Gå til innhold
Hundesonen.no

Fant hesten død med avskåret øre


yurij
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Mira2.0 skrev:

Lei sak, men ut fra andre nyhetssaker er ikke oppstalling på natt noe sikrere. Heldigvis er det få saker i Norge, men de finnes. 

Når èn hest ikke vil inn med flokken kl 23 så går man ut og sjekker vel og sørger for at den blir med inn? Man lar den ikke bare stå

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvordan et menneske skal kunne slå i hjel en hest uten å lage "mer" skade på hodet? Man skal ha temmelig god slagkraft for å klare det på et slag? Jeg synes heller det virker mer sannsynlig at den har fått et realt spark av en av hestene og at øret har falt av. Hvis det er et stort uteområde de står på så kan det jo være at øret ligger der et sted eller har blitt tatt av et dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Jeg lurer litt på hvordan et menneske skal kunne slå i hjel en hest uten å lage "mer" skade på hodet? Man skal ha temmelig god slagkraft for å klare det på et slag? Jeg synes heller det virker mer sannsynlig at den har fått et realt spark av en av hestene og at øret har falt av. Hvis det er et stort uteområde de står på så kan det jo være at øret ligger der et sted eller har blitt tatt av et dyr?

Hvis man kutter av ører som vist på bildet, er det ikke sannsynlig at den vil blø ihjel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Hvis man kutter av ører som vist på bildet, er det ikke sannsynlig at den vil blø ihjel? 

Ja jo, det er mulig, jeg kan ikke så mye om sånt :P . Vil det ikke være vanskelig å få kuttet øret av en bevisst hest? 

Jeg vet ikke jeg altså, jeg synes bare det finnes mer sannsynlige hendelsesforløp enn at noen har skåret av den et øre. Verden er syk ja, but still. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Ja jo, det er mulig, jeg kan ikke så mye om sånt :P . Vil det ikke være vanskelig å få kuttet øret av en bevisst hest? 

Jeg vet ikke jeg altså, jeg synes bare det finnes mer sannsynlige hendelsesforløp enn at noen har skåret av den et øre. Verden er syk ja, but still. 

Dessverre så syns jeg ikke det er så usannsynlig.. Jeg er rimelig 100% sikker på at det foregår mye sjuk jævelskap vi ikke vet om..Faktisk så tror jeg at vi ser bare toppen av isfjellet..

Nå har jeg ikke prøvd det da, men hvis man har en skarp kniv og er kjapp, så skulle vel ikke det være så vanskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, yurij skrev:

Vet ikke :/  Evt at den har dødd av andre årsaker og reven har tatt øret etterpå? Uansett helt utrolig at de ikke var ute og sjekket den men bare lot den være :(

Det kom vel frem i artikkelen at de anser det for svært usannsynlig at et dyr kunne forårsaket et så rwnt kutt. Hvis hesten hadde feks selvdødd og en rev hadde tatt seg en bit, så vil det vel normalt sett være mer ujevne sårkanter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, QUEST skrev:

Det kom vel frem i artikkelen at de anser det for svært usannsynlig at et dyr kunne forårsaket et så rwnt kutt. Hvis hesten hadde feks selvdødd og en rev hadde tatt seg en bit, så vil det vel normalt sett være mer ujevne sårkanter. 

Jeg vet , men jeg har en bekjent som driver med sau, hun sier at hun har funnet lam tatt av rev der hodet ser ut som om det er skåret av med kniv. Rent kutt. Så får håpe det er Mikkel som har fått lørdagsgodt etter at hesten døde. Håper de obduserer den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, yurij skrev:

Jeg vet , men jeg har en bekjent som driver med sau, hun sier at hun har funnet lam tatt av rev der hodet ser ut som om det er skåret av med kniv. Rent kutt. Så får håpe det er Mikkel som har fått lørdagsgodt etter at hesten døde. Håper de obduserer den.

Jeg påstår ikke at din bekjent lyver men dette har jeg veldig vanskelig for å tro. At en rev skal være i stand til å 'halshugge' et lam på en slik måte, der sårflatene ser ut som de er skåret med skarp kniv. Ett rent kutt betyr for meg at du ikke ser noen som helst tegn på 'tygging' eller annen manipulasjon av legemet. Her ville jeg faktisk sett en video, før jeg tror det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2017 at 2:38 PM, Tonje skrev:

Ja jo, det er mulig, jeg kan ikke så mye om sånt :P . Vil det ikke være vanskelig å få kuttet øret av en bevisst hest? 

Jeg vet ikke jeg altså, jeg synes bare det finnes mer sannsynlige hendelsesforløp enn at noen har skåret av den et øre. Verden er syk ja, but still. 

Vi hadde dyrlege til en hoppe på stallen som hadde blitt kuttet bak. Glufsa var delt i to, med et skikkelig langt og dypt kutt på tvers. Hoppa hadde fått det på boks fra den ble satt inn, til morgenfôrer så to bakben dekt i blod. Boksen ble saumfart, men det var ingenting som kunne stemme overens med omfanget av skadet (dette var helt nye glatte bokser, og hverken fôr- eller drikkekar hadde skarpe kanter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...