Gå til innhold
Hundesonen.no

Gammelt mysterium -veldig syk valp


Guest Mira2.0
 Share

Recommended Posts

Guest Mira2.0

For mange år siden hadde jeg en liten terriervalp, da ca 13 uker gammel.  Han ble kjempesyk, fikk behandling og overlevde. Men vi fant aldri ut av hva det var. Kanskje noen her har vært borti noe lignende?

Det begynner med litt slapp valp på ettermiddagen, kastet opp en gang. I løpet av et par timer sniker han seg under sofaen. Der sitter han å sikler, det renner sikkel. Det lukter grusomt av sikkelet, jeg kjente lukta overalt i rommet. Jeg ringer veterinær som ber meg om å se det an til morgenen, men ringe om det blir verre. I løpet av natten blir han ikke bedre, jeg får heldigvis komme inn på klinikken før åpningstid. Sikkelet renner, hunden er apatisk. Blir satt på drypp - i flere timer. Kvikner til mens han er på klinikken. Ingen undersøkelser finner noe som helst til tross for grønt, illeluktende sikkel. Kommer hjem samme dag, nesten like fresh. Går på 5 dager med antibiotika, aldri syk siden. 

Hva kan dette ha vært? Elendig almenntilstand, enormt rask forverring, grønt og illeluktende sikkel. Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slo meg var at valpen hadde vært bortpå ei padde. Padder skiller ut gift gjennom huden, og den fører til voldsom sikling. Noen blir også veldig sløve, men ikke alle, det kommer vel an på hvor mye gift de har fått i seg, vil jeg tro. Ayla var såvidt borti ei padde da hun var liten, og hun så ut som hun hadde rabies, fråden sto ut av munnen, nesten som ølskum. Jeg fikk hetta, ante ingenting om padder eller gift, men fant da ut hvordan dette henger sammen. Så derfor tenker jeg at det kan ha vært en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...