Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå november


Tonje
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pappa sponser med det samme han sponsa eksen sin billett med, nå har vi kjøpt flunka ny flybillett til @Teserere og livet er straks litt lysere  . Da blir det Thailand i jula med bestevenn! Er så glad

Mobilen min ringte mens jeg satt med en pasient (hørte vibreringa så vidt) og da jeg kjente igjen nummeret hoppet hjertet over flere slag, det var fra drømmejobben! De vil ha meg på intervju! Jeg var

Hei sonen! Visste dere at...     ...at jeg har verdens søteste lille vofs?    

Posted Images

Akkurat nå, QUEST skrev:

Takker men jeg har heldigvis ikke behov for glutenfritt :) 

Den god for oss andre også ?

Jeg har heller ingen behov for noen slags spesialkost, og likevel har jeg begynt å ha vært igjennom en hel del diverse "dietter" pga div overnattingsbesøk :lol: 

ingenting som dog slår når en i familie skulle på besøk, hadde bestilt seg reinsdyrfilet til middag, og ca 3 timer før han kom, nevnte han i en bisetning at han hadde med seg en vegetarianer :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Den god for oss andre også ?

Jeg har heller ingen behov for noen slags spesialkost, og likevel har jeg begynt å ha vært igjennom en hel del diverse "dietter" pga div overnattingsbesøk :lol: 

ingenting som dog slår når en i familie skulle på besøk, hadde bestilt seg reinsdyrfilet til middag, og ca 3 timer før han kom, nevnte han i en bisetning at han hadde med seg en vegetarianer :lol: 

No problem , hadde jeg sagt da. Har kokt poteter og gulrøtter også :sleep:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glutenfrie kaker er pr def. ikke vanskelig å få til og smaker utmerket. Glutenfri gjærbakst er en hel vitenskap. Har med glutenproteinets reaksjon på gjæren å gjøre, er det som gir luftig og god gjærbakst. Når du drar i en god gjærdeig så "tråder" den seg, det mangler omtrent helt i en glutenfrideig. 

Det tilsettes gjerne ekstra glutenprotein for å få ekstra luftige boller og sånt i storproduksjon. Dagens hvete inneholder noe og sånt som 50 ganger mer gluten enn for 100 år siden (eller noe i den duren), er selektert og dyrket frem på egenskaper.  Ganske interessant i grunnen. 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Glutenfrie kaker er pr def. ikke vanskelig å få til og smaker utmerket. Glutenfri gjærbakst er en hel vitenskap. Har med glutenproteinets reaksjon på gjæren å gjøre, er det som gir luftig og god gjærbakst. Når du drar i en god gjærdeig så "tråder" den seg, det mangler omtrent helt i en glutenfrideig. 

Det tilsettes gjerne ekstra glutenprotein for å få ekstra luftige boller og sånt i storproduksjon. Dagens hvete inneholder noe og sånt som 50 ganger mer gluten enn for 100 år siden (eller noe i den duren), er selektert og dyrket frem på egenskaper.  Ganske interessant i grunnen. 

Det er gjerne pga at gluten er mye av "limet" i vanlig deig. Derfor bør og vil glutenfri deig være mer klissete, for å bli innenfor ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Våknet med mindre vondt i dag enn i går. Og i hvert fall dagene før det. Men det blir lege i dag uansett. Jeg hadde jo ikke så mye symptomer i går heller når jeg stod opp. Det var jo derfor jeg gikk på jobb :P 

Nå må jeg ha mobilen lett tilgjengelig slik at jeg kan få satt i gang og ringe legekontoret i det sekundet de åpner. Det pleier som regel å være lang ventetid der om man ikke er tidlig nok ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Raksha skrev:

Jeg begynner å bli god på å restarte lelyrobot :aww: Den liker ikke strømbrudd og vi har hatt to mellom 06.45 og 07.05 i dag. Håper det ikke blir flere på en stund, jeg  vil sove. 

Det er vel ikke akkurat noe man burde bli god på :aww::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Annik skrev:

Jeg skal lage roastbiff av rådyrstek! Har laget med storfe  flere ganger, men viltkjøtt er litt nytt :aww:

Hvilken kjernetemperatur bør jeg satse på for å få det rosa inni? Internett sier alt mellom 60 og 70 grader, jeg tenker at ca 63 burde være passe? :P

@Pringlen? :D

Jeg tar den så nærme 60 som mulig, men jeg er veldig glad mindre stekt kjøtt og synes roastbiff er mest saftig da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du veit det er surt og kaldt ute når valpen, som til nå har måtte fanges for å bli med inn, løper til døra og piper og vil inn :aww: 

Det hadde vært bedre med snø.. Ja Siri, du leste rett :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Du veit det er surt og kaldt ute når valpen, som til nå har måtte fanges for å bli med inn, løper til døra og piper og vil inn :aww: 

Det hadde vært bedre med snø.. Ja Siri, du leste rett :P 

Ungdyret i huset hos oss snudde i døra når han møtte regnet ute i dag. Det har han aldri gjort før, han elsker jo vann!..

Det er badebasseng på veiene rundt her etter "litt" regn i natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Annik skrev:

Jeg skal lage roastbiff av rådyrstek! Har laget med storfe  flere ganger, men viltkjøtt er litt nytt :aww:

Hvilken kjernetemperatur bør jeg satse på for å få det rosa inni? Internett sier alt mellom 60 og 70 grader, jeg tenker at ca 63 burde være passe? :P

@Pringlen? :D

Sett den på 62, den hviler seg noe opp :)

Red: det blir ikke kjemperosa da altså. Jeg ville kanskje heller beinet ut og surret, og brukt enda lavere temp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, i dag er jeg visst ikke utestengt fra AN tråden. I går fikk jeg ikke lov å skrive her inne...:bye:

Må jo melde at App er hjemme og tilsynelatende helt frisk. Siste vet-timen så ble svulsten fjernet. Biopsien som ble tatt noen uker før det igjen viste godartede men unormale celler, og patologen ønsket seg større vevsprøve. Alt tumorvev som ble fjernet, sist fredag, ble også sendt inn til bopsi nr.2, som jeg nå venter svar på og som selvfølgelig er helt OK :yes:

 

@2ne du er min nye helt!! Du er så åpen og ærlig om kroppen din og helse, jeg digger det :flowers:

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Perfect Image skrev:

Jeg tar den så nærme 60 som mulig, men jeg er veldig glad mindre stekt kjøtt og synes roastbiff er mest saftig da.

 

 

5 minutter siden, Pringlen skrev:

Sett den på 62, den hviler seg noe opp :)

Red: det blir ikke kjemperosa da altså. Jeg ville kanskje heller beinet ut og surret, og brukt enda lavere temp.

Takk! Da har jeg litt mer info! Tryggere å spørre andre enn å stole på Google... :lol:

Den er benet ut og surret allerede :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, Kokospaniel said:

Ungdyret i huset hos oss snudde i døra når han møtte regnet ute i dag. Det har han aldri gjort før, han elsker jo vann!..

Det er badebasseng på veiene rundt her etter "litt" regn i natt

:lol: Det er forskjell på vann man bader i og vann man får i hodet ubedt :aww: 

De to voksne bryr seg ikke større om været, kan ikke si at jeg har lagt merke til at de kvier seg for å gå ut i hverken vått eller vindfullt vær, men Monsteret stoppa i døra og satte seg ned, hun var ikke så interessert i å gå ut allikevel :teehe: Så jeg løfta henne opp og bar henne ut, og da tissa hun og løp til døra igjen, der hun ble stående og pipe. Normalt sett så går hun på do, så løper hun avgårde for å rive opp litt "røtter" eller jage blader eller jakte på pudler, og da må jeg enten fange eller lure henne for å få henne med meg inn igjen. Men det er visst fint innevær i dag, syns hun. En hund etter mitt hjerte :heart::lol: 

Just now, LØJ said:

Jippi, i dag er jeg visst ikke utestengt fra AN tråden. I går fikk jeg ikke lov å skrive her inne...:bye:

Må jo melde at App er hjemme og tilsynelatende helt frisk. Siste vet-timen så ble svulsten fjernet. Biopsien som ble tatt noen uker før det igjen viste godartede men unormale celler, og patologen ønsket seg større vevsprøve. Alt tumorvev som ble fjernet, sist fredag, ble også sendt inn til bopsi nr.2, som jeg nå venter svar på og som selvfølgelig er helt OK :yes:

Det er et godt tegn at prøve nr 1 viser godartede, om enn unormale, celler! Krysser fingrene for at det ikke er mer dramatisk med prøve nr 2 :ahappy: 

Just now, LØJ said:

 

@2ne du er min nye helt!! Du er så åpen og ærlig om kroppen din og helse, jeg digger det :flowers:

:lol: Takk :kiss: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, LØJ said:

Må jo melde at App er hjemme og tilsynelatende helt frisk. Siste vet-timen så ble svulsten fjernet. Biopsien som ble tatt noen uker før det igjen viste godartede men unormale celler, og patologen ønsket seg større vevsprøve. Alt tumorvev som ble fjernet, sist fredag, ble også sendt inn til bopsi nr.2, som jeg nå venter svar på og som selvfølgelig er helt OK :yes:

Da går det veien :D:thumbs: 

Just now, 2ne said:

De to voksne bryr seg ikke større om været, kan ikke si at jeg har lagt merke til at de kvier seg for å gå ut i hverken vått eller vindfullt vær, men Monsteret stoppa i døra og satte seg ned, hun var ikke så interessert i å gå ut allikevel :teehe: Så jeg løfta henne opp og bar henne ut, og da tissa hun og løp til døra igjen, der hun ble stående og pipe. Normalt sett så går hun på do, så løper hun avgårde for å rive opp litt "røtter" eller jage blader eller jakte på pudler, og da må jeg enten fange eller lure henne for å få henne med meg inn igjen. Men det er visst fint innevær i dag, syns hun. En hund etter mitt hjerte :heart::lol: 

Jeg skulle ønske at Smula hadde samme filosofi, men hun mener at jo mere vær det er jo bedre er det :getlost: 

 

Holder visst på og blir skikkelig forkjøla. Det er skikkelig dust :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Så flott at det var godartede celler @LØJ! De siste prøvene er nok helt fine de også :)  

Vi tok oss en tur når det så ut som det ikke regnet. Heldigvis klarte vi å unngå regn helt til vi var hjemme igjen. Nå har det blåst opp enda mer og det høljer ned igjen. Nå må jeg snart komme meg ut dørene igjen slik at jeg rekker legetimen om litt over en halvtime. Så får jeg bare krysse fingrene for at det ikke drar ut og at det er fort overstått. 

Etter det har jeg bittelitt tid på meg før jeg skal videre til Obs og dele ut sjokolade. De neste 3 dagene er de siste før det heldigvis ser ut til å være flere måneders pause. Til den tid går jeg ut fra at de har klart å finne flere slik at jeg kan gi meg :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, MarieR said:

AN risikerer jeg og å komme for sent til et møte. Bussjåføren stoppet bussen fordi han måtte på do. Han har vært borte i snart ti minutter...

Ai ai, da var det en veldig akutt situasjon :P:lol: 

I dag kjørte jeg på en fugl på veg til jobb. Måtte stoppe bilen, gå ut og knekke nakken :cry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perfect Image skrev:

Jeg tar den så nærme 60 som mulig, men jeg er veldig glad mindre stekt kjøtt og synes roastbiff er mest saftig da.

 

 

42 minutter siden, Pringlen skrev:

Sett den på 62, den hviler seg noe opp :)

Red: det blir ikke kjemperosa da altså. Jeg ville kanskje heller beinet ut og surret, og brukt enda lavere temp.

 

20 minutter siden, Annik skrev:

 

Takk! Da har jeg litt mer info! Tryggere å spørre andre enn å stole på Google... :lol:

Den er benet ut og surret allerede :D

Hvilken temperatur steker dere på?

Har planer om å lage roasbeef (pålegg) til jul. Skulle egentlig lage av hjort, men nå ser det noe mørkt ut :P mamma trengte all steken vi hadde, så vet ikke om vi får tilbake hjort nå eller til neste år :P de hadde feilberegnet mengden til en fest de skal ha :P Så blir vel å lage av storfekjøtt for min del :)

34 minutter siden, LØJ skrev:

Jippi, i dag er jeg visst ikke utestengt fra AN tråden. I går fikk jeg ikke lov å skrive her inne...:bye:

Må jo melde at App er hjemme og tilsynelatende helt frisk. Siste vet-timen så ble svulsten fjernet. Biopsien som ble tatt noen uker før det igjen viste godartede men unormale celler, og patologen ønsket seg større vevsprøve. Alt tumorvev som ble fjernet, sist fredag, ble også sendt inn til bopsi nr.2, som jeg nå venter svar på og som selvfølgelig er helt OK :yes:

 

@2ne du er min nye helt!! Du er så åpen og ærlig om kroppen din og helse, jeg digger det :flowers:

Men det er jo positivt! Krysser fingrene for at prøve nr.2 er fin :)

 

Casper fant seg en ny seng :aww: måtte bare ha den i karnappen :aww:

IMG_20171109_105144824.thumb.jpg.f4c1c2759dfdac6f532da6ca9cbb269e.jpg

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...