneste som står på min side er "Min informasjon", med navn og leveringsadresse, også står det "dine bestillinger". Under "dine bestillinger" står det bare når jeg bestilte desemberpakken og leveringsadresse. Finner ingen steder jeg kan endre abonnementet, eller i det heletatt se planlagte leveringer osv, utover denne ene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine plikter er unnagjort, så etter en dusj har jeg satt på Harry Potter and the philosopher's stone :)

Hønene er ikke videre begeistret for kulden og (det lille) snølaget, men de skal være takknemlig for solen i dag, for været de neste 4 dagene er ikke akkurat noe å glede seg stort over :lol:

Skal en tur inn til sykehuset i dag, så lurte på å ta med Melvin på litt miljøtrening. Eneste jeg er skeptisk til er at jeg regner med det er saltet i hele byen, noe som ikke er helt ideelt for små poter (ikke for store poter heller). Hmm.. får tenke litt på det, kanskje ta en tur på golfbanen istedefor... Da får Casper i hvertfall burnet litt fra seg :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wilhelmina skrev:

Kan det være at dere ikke har hatt hovedforfall enda? Såvidt jeg husker fra de gangene jeg har endret forsikringen måtte jeg vente til hovedforfall før endringene trådte i kraft.

Joda, hovedforfall har vært. Men nå har jeg kranglet med de, neste hovedforfall er i mars og da blir alle restriksjoner slettet. Så da får vi håpe at vi får holdt oss under 30.000 til mars også har vi 60.000 etter mars for samme sykdom. Heldigvis. Hvis de faktisk gjorde jobben sin denne gangen, that is. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Paranomia skrev:

Joda, hovedforfall har vært. Men nå har jeg kranglet med de, neste hovedforfall er i mars og da blir alle restriksjoner slettet. Så da får vi håpe at vi får holdt oss under 30.000 til mars også har vi 60.000 etter mars for samme sykdom. Heldigvis. Hvis de faktisk gjorde jobben sin denne gangen, that is. :P 

Vet ikke hvilket forsikringsselskap du har, men i Gjensidige så får man 60 dagers karantene på sykdom når man hever forsikringssummen. Så er det en pågående sak så kan jo det være lurt å ta med i betraktning. Og så kan man vel heller ikke heve summen hvis man har en pågående sykdomsak. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vilje skrev:

Vet ikke hvilket forsikringsselskap du har, men i Gjensidige så får man 60 dagers karantene på sykdom når man hever forsikringssummen. Så er det en pågående sak så kan jo det være lurt å ta med i betraktning. Og så kan man vel heller ikke heve summen hvis man har en pågående sykdomsak. :) 

Det var det han i telefonen sa. 20 dager karantene, men ved hovedforfall heves forsikringssummen uansett pågående sykdomssak. Sa han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Paranomia skrev:

Det var det han i telefonen sa. 20 dager karantene, men ved hovedforfall heves forsikringssummen uansett pågående sykdomssak. Sa han. 

Hvis du har gjensidige så ville jeg tatt en titt i forsikringsdokumentene dine, for det er en helt annen beskjed enn det jeg fikk. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...