Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå november


Tonje
 Share

Recommended Posts

8 minutter siden, 2ne skrev:

 

De er veldig fine. Nesten så fine at man ikke kan lese dem, bare sitte og bla i de litt sånn andektig :teehe: 

Jeg har lyst på dem bare for å samle, og for å kunne bla forsiktig i dem:icon_redface:

 

Våknet opp til en hund som var meget frustrert:shocked: Ene pusen hadde tatt sengen hans:ustol: Det er et stort problem for sære whippetgutter, for man kan ikke dele seng med andre enn mennesker :aww: Heldigvis ordnet alt seg når jeg måtte stå opp uansett for å slippe ut hønene :aww: Da fikk whippeten i tillegg en varm pute å ligge hodet på :aww: Han fikk tilbud om å bli med ut på do, men han skulle ikke ha noe av at noen andre tok plassen han :aww: Det er slitsomt å være sær whippet :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pappa sponser med det samme han sponsa eksen sin billett med, nå har vi kjøpt flunka ny flybillett til @Teserere og livet er straks litt lysere  . Da blir det Thailand i jula med bestevenn! Er så glad

Mobilen min ringte mens jeg satt med en pasient (hørte vibreringa så vidt) og da jeg kjente igjen nummeret hoppet hjertet over flere slag, det var fra drømmejobben! De vil ha meg på intervju! Jeg var

Hei sonen! Visste dere at...     ...at jeg har verdens søteste lille vofs?    

Posted Images

I natt var Saint på flybensin. Eller jeg trodde hun hadde kjedet seg så mye i går at hun ble helt raptus når vi gikk å la oss og vekket meg mange ganger med vandring og smatting og gjesping og generelt sånn "kjeder meg" greie. Prøvde lufte henne, men nei hun skulle ikke på do. Tilslutt la jeg henne på sengen med meg og spoonet for å prøve holde henne i ro. Klapper henne på magen og den er stein hard og bobler som bare det. Stakkars hun hadde rett og slett ordentlig mageknipe og måtte ikke bæsje heller. Så da vet vi det, om hun har vondt noen sted så går hun på flybensin.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, QUEST said:

Stevia er blææh! For noen år siden da stevia var så mye i media, så kom jeg over noen planter på et planteutsalg. Jeg kjøpte to og plantet de i urtebedet. Etter at de hadde vokst litt, så måtte jeg og en bekjent smake litt på disse supersukkerplantene.. Fysj og fysj! De smakte jo voldsomt sterkt av kunstig søtningstoff. :hmm: Såe, plantene fikk stå ifred etter den smaksprøven ja..:P

:lol: Stevia er jo fryktelig søtt - det er derfor man bruker minimale mengder av det :P 

 

Himla styr for å komme seg på jobb i morres. Måtte fylle diesel, men så var veien tilbake stengt, og ut på rundtur ble det. I tillegg fikk jeg rødt på omtrent alle mulige lys, og jeg tror at alle inkompetende sjåfører i Trondheim var ute på min vei :aww: Når man da legger til at jeg har sovet ekstremt lite i natt, så skjønner man at jeg ikke var så veldig imponert :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, MarieR skrev:

05.30 kom det mail fra nkk med svar på ad-bildene (0 :D ), skal tro om avleserne jobber på natta? :P

 

De jobber i hvert fall på lørdager. En venninne la ut bilde av resultater fra et kull, og der var det avlest på lørdag. Utålmodig som jeg var så begynte jeg å oppdatere og sjekke selv da, selv om hun var hos veterinæren på onsdag :P 

Jeg sitter her og fryser, og det svir og klør på alle samme steder som i går. Jeg får vel komme meg ut og skaffe melk som det viste seg at vi var tomme for i går slik at jeg får laget varm melk med honning. Det kurerer vel ikke noe, men det lindrer i hvert fall i større grad enn hva Doc halspastiller gjør. 

Dagen kommer vel til å for det meste bestå av bok, TV, og soving i dag også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Egentlig litt kjipt å være inne på Ullared når det er så fint vær ute :teehe: Håper C er ferdig snart så han kan hente meg. Fwrdig shoppa for lengst og er sliten i hodet, etter 2 t :rolleyes:

Nå kom jeg på den her

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Det er jo litt morsomt at smaken fra et blad på en plante blir klassert som kunstig emoji14.png

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
 

Har du helt rett i! :D Men begge to beskrev det på samme måte, en kvalm kunstig smak, som best kan sammenlignes med kunstige søtningstoffer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du helt rett i! [emoji3] Men begge to beskrev det på samme måte, en kvalm kunstig smak, som best kan sammenlignes med kunstige søtningstoffer. 
Ja jeg forstår hva du mener, jeg synes også den spesielle smaken ikke er appelerende på noe måte, det fikk meg bare til å tenke på at vi bruker ordet kunstig på et helt rent naturprodukt. (Jeg hadde selv også beskrevet på den måten altså [emoji16])

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg sitter her og fryser, og det svir og klør på alle samme steder som i går. Jeg får vel komme meg ut og skaffe melk som det viste seg at vi var tomme for i går slik at jeg får laget varm melk med honning. Det kurerer vel ikke noe, men det lindrer i hvert fall i større grad enn hva Doc halspastiller gjør. 

Det eneste jeg synes hjalp da jeg hadde en skikkelig forkjølelseforkjølese, var faktisk disse Fribol-pastillene. De hjalp i det minste mens man spiste dem :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Ja jeg forstår hva du mener, jeg synes også den spesielle smaken ikke er appelerende på noe måte, det fikk meg bare til å tenke på at vi bruker ordet kunstig på et helt rent naturprodukt. (Jeg hadde selv også beskrevet på den måten altså emoji16.png)

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
 

Ja, jeg syns selv det er en smule paradoksalt å bruke kunstig om et rent naturprodukt. :ahappy: Ah, så det er altså flere som reagerer negativt på smaken da.. Syns jo så mange skryter av hvor bra stevia er i stedenfor sukker.. Hjelper jo ikke hvor bra det er, når det smaker æææsj..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Siri skrev:

Det eneste jeg synes hjalp da jeg hadde en skikkelig forkjølelseforkjølese, var faktisk disse Fribol-pastillene. De hjalp i det minste mens man spiste dem :lol: 

Det er vel noe slik jeg må skaffe ja! Må uansett få tak i diverse småting som melk. Og noe å spise som er lett å svelge. Men først må jeg mote meg opp til å gå tur. En kort en. Han får være fornøyd med det han får :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj... Det er jaggu ikke ofte det skjer, men nå så jeg en berner avertert til salgs og jeg kjente at "den vil jeg ha!"

Det skal jeg selvfølgelig ikke, jeg kan uten å blunke komme på 14 ulike årsaker til at jeg ikke skal impulskjøpe bernere denne mandagen. Men det knøt seg i magen, fordi jeg umiddelbart visste at den vil jeg ha og den kan jeg ikke få. Jeg sendte en melding til noen andre i håp om at de vil og kan, og jeg håper jeg finner ut hvor den havner for senere.

Veldig merkelig, det selges i grunnen en god del bernere hver dag uten at jeg bryr meg en tøddel...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med på diverse amerikanske DIY-blogger, og nå hadde en laget et fint prosjekt med bjørkekvister.

Også spør lesere "where can I buy birch branches?"

Og det er da jeg skjønner at vi har et annet forhold til skogen her. Hvis jeg vil lage et prosjekt med kongler, bjørkekvister eller mose, så går jeg ikke på shopping, altså.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...