Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå november


Tonje
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pappa sponser med det samme han sponsa eksen sin billett med, nå har vi kjøpt flunka ny flybillett til @Teserere og livet er straks litt lysere  . Da blir det Thailand i jula med bestevenn! Er så glad

Mobilen min ringte mens jeg satt med en pasient (hørte vibreringa så vidt) og da jeg kjente igjen nummeret hoppet hjertet over flere slag, det var fra drømmejobben! De vil ha meg på intervju! Jeg var

Hei sonen! Visste dere at...     ...at jeg har verdens søteste lille vofs?    

Posted Images

Just now, 2ne said:

Okay, jeg kan gå med på et par av hver type avhengig av sesong, altså sommerstøvletter og vinterstøvletter. Men det er ytterst få som trenger 3 par med vinterstøvletter :P 

Joda, man trenger et par med tykt for, tynnere for, høyt skaft og lavt skaft - det blir 4 par det :D 

 

Da var man ferdig med presentasjonen til tirsdag :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Okay, jeg kan gå med på et par av hver type avhengig av sesong, altså sommerstøvletter og vinterstøvletter. Men det er ytterst få som trenger 3 par med vinterstøvletter :P 

Det er Line da :aww: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Og jeg kan jo ikke stole på hukommelsen i det hele tatt, så jeg har en sånn good old gammeldags bok jeg skriver inn ting i :P 

Det kan jo ikke jeg heller vøtt... men jeg har kalenderen på PC'en også da... sånn i Outlook, så det er som regel ikke krise :P 

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg mener det var oppe til votering i RS i fjor, som et kompromiss, men ble nedstemt. 

Ja, det stemmer nok. 

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg ble kald på tur med hundene, så nå forsøker jeg å finne varme med sprakende ild i vedovnen og Foenix drapert i fanget. 

Jeg har stablet ved i dag, så jeg har også fyr i ovnen nå. Måtte jo liksom starte sesongen nå da jeg endelig fikk orden på veden min :) 

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Har lyst til å se en film. Har ikke sett film på sikkert 6-7 år, har det kommet ut noe jeg bare  se på den tiden? :P 

Åååå... så det er ikke bare jeg som henger litt etter mht filmer og sånt? Jeg har ikke vært på kino siden Ringenes Herre kom, liksom, og film ellers ser jeg jo bare sånn OM jeg slumper til å sitte i sofaen og NRK sender en eller annen film :lol: 

Akkurat nå, Line skrev:

Joda, man trenger et par med tykt for, tynnere for, høyt skaft og lavt skaft - det blir 4 par det :D 

Man regulerer varmen med sokker - ett par om det ikke er så kaldt, to par om det er kaldere :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg rydda og støvsuga sånn at jeg er helt utslitt. Vurderer om jeg skal ha det fisefint på stua i helga, uten pledd liggende utover hele sofaen. Akkurat da kommer sikkert Symra til å få løpetid! Jeg tar sjansen, er så lei av å ikke se hvilken farge det er på sofaen. :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
2 hours ago, Siri said:


Nå får jeg "liveupdate" fra RS :D Certreglene er nå oppe til diskusjon - igjen. 

Ja, det er de - og det vedtaket gjør at jeg aldri noensinne skal påta meg å være ringsekretær igjen. Makan til piiiiiiiip skal man lete lenge etter..  De må jo ha insert frivillige ord de  som har stemt der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Ja, det er de - og det vedtaket gjør at jeg aldri noensinne skal påta meg å være ringsekretær igjen. Makan til piiiiiiiip skal man lete lenge etter..  De må jo ha insert frivillige ord de  som har stemt der oppe.

Å hvilke 'gøyale' ting har de kommet opp med? *nysgjerrig* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Just now, QUEST said:

Å hvilke 'gøyale' ting har de kommet opp med? *nysgjerrig* :P

Om det er satt vedtatt under rett forslag, så skal fullcertordningen opprettholdes, men raseklubber kan søke unntak... Hvilket kommer til å gjøre det såååå ****** lett å være ringsekretær, og å arrangere utstilling osv. at det er helt latterlig, for nå må man holde orden på hvilke raser som kan få cert uansett ****, og hvem som bare kan få tre...
Jeg skal ikke være ringsekretær noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor de ikke bare vedtok å gå tilbake til sånn det var før. Det er jo ikke noe problem. Alle raser som ikke har brukskrav på championatet kan få så mye cert de vil, som før - hvorfor skal de lage så vanvittig mye ekstra dill av alt mulig.... skjønner ikke, fatter ikke. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Om det er satt vedtatt under rett forslag, så skal fullcertordningen opprettholdes, men raseklubber kan søke unntak... Hvilket kommer til å gjøre det såååå ****** lett å være ringsekretær, og å arrangere utstilling osv. at det er helt latterlig, for nå må man holde orden på hvilke raser som kan få cert uansett ****, og hvem som bare kan få tre...
Jeg skal ikke være ringsekretær noe mer.

Øh..hva er poenget med en slik ordning? :huh: Er det noen som er bekymra for konkurranse om cert'ene eller er det andre 'gode' grunner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Just now, QUEST said:

Øh..hva er poenget med en slik ordning? :huh: Er det noen som er bekymra for konkurranse om cert'ene eller er det andre 'gode' grunner? 

Nei, det aner jeg ikke - men det må jo være fordi de ikke kan gjøre ting enkelt, alternativt så har de ikke lest hva de har stemt på. OG det morsomme er jo at nå kan altså klubber og forbund søke om å slippe fullcert ordningen, og det kan de jo endre hver gang de får et nytt styre..... jeejjjjjj.. med mindre man setter en grense på hvor lenge et vedtak må gjelde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

39 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Har lyst til å se en film. Har ikke sett film på sikkert 6-7 år, har det kommet ut noe jeg bare  se på den tiden? :P 

Say what? :shocked: Da har du MYE bra du kan se, så det kommer litt an på sjanger. 

Jeg og Blaze måtte gå tur alene i dag vi, Felix ville ikke være med oss :hmm:. Han gikk å la seg i sofaen sammen med samboern og selv om jeg "spurte" han flere ganger så bare titta han på meg. Håper bare det er for at han er blitt enda mer kuldesky på sine eldre dager og ikke at han har vondt noe sted:hmm:.

Litt stusslig å gå med bare en hund så det er i hvert fall ikke noen tvil om at jeg trenger en til :sleep:.

Etter et par timer i skogen dro vi på handletur til Hamar. Fant bursdagsgave til eldste tantebarnet og ble litt letta over å være barneløs, for et leven det var inne på den lekebutikken :P Puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Nei, det aner jeg ikke - men det må jo være fordi de ikke kan gjøre ting enkelt, alternativt så har de ikke lest hva de har stemt på. OG det morsomme er jo at nå kan altså klubber og forbund søke om å slippe fullcert ordningen, og det kan de jo endre hver gang de får et nytt styre.... jeejjjjjj.. med mindre man setter en grense på hvor lenge et vedtak må gjelde.

Ja..nå er det jo ikke akkurat noe nytt at det ikke alltid er de klokeste hodene som tar beslutninger..:P Jeg vet jo at det har vært klaging på at fremgangsrike hunder har 'stjålet' cert fra andre hunder, inntil de oppnådde championat. Kan det være en slik ehm..bekymring som har ligget bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Belgerpia skrev:

Ja, det er de - og det vedtaket gjør at jeg aldri noensinne skal påta meg å være ringsekretær igjen. Makan til piiiiiiiip skal man lete lenge etter..  De må jo ha insert frivillige ord de  som har stemt der oppe.

Jeg har også stor medfølelse for de som skal være ringsekretærer framover - men man får vel lage en liste over raser som skal ha vanlige cert-regler, ei liste med de som følger fullcertregelen, ei liste med dem som må ha bruksmeritter for å motta cert, de rasene som skal ha bruksmeritter for championat etc etc!!! Herlig... jeg skal aldri bli ringsekretær :lol: Det har vært kaos til nå - dette blir neppe bedre. 

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor de ikke bare vedtok å gå tilbake til sånn det var før. Det er jo ikke noe problem. Alle raser som ikke har brukskrav på championatet kan få så mye cert de vil, som før - hvorfor skal de lage så vanvittig mye ekstra dill av alt mulig... skjønner ikke, fatter ikke. *ler*

Nei, det er jo det jeg heller ikke skjønner. HS gikk jo inn for det nå, men så trakk de forslaget? Tenk så mye enklere alt hadde vært om man bare gikk tilbake til ordningen slik den har vært - og som har fungert så fint i alle år. Fram til noen ble misunnelig på alle dem som får mer enn 3 cert :aww: 

Akkurat nå, QUEST skrev:

Øh..hva er poenget med en slik ordning? :huh: Er det noen som er bekymra for konkurranse om cert'ene eller er det andre 'gode' grunner? 

Det var i 2014 noen ble veldig misunnelig på alle dem som tok mer enn de certene de trengte og som hadde bedre hunder enn andre - så da vedtok man at man skulle sette en grense da, på hvor mange cert hundene kunne få før de ble champions. Fungerte jo sånn passe det, når verken utstillere eller ringsekretærer egentlig skjønte hvordan regelen skulle fungere :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:
Akkurat nå, QUEST skrev:

 

Det var i 2014 noen ble veldig misunnelig på alle dem som tok mer enn de certene de trengte og som hadde bedre hunder enn andre - så da vedtok man at man skulle sette en grense da, på hvor mange cert hundene kunne få før de ble champions. Fungerte jo sånn passe det, når verken utstillere eller ringsekretærer egentlig skjønte hvordan regelen skulle fungere :aww: 

Ah..ja nå ser jeg jo at du har svart samtidig som meg.. :ahappy: Jepp, det ante meg at det var noe slikt som lå bak ja..:P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Just now, QUEST said:

Ja..nå er det jo ikke akkurat noe nytt at det ikke alltid er de klokeste hodene som tar beslutninger..:P Jeg vet jo at det har vært klaging på at fremgangsrike hunder har 'stjålet' cert fra andre hunder, inntil de oppnådde championat. Kan det være en slik ehm..bekymring som har ligget bak?

Det er jo alltid sånn at noen er sure fordi de ikke vinner, men utgangspunktet for cert reglene som de har vært de siste årene kom jo egentlig ikke fra utstillingsfolket. Det har vært noen som har likt reglene og noen ikke - og nå var det forslag om reversering av disse, og da har de tydeligvis ikke klart å bli enige og havnet på en relativt teit løsning som bare er til å riste på huet av. Trist men sant.
Det kommer til å bli helt håpløst å holde oversikt over hvilke raser som KAN få mer enn tre cert og hvem som ikke kan det - og tro meg, utstillerne kommer heller ikke til å vite, for de klare ikke engang å telle til tre - dvs. de ANER ikke hvor mange cert de har fått engang, så de kan man jo ikke stole på. Dette blir gøy *not*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, 2ne skrev:

 

Leah syns ikke Monster trengte å sove formiddagsluren sin i dag, så hun vekte henne :rolleyes: De er søte da, Leah liker Monster hun :wub: 

 

Åhh..jeg skulle jo akkurat til å be om en videosnutt igjen, av den lille hissigproppen..:wub: Ler hver gang jeg ser for meg forsøket på børsting..:lol:

Er det Eminem jeg hører i bakgrunnen? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekjekt Line, virkelig snasent :aww: Stekeovnen virker ikke lenger - praktisk. Og ikke minst gratis...

Edit: Fikk den igang igjen ved å slå sikringen av og på. Men den synger nok på siste verset lell, grillen sluttet å virke for lenge siden. Men da blir det pizza til middag etterhvert likevel da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg fryktelig spent på hvordan middagen blir, for jeg tester en blomkålgratengoppskrift. Jeg har aldri laget det før, men er usikker på om dette blir bra.

Jaja, jeg skal bake cookies til morgendagens stevnekiosk etterpå, jeg får heller prøvesmake noen til middag om blomkålen svikter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SFX said:

Nå er jeg fryktelig spent på hvordan middagen blir, for jeg tester en blomkålgratengoppskrift. Jeg har aldri laget det før, men er usikker på om dette blir bra.

Jaja, jeg skal bake cookies til morgendagens stevnekiosk etterpå, jeg får heller prøvesmake noen til middag om blomkålen svikter.

Det skal litt til å få en blomkålgrateng dårlig, bare du ikke brenner den :)

 

Spøker visst for pizzaen min lell, for nå er det komfyrtoppen jeg ikke får liv i :gaah: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Line said:

Joda, man trenger et par med tykt for, tynnere for, høyt skaft og lavt skaft - det blir 4 par det :D 

Eh.. Nei, det behovet ser jeg ikke helt gitt :P 

2 hours ago, Siri said:

Det er Line da :aww: 

Ja, det er det jo :aww: 

2 hours ago, Siri said:

Det kan jo ikke jeg heller vøtt... men jeg har kalenderen på PC'en også da... sånn i Outlook, så det er som regel ikke krise :P 

Outlook :o Bruker ikke det, jeg har gmail-konto :P Der jeg forøvrig kan få påminnelser fra kalenderen om jeg ønsker det :teehe: 

1 hour ago, QUEST said:

Ja..nå er det jo ikke akkurat noe nytt at det ikke alltid er de klokeste hodene som tar beslutninger..:P Jeg vet jo at det har vært klaging på at fremgangsrike hunder har 'stjålet' cert fra andre hunder, inntil de oppnådde championat. Kan det være en slik ehm..bekymring som har ligget bak?

Yes, og nå har alle sutrehuene som syns det er morsomt å samle cert og vært bekymra for at kvaliteten på champions har gått ned fått vilja si. 

Ja, jeg syns fullcertordningen var fin, jeg. 

1 hour ago, QUEST said:

Åhh..jeg skulle jo akkurat til å be om en videosnutt igjen, av den lille hissigproppen..:wub: Ler hver gang jeg ser for meg forsøket på børsting..:lol:

Lille hissigproppen er bare hissig når vi børster altså, sånn utenom det er hun ganske grei å ha med å gjøre :lol: 

1 hour ago, QUEST said:

Er det Eminem jeg hører i bakgrunnen? :ahappy:

Jepp :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Outlook :o Bruker ikke det, jeg har gmail-konto :P Der jeg forøvrig kan få påminnelser fra kalenderen om jeg ønsker det :teehe: 

Jeg har jo jobbtelefon, så den er synkronisert med Outlook på jobb vøtt :P Ganske praktisk egentlig :D 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Yes, og nå har alle sutrehuene som syns det er morsomt å samle cert og vært bekymra for at kvaliteten på champions har gått ned fått vilja si. 

:jump::bananas::jump:

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ja, jeg syns fullcertordningen var fin, jeg. 

Den er nok utmerket for alle som har middelmådige hunder som ellers aldri når opp :aww: Nei, jeg synes ikke den ordningen har vært noe som helst naturlig for raser som ikke har jakt/brukskrav for å få cert :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

Jeg har jo jobbtelefon, så den er synkronisert med Outlook på jobb vøtt :P Ganske praktisk egentlig :D 

Jeg har ikke jobb, så så praktisk trenger jeg ikke å være :P 

Just now, Siri said:

Den er nok utmerket for alle som har middelmådige hunder som ellers aldri når opp :aww: Nei, jeg synes ikke den ordningen har vært noe som helst naturlig for raser som ikke har jakt/brukskrav for å få cert :aww: 

Mens den gamle ordningen premierte kjerringer som levde gjennom eksteriørkonkurranser for bikkjene sine, og fikk dagen ødelagt av at noen fikk et cert selv om bikkja dems ble BIR ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...