Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå november


Tonje
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pappa sponser med det samme han sponsa eksen sin billett med, nå har vi kjøpt flunka ny flybillett til @Teserere og livet er straks litt lysere  . Da blir det Thailand i jula med bestevenn! Er så glad

Mobilen min ringte mens jeg satt med en pasient (hørte vibreringa så vidt) og da jeg kjente igjen nummeret hoppet hjertet over flere slag, det var fra drømmejobben! De vil ha meg på intervju! Jeg var

Hei sonen! Visste dere at...     ...at jeg har verdens søteste lille vofs?    

Posted Images

Floss gulpet i kveld før hun fikk kveldsmat og leggetid. Hun er derfor forvist til innhegning rett ved senga iom at jeg ikke vil ha oppkast i senga, og hun er ikke fornøyd med dét.

Tenk at en liten frøken må sove nedenfor senga, ikke i? Hårreisende! Så da må vi visst sutre pittelitt når vi kommer på at slik skal det ikke være, spiller ingen rolle at muttern kan ligge med hånda nedi innhegninga hennes :rofl:

Lyn er fornøyd da, endelig fikk hun armkroken sin igjen :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det full fres tidlig på morningen, eller 50% ligger å sover og 50% freser rundt :lol:

Har fyrt i peisen :ahappy: ryddet litt på kjøkkenet og åpnet for hønene :)

Og vi har den nydeligste rosa himmelen man kan tenke seg, og den blir ordentlig fremhevet av de snødekte fjellene :ahappy:

Må inn å kjøpe en litt mindre børste til krapylet, de jeg har fra før ble litt for stor akkurat nå. Og siden vi endte med å ha en diskusjon om børsting, tenker jeg det vil være greit med en liten en :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Host og nys og snørr er ille nok, men når man i tillegg våkner med hodepine så meldte jeg pass i dag. Måtte opp likevel da, for å levere bil på verksted. Da dro jeg like greit og tok blodprøver til legetimen neste uke på veien, så slipper jeg i morgen. Nå sofa, pledd, ricola, otrivin, snytepapir, og formiddags-tv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Wednesday skrev:

Æh. Rafiki har fortsatt like mye diaré :( Men nå er han i hvertfall på dyreklinikken så de får fulgt med på han... Hva kan diaré som varer i en uke skyldes?

Vet det har vært noen tilfeller av giardia de siste månedene. Kan være greit å sjekke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Paranomia skrev:

Har oppdaget en svulst-something av noe slag ved kjevebeinet til Bjørn. Adjø, søvn. Hei krisemaksimering, dyrlege og tårer. 

Æsj!! Du har min fulle medfølelse :hug:Her så ser vi forhåpentligvis lyset i enden av tunnelen, skal til kontroll på fredag og håper at svaret på siste biopsi er klart. Svulst ved / på kjeve i plommestørrelse :no: Har vært uker med hysteri og tårer her...
Lykke - masse masse - til hos veterinær!! Skal gå så bra så :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Krutsi skrev:

Bakterie eller virus...?

 

27 minutter siden, Polfarer skrev:

Vet det har vært noen tilfeller av giardia de siste månedene. Kan være greit å sjekke :) 

Ja. Da finner de nok ut av det på klinikken nå. De skal ta blodprøver, ultralyd, avføringsprøver, og masse forskjellig, og kalaset kommer på 13000 kr :| I tillegg har vi jo det andre problemet hans, som er at det er veldig vondt å tisse. Som de ikke finner ut av verken ved ultralyd, blodprøver eller urinprøver. Kan det være en sammenheng tro? Vi sjekker nyrer hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

 

Ja. Da finner de nok ut av det på klinikken nå. De skal ta blodprøver, ultralyd, avføringsprøver, og masse forskjellig, og kalaset kommer på 13000 kr :| I tillegg har vi jo det andre problemet hans, som er at det er veldig vondt å tisse. Som de ikke finner ut av verken ved ultralyd, blodprøver eller urinprøver. Kan det være en sammenheng tro? Vi sjekker nyrer hvertfall. 

Alt i kroppen henger jo sammen, men en direkte link imellom vondt å tisse og diaré klarer jeg ikke helt å komme på for å være ærlig. Men så klart, diaré kan han jo få hvis han har smerter, kroppen i ulage osv. Så diare kan jo være et symptom uten at jeg skal spekulere i det.. 

Er urinen hans dyrket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Alt i kroppen henger jo sammen, men en direkte link imellom vondt å tisse og diaré klarer jeg ikke helt å komme på for å være ærlig. Men så klart, diaré kan han jo få hvis han har smerter, kroppen i ulage osv. Så diare kan jo være et symptom uten at jeg skal spekulere i det.. 

Er urinen hans dyrket? 

Ja, urinen er dyrket uten funn. 

Ja, men syns det er veldig voldsomt med diaré nesten hver halvtime i seks dager om det "bare" er en reaksjon på smerter/stress. Men vi finner forhåpentligvis ut av det i dag da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, maysofie skrev:

Floss gulpet i kveld før hun fikk kveldsmat og leggetid. Hun er derfor forvist til innhegning rett ved senga iom at jeg ikke vil ha oppkast i senga, og hun er ikke fornøyd med dét.

Tenk at en liten frøken må sove nedenfor senga, ikke i? Hårreisende! Så da må vi visst sutre pittelitt når vi kommer på at slik skal det ikke være, spiller ingen rolle at muttern kan ligge med hånda nedi innhegninga hennes :rofl:

Lyn er fornøyd da, endelig fikk hun armkroken sin igjen :lol: 

Merkelig at du skulle skrive dette akkurat i dag, gjett hvem som våknet av oppkast i senga som bror Nav hadde lagt i fra seg  :icon_redface: var mest ufordøyd silo han må ha spist i fjøset men usj sier jeg bare :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Wednesday skrev:

Ja, urinen er dyrket uten funn. 

Ja, men syns det er veldig voldsomt med diaré nesten hver halvtime i seks dager om det "bare" er en reaksjon på smerter/stress. Men vi finner forhåpentligvis ut av det i dag da. 

God bedring til "småen". Det er så ugg når de er sjuke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wednesday skrev:

Ja, urinen er dyrket uten funn. 

Ja, men syns det er veldig voldsomt med diaré nesten hver halvtime i seks dager om det "bare" er en reaksjon på smerter/stress. Men vi finner forhåpentligvis ut av det i dag da. 

Ja, det hørtes voldsomt ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater vinteren, men har gledet meg til det ble kaldt nok til å bruke canelana dekkenet...crazy:rolleyes: i dag var det i hvertfall kaldt nok for å si det sånn... ull, fleece, ullvang genser og vinterjakke. Trodde jeg skulle dø. Det var -1... jeg er glad jeg ikke bor i nord jeg. Bikkja også tror jeg:teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hoppet over det som er skrevet siden fredag morgen, siden jeg ikke har laptop hjemme og må skrive fra mobilen, og dere har skrevet så mye siden sist jeg var her. Men jeg ser likevel at det er flere som har en tung tid nå, så en kollektiv sonenklem til alle sammen :hug: 

Jeg har startet uka med deilig lunsj - indisk gryte som var rester etter premierefest i helga, også sveler som en kollega hadde lyst til å teste for oss. Vi ønsker hjertelig velkommen til kulinariske eksperiment, altså.

Nå skal jeg begynne på et møysommelig arbeid, så jeg gjør det mens jeg er litt våken - dobbeltsjekke kartanvisning og GPS-koordinatorer for diverse adresser vi har i en oversikt. Da skal en ha tunga i rett munn, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg har startet uka med deilig lunsj - indisk gryte som var rester etter premierefest i helga, også sveler som en kollega hadde lyst til å teste for oss. Vi ønsker hjertelig velkommen til kulinariske eksperiment, altså.

Og der kom jeg på at jeg så en sjokoladekake på personalrommet i formiddag. Det var heldigvis litt igjen.

Nå skal jeg dra og kjøpe meg gummistøvler. De jeg har er helt blankslitt under, jeg går liksom rundt med blankslitte sommerdekk på beina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har hoppet over det som er skrevet siden fredag morgen, siden jeg ikke har laptop hjemme og må skrive fra mobilen, og dere har skrevet så mye siden sist jeg var her. Men jeg ser likevel at det er flere som har en tung tid nå, så en kollektiv sonenklem til alle sammen :hug: 

Jeg har startet uka med deilig lunsj - indisk gryte som var rester etter premierefest i helga, også sveler som en kollega hadde lyst til å teste for oss. Vi ønsker hjertelig velkommen til kulinariske eksperiment, altså.

tapatalk? Fin liten app det :-) 

Jeg har laga restefest for kollegaer med snickersbrownies. Kunne ikke ha ei halv langpanneav sånt stående heime, farlig for blodsukkeret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og venter på at legen skal ringe meg opp igjen. Er visst lav på D-vitaminer. Og damen som svarte på telefonen kunne ikke svare meg på om det er det som gjør meg så ekstremt dårlig eller om det er det OG medisiner, naturlig nok. Og det må jeg "vite" (i den grad det går) før onsdag kl 09.15. sånn at jeg vet hva jeg skal si til nevrologen. Så da skal legen ringe meg. Jeg mistenker vel en kombinasjon, men jeg har aldri vært lav på D-vitaminer før så jeg aner ikke hvor dårlig man blir av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kokospaniel skrev:

tapatalk? Fin liten app det :-) 

Men jeg må fremdeles skrive med et lite tastatur på en liten mobil, og kløne med autocorrect og for store fingre og touchscreen som lever sitt eget liv :P Mobilen er grei for å skrive korte meldinger og chatte litt, men jeg får noia av å måtte kommunisere større saker med den - som epost og forumsdiskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...