Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå november


Tonje
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pappa sponser med det samme han sponsa eksen sin billett med, nå har vi kjøpt flunka ny flybillett til @Teserere og livet er straks litt lysere  . Da blir det Thailand i jula med bestevenn! Er så glad

Mobilen min ringte mens jeg satt med en pasient (hørte vibreringa så vidt) og da jeg kjente igjen nummeret hoppet hjertet over flere slag, det var fra drømmejobben! De vil ha meg på intervju! Jeg var

Hei sonen! Visste dere at...     ...at jeg har verdens søteste lille vofs?    

Posted Images

Ble en spontantur ut å spise på et burgersted like i nærheten av campus, deilig å slippe å lage middag i dag. 

Til noe helt annet: hvorfor blir jeg plutselig nedringt av en hau ulike telefonsalg-firmaer? Dette i tillegg til en del opprigninger fra Østerrike. Svarer aldri da jeg regner med det er noe sånn lureri som trekker penger fra deg med en gang. Utrolig irriterende, har måttet blokkert 4 ulike numre ila de to siste dagene alene. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man først skade seg skal det gjøres så ettertrykkelig at man får skikkelig schvææære bandasjer på beina. Hilsen Mocca, som egentlig ikke aner hva hun løp på midt i skogen, men siden blodet fosset måtte det jo være noe riktig skarpt. To stygge flenger i samme høyde på hvert sitt bakben som måtte syes.

7.11.17 (8).JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Wachita skrev:

På en utstilling her i Bergen, tok ringsekretæren vår tak i båndet til venninnen min for å vise henne hvordan hun skulle handle hunden. Hun har stilt hunder til champion flere ganger, og er en erfaren handler, men denne gangen sto hun og hjalp ei dame, med en helt fremmed redd hund for å stille den. Også snakket hun til @Belgerdama her inne om at de som stilte belger var alltid så dårlig til å handle, og at vi burde gå på handlerkurs ogsånn.. 
Det er ringsekretæren sin det! :heart: 
 

Mannen min fikk også kjeft av en ringsekretær på hans første utstilling, på valpeshow, fordi han sto feil og "det er ikke du som står på utstilling", så Khal kom seg ut av båndet sitt :P Heldgivis preller han bare av seg sånn, hadde det vært meg hadde jeg aldri stilt hund igjen "/ 

Så go go for at du er en grei ringsekretær! Vår rase er vist mekka for sure ringsekretærer :P 

Jeg klarer ikke å erindre at jeg har grepet i handlers lenke, da må det ha vært refleks i forhold til hannhundmarkering eller hannhundulming. Men jeg har av og til forsøkt å komme med gode råd til folk som ser ut som om de trenger det - men da er vi på det nivået at hunden ligger foran dommerbordet, sitter med rumpa til i line up, eller handler plasserer seg mellom hund og dommer. Det er ikke min jobb å si fra at hunden står utvridd bak og gyngehest fram, og slike til. Men grunnleggende handling som å løpe riktig vei hjelper jeg med, det anser jeg som obligatorisk ringsekretærservice 

3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Og noen fra tidligere utstillinger. :P

Jeg overhørte en dommer en gang som sa til ringsekretæren da vi sto et par meter unna: The dog is good, but the handler do'nt know how to show her. :icon_redface::pinch: Jeg ble litt flinkere etter hvert, det står i alle fall "well presented" i noen kritikker. :aww:

 

Jeg har også hørt den kommentaren når jeg har jobbet - hund som står med svai overlinje fordi handler presser hunden til å se for høyt opp. Hund som står med karpet overlinje fordi handler tok tak under magen for å plassere bakparten lenger bak. Handler som bråstopper foran dommerbordet, og lar hunden stå som ei kråke, framfor å la den stoppe naturlig og finne en bedre plassering for føttene. Også videre. Men ofte har disse hundene fått bra premiering likevel, fordi dommer ser kvalitetene under bevegelse og under eksaminasjon.

2 timer siden, JeanetteH skrev:

:lol: husker i DK ett år hvor ringsekeretæren ble dritt sur på meg. Om jeg ser ringen er "ferdig" med forje klasse så går jeg gjerne inn og stiller meg i ett hjørne for å vise at jeg er der (jeg har alltid tydelig nummer på meg) og jeg ble da jaget ut av ringen med beskjed om at jeg ikke hadde noe der å gjøre. Så trakk hun pusten og sa jeg kunne komme inn i ringen for NÅ var det min tur :lol:

Danmark har mye sure ringsekretærer! To ganger har jeg fått kjeft i Danmark. Den ene gangen visste jeg ikke at jeg skulle inn i BIR og BIM med junior-X'en, siden hun ikke ble beste tispe. Men de kjørte det systemet i en periode. Hun ble slått i konkurransen om tispecertet, men det ulogiske regelverket tilsa at hun skulle konkurrere om BIR fordi hun ikke hadde konkurrert mot certvinner og championvinner om CACIB. Den andre gangen var på verdensvinneren, hvor jeg stilte en junior for en venninne. Hun fabulerte om juniortittel, jeg kunne ikke noe om rasen. Det var ingen kritikker, sløyfer eller premiekort da, og etter bedømmelsen av oss snudde dommer seg for å se på neste hund i klassen. Jeg bevegde meg mot enden av rekka av juniorer for å konkurrere videre, og da ble ringsekretær fly forbanna. "Get out! Get out!" Jeg skjønte ikke hennes dansk og hun kunne ikke mye mer engelsk enn som så. Så hun viser meg premielista. Vi hadde fått en good :-D Hvor vanskelig hadde det vært å si? Jeg kan jo ikke vite hva dommer tenkte at vi fortjente :-P 

Nå har jeg middag i ovnen og et kjøkken å rydde. Begge hundene prumper noe helt enormt, såpass at jeg har saumfart huset etter bæsj. De har fått en annen type mat siden søndag kveld, så jeg antar det ble litt mektig. 

Fyffan, Foenix forstår ikke hvorfor jeg ikke vil kose. Hun fiser gassdestruksjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tøfflus skrev:

Skal man først skade seg skal det gjøres så ettertrykkelig at man får skikkelig schvææære bandasjer på beina. Hilsen Mocca, som egentlig ikke aner hva hun løp på midt i skogen, men siden blodet fosset måtte det jo være noe riktig skarpt. To stygge flenger i samme høyde på hvert sitt bakben som måtte syes.

 

Oida! God bedring til Mocca!

Felix ville ikke være med på tur i dag heller han :hmm:, så jeg og Blaze dro på sykkeltur alene. Jeg tenker han bør få seg en sjekk jeg, men noen mener jeg overdriver og at han bare har blitt gammel litt sånn fort og har behov for mye mer ro. Mnjaæ, jeg kjøper ikke helt den. 

På den positive siden; mobilen ringte da jeg var ute og det var fra jobben jeg har så veldig, veldig lyst på! De ville ha kontaktinfo til referansene mine, så nå er det bare å bite negler fremover :frantics:. Jeg trodde ikke jeg kom til å høre noe fra de, så bare det at de har vist litt interesse for søknaden min er kjempepositivt for min del.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SFX said:

Jeg klarer ikke å erindre at jeg har grepet i handlers lenke, da må det ha vært refleks i forhold til hannhundmarkering eller hannhundulming. Men jeg har av og til forsøkt å komme med gode råd til folk som ser ut som om de trenger det - men da er vi på det nivået at hunden ligger foran dommerbordet, sitter med rumpa til i line up, eller handler plasserer seg mellom hund og dommer. Det er ikke min jobb å si fra at hunden står utvridd bak og gyngehest fram, og slike til. Men grunnleggende handling som å løpe riktig vei hjelper jeg med, det anser jeg som obligatorisk ringsekretærservice 

Her var det snakk om å ta båndet for å vise hvordan hun skulle handle hunden, begynte å løpe med hunden ogsånn :P Stakkar venninnen min ble så lei seg etterpå at de bare dro hjem! Takken for å hjelpe å handle en fremmed hund liksom.
Å si ifra om sånne ting annser jeg som helt normalt, det er sånn man lærer. Men man begynner ikke å klage til handlerne om at de er så dårlig når de står forran dommer og venter på premiering liksom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Mirai skrev:

Pappa sponser med det samme han sponsa eksen sin billett med, nå har vi kjøpt flunka ny flybillett til @Teserere og livet er straks litt lysere :wub: . Da blir det Thailand i jula med bestevenn! Er så glad! :D 

Så bra det ordnet seg :)

4 minutter siden, Tøfflus skrev:

Skal man først skade seg skal det gjøres så ettertrykkelig at man får skikkelig schvææære bandasjer på beina. Hilsen Mocca, som egentlig ikke aner hva hun løp på midt i skogen, men siden blodet fosset måtte det jo være noe riktig skarpt. To stygge flenger i samme høyde på hvert sitt bakben som måtte syes.

7.11.17 (8).JPG

God bedring til Mocca!

Akkurat nå, Tonje skrev:

Oida! God bedring til Mocca!

Felix ville ikke være med på tur i dag heller han :hmm:, så jeg og Blaze dro på sykkeltur alene. Jeg tenker han bør få seg en sjekk jeg, men noen mener jeg overdriver og at han bare har blitt gammel litt sånn fort og har behov for mye mer ro. Mnjaæ, jeg kjøper ikke helt den. 

På den positive siden; mobilen ringte da jeg var ute og det var fra jobben jeg har så veldig, veldig lyst på! De ville ha kontaktinfo til referansene mine, så nå er det bare å bite negler fremover :frantics:. Jeg trodde ikke jeg kom til å høre noe fra de, så bare det at de har vist litt interesse for søknaden min er kjempepositivt for min del.

Jeg hadde nok fått han sjekket. Stor adferdsendring, også hadde vel hundene en slosskamp for ikke lenge siden. Det kan jo tyde på at det kan være noe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

 

Jeg hadde nok fått han sjekket. Stor adferdsendring, også hadde vel hundene en slosskamp for ikke lenge siden. Det kan jo tyde på at det kan være noe.

 

Ja, det er det jeg også tenker. Det er litt for tilfeldig at han blir så veldig mye roligere samtidig som det smeller mellom han og Blaze for første gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, MarieR said:

Twist er ikke helt i form i dag, stakkars. Kastet opp flere ganger i formidag, og ville ikke en gang ha kyllingkjøtt til mat. Ser ut som jeg får lurt i han litt V&H nå da, blandet inn en boks leverpostei og ris. Han er forsåvidt i grei form ellers da, men den planlagte sykkelturen utgikk.  Tenker vi rusler oss en rolig tur litt senere. 

Nå har jeg bestilt meg ny telefon :D Chess hadde godt tilbud på en av Huawei sine rimeligere modeller. Litt skummelt å gå for noe annet enn Samsung, som jeg er veldig fornøyd med på alle måter, men min bruk av mobil er jo ikke superavansert, så jeg tipper huawei gjør jobben. Så lenge det ikke er Iphone er jeg fornøyd :P Den jeg har lever på veldig lånt tid, og har truet med å dø ganske lenge. Tror den nærmer seg fire eller fem år, og dagens telefoner er jo ikke akkurat laget for å holde så lenge :P Nå i det siste har den begynt å skru volumet opp og ned som den selv vil når jeg hører på musikk, den bytter sang og pauser/starter på eget initiativ. Omtrent ikke irriterende i det hele tatt :sleep: 

Tror og håper at du blir fornøyd med Huawei :D Jeg kjøpte min første Huawei for et par år siden og er veldig fornøyd. Så her blir det Huawei neste gang også... :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har også hørt den kommentaren når jeg har jobbet - hund som står med svai overlinje fordi handler presser hunden til å se for høyt opp. Hund som står med karpet overlinje fordi handler tok tak under magen for å plassere bakparten lenger bak. Handler som bråstopper foran dommerbordet, og lar hunden stå som ei kråke, framfor å la den stoppe naturlig og finne en bedre plassering for føttene. Også videre. Men ofte har disse hundene fått bra premiering likevel, fordi dommer ser kvalitetene under bevegelse og under eksaminasjon.

Den gangen jeg nevnte ble vi shortlista på en stor norsk-svensk spesial. Jeg var så stolt at jeg husker det fortsatt, mange år etter! :lol:

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0

Jeg hater unghund generelt, har alltid vært utålmodig med ny hund - vil ha dem voksne helst i går :P Men når boffelura kommer seg på rømmen, men kommer løpende i hundre når jeg plystrer? Da blir jeg litt stolt altså :D Og prøver å huske det når hun er homonella-grusom i stua etterpå :P Valper er søte når de sover og på bilder ;) Ellers er ikke valpesjarm noe som biter på meg gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Den gangen jeg nevnte ble vi shortlista på en stor norsk-svensk spesial. Jeg var så stolt at jeg husker det fortsatt, mange år etter! :lol:

Det er visse opplevelser som har brent seg inn i hjernebarken ja :ahappy: Jeg tror aldri jeg kommer til å glemme den gangen jeg tryna skikkelig rett foran dommerbordet i en BIS-finale - og hørte en halvtørr kommentar fra en av dommerne: Vi trodde du var proff, vi, Siri (det var dommere som har hatt min rase tidligere :lol:). Selv de beste kan gå på trynet :aww: 

Nå har vi vært på sykkeltur igjen, og det er deilig å tråkke avgårde med løse hunder på frossen veg vel vitende om at man slipper å vaske hundene etterpå. Rene og slitne hunder her altså :) 

Også har jeg sittet og fundert på om jeg skal kjøre bil eller ta tog når jeg først skal på NMBU i morgen, før jeg må innom Vegdirektoratet for å få med meg siste del av et erfaringsseminar som skal ende i en revisjon av en av våre håndbøker... Jeg heller mest mot å kjøre, da sparer jeg en time reisetid - minst, OG ventetid og gåtid... 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Wachita skrev:

Her var det snakk om å ta båndet for å vise hvordan hun skulle handle hunden, begynte å løpe med hunden ogsånn :P Stakkar venninnen min ble så lei seg etterpå at de bare dro hjem! Takken for å hjelpe å handle en fremmed hund liksom.
Å si ifra om sånne ting annser jeg som helt normalt, det er sånn man lærer. Men man begynner ikke å klage til handlerne om at de er så dårlig når de står forran dommer og venter på premiering liksom :P 

Det er overtramp, synes jeg, og har ikke noen plass i bedømmelsen. Jeg skal være serviceminded, svare på spørsmål, sørge for at dommeren følger reglene, opprettholde flyten i ringen, hjelpe de grønneste, osv - jeg kan ikke avholde handlerkurs også :-P 

Men jeg kom på at jeg har vist en hund som ringsekretær en gang - dommer spurte handler pent om det var greit at jeg løp en runde med hunden for å teste om den ville trave i høyere tempo. Handler var rimelig dårlig til beins, og tok det hele meget pent. Jeg fikk den ut av grisepasset og dommer ga den en førstepremiering, men eier tok selvfølgelig over etter det, og de ble fort takket av i en stor klasse. Det var første og eneste gang jeg har stilt cavalier king Charles spaniel.

Nuh skal jeg rydde og vaske kjøkkenet. Har ambisjoner om å få tatt et rom om dagen denne uka, i hvert fall til og med fredag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Tøfflus said:

Skal man først skade seg skal det gjøres så ettertrykkelig at man får skikkelig schvææære bandasjer på beina. Hilsen Mocca, som egentlig ikke aner hva hun løp på midt i skogen, men siden blodet fosset måtte det jo være noe riktig skarpt. To stygge flenger i samme høyde på hvert sitt bakben som måtte syes.

7.11.17 (8).JPG

Masse god bedring til Moccabønna! Lupin hilser og sier at det er greit hun skal være mer dramatisk enn han, men det der var da virkelig å ta hardt i, det hadde holdt å knekke to klør for å la mer drama altså :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Siri skrev:

Det er visse opplevelser som har brent seg inn i hjernebarken ja :ahappy: Jeg tror aldri jeg kommer til å glemme den gangen jeg tryna skikkelig rett foran dommerbordet i en BIS-finale - og hørte en halvtørr kommentar fra en av dommerne: Vi trodde du var proff, vi, Siri (det var dommere som har hatt min rase tidligere :lol:). Selv de beste kan gå på trynet :aww: 

OMG! :lol: Ja, det er jo en trøst at gresset kan være glatt for de fleste. :)

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foenix prumpa den gassbomba, og ilte ut i hagen, så jeg kavet meg opp av sofaen og beinet etter for å få åpnet utgangsdøra for henne. Hun stilte seg i døråpningen med meg, Glam brøytet seg ut mellom oss, og der sto Foenix og jeg og tittet på at Glam tisset. 

Hun syntes vel også at det stinket og trengtes lufting...

Oppvasken er tatt, komfyren er skrubbet, langside nummer to til dørkarmen er skrudd fast, og nå leter jeg etter gidd til å rydde kjøkkenbenken. Det er en stabel med diverse harikkepeilingpapirer der, typisk sånt som kanskje er kjekt å ha, en gang, i framtiden, men neimen om det skal få en bedre permanent plassering enn kjøkkenbenken! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen sende litt energi i rettning Hodalen? Bare bittelitt? Siden jeg er skyldig så hadde litt hjulpet mye... Skal til legen og ta blodprøver i morgen, men de finner vel som vanlig ingenting å gjøre noe med, så da er det bivirkninger igjen, og da må jeg vente i uke til til jeg ska til nevrologen før jeg kan snakke med han om å eventuelt trappe ned meds...  LEI! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette prate om utstilling gjør at jeg savner utstillingsringen litt.

Den før nevnte naboen var på døra.. han hadde ikke noe pent å si, så jeg lukket døren i fjeset på han.

Og jeg burde legge meg, men har ikke lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...