Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå november


Tonje
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pappa sponser med det samme han sponsa eksen sin billett med, nå har vi kjøpt flunka ny flybillett til @Teserere og livet er straks litt lysere  . Da blir det Thailand i jula med bestevenn! Er så glad

Mobilen min ringte mens jeg satt med en pasient (hørte vibreringa så vidt) og da jeg kjente igjen nummeret hoppet hjertet over flere slag, det var fra drømmejobben! De vil ha meg på intervju! Jeg var

Hei sonen! Visste dere at...     ...at jeg har verdens søteste lille vofs?    

Posted Images

6 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg sitter og ser etter muligheter på AirBNB og billige hoteller på stedene NKK har utstillinger i 2018. Sjef er jo ferdig utvokst og er jo en ganske fin voksen. Så da er det kanskje på tide å få vist ham mer fram. 

Men så er jeg litt i tvil likevel, og drar på det og finner både for og motargumenter :P  

Jeg har booket overnatting flere steder neste år, selv om det ikke er realistisk at jeg kommer meg på alle de utstillingene. Men jeg vet jo ikke nå hva jeg kan og må prioritere, så da har jeg heller sikret billig og hundevennlig overnatting nå, i stedet for å lete når alle har meldt på og det bare er dyre rom igjen. Jeg bruker Booking.com og booker bare der det er gratis avbestilling. 

...sitter jeg og lager julepynt, det er så koselig :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Fy søren  - den valpen min er vakker, sanset, fornuftig og supercool. Akkurat passe belger for en femtiåring (vel nesten) - jeg tror ikke jeg kunne fått en bedre valp. I dag har han møtt halvannenkilo puddel for første gang, og den overlevde - puddelen altså, han var forbausende forsiktig med lille Monster(et)  Kjenner at jeg er superglad for Sammen min :)
aIMG_7761.thumb.jpg.5e5185a01ff0af34db0bdb9d92b883b4.jpg

aIMG_7855.thumb.jpg.092b4bc8b27a82b1c1327175b7fabd12.jpg

aIMG_7865.thumb.jpg.6ca261d1222935b52110b3015b116c70.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg har booket overnatting flere steder neste år, selv om det ikke er realistisk at jeg kommer meg på alle de utstillingene. Men jeg vet jo ikke nå hva jeg kan og må prioritere, så da har jeg heller sikret billig og hundevennlig overnatting nå, i stedet for å lete når alle har meldt på og det bare er dyre rom igjen. Jeg bruker Booking.com og booker bare der det er gratis avbestilling. 

 

Jeg har funnet et veldig billig hotell i Kristiansand, bare 20 minutter kjøringn borte fra utstillingsplassen. 
Nå må jeg bare tenke og fundere på om jeg skal reservere Air BNB til Bø, eller om jeg skal finne noe litt bedre. Om det blir Air BNB blir det bare en natt og så rett hjem etter utstilling er ferdig. 
Det må det jo strengt tatt bli uansett siden jeg skal på jobb på mandagen igjen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet et veldig billig hotell i Kristiansand, bare 20 minutter kjøringn borte fra utstillingsplassen. 
Nå må jeg bare tenke og fundere på om jeg skal reservere Air BNB til Bø, eller om jeg skal finne noe litt bedre. Om det blir Air BNB blir det bare en natt og så rett hjem etter utstilling er ferdig. 
Det må det jo strengt tatt bli uansett siden jeg skal på jobb på mandagen igjen [emoji14] 

Er ikke Bø på et litt sånt kilent tidspunkt på om Haukeli er åpent?? Prøv Beverøya camping, tror hyttene der er greie.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:


Er ikke Bø på et litt sånt kilent tidspunkt på om Haukeli er åpent?? Prøv Beverøya camping, tror hyttene der er greie.

Jo, det er et litt kjipt tidspunkt sånn sett. Så derfor er jeg litt i tvil om jeg skal dit. Men det er alltids mulighet for å kjøre gjennom Stavanger og ta resten av kysten og videre til Bø. Det tar lengre tid, men om Haukeli er stengt så går det fint. :) Jeg har bare rundt 35 minutter til båten herfra, så Stavanger er ganske lett tilgjengelig :) Og så er det motorvei hele veien mot Kristiansand, og sikkert enda et stykke til. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg er mest fornøyd med meg eller krapylet, men det gikk kjempe bra å barbere halve ansiktet :D

Andre halvdel begynte jeg på før middag, og rakk ikke å bli ferdig fordi jeg knotet sånn med å finne en måte å holde han på. På slutten før jeg gav meg fordi maten var klar, så fant jeg endelig en fin måte å holde Melvin på. Så nå når vi var ferdig å spise så tok jeg fatt på resten av ansiktet. Det gikk så bra, minimalt med protester! jeg klarte å være tydelig nok til at han ikke makket seg :D Nå føles det ikke så overveldende lengre :aww: Sonen er god å ha altså :ahappy:

Så nå er valpen ren, pen og ny barbert. Fikk klipt litt også, siden jeg hadde klippet litt hard kant fra bakpart til frempart *rødme* Så fikk gjevnet det ut litt :)

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som det blir dagstur til st.olavs i morgen for å besøke svigermor. Hun er der fremdeles og holder på å kjede seg fordervet stakkars. Bonden har fått avløser i fjøset, så da kan vi dra alle sammen. Gleder meg ikke til 20 mil *2 i bil med 4åring som ikke vil, men svigermor kommer til å lyse opp så enormt om vi kommer med  henne, så da så. Lufte hunder skikkelig før vi drar, sette på godt med varme på kjøkkenet så basenjien ikke fryser ihjel, så klarer de seg fint også. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Den der planen om å ikke kjøpe mer unødvendige ting til bikkja har gått i dass...har bestilt batman halsbånd...:sleep:

Du slår ikke meg. Jeg kjøpte med både et med rev og et med pizza (!) på i går. :lol: Brukte opp alle pengene jeg hadde spart på å kjøpe julegaver under black friday. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sulten. Og oppgitt. Akkurat begynt å stelle i stand til mat, så måtte resten av husholdningen rushe hjem fordi det plutselig ikke skulle være lov å ha vaskemaskinen stående på når det ikke var noen hjemme, pga. fare for lekkasjer (spiller ny vaskemaskin med vannlås osv.). Som om den ikke har gjort det i alle de tre årene vi har bodd der? :icon_confused:

Ryggen er gåen, enda har vi et par dager til igjen før vi er ferdige med flytting. Blæh. På den positive siden: vi har uteområder! Flere mål! Og enebolig! På landet! Og 180-seng, varmekabler, to bad, badekar(!), og trenger ikke fyre til tusan fordi huset holder på varmen :D:wub: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

:innocent:

 

il_570xN.1331280400_9cc1.jpg

Haha:lol: det var kult da. Er jo litt gøy å ha noe litt utenom det vanlige. Jeg har i hvertfall aldri sett en hund med pizzahalsbånd:lol:

Det var vanskelig å velge hvilket halsbånd jeg ville ha.. hun har laget veldig mange kule. vurderte batgirl siden det er ei tispe liksom, men klarte aldri å legge fra meg batman...og når jeg så gjennom bildene så kjente jeg igjen navnene på to av halsbåndene. Aron og skills, er ikke det noen her inne?:rofl:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, Raksha said:

Da ser det ut som det blir dagstur til st.olavs i morgen for å besøke svigermor. Hun er der fremdeles og holder på å kjede seg fordervet stakkars. Bonden har fått avløser i fjøset, så da kan vi dra alle sammen. Gleder meg ikke til 20 mil *2 i bil med 4åring som ikke vil, men svigermor kommer til å lyse opp så enormt om vi kommer med  henne, så da så. Lufte hunder skikkelig før vi drar, sette på godt med varme på kjøkkenet så basenjien ikke fryser ihjel, så klarer de seg fint også. 

 

 

Dere kan jo svinge innom Skjetlein VGS og se på alle de fine hundene! Der skulle @Bettyogså vært i dag, mener nå jeg! Et par soniser med hund der også (og en uten, som står i midten og fryser).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, simira said:

Dere kan jo svinge innom Skjetlein VGS og se på alle de fine hundene! Der skulle @Bettyogså vært i dag, mener nå jeg! Et par soniser med hund der også (og en uten, som står i midten og fryser).

Ååh! aner ikke hvor det er da ? Er det rett rundt trondheim så er det ikke så mye poeng, skulle hatt noe som var halveis omtrent :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, simira skrev:

Dere kan jo svinge innom Skjetlein VGS og se på alle de fine hundene! Der skulle @Bettyogså vært i dag, mener nå jeg! Et par soniser med hund der også (og en uten, som står i midten og fryser).

Venninna skulle ikke starte allikevel (eksamenstid), så da ble det ikke tur på meg. Bor 12 mil unna så orket ikke kjøre sjøl bare for å titte. :P Så kjentfolk gjorde det ganske bra da. Greit med resultatservice på FB. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
16 minutter siden, Raksha skrev:

Æsj, nei da er det ikke så mye hjelp i desverre. Tviler på Bonden og svigerfar gidder da. 

Setteren vet (heldigvis) ikke at han er veteran, spøler i sanden og har helt glemt hva å gå fot er - mao stiller jeg kun for underholdning i morgen :lol: Så kan du friste med at det er en stor landbruksskole med maskiner og kyr :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Christine said:

Setteren vet (heldigvis) ikke at han er veteran, spøler i sanden og har helt glemt hva å gå fot er - mao stiller jeg kun for underholdning i morgen :lol: Så kan du friste med at det er en stor landbruksskole med maskiner og kyr :aww: 

:lol: Skal nevne det for dem. Desverre er det jeg som er hundenerden... Men maskiner og kyr... Hmm...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin lørdag! :ahappy: Kurs med Lykketrollet,  en rask tur innom dusjen også avgårde på Møbelringen cup. Ost og kjeks til kvelds,  K og Harly har delt litt kjeks og gammelost,  det er vel sånne ting gamlinger liker eller...?  :P :innocent:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, mokken said:

Fin lørdag! :ahappy: Kurs med Lykketrollet,  en rask tur innom dusjen også avgårde på Møbelringen cup. Ost og kjeks til kvelds,  K og Harly har delt litt kjeks og gammelost,  det er vel sånne ting gamlinger liker eller...?  :P :innocent:

 

Er det noen som liker gammelost da? :blink: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...