Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå november


Tonje
 Share

Recommended Posts

Vasket, blåst og børstet krapylet :) ikke at han var så mye krapyl denne gangen :ahappy: Den blåseren er fader meg effektiv! Vet hva jeg skal tørke mitt hår med neste gang :lol:

Tar å barberer litt senere i dag, greit å ikke ta alt på en gang.

Også har vi to færre høner nå. Svigermor tok med seg en orloff, fordi hun ville ha det i fjøsen. Og den hun hadde viste seg å være hane. Også tok hun med seg ukkelsen, den skal settes sammen med en ukkelsen hun har i fjøsen. Også skal begge to tilbake hit. Ukkelsene er veldig forsiktige høns, så greit at hun slipper å bli kastet inn hos våre store uten noen å kjenne :) Vet ikke når ukkelsene kommer tilbake da, men blir kjekt å få to av rasen. Herlig rase, bare veldig forsiktig av seg :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pappa sponser med det samme han sponsa eksen sin billett med, nå har vi kjøpt flunka ny flybillett til @Teserere og livet er straks litt lysere  . Da blir det Thailand i jula med bestevenn! Er så glad

Mobilen min ringte mens jeg satt med en pasient (hørte vibreringa så vidt) og da jeg kjente igjen nummeret hoppet hjertet over flere slag, det var fra drømmejobben! De vil ha meg på intervju! Jeg var

Hei sonen! Visste dere at...     ...at jeg har verdens søteste lille vofs?    

Posted Images

Hvilken shampo bruker dere på hundene deres, folkens? Jeg syns Twist blir så ekstremt fort ekkel i pelsen med den jeg bruker nå. Men så er det bare noe billiggreier også da, kan hende man får det man betaler for :P 

Vært ute og kjøpt ny klotang, den jeg hadde begynte å bli sløv. Og jeg vet ikke helt hva jeg tenkte med, for jeg husket å kjøpe detangler, men ikke shampo ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, MarieR said:

Hvilken shampo bruker dere på hundene deres, folkens? Jeg syns Twist blir så ekstremt fort ekkel i pelsen med den jeg bruker nå. Men så er det bare noe billiggreier også da, kan hende man får det man betaler for :P 

Vært ute og kjøpt ny klotang, den jeg hadde begynte å bli sløv. Og jeg vet ikke helt hva jeg tenkte med, for jeg husket å kjøpe detangler, men ikke shampo ... 

Brukte Chris Christensen (det er riktig?) Black on Black på Pøbel. Veldig fornøyd og den var veldig holdbar (kjøpte en flaske i løpet av fire år eller noe)! Han trengte ikke å dusje så ofte heller. Bare da han hadde skitnet til seg selv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, MarieR skrev:

Hvilken shampo bruker dere på hundene deres, folkens? Jeg syns Twist blir så ekstremt fort ekkel i pelsen med den jeg bruker nå. Men så er det bare noe billiggreier også da, kan hende man får det man betaler for :P 

Vært ute og kjøpt ny klotang, den jeg hadde begynte å bli sløv. Og jeg vet ikke helt hva jeg tenkte med, for jeg husket å kjøpe detangler, men ikke shampo ... 

Jeg tror det finnes flere tråder med shampooanbefalinger om du vil ha flere innspill. Jeg bruker Groomer's Edge Furst Aid, og er veldig fornøyd - de lukter ikke et parfymeri, alle tre fargene blir klare og rene, pelsen er god å ta på lenge etterpå, den er enkel å bruke, og mild mot hud og hår. Her har ei flaske vart rundt halvannet år - men det er i et hus med aktiv utstillingsvirksomhet. Jeg hadde gått tom og brukte en annem shampoo til D4A, og er ikke like fornøyd med resultatet. Jeg synes ikke det hvite ble skikkelig hvitt, og han er litt matt i det sorte. Jeg må dermed få kjøpt ny flaske Furst Aid. Jeg har aldri funnet den i butikk, men mulig det kan bestilles. Jeg kjøper av Hund-1, men fant ikke standen deres på D4A.

Nå har jeg laget fire prototyper på julepynt jeg vurderer å bruke som julegave, og i hvert fall tre av dem ser ut til å bli noe en kan gi bort. Så nå skal jeg få på meg mer klær så hundene kan få en tur før juleverkstedet fortsetter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
20 minutes ago, MarieR said:

Hvilken shampo bruker dere på hundene deres, folkens? Jeg syns Twist blir så ekstremt fort ekkel i pelsen med den jeg bruker nå. Men så er det bare noe billiggreier også da, kan hende man får det man betaler for :P 

Vært ute og kjøpt ny klotang, den jeg hadde begynte å bli sløv. Og jeg vet ikke helt hva jeg tenkte med, for jeg husket å kjøpe detangler, men ikke shampo ... 

1. Belgere skal ikke bades ofte, maks et par tre ganger i året - evnt. også om de da har rulla seg i dritt
2. Bruk grønnsåpe - original
3. Børst/gre gjennom pelsen til bunnen en gang i uka - gjerne med relativt tynntanna kam

Da blir de ikke ekkel i pelsen, du slipper å bruke detangler (har jeg aldri noensinne hatt behov for på noen av mine belgere, og jeg har hatt et par velpelsa hannhunder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen ble 2 timer lang i dag. Det var jo stort sett oppholdsvær, kun avbrutt av noen haglbyger. Heldigvis kom de når det var mulig å skjerme seg litt for dem! 
Når det for en gangs skyld er oppholdsvær og litt mindre vind så må man jo benytte sjansen. Så derfor tok jeg en avstikker inn på en sånn hverdagstur som er del av telltur.no. Fant verken turkoden eller start/slutt, men vi var da innom :P 

Nå ligger Sjef og sover veldig godt, og jeg kjenner at jeg godt kunne gjort det samme nå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
55 minutter siden, MarieR skrev:

Hvilken shampo bruker dere på hundene deres, folkens? Jeg syns Twist blir så ekstremt fort ekkel i pelsen med den jeg bruker nå. Men så er det bare noe billiggreier også da, kan hende man får det man betaler for :P 

Vært ute og kjøpt ny klotang, den jeg hadde begynte å bli sløv. Og jeg vet ikke helt hva jeg tenkte med, for jeg husket å kjøpe detangler, men ikke shampo ... 

Hvis han blir fort ekkel i pelsen, så vil jeg egentlig tippe det er noe annet enn shampoen som gjør det? Ingen av mine belgere har blitt fettete i pelsen uansett om jeg har brukt grønnsåpe eller dyr og fin shampo. Han jeg har nå har mye pels og har ikke blitt vaska (med såpe) på ganske nøyaktig ett år nå og er ikke fettete i pelsen og lukter ikke (og jeg har andre hunder som lukter hund, så jeg er ikke imun mot mine egne hunders lukt :P ). Men nå skal han snart vaskes med chris christensen gold on gold (MÅ blandes ut med vann, hvis ikke farger den pelsen). Den syns jeg er god på tervpels. 

Nå skal jeg straks ut og gjøre klar sleden for årets første sledetur! Og det skal feires med bål på vei hjem :D Måtte vente til det ble mørkt pga reinflytting, men mørkt blir det fort på denne tida, så nå blir det tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg krøpet under et pledd, og har tenkt å ha sofatjeneste i noen timer nå. Bris og jeg var ute og gikk i over 2 timer, med ei lita lydighetsøkt underveis (Decoy og TJ var ikke hjemme). Deilig med tur i sol! 

23845602_10155655974455630_8839167130907

 

Angrer bare på at jeg ikke tok av sele og sånt før jeg tok bildet, det roter til bildet. :P 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Krutsi skrev:

Hvis noen av dere vet om billig husrom for en rolig person med en hund i området rundt kløfta/dal osv, så send meg gjerne en melding :) hun har bil, så kan gjerne være litt øde, og hun har lærlingkontrakt :) 

Bli med i den kjøp og salg i eidsvoll og omegn gruppa på fb - kan hende de har en liknende for jessheim/kløfta. Der legges det ofte ut utleieleiligheter ser jeg. 

Ellers er jeg ganske dau nå, prøver å rette prøver, men er ikke helt med i hodet. Mamma havnet på sykehuset igjen, så har vært på besøk der igår og idag. Hun er i grei form, men har helt klart fått en komplikasjon etter viruset hun hadde på hjernen i sommer, så nå er det bare å vente og se hvordan hun responderer på medisinene... 

Iddisen er Smrt dog sier han og kan hjelpe med rettingen av prøver... ;) 

23845781_10159523286900304_8161374069469672659_o.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, QUEST skrev:

Tilbake i morgen? For det hadde vært et knallbilde hadde det ikkee vært for sele og bånd! :)

Har en turdate i morgen med ei som er uten bil, men det kommer nok flere muligheter siden. :) Er ikke meldt like fint vær i morgen så hadde ikke fått det fine lyset da uansett. Kanskje uti uka om langtidsvarselet holder seg sånn som nå. :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To fine timer i skogen, mat i magen, og store mengder burder... Jeg var litt dårlig kledd på turen, så jeg tror jeg sier at det er lov til å ligge her i sofaen under pledd til det er tyve grader i stua. Det er 19.6 nå.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, SFX said:

To fine timer i skogen, mat i magen, og store mengder burder... Jeg var litt dårlig kledd på turen, så jeg tror jeg sier at det er lov til å ligge her i sofaen under pledd til det er tyve grader i stua. Det er 19.6 nå.

Hvis du slutter å fyre så kan du med andre ord bli sittende der i kveld :D 

Inne fra en liten runde med jentene, og nå bør jeg vel lage litt middag...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten funnet et glemt sting i øret til Foenix :-o Jeg skammer meg over at jeg ikke har sett det før nå, men til mitt forsvar så har jeg vært instruert til å la øret være mest mulig i ro nå, ikke rense, behandle eller irritere det. Og stinget sitter ikke helt in your face når jeg har kastet et blikk på det for å sjekke at det ikke blir rødt eller viser andre sykdomstegn. Det var en dyrlege og en dyrepleier som fjernet stingene, og Foenix har også vært til veterinær for sårkontroll etter det, så jeg føler t det ikke bare er mitt ansvar at det ikke ble oppdaget før nå. Jeg håper bare at det ikke har gjort noen skade eller forhindret at øret blir friskt. Jeg oppdaget det rett før vår faste veterinær stengte i går, og de mente det kunne vente til over helga. Et par dager til eller fra når det allerede har gått en måned spiller neppe stor rolle. Går det til *******, så har det skjedd allerede.

Og nei, jeg klarer ikke å fjerne stinget alene, jeg trenger to hender bare på å holde henne rolig og brette ut øret så stinget blir synlig inni kroken hvor det sitter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, mushi skrev:

Er det julebord med jobben er det vanlig at folk ikke kommer. Folk synes som regel det er litt trist eller rart at de samme aldri dukker topp, men det går jo bra. Vi har to som aldri kommer og det har ikke vært noe problem!


Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
 

Hos oss er det mange som ikke møter opp til julebord, det er rett og slett frivillig! Bursdager i familien blir noe helt annet, da hender det at jeg både tar meg sammen og deltar, og til og med trives! :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da fått litt ut av denne dagen også; to timer tur med hunder og samboer, handlet to julegaver og masse mat, lagd og spist taco. Nå blir det sofatjeneste resten av kvelden. Samboern vil se actionfilm, jeg liker stort sett ikke sånt og leter desperat etter noe vi begge har lyst til å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til opplysning så er jeg verdens teiteste mor i kveld etter å ha nekta 13-åringen, Diva1, å tilbringe lørdagskvelden hos en gutt jeg ikke vet hvem er, 2 mil hjemmenfra. 

De neste 3 årene kan bli utfordrene ser jeg. Bra jeg er godt trent på slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ta med deg det du vil herfra" sa gubben. Ja jøss, så lenge jeg ikke vil ha noe han vil ha selv. Så langt drar jeg herfra med to små skap jeg uansett har betalt for selv, og en gammel romdeler han først ville ha selv men motvillig tilbydde når jeg da sa jeg ville ha med to små kallax-hyller istedet siden han kunne flytte over vinylen til romdeleren. Jaggu pokker skal han få kjøpe meg ut, jeg har betalt halvparten av alt vi har kjøpt inn. Så vil han beholde det skal han få betale for det. Å bruke en tusenlapp på nye hyller er ingenting for ham men omtrent umulig for meg. Jeg har heldigvis fått tak i en god stol, for sofaen jeg har ser pen ut men er ubrukelig som sittemøbel og må byttes ut. Jeg mangler alt av hyller og skap, har ingen oppbevaringsplass utover det ene skapet på soverommet. Det er en utfordring når jeg heller ikke har mer enn ett eneste kjøkkenskap...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, enna skrev:

Til opplysning så er jeg verdens teiteste mor i kveld etter å ha nekta 13-åringen, Diva1, å tilbringe lørdagskvelden hos en gutt jeg ikke vet hvem er, 2 mil hjemmenfra. 

De neste 3 årene kan bli utfordrene ser jeg. Bra jeg er godt trent på slikt...

Jammen det er da bare koselig å bli ung bestemor, er det ikke? :innocent:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pixie skrev:

"Ta med deg det du vil herfra" sa gubben. Ja jøss, så lenge jeg ikke vil ha noe han vil ha selv. Så langt drar jeg herfra med to små skap jeg uansett har betalt for selv, og en gammel romdeler han først ville ha selv men motvillig tilbydde når jeg da sa jeg ville ha med to små kallax-hyller istedet siden han kunne flytte over vinylen til romdeleren. Jaggu pokker skal han få kjøpe meg ut, jeg har betalt halvparten av alt vi har kjøpt inn. Så vil han beholde det skal han få betale for det. Å bruke en tusenlapp på nye hyller er ingenting for ham men omtrent umulig for meg. Jeg har heldigvis fått tak i en god stol, for sofaen jeg har ser pen ut men er ubrukelig som sittemøbel og må byttes ut. Jeg mangler alt av hyller og skap, har ingen oppbevaringsplass utover det ene skapet på soverommet. Det er en utfordring når jeg heller ikke har mer enn ett eneste kjøkkenskap...

Å herre... Så lenge han sier "ta det du vil ha" så betyr det jo nettopp det. Så jeg hadde ikke begynt med noe forhandlinger. Jeg hadde sagt at det og det og det vil jeg ha, fordi jeg har ikke mulighet til å kjøpe nytt. Jeg trenger det, du har fortsatt mye her. Ferdig snakka. 


Jeg sitter og ser etter muligheter på AirBNB og billige hoteller på stedene NKK har utstillinger i 2018. Sjef er jo ferdig utvokst og er jo en ganske fin voksen. Så da er det kanskje på tide å få vist ham mer fram. 
Men så er jeg litt i tvil likevel, og drar på det og finner både for og motargumenter :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Jammen det er da bare koselig å bli ung bestemor, er det ikke? :innocent:

Ha ha! Nope! 

Frøkna skal pent få gjennomføre vdg pluss enellerannen type utdannelse/skolering. Og kjenner jeg henne rett, utfra personlighet og interesser, så havner hun enten  i militæret/forsvaret eller går rett på høyere studier. Så hun skal ikke få lov til å ødelegge for seg selv. 

 

Ambisiøs dame egentlig, frøkenen. Hun er i ferd m å spille seg inn i høyere nivå fotball bla. Og har konkrete treningsplaner for 2018 ift videre trening av agility- hunden sin.

?men akkurat nå koker det hormoner i hjerna ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...