Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens Secret Santa 2017


SFX
 Share

Recommended Posts

Det har blitt en tradisjon at vi arrangerer Sonens Secret Santa, så i år spør jeg ikke en gang om folk vil være med :)

Regler for Sonens Secret Santa 2017

Kort oppsummering: Sonens Secret Santa er en fin tradisjon vi har gjennomført i flere år, der hver påmeldte soniser får utdelt en hemmelig julenisse som du gir en gave etter ønske og med mening. Du skriver selv ønskeliste for deg (og/eller hunden, om du har lyst) i egen ønskelistetråd - i denne tråden kan vi snakke om alt annet i forhold til Secret Santa. Navn og adresse sendes på PM til @SFX eller @Snoffe og merkes med "Secret Santa påmelding". Du får da etter at påmeldingsfristen har utløpt tilsendt PM fra en av Secret Santa-koordinatorene med informasjon om din sonis - nick, navn og adresse. Da er det ditt ansvar å finne personens ønsker i ønskelistetråden, kjøpe gave, pakke inn og sende i posten innen 10. desember :ahappy: Bilde av kvittering eller annen dokumentasjon på sendt pakke sendes til din koordinator. 24. desember oppretter vi en gjettetråd, hvor hver deltager forteller hva de har fått og gjetter hvem som er deres hemmelige nisse. Da gjetter du basert på hint lagt i pakken. Det er ikke lov til å åpne julegaver før julaften!

Første frist: Innen 15.11 skal navn og adresse være sendt på PM til @SFX eller @Snoffe 

Makspris: 100 kroner. Husk at det er ikke prisen på pakken som gjelder, men tanken bak.

Selve pakken skal innholde: Gaven (innpakket), en liten lapp med hint om hvem den hemmelige nissen er, og din SSS-koordinators adresse som avsender (i fall noe blir borte i posten og må returneres). Ditt navn eller sonennick skal ikke være tilgjengelig i pakken.

Andre frist: Seneste frist for utsending av gaven til din santasonis er satt til 10. desember. Da skal det være nok av tid for pakken å komme fram i tide i forhold til treg postsending før jul, og lignende. Dokumentasjon på sendt pakke (f.eks. bilde av kvittering) skal sendes til koordinatoren du fikk utdelt sonis av.

Eksempler på hint: Hunderase, hundeaktiviteter, noe om hunden(e) din(e), bosted, sære ting (vi på sonen vet om deg) og lignende.

Respons: Når du har mottatt din pakke i posten, er det fint om du sier fra her inne, slik at både santasonisen din og koordinatorene vet at pakkene kommer fram.

Edit: @Snoffe har tilbudt seg å være Sonens Secret Santa-koordinator med meg <3 

Endret av SFX
  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det har blitt en tradisjon at vi arrangerer Sonens Secret Santa, så i år spør jeg ikke en gang om folk vil være med Regler for Sonens Secret Santa 2017 Kort oppsummering: Sonens Secret Santa

Åh, @Snoffe kom deg i forkjøpet, og jeg tror ærlig talt at det blir mange kokker og mye søl om for mange skal holde stye på dette. Men det er andre adventstradisjoner vi har hatt på Sonen som kan vekk

Se ned = jorda, Tellus. Se opp = himmel, sol og måne = luna. [emoji51][emoji56] Synes den var ganske lur jeg! Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Posted Images

3 timer siden, Absolute Entertainer skrev:

I år trenger jeg litt avsporing fra alt annet i livet så jeg kan ordne med deg ;) 

Åh, @Snoffe kom deg i forkjøpet, og jeg tror ærlig talt at det blir mange kokker og mye søl om for mange skal holde stye på dette. Men det er andre adventstradisjoner vi har hatt på Sonen som kan vekkes til live om du er interessert - vi har tidligere hatt i hvert fall to ulike adventskalendre. Det ene var et eventyr, hvor det ble skrevet en ny del hver dag - de som ønsket å skrive meldte seg på forhånd, og en kunne jo gjort som i snapchatten og fordelt dager på forhånd? Et år handlet eventyret om den store juletrefesten hos @Siri som nettopp hadde flyttet inn på godset sitt. Hysterisk morsomt, men krever litt koordinering, en som minner nestemann på å skrive, etc.

En annen variant var en quiz, med nytt spørsmål hver dag, hvor vi selv sendte inn på forhånd forslag til spørsmål og nøtter, og en ansvarlig plukket ut de 24 beste, lagde daglig luke og tok imot løsningsforslag. Et år tror jeg jaggu vi fikk sponset premie til vinneren også? 

Hvis du ble giret på noe av dette, så må du gjerne sende meg en PM for videre drodling, for jeg er selvdiagnostisert Jule-Junkie.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, SFX skrev:

Åh, @Snoffe kom deg i forkjøpet, og jeg tror ærlig talt at det blir mange kokker og mye søl om for mange skal holde stye på dette. Men det er andre adventstradisjoner vi har hatt på Sonen som kan vekkes til live om du er interessert - vi har tidligere hatt i hvert fall to ulike adventskalendre. Det ene var et eventyr, hvor det ble skrevet en ny del hver dag - de som ønsket å skrive meldte seg på forhånd, og en kunne jo gjort som i snapchatten og fordelt dager på forhånd? Et år handlet eventyret om den store juletrefesten hos @Siri som nettopp hadde flyttet inn på godset sitt. Hysterisk morsomt, men krever litt koordinering, en som minner nestemann på å skrive, etc.

En annen variant var en quiz, med nytt spørsmål hver dag, hvor vi selv sendte inn på forhånd forslag til spørsmål og nøtter, og en ansvarlig plukket ut de 24 beste, lagde daglig luke og tok imot løsningsforslag. Et år tror jeg jaggu vi fikk sponset premie til vinneren også? 

Hvis du ble giret på noe av dette, så må du gjerne sende meg en PM for videre drodling, for jeg er selvdiagnostisert Jule-Junkie.

Kan dessverre ikke binde meg til å ordne det daglig hele desember da jeg er uten nett flere dager mens vi ordner hytten.. Men jeg er med som deltaker jeg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Absolute Entertainer skrev:

Kan dessverre ikke binde meg til å ordne det daglig hele desember da jeg er uten nett flere dager mens vi ordner hytten.. Men jeg er med som deltaker jeg ;) 

Jeg mente ikke at du måtte ha eneansvaret, det kunne jo være at andre ville vært co-kaptein med deg. Jeg bare boblet over av adventsabstinenser :-P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kaja skrev:

Åå secret santa er så koselig! Men jeg er ikke hjemme før 22 desember :(

Som i at du ikke klarer å organisere noe fra der du er nå, eller som i at pakken til deg må sendes til en annen adresse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, nest siste dag for å melde seg på Secret Santa! Vil du være med så meld deg på! Send en pm til @SFX eller meg med navn og adresse.

Vi er streng i år, så melder du deg ikke på innen i morgen så får du ikke være med.

@Turb ser du har laget ønske liste, men vi har ikke fått en påmelding på pm. Så det må du huske å sende hvis du vil være med :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi registrert følgende påmeldte:

2ne
AbsoluteEntertainer
Annik
JeanetteH
Jeas_89
Kristin_nord
Laikamor
Mushi
Ozzy
Paranomia
Perfect Image
Poter
Puddellover
Raksha
SFX
Snoffe
Snøfrost
TMP
Turb
WelshenNemi

Har vi oversett noen, må vi få beskjed i løpet av dagen, for snart fordeler vi nisser :funny-santa-dance-smiley-emotic

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får dere snart PM med beskjed om hvem dere skal være Secret Santa for - husk at det er min eller @Snoffe sin adresse som skal stå som avsender for å bevare hemmelighetsaspektet ved Secret Santa :P

Det er noen av dere som ikke har skrevet ønskeliste enda, fint om dere får gjort det så fort som mulig :santa-s-sleigh:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg kan se, så mangler vi fremdeles ønskeliste fra @JeanetteH og @tmp

For dere som har begynt å kjøpe og sende gave: Send bilde av kvittering eller annet bevis på at gaven er sendt til deres SSS-moderator - men husk å IKKE skrive her inne noe om at gaven er sendt, for da blir det altfor enkelt å gjette hvem som er ens nisse når pakken ligger i postkassa dagen etter :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...