Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå november


Tonje
 Share

Recommended Posts

Just now, Tonje said:

Nja njo, jeg besvimte ikke, men det var like før der et øyeblikk. Var veldig nervøs og sitter å irriterer meg grønn over alt jeg burde ha sagt og alt jeg burde ha sagt annerledes. Føler ikke det var det beste intervjuet jeg har gjort, så magefølelsen sier nei. Går rundt med en konstant klump i magen så jeg håper de sier i fra litt kjapt, for dette er bare slitsomt :P 

Vet hvor kjipt det er når det er en jobb man virkelig har lyst på. Det er nesten bedre å ikke komme til intervju om man likevel ikke får den, for ved et intervju så er man jo så nære.

 

Det snør :getlost: Og guess what? Senere er det meldt 8 grader, regn og kuling. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pappa sponser med det samme han sponsa eksen sin billett med, nå har vi kjøpt flunka ny flybillett til @Teserere og livet er straks litt lysere  . Da blir det Thailand i jula med bestevenn! Er så glad

Mobilen min ringte mens jeg satt med en pasient (hørte vibreringa så vidt) og da jeg kjente igjen nummeret hoppet hjertet over flere slag, det var fra drømmejobben! De vil ha meg på intervju! Jeg var

Hei sonen! Visste dere at...     ...at jeg har verdens søteste lille vofs?    

Posted Images

Herregud @2ne! Jeg må ha et lite Monster :wub:

Vi skal bytte dyrlege når vi flytter, flytter jo til Jessheim ish men jeg hæler ikke dyreklinikken der! De er dyre også liker jeg ikke de ansatte :P Kløfta var jeg fornøyd med for 10-15 år siden :lol: Hvordan er pris og dyrlegene der nå? Eidsvoll var jeg også forholdsvis fornøyde med, ikke Råholt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tonje skrev:

Det er jo det, bare meg som er litt teit på sånt.

Nja njo, jeg besvimte ikke, men det var like før der et øyeblikk. Var veldig nervøs og sitter å irriterer meg grønn over alt jeg burde ha sagt og alt jeg burde ha sagt annerledes. Føler ikke det var det beste intervjuet jeg har gjort, så magefølelsen sier nei. Går rundt med en konstant klump i magen så jeg håper de sier i fra litt kjapt, for dette er bare slitsomt :P 

Tvi tvi!  

17 timer siden, Benedicte skrev:

Er det noen som vet når NKK legger ut terminlisten for prøver 2018?

Midten av desember :)

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Wednesday skrev:

Ja, han skal ha Ursofalk nå i 14 dager, og satser på at det fikser betennelsen. Men det er ikke sikkert betennelsen har noe med diareen å gjøre, så den behandles med zoolac, diarsanyl og skånefôr. Om det ikke gir seg relativt raskt, må vi ta en gastroskopi.

Krysser fingrene veldig for at han blir bra av det der !!!

28 minutter siden, Tonje skrev:

Det er jo også en mulighet :P Tror jeg ringer de og hører litt jeg, det hadde vært så kjekt med en veterinær som jeg har en litt bedre magefølelse med.

Ja, det er viktig å ha en veterinær man stoler på :) 

10 minutter siden, Tonje skrev:

Nja njo, jeg besvimte ikke, men det var like før der et øyeblikk. Var veldig nervøs og sitter å irriterer meg grønn over alt jeg burde ha sagt og alt jeg burde ha sagt annerledes. Føler ikke det var det beste intervjuet jeg har gjort, så magefølelsen sier nei. Går rundt med en konstant klump i magen så jeg håper de sier i fra litt kjapt, for dette er bare slitsomt :P 

Æsj, men satser på at det bare er du som merket den ekle følelsen - og ikke dem som intervjuet deg :D 

9 minutter siden, SFX skrev:

Stemmer det... De bruker all intelligensen på å produsere sæd og vaske snoppen, var det ikke det vi konkluderte en gang?

Jepp - det er sånn det er :D 

9 minutter siden, SFX skrev:

Nei, om Berlingo's rister litt i 130 på Autobahn, så gjør den kanskje det på norske veier også, uansett type :P 

Jeg antar det :P 

9 minutter siden, SFX skrev:

Men hvem fikk flått? Det slår aldri feil, uansett hvor kort eller lenge vi er der, så får Foenix én flått, og Glam får ingen. Det eneste unntaket er da jeg våknet og fant en flått som hadde festet seg til min legg, men siden jeg deler seng med hundene regner jeg med at den kom fra Foenix. Yuk. Jeg fant ingen andre på henne :D

Du har ikke vurdert muligheten for at du bare ikke finner flåttene på Glam? Det er ikke himla lett å finne flått i massiv pels, for å si det sånn :aww: 

Akkurat nå, Stine skrev:

Vi skal bytte dyrlege når vi flytter, flytter jo til Jessheim ish men jeg hæler ikke dyreklinikken der! De er dyre også liker jeg ikke de ansatte :P Kløfta var jeg fornøyd med for 10-15 år siden :lol: Hvordan er pris og dyrlegene der nå? Eidsvoll var jeg også forholdsvis fornøyde med, ikke Råholt.

Jeg brukte heller aldri Jessheim Dyreklinikk etter noen mindre hyggelige opplevelser der, men jeg har hørt mye bra om dem på Kløfta. Det er vel noen soniser som frekventerer dem :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutes ago, Snoffe said:

Det er veldig morsomt å se den store forskjellen på da Casper var valp og på Melvin nå (han fikk navn til slutt :P )

Casper var det ikke snakk om å kunne gå lengre vekk fra enn 2 meter, og da måtte han se oss hele tiden og ha muligheten til å komme bort. Melvin er mye mer selvstendig, kan gå fra han i hagen for å hente noe uten at han ser ut til å bry seg så veldig.

Ser for meg at innkallingen kan bli noe mer problematisk med lille krølle enn hva det var med stankelbeinet :lol:

Høres ut som en typisk puddelvalp, de har ikke så store problemer med å gå på tur alene :lol: Innkalling er lurt ;) 

46 minutes ago, Snoffe said:

Det går over all forventning da, Casper er hyggeligere enn jeg hadde trodd han kom til å være (la oss håpe det fortsetter), Alfred har bestemt at de skal være kosekompiser (som forventet :P ) og Arwen er forsiktig men nysgjerrig (som forventet).

Casper kommer nok til å synes at Melvin er mye morsommere etterhvert som Melvin får skikkelig puddelfnatt og Casper får noen å løpe med :ahappy: 

31 minutes ago, Wednesday said:

Ja, han skal ha Ursofalk nå i 14 dager, og satser på at det fikser betennelsen. Men det er ikke sikkert betennelsen har noe med diareen å gjøre, så den behandles med zoolac, diarsanyl og skånefôr. Om det ikke gir seg relativt raskt, må vi ta en gastroskopi.

Usj :hmm: Håper han blir bedre snart! 

Just now, Stine said:

Herregud @2ne! Jeg må ha et lite Monster :wub:

Klart du må! :D 

Just now, Stine said:

Vi skal bytte dyrlege når vi flytter, flytter jo til Jessheim ish men jeg hæler ikke dyreklinikken der! De er dyre også liker jeg ikke de ansatte :P Kløfta var jeg fornøyd med for 10-15 år siden :lol: Hvordan er pris og dyrlegene der nå? Eidsvoll var jeg også forholdsvis fornøyde med, ikke Råholt.

Jeg bruker fortsatt Kløfta bare fordi jeg er fornøyd med dem :) 

Har du sett den nye klinikken på Jessheim forresten? Den er svær! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Stine said:

Kløfta it is :D Ja @2ne, Sjekket øya til Trym det (hun er en stor grunn til at jeg ikke liker de :P) og der har det blitt digert! Det praktiske med de er at de er rett ved jobben, men næh! 

Jeg har 5 klinikker som er nærmere meg enn den klinikken jeg bruker - men næh :lol: 

 

Elevene har begynt å skrive skuespill. Jeg rusler rundt og spør om dette og hint, men er mest i veien tydeligvis :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Jeg har 5 klinikker som er nærmere meg enn den klinikken jeg bruker - men næh :lol: 

 

Elevene har begynt å skrive skuespill. Jeg rusler rundt og spør om dette og hint, men er mest i veien tydeligvis :P 

Jeg kjører  40 min til dyrlegen nå istede for 10 :lol: Jeg må ha en godfølelse :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, SFX skrev:

Vel, du putta på et kronestykke, så :P 

Gloria er et interessant kasus, for hennes hode har endret seg omtrent hver gang jeg har sett henne - hun hadde for eksempel kjempefint stopp i valpekassa. Jeg er nysgjerrig på hvordan det ender når hun får et år til på å utvikle seg. Hun har også noe svak underkjeve, uten at jeg helt klarer å se hvordan det skal påvirke stoppen - den får neppe overkjeven til å falle framover og dra ut stoppet. Eller kanskje det er det den gjør? Heck if I know. Om du går hit, så kan du se flere bilder av henne - jeg har ikke noe tatt den dagen hun ble badet, men om du ser på det helt firkantede bildet i rullemenyen nederst, hvor hun står oppstilt, så er det tatt en drøy måned etterpå. Det bildet hvor handler har blå bukser og burgunder jakke er tatt samme dagen.

Sitat

Flått ja..litt interessant det det, for jeg har en CC og jeg har plukket EN flått på hen og den satt på hodet,der  det var pels. Nå bor jeg ikke noe utpreget 'flåttland' men noen er det jo i løpet av sommeren. Man kunne jo tro at en CC var mer utsatt pga manglende pels men ikke.. Nå kan det jo selvsagt være andre årsaker til at akkurat denne hunden ikke later til å tiltrekke flått i samme grad som de andre men likevel..

Jeg har aldri fått flått på hundene her jeg bor nå, men vi får ALLTID flått hos pappa. Jeg besøkte ham i forbindelse med min søsters bursdag 11. oktober, så jeg kom på kvelden etter jobb, overnattet, og på dagen feiret vi min søster, før jeg kjørte hjem igjen på ettermiddagen. Hundene var altså ikke veldig lenge der, og siden pappa bor på skogstomt så var de ikke en gang utenfor gårdsplassen. Glam fyker fram og tilbake i alt av lyng og busker, løper runde på runde rundt hus og garasje. Foenix var relativt nyoperert, og ble luftet i kort lenke og med skjerm, og fikk ikke være ute mer enn det som trengtes for å gjøre fra seg. Men hvem fikk flått? Det slår aldri feil, uansett hvor kort eller lenge vi er der, så får Foenix én flått, og Glam får ingen. Det eneste unntaket er da jeg våknet og fant en flått som hadde festet seg til min legg, men siden jeg deler seng med hundene regner jeg med at den kom fra Foenix. Yuk. Jeg fant ingen andre på henne :D

Mine foreldre drev for øvrig oppdrett av berner, og hadde rasen fra 1982 til 2010. Først de siste årene kom flåtten, jeg husker jeg fikk et bilde fra pappa hvor han lurte på hva det var han hadde funnet på bikkja. Det var flått. Men 25 år uten en eneste flått. Og nå får jeg flått på et kvarter der. Men bare én. Quelle bizarre...

Jeg syns jeg fikk veldig mye igjen for det kronestykket altså! :flowers: Ble nesten fristet til å investere en 50-lapp..:ahappy:

Ser hva du mener med svak underkjeve på enkelte bilder ja men det ser ut til å variere..mulig det er bare vinkel på bildene som gjør det :) På ett av 'voksen' bildene ser hun ut til å ha litt avfallende neserygg? Stemmer det eller er det som det skal være? Husk at jeg ikke har peiling på BS, så det er mulig at jeg er helt på bærtur.. :ahappy:

Tillegg; Rent personlig foretrekker jeg ett litt lengre snuteparti på hunder og da særdeles på de litt større rasene. Det er akkurat lengden på snutepartiet som gjør at jeg ikke syns rottweilere er så pene . Så jeg liker Glorias hode jeg :) Jeg syns ikke det er så merkelig at man er en smule opphengt i et pent hode..Det er jo hodet man 'omgåes' mest med på hunden, om man kan si det slik :ahappy:

Jeg kan ikke se GSS på noen av disse bildene, det var kun på det badebildet. 

Jeg har stusset litt på dette med flått..Det er nesten som man får inntrykk av at enkelte individer er mer eller mindre utsatt for flått, under ellers like omstendigheter. Nesten som med mygg, to stk kan sitte sammen og det er bare den ene som blir oppspist mens den andre knapt merker noe. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Stine skrev:

Vi skal bytte dyrlege når vi flytter, flytter jo til Jessheim ish men jeg hæler ikke dyreklinikken der! De er dyre også liker jeg ikke de ansatte :P Kløfta var jeg fornøyd med for 10-15 år siden :lol: Hvordan er pris og dyrlegene der nå? Eidsvoll var jeg også forholdsvis fornøyde med, ikke Råholt.

Jeg begynte å bruke Kløfta da jeg flyttet til Mogreina i 2010, og testet også et par andre for ulike ting uten å være like fornøyd. Da jeg flyttet i 2015 til Stange, så fortsatte jeg å bruke Kløfta. Jeg har droppet innom en klinikk i Hamar for ormekur en gang, og det var i hvert fall myyyye dyrere enn på Kløfta.

Jeg tror de ligger sånn passe midt på treet i priser? De har prisliste på nett for en del grunnleggende behandlinger, som vaksine og røntgen. Men selv om det sikkert finnes billigere (og dyrere) klinikker så føler jeg meg så enormt godt mottatt og ivaretatt hos Kløfta, både meg og hundene. Hundene elsker å komme dit, veterinærene holder det de lover og lover ikke mer enn de kan stå inne for, de sender deg videre om de ikke klarer å behandle selv, de virker genuint interessert i og opptatt av deg og hundene, de husker når du var der sist (i motsetning til noen steder hvor du er på et samlebånd og ikke får noe personlig forhold), de er flinke med hunder, og har gitt meg bare positive veterinærbesøk - det være seg drektighetsundersøkelse av hund, helstest på åtte ukers gamle valper, vaksiner, sjekk av kul, brukket klo, røntgenfotografering av hofter og albuer, operasjoner eller avlivning. Er de usikre på noe, så sjekker og dobbeltsjekker de med medisinprodusent, oppslagsverk og annet. Jeg kan ikke få fullrost dem, og har aldri vært innom maken til sted.

Det er fort tre kvarter å kjøre, det er MANGE veterinærer som bor nærmere, men jeg vil ikke en gang teste dem, jeg har funnet min veterinær. I år har Foenix og jeg vært der i snitt en gang i måneden, om ikke mer, på grunn av øret, og selv om jeg er vilt begeistret for dem så håper jeg jo at jeg skal se dem litt sjeldnere neste år...

2 minutter siden, Siri skrev:

Du har ikke vurdert muligheten for at du bare ikke finner flåttene på Glam? Det er ikke himla lett å finne flått i massiv pels, for å si det sånn :aww: 

Men jeg finner dem bare på Foenix etter at de har satt seg fast, så det betyr i så fall enten at Glam er full av kravlende flått etter to år eller er full av flått som sitter fast, som også er disgusting :P 

Jeg kjøpte feil go' morgen-yoghurt, det var rosin i denne :x

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, 2ne skrev:

Høres ut som en typisk puddelvalp, de har ikke så store problemer med å gå på tur alene :lol: Innkalling er lurt ;) 

Casper kommer nok til å synes at Melvin er mye morsommere etterhvert som Melvin får skikkelig puddelfnatt og Casper får noen å løpe med :ahappy: 

Godt det høres ut som han er normal :lol: Begynner å jobbe med innkalling med en gang jeg får valpen :ahappy: Greit å være tidlig ute :aww:

Spørs om Melvin syntes det er så gøy å ha puddelfnatt når whippeten blir så giret at han løper ned alt på sin vei :aww: de blir vel vandt til hvordan den andre løper og herjer :P men ja, må nok passe på litt ekstra ute en stund :P

Valpen får total løpebyge ute i hagen flere ganger om dagen :lol: dødts morsomt å se de pittesmå beina løpe rundt og kaste seg frem og tilbake :lol:

Veldig glad vi har hage denne valpetiden :aww: kan ikke si jeg savner 3 etasje og valpetid.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, QUEST skrev:

Jeg har stusset litt på dette med flått..Det er nesten som man får inntrykk av at enkelte individer er mer eller mindre utsatt for flått, under ellers like omstendigheter. Nesten som med mygg, to stk kan sitte sammen og det er bare den ene som blir oppspist mens den andre knapt merker noe. 

Her er gubbeluren langt mer utsatt for flått enn prinsessedyret... men det er jo fordi HAN alltid skal stikke snuta si inn i alt mulig av kratt, grøfter og faenskap, mens prinsessen oppfører seg mer som den prinsessa er, og bare snuser på steder der man ikke trenger å vase ut i krattdrit... :aww: 

1 minutt siden, SFX skrev:

Men jeg finner dem bare på Foenix etter at de har satt seg fast, så det betyr i så fall enten at Glam er full av kravlende flått etter to år eller er full av flått som sitter fast, som også er disgusting :P 

Ehhhh... evt at du aldri finne flåttene på Glam før de har sugd seg fulle og deilige av blod og har sluppet seg av igjen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flåtten liker Trym best her, min teori er at han er så treeeeg! Og skal gni panna si bortover buskevekster i grøfta i slow motion... Tuva løper jo hit og dit og oppholder seg aldri lenge på et sted, så de rekker ikke å få med seg tornadoen som er innom et lite sekund :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Det ER enklere å svime i halvsøvne rett ut døra i morgenkåpe enn å måtte finne ei trapp eller to ja. 

Veldig mye enklere! Men må si at det var mer behagelig å ha sommervalp :P burde kanskje planlagt litt bedre :aww: men igjen, sist jeg hadde vintervalp så var det 40 cm med snø og 15-20 minus så skal ikke klage for mye :lol:

Det ironiske kommer nok til å være at Casper bare tisser inne 2 ganger etter at han kom hjem til oss. Da var han 12 uker. Tipper at ikke Melvin kommer til å tisse like lite inne når han blir 12 uker :P men vi får se, lov å håpe :aww:

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, QUEST skrev:

Jeg syns jeg fikk veldig mye igjen for det kronestykket altså! :flowers: Ble nesten fristet til å investere en 50-lapp..:ahappy:

Jeg er bare litt engasjert :whistle: 

25 minutter siden, QUEST skrev:

Ser hva du mener med svak underkjeve på enkelte bilder ja men det ser ut til å variere..mulig det er bare vinkel på bildene som gjør det :) På ett av 'voksen' bildene ser hun ut til å ha litt avfallende neserygg? Stemmer det eller er det som det skal være? Husk at jeg ikke har peiling på BS, så det er mulig at jeg er helt på bærtur.. :ahappy:

Hvis du tenker på det bildet hvor handler har råssa turbukse, så vil jeg heller si at hun har litt avfallende bakhode - eller ikke ferdigutviklet skalle, som er mer sant. På det bildet var hun *telle* 20 måneder, om jeg ikke husker helt feil. Det er ikke parallelle hodelinjer, men jeg tror det er skalletaket mer enn snutepartiet.

De skal ha rett snuteparti, det står ikke eksplisitt at de skal ha parallelle hodelinjer, men det skal være mer uttalt nakkeknøl/bakhode på Gloria enn det bildet viser.

Hun hadde overbitt da hun var åtte uker, og det bittet har vokst i rykk og napp, før det nå har stabilisert seg, så det er nok flere bilder hvor en kan "se" overbittet i svak underkjeve. Hun har ikke perfekt bitt, men hun gikk gjennom for rottweilerspesialist to ganger, og fikk saksebitt i kritikken, så da er det ikke store avviket heller. Romslig saksebitt, kaller jeg det - men jeg har jo studert det bittet hver eneste gang jeg har sett henne og er veldig obs på det. Da hun var yngre var det overbitt, ferdig snakka, men kjeven kom etter. 

Jeg er selvfølgelig klar over at det også er et sjansespill å ta i forhold til avl, men meg bekjent har ingen bernere dødd av bittfeil. Hun har en fenomenal psyke og en MH som støtter oppunder det, broren er like kul, og jeg har snakket med oppdrettere som har brukt hunder i avl med dårlige bitt uten å se det igjen i senere generasjoner - så jeg forsøker. Det påvirker dem ikke som familiehunder, og om noen vil kjøpe hund til utstilling vil jeg være bånn ærlig om bittet - på samme måte som at jeg informerer om at hun er født feiltegnet, men at det rettet seg. JEG vil ha en hund etter henne, og om hun gir videre sin mentalitet så får en gjeng mennesker herlige familiehunder. For meg er det viktigst. Det er nok av veldig pene og engstelige bernere, dessverre.

Hvis du studerer noen bilder av entlebucher, BTW, så vil du der kunne se at enkelte har mer den hodeprofilen som Gloria har på badebildet - kortere panne og mer avslepent stopp. Jeg har ofte tenkt mer entlis om henne enn GSS, så interessant at du så det. For meg har GSS grovere hoder enn berner med mer kantete linjer og mer markerte stopp - men også kortere panne og flatere skalle. 

25 minutter siden, QUEST skrev:

Tillegg; Rent personlig foretrekker jeg ett litt lengre snuteparti på hunder og da særdeles på de litt større rasene. Det er akkurat lengden på snutepartiet som gjør at jeg ikke syns rottweilere er så pene . Så jeg liker Glorias hode jeg :) Jeg syns ikke det er så merkelig at man er en smule opphengt i et pent hode..Det er jo hodet man 'omgåes' mest med på hunden, om man kan si det slik :ahappy:

Uttrykket ligger jo i hodet - og for meg er hodet også mye av førsteinntrykket. Jeg trodde ikke at jeg ville bruke en hund i avl som ikke har et hode av CK-kvalitet etter min vurdering, men hun har så mye annet. Hennes søsken, foreldre, besteforeldre osv. har også pene hoder, så hva Gloria gir vil bare framtiden kunne si noe om. 

25 minutter siden, QUEST skrev:

Jeg har stusset litt på dette med flått..Det er nesten som man får inntrykk av at enkelte individer er mer eller mindre utsatt for flått, under ellers like omstendigheter. Nesten som med mygg, to stk kan sitte sammen og det er bare den ene som blir oppspist mens den andre knapt merker noe. 

Ja, jeg tror det må være noe sånt. 

Akkurat nå, Siri skrev:

Ehhhh... evt at du aldri finne flåttene på Glam før de har sugd seg fulle og deilige av blod og har sluppet seg av igjen :P 

Men statistisk sett burde noen av de flåttene ramle av og ligge i bilen, i senga, i sofaen, på gulvet, osv - ikke alle kan ramle av ute så jeg ikke ser det?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutes ago, Stine said:

Kløfta it is :D Ja @2ne, Sjekket øya til Trym det (hun er en stor grunn til at jeg ikke liker de :P) og der har det blitt digert! Det praktiske med de er at de er rett ved jobben, men næh! 

:lol: Jeg liker henne jeg da, det er de andre jeg har hatt problemer med. Eller, hadde, jeg aner ikke om de jobber der lenger engang, det er mange år siden jeg har vært på den klinikken for noe annet enn øyelysing :) 

16 minutes ago, Snoffe said:

Godt det høres ut som han er normal :lol: Begynner å jobbe med innkalling med en gang jeg får valpen :ahappy: Greit å være tidlig ute :aww:

Ja, jeg har gjort det med våre pudler. Leah har en ganske brukbar innkalling nå, Ali når hun vil sjøl :P Monster not so much enda :teehe: 

16 minutes ago, Snoffe said:

Spørs om Melvin syntes det er så gøy å ha puddelfnatt når whippeten blir så giret at han løper ned alt på sin vei :aww: de blir vel vandt til hvordan den andre løper og herjer :P men ja, må nok passe på litt ekstra ute en stund :P

Åh, de lærer å dukke :lol: Selv Monster gjør det nå, når hun rekker ;) 

16 minutes ago, Snoffe said:

Valpen får total løpebyge ute i hagen flere ganger om dagen :lol: dødts morsomt å se de pittesmå beina løpe rundt og kaste seg frem og tilbake :lol:

Puddelfnatt :aww: Men ja, det er morsomt å se på :ahappy: 

Jeg filma litt da vi var ute i stad, men jeg er litt usikker på om jeg vil legge det ut, Ali løper ned det stakkars Monsteret :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Men statistisk sett burde noen av de flåttene ramle av og ligge i bilen, i senga, i sofaen, på gulvet, osv - ikke alle kan ramle av ute så jeg ikke ser det?

Kikker du spesifikt etter slike avramla flått? Ikke det nei :lol: De kravler seg jo fort innunder ett eller annet før man får sett dem, så sjansen for at han har hatt med seg usette flått er jo høyst til stede :P Bare for å gni det inn litt, liksom :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MonicaT skrev:

På jobb og masse møter (som vanlig). Prøver å få unna litt jobb innimellom. Snør her i Oslo. Koselig med snø, men kulda kunne jeg hoppet over. Kaldt å vente på toget i minusgrader.

Kjøpte noe greier fra usa som har brukt over 1 mnd i posten. Må vel snart innse at den pakka ikke kommer og 500kr ut av vinduet. Dessverre betalte jeg med Paypal og ikke kredittkort så da har jeg ikke noen reklamasjonsrett heller. Sukk
Ja ja, verden går vel videre likevel.

Prøver å finne kjole til julebord om en måned, men det er neimen ikke lett. Finner ingen jeg liker.

Dagen for positivitet ... :sheldon:

 

Godt å høre at andre også har en ræva dag... min er skikkelig ræva... jeg er så lei:hmm:

3 timer siden, SFX skrev:

Jeg har vært så glad i trimmebordet mitt helt siden jeg kjøpte det som gratulerer til meg selv-premie da X'en ble nordisk juniorvinner 2008 i Herning. Alle hunder har stått eller sittet rolig og fint på det, Foenix vil gjerne stå med hodet hvilende på skuldra mi og kose mens jeg blåser henne tørr.

Men Glam er en annen skrue :P 

Jeg har ikke fått nye bilder, bare skriftlig korrespondanse - men det kommer nye senest i morgen.

Vi kan jo i mellomtiden nyte synet av en to uker gammel Glam-datter, med både snute og bein og masse omph!

glamdater.thumb.jpg.4682d624be0bf0514b49a7743d07ee32.jpg

Men kan vi kjøre i 130 der???? Er det ikke det som er viktigst? :whistle: 

Ganske på samme måte som en voksen berner-tispe, bare at det tar lengre tid å få pelsen gjennomvåt, lengre tid å få shampoonert skikkelig, og lengre tid å få skyllet ut shampooen :D 

Jeg har et badekar for hund, som jeg bruker ute store deler av året, med hageslange koblet til kran inne for å få varmt vann. Der jeg bodde før hadde jeg badekar til mennesker, det brukte jeg på vinteren. Der jeg bodde før det igjen hadde jeg også badekar. Og der jeg bodde før det igjen var dusjkabinettet stort nok til at jeg kunne dusje en halvdel, snu hunden, og dusje andre halvdelen. Deler av hunden var altså alltid utenfor dusjkabinettet.

Jeg drømmer om å få laget en litt stor dusjnisje i badet jeg har nå, slik at en berner kan stå inni den og bli dusjet på vinteren - gjerne bred nok til at den kan stå på trimmebord for ikke å drepe ryggen min. Eventuelt få gjort noe med badet så det er plass til å sette hundekaret der om vinteren - om ikke permanent, så i hvert fall ved bruk. De bades jo ikke like ofte når vi har en kald og fin vinter.

Hundene skal bades i dag, og da bruker jeg et lokalt hundesenter som har innredet et bad for å bade hund, så jeg betaler en hundrelapp for å få stå inne i oppvarmet bad og bruke deres badekar, trimmebord og føner. Det er verdt en hundrings å ikke fryse de metaforiske ballene av seg ute nå, når det å bade Glam tar fort tre kvarter. 

badekar.jpg.fb947b72f93c1182ee7584e0463a23f0.jpg

Dette er Foenix da hun ble badet i begynnelsen av mai, og hun er smalere enn Glam, men også lengre i kroppen. Begge har god plass.

gloriabad.jpg.89c7c72700b38531b92e2c0ea7774860.jpg

Også ganske liten Gloriababy som bades selv om det ligger snø - men det tar ikke så lang tid å bade en valp :P 

Badekaret var for øvrig en gratulerer med ditt første valpekull-gave til meg fra meg. Jeg har en tendens til å gi meg selv fine gaver av og til :D 

Har så lyst på et sånt badekar... men jeg har jo ikke en rase med masse pels engang...

Og så liker jeg at du gir deg selv gaver, for det skjer visst her i heimen også... under dekke av at det er til Prima selvsagt!

En drittdag, så nå skal jeg legge meg i fosterstilling, og lese en bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

 

Ja, jeg har gjort det med våre pudler. Leah har en ganske brukbar innkalling nå, Ali når hun vil sjøl :P Monster not so much enda :teehe: 

Åh, de lærer å dukke :lol: Selv Monster gjør det nå, når hun rekker ;) 

Puddelfnatt :aww: Men ja, det er morsomt å se på :ahappy: 

Jeg filma litt da vi var ute i stad, men jeg er litt usikker på om jeg vil legge det ut, Ali løper ned det stakkars Monsteret :P 

 

Casper kom ferdig trent med innkalling :P men kjekt å jobbe litt, også håper jeg at når Casper kommer i 100km/t så kommer Melvin også til å syntes det er gøy :aww::P lov å håpe :lol:

Bikkja til mamma var ikke flink til å dukke :P men ser at Melvin allerede legger seg ned når han hører Casper kommer løpende bakfra :P han har heldigvis ikke blitt løpt ned enda :)

Puddelfnatt, sorry :aww: veldig gøy å se på! Blir sikker morsommere enn det det er nå :aww: Casper er bare magisk å se på når han løper, så greit med en klovn i flokken i tillegg :aww:

Jeg tok med meg Melvin ut til hønene, også filmet jeg. Melvin klarte å skremme den ene store hønen så hun løp over den ene lille så den føyk "vegg i mellom":icon_redface: også fikk jeg hele saken på film *flaut* Tror ikke lille søte krøllen skal få bli med ut i hønsegården flere ganger :aww:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Siri skrev:

Kikker du spesifikt etter slike avramla flått? Ikke det nei :lol: De kravler seg jo fort innunder ett eller annet før man får sett dem, så sjansen for at han har hatt med seg usette flått er jo høyst til stede :P Bare for å gni det inn litt, liksom :lol: 

Jeg trodde vi snakket om sånne ferdigsugde, oppblåste erter - de må jeg jo se.

Men er de bare bittesmå enda, så ramler de av når Glam rister seg før han kommer inn :aww: 

Akkurat nå, Debbie skrev:

Godt å høre at andre også har en ræva dag... min er skikkelig ræva... jeg er så lei:hmm:

:hug: Men dagen skulle jo bli bedre!

Akkurat nå, Debbie skrev:

Har så lyst på et sånt badekar... men jeg har jo ikke en rase med masse pels engang...

Den har vel like mye pels som mine nakne tisper, og det er like godt å få de opp i høyden da som når de har full pels :P Jeg kjøpte det for over seks år siden, og har aldri angret.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper har i en alder av 9,5 begynt å STJELE mat! Jeg er sjokkert! I stad tok jeg ham på fersken i det han sto på to og stjal brødskiva mi som lå på bordet. En annen dag tok han et burgerbrød som lå til tining på kjøkkenbenken.

Han skjønner jo ikke at det ikke er lov heller tydeligvis, han er iallefall fornøyd med seg selv etterpå, og later som ingenting. Har aldri vært en issue før, har kunnet gå fra mat hvor som helst egentlig, men det må jeg tydeligvis slutte med.

Som en venninne sa, det mest sjokkerende er vel at han ikke har stjelt før... og det er jo egentlig sant, dalmatinere som stjeler mat er jo helt vanlig. 

På plussiden betyr jo dette at han føler så bra i ryggen at det å reise seg på to bein ikke er noe problem lenger...

 

I dag har jeg fått gjort masse klubbting, nå gjenstår det bare å sette sammen et slideshow til standen vår på Dogs4all, men det går jo fort. Søndagen blir en lang dag, da skal jeg og Casper stå på stand fra start til slutt... men det blir koselig og da, møter jo mange jeg ellers ikke ser så ofte.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Snoffe said:

Casper kom ferdig trent med innkalling :P men kjekt å jobbe litt, også håper jeg at når Casper kommer i 100km/t så kommer Melvin også til å syntes det er gøy :aww::P lov å håpe :lol:

Det funker ikke helt på mine pudler, men vi kan jo krysse fingrene for at det er annerledes med Melvin ;) 

Just now, Snoffe said:

Bikkja til mamma var ikke flink til å dukke :P men ser at Melvin allerede legger seg ned når han hører Casper kommer løpende bakfra :P han har heldigvis ikke blitt løpt ned enda :)

Leah og Ali lærte seg det veldig fort, for Nora tok ikke helt hensyn til at noe var i veien, hun bare gikk/løp, hun. Hun var også grunnen til at jeg ikke fikk meg toy før, det er liksom potensiale for katastrofe når noe som er 20 ganger større feier over noe knøttelite noe :o 

Just now, Snoffe said:

Puddelfnatt, sorry :aww: veldig gøy å se på! Blir sikker morsommere enn det det er nå :aww: Casper er bare magisk å se på når han løper, så greit med en klovn i flokken i tillegg :aww:

Ali får sånne kick der hun bare løper helt idiot rundt og rundt, hun er ganske morsom å se på da. Leah pleier å jakte på Ali når Ali får sånne kick, da er de begge morsomme å se på ;) Monster er så liten at hun kan ha sånne kick i stua her, og hun er morsom å se på nesten uansett, bare fordi hun er så liten :P De er vel ikke akkurat magiske når de løper, disse pudlene, men det går imponerende fort, de har noen imponerende vendinger, og de gjør det for imponerende lite :teehe: 

Just now, Snoffe said:

Jeg tok med meg Melvin ut til hønene, også filmet jeg. Melvin klarte å skremme den ene store hønen så hun løp over den ene lille så den føyk "vegg i mellom":icon_redface: også fikk jeg hele saken på film *flaut* Tror ikke lille søte krøllen skal få bli med ut i hønsegården flere ganger :aww:

:lol: Så han syns ikke høns er skummelt altså? 

Leah tok stand på en spurvegreie i går, forresten :P Det hadde jeg helt glemt. Hun pleier jo ikke å stå rolig sånn innmari lenge av gangen når vi er ute, men plutselig sto hun helt stille og fikserte på noe på jordet. Jeg trodde jeg hadde klart å sparke ballen hennes gjennom gjerdet igjen, så jeg gikk og sjekka, og da flaksa det opp en liten gul fjærball av noe slag, så jeg antar det var den som var grunnen til stilleståendet hennes :teehe: Men hun er veldig "glad" i fugl, da :lol: 

Just now, Lola Pagola said:

Casper har i en alder av 9,5 begynt å STJELE mat! Jeg er sjokkert! I stad tok jeg ham på fersken i det han sto på to og stjal brødskiva mi som lå på bordet. En annen dag tok han et burgerbrød som lå til tining på kjøkkenbenken.

Han skjønner jo ikke at det ikke er lov heller tydeligvis, han er iallefall fornøyd med seg selv etterpå, og later som ingenting. Har aldri vært en issue før, har kunnet gå fra mat hvor som helst egentlig, men det må jeg tydeligvis slutte med.

Som en venninne sa, det mest sjokkerende er vel at han ikke har stjelt før... og det er jo egentlig sant, dalmatinere som stjeler mat er jo helt vanlig. 

På plussiden betyr jo dette at han føler så bra i ryggen at det å reise seg på to bein ikke er noe problem lenger...

Jeg er enig med venninna di, en dalmis som stjeler er vel mer vanlig enn en som ikke gjør det? :lol: Godt han er bedre i ryggen! Vi fokuserer på det positive :ahappy: 

Jeg outer jo hundene mine jeg, så her er en kort snutt fra vi var ute i stad - med takling av toy-valper :rolleyes: 

Jeg er litt usikker på hvorfor Ali syns det holder å dekke med fremparten og å ha rompa i været, hun pleier ikke å bry seg noe større om underlag hun :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

 

Jeg er enig med venninna di, en dalmis som stjeler er vel mer vanlig enn en som ikke gjør det? :lol: Godt han er bedre i ryggen! Vi fokuserer på det positive :ahappy: 

Jeg outer jo hundene mine jeg, så her er en kort snutt fra vi var ute i stad - med takling av toy-valper :rolleyes: 

Jeg er litt usikker på hvorfor Ali syns det holder å dekke med fremparten og å ha rompa i været, hun pleier ikke å bry seg noe større om underlag hun :lol: 

 

Haha ja det er sant, jeg har nok hatt flaks på akkurat stjele-biten :lol: Har hørt at de og blir frekkere med alderen, så han har tydeligvis nådd frekk-alderen nå da...  Jepp! Fokus på det positive! 


Søte krøllebøller da :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...