Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå november


Tonje
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*
Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg følger med på diverse amerikanske DIY-blogger, og nå hadde en laget et fint prosjekt med bjørkekvister.

Også spør lesere "where can I buy birch branches?"

Og det er da jeg skjønner at vi har et annet forhold til skogen her. Hvis jeg vil lage et prosjekt med kongler, bjørkekvister eller mose, så går jeg ikke på shopping, altså.

:blink: 

Sjef har fått tur, men ikke akkurat så mye som han er vant med. Jeg er trøtt og utslitt etter den, men jeg må komme meg i butikken. Like greit å få det gjort før jeg ombestemmer meg. Jeg tror faktisk jeg til og med skal unne meg litt sjokolade også. Fordi jeg fortjener det nå. *syte klage furte* :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pappa sponser med det samme han sponsa eksen sin billett med, nå har vi kjøpt flunka ny flybillett til @Teserere og livet er straks litt lysere  . Da blir det Thailand i jula med bestevenn! Er så glad

Mobilen min ringte mens jeg satt med en pasient (hørte vibreringa så vidt) og da jeg kjente igjen nummeret hoppet hjertet over flere slag, det var fra drømmejobben! De vil ha meg på intervju! Jeg var

Hei sonen! Visste dere at...     ...at jeg har verdens søteste lille vofs?    

Posted Images

1 hour ago, Symra&Pippin said:

Å nei! Jeg har fått ny kontornabo, og hun er av det slaget som sitter og prater HØYT i telefonen med døra åpen. :pinch:

Det slutter aldri å overraske meg hvor lite hensyn enkelte tar til andre. Kanskje fordi jeg selv er livredd for å irritere andre. I den ene forelesningen vår er det f.eks en person som smeller høyt med tyggis, altså blåser bobler og smeller de. Hvem gjør sånt? 

2 hours ago, Turb said:

Nå kom jeg på den her

 

De damene der trenger sitt eget TV-program altså :lol: 

Just now, SFX said:

Jeg følger med på diverse amerikanske DIY-blogger, og nå hadde en laget et fint prosjekt med bjørkekvister.

Også spør lesere "where can I buy birch branches?"

Og det er da jeg skjønner at vi har et annet forhold til skogen her. Hvis jeg vil lage et prosjekt med kongler, bjørkekvister eller mose, så går jeg ikke på shopping, altså.

Haha, så sant. Da jeg bodde i USA bodde jeg i ørkenen i Nevada så der så vi forøvrig aldri noe tre annet enn palmer. Etter det har jeg aldri tatt naturen i Norge for gitt, fysøren så heldige vi faktisk er. Norsk natur er noe av det jeg savner aller mest her i London også.

--

Reading week er offisielt i gang og jeg skal liksom være superproduktiv og lese til alle mine midterms.. føler den ikke helt i dag altså.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg testa om musefella virker, på lillefingeren min.. Jeg er glad musenakker er sartere enn mine pølsefingre :P 

Det var hyggelig av dem å gjøre reint plasten fra V&H-pølsa da :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mackenzie skrev:

Haha, så sant. Da jeg bodde i USA bodde jeg i ørkenen i Nevada så der så vi forøvrig aldri noe tre annet enn palmer. Etter det har jeg aldri tatt naturen i Norge for gitt, fysøren så heldige vi faktisk er. Norsk natur er noe av det jeg savner aller mest her i London også.

Jeg prøver å huske på det av og til, hvor velsignet heldig en er. Jeg sendte en snap om det i helga, da jeg kom ut av skogen og tittet rett ned på E6 og all trafikken der. Huset mitt ligger ganske nøyaktig en kilometer fra E6, men bratt stigning oppover, så jeg verken ser eller hører noe til den - men det betyr at jeg bor sentralt. Eller, jeg bor så jeg kan lettvint komme meg fort avgårde til sentrale plasser :P Men jeg kan også gå ut av døra og rett inn i skogen, og gå i timesvis uten å treffe andre folk, og bare la hundene kose seg, i hvert fall nå som beitedyrene er tatt inn... 

14 minutter siden, Mackenzie skrev:



--

Reading week er offisielt i gang og jeg skal liksom være superproduktiv og lese til alle mine midterms.. føler den ikke helt i dag altså.

Det er helt normalt at studenter bruker tiden på andre ting når det nærmer seg viktige datoer - kurvene der er ganske sammenfallende, inntil det er så kort tid til eksamen at kurven gjør et stup ut fra det store internettet og tilbake til pensum :D 

10 minutter siden, 2ne skrev:

I dag har jeg testa om musefella virker, på lillefingeren min.. Jeg er glad musenakker er sartere enn mine pølsefingre :P 

Det var hyggelig av dem å gjøre reint plasten fra V&H-pølsa da :aww: 

Her har musene meldt fra om sin ankomst ved å spise opp åtet i musefella. Skal ikke den liksom klappe igjen når de spiser tacokrydret kjøttdeig? 

15 minutter siden, *Kat84* skrev:

:blink: 

Ja...

15 minutter siden, *Kat84* skrev:

Sjef har fått tur, men ikke akkurat så mye som han er vant med. Jeg er trøtt og utslitt etter den, men jeg må komme meg i butikken. Like greit å få det gjort før jeg ombestemmer meg. Jeg tror faktisk jeg til og med skal unne meg litt sjokolade også. Fordi jeg fortjener det nå. *syte klage furte* :aww: 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Huset mitt ligger ganske nøyaktig en kilometer fra E6, men bratt stigning oppover, så jeg verken ser eller hører noe til den - men det betyr at jeg bor sentralt. Eller, jeg bor så jeg kan lettvint komme meg fort avgårde til sentrale plasser :P Men jeg kan også gå ut av døra og rett inn i skogen, og gå i timesvis uten å treffe andre folk, og bare la hundene kose seg, i hvert fall nå som beitedyrene er tatt inn... 

Åh det der må være drømmen altså. Å bo landling men likevel sentralt! Jeg er drittlei av å bo i byen. Er byjente, men prioriteringene mine ble litt annerledes når jeg fikk hund:lol: nå må jeg kjøre en halvtime for å komme til nærmeste brukbare skog...og de fleste landlige områder her, er liksom skikkelig på landet føler jeg... langt fra det meste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, SFX skrev:

Ja...

 

Slike ting retter liksom ikke helt opp inntrykket av at mange amerikanere rett og slett er mindre begavet. Men jeg lar likevel tvilen komme dem til gode, selv om det er vanskelig etter Trump :whistle: 

Akkurat nå, SFX skrev:

 

God bedring!

Takk! :) Håper jeg får kurert mesteparten til i morgen. Jeg fikk i hvert fall kjøpt melk og forskjellige andre ting. :) 


Jeg fant ut at jeg ville ha noe som var ekstra godt. Så da blir det Knorr sin Al Forno lasagne. Det er den beste ferdige varianten som finnes i butikkene :D 
Men typisk mitt hell er vel at det smaker ingenting likevel. Jeg kjøpte Litago sjokolademelk også. Den smakte tamt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Snoffe said:

Jeg har lyst på dem bare for å samle, og for å kunne bla forsiktig i dem:icon_redface:

Ja :ahappy: Jeg har faktisk tenkt å kjøpe meg serien i hardback, uten illustrasjoner, bare fordi at pocketversjonen jeg har er lest fillete - bokstavelig talt - og de illustrerte er for fine til å være "lesebøker", de er "til pynt fordi de er vakre"-bøker :ahappy: 

5 hours ago, Snoffe said:

Våknet opp til en hund som var meget frustrert:shocked: Ene pusen hadde tatt sengen hans:ustol: Det er et stort problem for sære whippetgutter, for man kan ikke dele seng med andre enn mennesker :aww: Heldigvis ordnet alt seg når jeg måtte stå opp uansett for å slippe ut hønene :aww: Da fikk whippeten i tillegg en varm pute å ligge hodet på :aww: Han fikk tilbud om å bli med ut på do, men han skulle ikke ha noe av at noen andre tok plassen han :aww: Det er slitsomt å være sær whippet :aww:

Men stakkars whippetgutten da :o:teehe: 

5 hours ago, Siri said:

Når du sitter og leser gjennom forelesningen du skal holde om to dager - og brått våkner av at telefonen ringer *himle*. Ta en kopp kaffe kanskje da :aww: 

:teehe: 

5 hours ago, JeanetteH said:

I natt var Saint på flybensin. Eller jeg trodde hun hadde kjedet seg så mye i går at hun ble helt raptus når vi gikk å la oss og vekket meg mange ganger med vandring og smatting og gjesping og generelt sånn "kjeder meg" greie. Prøvde lufte henne, men nei hun skulle ikke på do. Tilslutt la jeg henne på sengen med meg og spoonet for å prøve holde henne i ro. Klapper henne på magen og den er stein hard og bobler som bare det. Stakkars hun hadde rett og slett ordentlig mageknipe og måtte ikke bæsje heller. Så da vet vi det, om hun har vondt noen sted så går hun på flybensin... 

Usj, stakkars lille :hmm: Er hun bedre i magen nå da? 

37 minutes ago, SFX said:

Jeg prøver å huske på det av og til, hvor velsignet heldig en er. Jeg sendte en snap om det i helga, da jeg kom ut av skogen og tittet rett ned på E6 og all trafikken der. Huset mitt ligger ganske nøyaktig en kilometer fra E6, men bratt stigning oppover, så jeg verken ser eller hører noe til den - men det betyr at jeg bor sentralt. Eller, jeg bor så jeg kan lettvint komme meg fort avgårde til sentrale plasser :P Men jeg kan også gå ut av døra og rett inn i skogen, og gå i timesvis uten å treffe andre folk, og bare la hundene kose seg, i hvert fall nå som beitedyrene er tatt inn... 

Vi er jo heldige, vi som bor i Norge. Vi har fri tilgang til andre folks eiendom så lenge det ikke er innmark, liksom. Sånn er det jo ikke i alle andre land,i USA kan man vel bli skutt for trespassing i de "rette" statene. En nordmann som oppførte seg sånn i Norge ville jo fått plass på lukka avdeling antageligvis. 

37 minutes ago, SFX said:

Her har musene meldt fra om sin ankomst ved å spise opp åtet i musefella. Skal ikke den liksom klappe igjen når de spiser tacokrydret kjøttdeig? 

En skulle tro det. Ineffektive musefeller er det jo ikke noe poeng i å ha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, SFX skrev:

Brr, lang og fin dag på klubbens uoffisielle rallystevne i dag, som jeg var primus motor for. Men den hallen vår er så kald at jeg etter fire timer hjemme enda ikke har fått varmen i tærne. Poenget med oppvarmet hall er jo at en skal kunne trene i lette joggesko, ikke tunge vinterstøvler. Det skal være lovet 16 grader, jeg lurer på å ta med gradestokk neste gang jeg er der. Det hang en på veggen som viste åtte grader, men noen mente een var ødelagt. 

Ellers var stevnet vellykket, og hundene mine gjorde kjempefine løp. Glam var 110 prosent fokusert, som er super framgang for en som har hatt discokulekonsentrasjon. Er han i ferd med å bli voksen? Han fulgte med på meg hele tiden, ingen snusing, og jaggu var han flink på det tekniske også. Jeg oppdaget et skilt vi har glemt å trene på, så det faket vi :-D 

Foenix gikk som ei nyåpnet champagneflaske - sprut og bobler litt all over the place. Hun er fremdeles ekstatisk for å være friskmeldt, og ville så mye at det ble litt for mye. Hun spolet i matskåløvelsen så kjegler og skiltholder flakset avgårde, og hun gikk gjennom hinderet der de fleste ville hoppet over. Brøyteberneren hadde ikke tid til å se hvor hun gikk :-o Men hun var grisefornøyd med seg selv, og jeg nyyyter at hun ikke har mistet noe av seg selv etter operasjonen, jeg hører om de som liksom brått blir gamle etter operasjoner i voksen alder.

Begge gikk til uoffisielle førstepremier, så det var prikken over i'en etter to herlige adrenalinrush.

Jeg får jo lyst til å starte offisielt etter slike runder, men det er jo ikke flere stevner å melde på til i år :-( 

Men på sørlandet er årets første rallystevne i 2018, meld på:)

16 timer siden, 2ne skrev:

Vi får være enige om at jeg har rett og du tar feil :aww::teehe: 

Det er hyggelig å se på filmene også :ahappy:  Jeg får alltid lyst til å lese bøkene av det, men det er hyggelig å se filmene også ;)

Jeg fikk forøvrig Harry Potter and the prisoner of Azkaban illustrert av Jim Kay til bursdag i år :ahappy: 

9781408845660.jpeg 

Jeg digger de illustrasjonene til Jim Kay :ahappy::heart::ahappy: 

De bøkene er så vakre, en sitter bare å blar andektig i de...desverre har ikke lånerene samme forhold tydligvis, for her forleden kom en inn med revet sider, og ungene hadde tegnet i den.:hmm:

Fin men kaotisk dag, jeg skulle vær effektiv, men det utgår. Det verste er at jeg har mista treningslysta mi... kan noen finne den for meg??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Kaisen skrev:

Åh det der må være drømmen altså. Å bo landling men likevel sentralt! Jeg er drittlei av å bo i byen. Er byjente, men prioriteringene mine ble litt annerledes når jeg fikk hund:lol: nå må jeg kjøre en halvtime for å komme til nærmeste brukbare skog...og de fleste landlige områder her, er liksom skikkelig på landet føler jeg... langt fra det meste

Jeg stortrives et halvt år i slengen, men så kommer beitesesongen og skogen er full av storfe og sau, så jeg kan ikke bruke skogen - da skulle jeg ønske at jeg bodde nærmere vanlige folks turløypenett eller noe sånt :P 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Vi er jo heldige, vi som bor i Norge. Vi har fri tilgang til andre folks eiendom så lenge det ikke er innmark, liksom. Sånn er det jo ikke i alle andre land,i USA kan man vel bli skutt for trespassing i de "rette" statene. En nordmann som oppførte seg sånn i Norge ville jo fått plass på lukka avdeling antageligvis. 

Ja, jeg har fått noen kommentarer fra bernerfolk rundt om, særlig fra Øst-Europa, om hvordan vi går tur - de har kanskje noen offentlige parker/nasjonalanlegg hvor de kan gå tur med hunden i bånd, og noen steder er det til og med inngangspenger for å få bruke parken. 

Det gjelder selvfølgelig ikke alle, kanskje ikke en gang mange, men det er en kontrast - som om Oslo kommune skulle hatt billettluke til Frognerparken, eller ved Sognsvann.

Akkurat nå, 2ne skrev:

En skulle tro det. Ineffektive musefeller er det jo ikke noe poeng i å ha! 

Nei, jeg synes musene kan holde seg unna. Jeg skal teste en gang til med mindre åte, hvis de har klart å dra det vekk fra fella, ellers kjøper jeg nye feller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, *Kat84* skrev:

Slike ting retter liksom ikke helt opp inntrykket av at mange amerikanere rett og slett er mindre begavet. Men jeg lar likevel tvilen komme dem til gode, selv om det er vanskelig etter Trump :whistle: 

Takk! :) Håper jeg får kurert mesteparten til i morgen. Jeg fikk i hvert fall kjøpt melk og forskjellige andre ting. :) 


Jeg fant ut at jeg ville ha noe som var ekstra godt. Så da blir det Knorr sin Al Forno lasagne. Det er den beste ferdige varianten som finnes i butikkene :D 
Men typisk mitt hell er vel at det smaker ingenting likevel. Jeg kjøpte Litago sjokolademelk også. Den smakte tamt! 

Jammen Litago smaker tamt! Prøv Ultimoo, den smaker sjokolaaade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Debbie said:

De bøkene er så vakre, en sitter bare å blar andektig i de...desverre har ikke lånerene samme forhold tydligvis, for her forleden kom en inn med revet sider, og ungene hadde tegnet i den.:hmm:

Åh, det hadde gjort meg rasende! :sint_01: De burde jo erstattes! 

Jeg har faktisk vurdert å ikke låne bort bøker mer, eller i det minste begynne å skrive opp hvem som låner hva og når, for det er ikke alt som finner veien hjem igjen, for å si det sånn :aww: 

Just now, SFX said:

Ja, jeg har fått noen kommentarer fra bernerfolk rundt om, særlig fra Øst-Europa, om hvordan vi går tur - de har kanskje noen offentlige parker/nasjonalanlegg hvor de kan gå tur med hunden i bånd, og noen steder er det til og med inngangspenger for å få bruke parken. 

Det gjelder selvfølgelig ikke alle, kanskje ikke en gang mange, men det er en kontrast - som om Oslo kommune skulle hatt billettluke til Frognerparken, eller ved Sognsvann.

Jeg har ikke tenkt noe større på det før Carina flytta til USA, og skreiv at hun savna den muligheten vi hadde til å bare benytte oss av natur. Jeg visste jo at det ikke var allemannsrett i alle land, men jeg hadde egentlig ikke tenkt på hva det ville si, sånn på ordentlig. Jeg tror hun sa noe om at hun måtte kjøre flere timer for å komme til et område det var lov til å benytte seg av jeg, og her i Norge syter vi over båndtvang, liksom :icon_confused:

Just now, SFX said:

Nei, jeg synes musene kan holde seg unna. Jeg skal teste en gang til med mindre åte, hvis de har klart å dra det vekk fra fella, ellers kjøper jeg nye feller. 

Vi har en sånn plastdingsfelle vi, den hadde visst tatt masse mus i fjor i hvert fall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Debbie skrev:

Men på sørlandet er årets første rallystevne i 2018, meld på:)

Vet du hvilken helg det er, så kan jeg i hvert fall notere det i kalenderen? Jeg skal pare tispe i anslagsvis desember/januar, så jeg spikrer ingen planer enda - for da blir det sikkert den helga hun skal pares. Men det er greit å ha vage alternativ i kalenderen i fall hun står tidligere eller senere :P 

18 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg har ikke tenkt noe større på det før Carina flytta til USA, og skreiv at hun savna den muligheten vi hadde til å bare benytte oss av natur. Jeg visste jo at det ikke var allemannsrett i alle land, men jeg hadde egentlig ikke tenkt på hva det ville si, sånn på ordentlig. Jeg tror hun sa noe om at hun måtte kjøre flere timer for å komme til et område det var lov til å benytte seg av jeg, og her i Norge syter vi over båndtvang, liksom :icon_confused:

Det er vel en grunn til at svømmebasseng og tredemøller ser ut til å være mer brukt i enkelte land. På den annen side så synes jeg også det er mer av oppdrettere som driver så stort at de har turområder på egen tomt, type inngjerdet stoooor gressplen og slikt, som 14-20-27 bernere løper fritt på, altså et hundegårdopplegg. Det er både fordeler og ulemper ved det - driver en så stort så må en jo ha mer plass, og da får en automatisk mer boltreplass til hundene, det er jo ikke slik at bare skogsstier gir mosjon. Da ser jeg bort fra de som driver stort, men har små hundegårder som ikke legger til rette for så mye mer mosjon enn å hoppe opp etter døra når kennelhjelpen kommer med mat :( 

18 minutter siden, 2ne skrev:

Vi har en sånn plastdingsfelle vi, den hadde visst tatt masse mus i fjor i hvert fall :) 

Denne er også plast, med et rundt hull hvor en kan legge åte - jeg tror jeg må få åtet mer oppi hullet, og ikke bare liggende oppå eller stikkende ut. Jeg later som om de ikke er i kjelleren, men nå fant jeg musebæsj i entreen, og da må de ut. Eller dø. I fjor tok jeg en eneste mus, og jeg tviler på at jeg hadde en peppermømus i kjelleren, men så lenge de ikke gjør noe jeg ser så kan jeg leve med dem i ignoranse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Vet du hvilken helg det er, så kan jeg i hvert fall notere det i kalenderen? Jeg skal pare tispe i anslagsvis desember/januar, så jeg spikrer ingen planer enda - for da blir det sikkert den helga hun skal pares. Men det er greit å ha vage alternativ i kalenderen i fall hun står tidligere eller senere :P 

Det er vel en grunn til at svømmebasseng og tredemøller ser ut til å være mer brukt i enkelte land. På den annen side så synes jeg også det er mer av oppdrettere som driver så stort at de har turområder på egen tomt, type inngjerdet stoooor gressplen og slikt, som 14-20-27 bernere løper fritt på, altså et hundegårdopplegg. Det er både fordeler og ulemper ved det - driver en så stort så må en jo ha mer plass, og da får en automatisk mer boltreplass til hundene, det er jo ikke slik at bare skogsstier gir mosjon. Da ser jeg bort fra de som driver stort, men har små hundegårder som ikke legger til rette for så mye mer mosjon enn å hoppe opp etter døra når kennelhjelpen kommer med mat :( 

Denne er også plast, med et rundt hull hvor en kan legge åte - jeg tror jeg må få åtet mer oppi hullet, og ikke bare liggende oppå eller stikkende ut. Jeg later som om de ikke er i kjelleren, men nå fant jeg musebæsj i entreen, og da må de ut. Eller dø. I fjor tok jeg en eneste mus, og jeg tviler på at jeg hadde en peppermømus i kjelleren, men så lenge de ikke gjør noe jeg ser så kan jeg leve med dem i ignoranse

Jeg skal ikke være skråsikker, men jeg tror vi har satset på siste helg i januar eller første helg i februar. Til nå har vi vært første stevne, er inne i hall( som er varm).

Det er ikke kommet ut ennå, da det ikke er godkjent av NKK ennå, søknaden er sendt.Er hvertfall det jeg har fått til svar når jeg har spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutes ago, 2ne said:

Vi er jo heldige, vi som bor i Norge. Vi har fri tilgang til andre folks eiendom så lenge det ikke er innmark, liksom. Sånn er det jo ikke i alle andre land,i USA kan man vel bli skutt for trespassing i de "rette" statene. En nordmann som oppførte seg sånn i Norge ville jo fått plass på lukka avdeling antageligvis. 

Men våpen ville vi jo fått, så da kan vi jo bare skyte tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
56 minutter siden, Pixie skrev:

Jammen Litago smaker tamt! Prøv Ultimoo, den smaker sjokolaaade!

Du har jo forsåvidt rett i det. Men i forhold til hva den gjør ellers syntes jeg den var ekstra tam i dag :P Men jeg kjøpte jo skikkelig sjokolade også så klart. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Clas Ohlsson i dag etter kokeplate. De hadde ikke det jeg var ute etter, men de hadde slike :P

https://images.clasohlson.com/medias/sys_master/9536008847390.jpg

Så nå har vi lysende skaller og elger til å dekorere oss med i mørket, Smula og jeg :D Da får vi vel teste dem ut da, og komme oss avgårde på tur!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Line skrev:

Var innom Clas Ohlsson i dag etter kokeplate. De hadde ikke det jeg var ute etter, men de hadde slike :P

https://images.clasohlson.com/medias/sys_master/9536008847390.jpg

Så nå har vi lysende skaller og elger til å dekorere oss med i mørket, Smula og jeg :D Da får vi vel teste dem ut da, og komme oss avgårde på tur!

De har jeg også. Var vel 3 for 2, pluss jeg fikk en av faren min. Kjøpte for 1 mnd siden og nå er alle ødelagt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...