Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens Secret Santa 2017

Recommended Posts

7 timer siden, Turb skrev:

Tilbake på pc så nå kan jeg prøve å gjette. 

Jeg fikk torgvanter, ingefærdrikk, en ball til Idde, hundesnask og et par sokker :D Dessverre klarte niesene mine å hurve sammen alle gavene og lappen så det ble ikke tatt bilde av... 

Men hintet var noe sånt som at jeg har mange hunder, men bare en hund og må være glad i pelsstell... 

Så jeg tenker at det må være noen med mynder og en annen hund? Må tenke... Jeg er skikkelig dårlig på sånt her kjenner jeg

Nissen har hvisket meg i øret at tegningen i ledetråden ikke er tilfeldig. Hunder i flertall er flere enn en, men nissen har bare en hund med stor H.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk denne supre gaven fra min hemmelige venn! Sååå fine tusjer og klistremerker :D Takk! Gleder meg til å bruke dem!

På hintet stod det at jeg ikke fikk flere hint enn det som var på innpakningspapiret til selve pakken, altså det det kom sendt i, men det kastet jeg med en gang uten å lese på, annet enn hvem avsenderen var, så jeg trodde det var @Snoffe, men ser at hun var til noen andre, så da har jeg ikke peiling! 

IMG_1593.jpg

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Poter skrev:

Jeg fikk denne supre gaven fra min hemmelige venn! Sååå fine tusjer og klistremerker :D Takk! Gleder meg til å bruke dem!

På hintet stod det at jeg ikke fikk flere hint enn det som var på innpakningspapiret til selve pakken, altså det det kom sendt i, men det kastet jeg med en gang uten å lese på, annet enn hvem avsenderen var, så jeg trodde det var @Snoffe, men ser at hun var til noen andre, så da har jeg ikke peiling! 

IMG_1593.jpg

Nissen din har visket noen ord til meg :)

hintet er på emballasjen, altså ikke gavepapiret :)

Gjett litt på den, så skal jeg hjelpe deg videre etter at du har fått tenkt litt :P

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 minutter siden, Snoffe skrev:

Nissen din har visket noen ord til meg :)

hintet er på emballasjen, altså ikke gavepapiret :)

Gjett litt på den, så skal jeg hjelpe deg videre etter at du har fått tenkt litt :P

Oi, hm! Kan det være noen som var i London nylig? Jeg husker en sonis var der, men ikke hvem... Jeg skal tygge litt på den! 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
På 28.12.2017 at 9:57 PM, Poter skrev:

Oi, hm! Kan det være noen som var i London nylig? Jeg husker en sonis var der, men ikke hvem... Jeg skal tygge litt på den! 

Har du glemt av å gjette? 

Du er på rett vei med det du tenker :) kan tipse om å søke litt rundt i AN trådene ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, Snoffe skrev:

Har du glemt av å gjette? 

Du er på rett vei med det du tenker :) kan tipse om å søke litt rundt i AN trådene ;)

Kan det være @SFX ?

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, SFX skrev:

Det er det!

Tusen takk for fin gave!! De kommer til å brukes flittig i bulletjournalen min!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Poter skrev:

Tusen takk for fin gave!! De kommer til å brukes flittig i bulletjournalen min!

Så bra! Det virket morsomt at en kunne skrive/tegne over uten at det bare blir gusjebrunt, de skrøt uhemmet av tusjene hos Hamleys, i hvert fall, og tipset om at det fantes masse youtube-tutorials for å lære å tegne 3D-effekter og i det hele tatt. De hadde ulike varianter i serien, men denne virket mest spennende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, SFX skrev:

Så bra! Det virket morsomt at en kunne skrive/tegne over uten at det bare blir gusjebrunt, de skrøt uhemmet av tusjene hos Hamleys, i hvert fall, og tipset om at det fantes masse youtube-tutorials for å lære å tegne 3D-effekter og i det hele tatt. De hadde ulike varianter i serien, men denne virket mest spennende.

Det må jeg sjekke ut :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@tmp? Nå gjetter jeg vilt, for jeg er litt teit... 2018 turb er ikke smartere enn 2017 turb - faktisk tror jeg jeg mistet noen hjerneceller i overgangen til nyttår

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
54 minutter siden, Turb skrev:

@tmp? Nå gjetter jeg vilt, for jeg er litt teit... 2018 turb er ikke smartere enn 2017 turb - faktisk tror jeg jeg mistet noen hjerneceller i overgangen til nyttår

Riktig :) For å forklare hintene; Ene av mine to pudler heter Bob Hund og tegningen er kjent for kjennere av det skånske indierockbandet «Bob Hund» :ahappy:

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Riktig  For å forklare hintene; Ene av mine to pudler heter Bob Hund og tegningen er kjent for kjennere av det skånske indierockbandet «Bob Hund» :ahappy:
Jeg så de live i sommer. For et show!

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, tmp skrev:

Riktig :) For å forklare hintene; Ene av mine to pudler heter Bob Hund og tegningen er kjent for kjennere av det skånske indierockbandet «Bob Hund» :ahappy:

Herregud... jeg er teit... *slå panna i veggen - men passe på å ha noe myckt mellom så jeg ikke ødelegger de få gra jeg har*

Tusen tusen takk for gaven. Elsker den ingefærdrikken, den var bare lifesaver når jeg ble syk i mellomjulen, smakte godt og hjalp masse på halsen :D super gave :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, mushi skrev:

Jeg så de live i sommer. For et show!

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

De er fantastisk bra live!! :punk: Jeg skal se de igjen 2. Februar på Rockefeller :)

2 timer siden, Turb skrev:

Herregud... jeg er teit... *slå panna i veggen - men passe på å ha noe myckt mellom så jeg ikke ødelegger de få gra jeg har*

Tusen tusen takk for gaven. Elsker den ingefærdrikken, den var bare lifesaver når jeg ble syk i mellomjulen, smakte godt og hjalp masse på halsen :D super gave :D 

Hehe, så bra du likte den :D tenkte teen var litt sjanse, tror enten liker man den eller liker IKKE, så det var bra. Om du ikke allerede har testet med sitron og honning, anbefaler jeg å prøve. Kjempegodt :ahappy: 

Har for meg at du har skrevet på svensk noen ganger, så tenkte kanskje du var svensk (?) og kanskje visste hvem Bob Hund var  :P

Edit: altså bandet Bob Hund, (i tillegg til min ;)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, tmp skrev:

De er fantastisk bra live!! :punk: Jeg skal se de igjen 2. Februar på Rockefeller :)

Hehe, så bra du likte den :D tenkte teen var litt sjanse, tror enten liker man den eller liker IKKE, så det var bra. Om du ikke allerede har testet med sitron og honning, anbefaler jeg å prøve. Kjempegodt :ahappy: 

Har for meg at du har skrevet på svensk noen ganger, så tenkte kanskje du var svensk (?) og kanskje visste hvem Bob Hund var  :P

Edit: altså bandet Bob Hund, (i tillegg til min ;)

Bodd i Sverige, og vet helt klart hvem Bob Hund er, men koblet ikke i det hele tatt. Synes hunden så kjent ut til og med, men fremdeles ringte det ingen bjeller :P

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Veldig spennende sak! 
      Godt med forskning på disse områdene. 
      Vi råforer hundene våre i all hovedsak (det forekommer måltider med Orijen) og er nøye på at å gi kjøtt fra ulike dyr og likemuskelgrupper for å sikre inntak av taurin så godt som mulig. 
      Skal bli kjekt å følge denne forskningen videre
    • Folks holdninger kommer ikke til å endre seg, så lenge det finnes en overflod av vill/hjemløse katter. Heller tvert om. En voldsom mengde frittgående katter enten de er hjemmehørende et sted eller er 'ville' øker bare presset på smådyr/fuglfauanen og ikke minst fører det til ergrelse/forbannelse hos de som blir utstt for nedpissede/nedskitte hus/garasjer/uthus /hager. Husker jeg ikke feil ble det anslått at det bare i Stavangerområdet befant seg 10 000!! forvillede katter! Et voldsomt antall og hvilken skade disse gjør og hvilke lidelser de selv blir utsatt for, kan man jo bare tenke seg.  Igjen, det er direkte feil å påstå at alle hjemløse katter har hatt et hjem, det finnes massevis av eksempler på at 'villkatter' formerer seg ute, gjennom flere generasjoner, også i vårt land. Ikke minst godt hjulpet av diverse 'god'hjerta kattedamer som driver å forer på disse kattene. At de således bare forsterker og opprettholder problemet, gir de enten fullstendig  beng i, eller har ikke såpass fattevene at de forstår det selv. Svært få om noen katter steriliseres. Det er STOR forskjell på inngrepene sterilisering og kastrering.. Bare prøv å overtale en partner til kastrering istedenfor sterilisering for å unngå flere barn hjemme...   Selvsagt er det et menneskeskapt problem, ingen har vel påstått noe annet?  Du svarer fremdeles ikke på hva man skal gjøre med de utallige tusen uønskede kattene som allerede finnes? 
    • Først og fremst må det jobbes med folks holdninger til kattehold tenker jeg. Påbudt registrering OG sterilisering kunne vært en begynnelse, for akkurat nå tyter det katter. Gaupen er den eneste villkatten vi har i Norge. Disse "villkattene" kommer som regel fra et hjem. Ved å kalle dem "villkatter" føler jeg man fraskriver seg menneskenes rolle i problemstillingen, for det er et menneskeskapt problem. 
    • Sorry men det finnes flere og mange eksempler på katter som har gått ute i årevis og produsert nye påløpende bånd..Så det er en sannhet med store modifikasjoner at katter ikke tåler norsk vinter. Som forøvrig er svært variabel , avhengig av geografi. Påbudt kastrering for alle katter hadde vært en begynnelse men hvor mange ville fulgt opp her?  Og hva mener du man skal gjøre med de mange tusen vill/hjemløse kattene som allerede finnes? Det er udiskutabelt at det ikke på langt nok finnes brukbare/interesserte nye hjem til alle disse og da snakker jeg ikke om kattehoarders, som på død og liv skal redde ALT av katter.
  • Nylig opprettede emner