Gå til innhold
Hundesonen.no

sår som stinke


anonym2323
 Share

Recommended Posts

1 time siden, QUEST skrev:

Dette så veldig stygt ut og som andre sier her, dette er VELDIG smertefullt for den stakkars hunden. Dyrlege MÅ oppsøkes og det snarest! De har forhåpentligvis ikke bånd på hunden nå? Tenk hvor vondt det må være hvis det kommer press på betennelsen i tillegg :no:

Forhåpentligvis kommer de seg til dyrlegen i morgen med hunden, du får prøve å legge press på de og si at hunden trenger behandling snarest og at du har vist bilde og spurt om råd her. 

Hold oss oppdatert om hvordan det går :) 

Ja, skal oppdatere dere selvfølgelig :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Linni skrev:

Ser sånn ud under halsen :/ Ser ut som det kommer fra båndet.. Er like bredt som bånde.. 

6D419F9C-2301-4E38-B48F-8266923F53DA.png

Er såret forsøkt vasket eller er alt værk?

Iværtfall, hold halsbåndet av, rens det og hold det tørt til dere kommer dere til dyrlege. Dette har nok utviklet seg nok til at et dyrlegebesøk er uungåelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Linni said:

Noen her som har peiling om vi kan bruke hydrokortison på hund? Han på apoteke var usikker. Men veteinær sa vi skulle prøve noe fra apoteke før de gjorde noe :) 

Du skrev over her at du fikk med deg noe fra veterinæren for å bruke? Hva var det? Hvorfor har du plutselig fått beskjed om å dra på apoteket for å kjøpe noe reseptfritt? Fikk du ikke resept da du var hos veterinæren? Dette høres svært merkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Linni skrev:

Noen her som har peiling om vi kan bruke hydrokortison på hund? Han på apoteke var usikker. Men veteinær sa vi skulle prøve noe fra apoteke før de gjorde noe :) 

Skrev ikke veterinæren ut resept på noe? Det så ut som om det kunne trengt antibiotika... 

Jeg har hatt våteksem et par ganger på hund opp gjennom årene, men har da oppdaget det så tidlig at jeg kunne stoppe det selv. Sinksalve RUNDT såret for å stoppe spredning er et generelt råd, eventuelt vaginalkrem. Men det bildet viste noe som ser ut som det krever sterk lokal behandling, og ikke bare litt luft og uttørking som jeg har i de aller fleste tilfeller klart meg med.

Våteksem kan spre seg veldig fort, så jeg håper dere får et konkret råd i morgen. Det er ikke så lenge siden en annen bruker beskrev en hund med våteksem på store deler av kroppen pga hurtig spredning. Våteksem må stoppes med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Artemis skrev:

Du skrev over her at du fikk med deg noe fra veterinæren for å bruke? Hva var det? Hvorfor har du plutselig fått beskjed om å dra på apoteket for å kjøpe noe reseptfritt? Fikk du ikke resept da du var hos veterinæren? Dette høres svært merkelig ut.

Jo , vi fikk en spray til såret :) Men så følte foreldrene mine de trengte noe mer. Så spurte de apoteke. Jo, vi fikk clorezyderm hos veterinæren :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Linni skrev:

Jo , vi fikk en spray til såret :) Men så følte foreldrene mine de trengte noe mer. Så spurte de apoteke. Jo, vi fikk clorezyderm hos veterinæren :) 

Ville de bedrevet selvmedisinering om de hadde vært hos sin fastlege og fått råd og resept?

Hvis veterinæren sa at den holdt, så ville jeg holdt meg til det fram til kontrolltimen i morgen, framfor å føle meg fram med ulike ting. Å kombinere medisiner kan gi uventede reaksjoner eller påvirke effekten, så jeg ville gjort som veterinæren sa, og etterspurt konkrete anbefalinger. Får dere ikke adekvat behandling, finnes det som regel flere veterinærer. 

Det fine med våteksem er at en ser fort forbedring om det en har fått fungerer. Og det blir fort verre om det ikke har effekt.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Ville de bedrevet selvmedisinering om de hadde vært hos sin fastlege og fått råd og resept?

Hvis veterinæren sa at den holdt, så ville jeg holdt meg til det fram til kontrolltimen i morgen, framfor å føle meg fram med ulike ting. Å kombinere medisiner kan gi uventede reaksjoner eller påvirke effekten, så jeg ville gjort som veterinæren sa, og etterspurt konkrete anbefalinger. Får dere ikke adekvat behandling, finnes det som regel flere veterinærer. 

Det fine med våteksem er at en ser fort forbedring om det en har fått fungerer. Og det blir fort verre om det ikke har effekt.

ja, skal gjøre det :) Føler det blir bedre også. Men veterinæren såg på det og hadde ikke utviklet seg mye.

Så var i behandling i rett til heldigvis :) Bommet dessverre på bilde og. Brukte bliz i mørket og ble verre off . 

Men Takk for tips ! :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hunden bare fått spray til å bruke? Dette burde vært barbert og renset skikkelig i narkose for å unngå at det sprer seg. Det skal barberes med gode marginer rundt selve eksemet. Min hund hadde skikkelig våteksem over brystet en gang og da fikk vi kortison for kløen samt antibiotika og smertestillende. Fikk også med en tykk gel som skulle smøres på eksemet daglig (Clorexyderm Spot gel). 

Håper dere får mer hjelp hos veterinæren i dag, dette har utviklet seg mye! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...