Gå til innhold
Hundesonen.no

Våt hund i bilburet


Lemen
 Share

Recommended Posts

Hva er et lurt underlag å ha i bilburet for en hund som elsker vann? Jeg har begynt å alltid ha med microfiberhåndkle for å tørke av det verste, men puddelpels tørker jo ikke i fei så han blir liggende våt i bilburet. Jeg alltid hatt en bomullsengen i bilburet, men jeg ser den ikke er egnet for den trekker bare til seg vann og tørker utrolig sakte. Jeg kan tenke meg at det på sikt kan bli hudproblemer av å ligge våt i våt seng.. Så jeg må ha noe som enkelt kan vaskes og byttes ut, men helst er litt mykt.

De siste 9 årene hadde jeg en hund som gikk store omveier for å være sikker på at han ikke ble våt på bena, så dette er jammen en ny problemstilling for meg. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, tmp skrev:

På vinteren har jeg saueskinn, holder seg varmt selv om det blir vått. På sommeren vetbed.

Sånn type Ikea saueskinn? For det har jeg, men jeg synes det lukter litt sau når det er vått.. Og det bruker jo lang tid på å tørke eller?

20 minutter siden, simira skrev:

Ull.

Som i ullteppe? Hvor kjøper du billig ull til å ha i hundeburet? Jeg er nemlig ikke villig til å donere noen av mine ullpledd.:sleep:

15 minutter siden, Kåre Lise skrev:

Den var jo kjekk, men dessverre alt for stor. Har skreddersydd bilbur med litt rare mål. Men jeg burde nok se etter noe med vanntett trekk over.

14 minutter siden, maysofie skrev:

Ull er gull!

Vetbed holder også varmen veldig godt, kan feks. legges oppå vanntett madrass :) 

Vetbed har jeg under senga i bilburet nå, har ikke tenkt på at det er varmt, men det skal jeg jammen sjekke ut.

 

Takk for tips alle sammen! Tar gjerne i mot flere. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lemen said:

Sånn type Ikea saueskinn? For det har jeg, men jeg synes det lukter litt sau når det er vått.. Og det bruker jo lang tid på å tørke eller?

Som i ullteppe? Hvor kjøper du billig ull til å ha i hundeburet? Jeg er nemlig ikke villig til å donere noen av mine ullpledd.:sleep:

Den var jo kjekk, men dessverre alt for stor. Har skreddersydd bilbur med litt rare mål. Men jeg burde nok se etter noe med vanntett trekk over.

Vetbed har jeg under senga i bilburet nå, har ikke tenkt på at det er varmt, men det skal jeg jammen sjekke ut.

 

Takk for tips alle sammen! Tar gjerne i mot flere. :)

 

Hvis forsvaret har lagerutsalg i nærheten av deg (her i Bergen er de innom og har utsalg på travbanen noen ganger i året) så selger de store, tykke ulltepper til en billig penge, 200kr tror eg. De kan du klippe opp og tilpasse buret ditt.

Eg liker å bruke sånne tykke baderomsmatter fra IKEA eller europris som koster 100kr stk, eg syns de tørker fort og greit (henger de over burdøra når blien står parkert) og de virker behagelige å ligge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en saueskinnsfell. Synes ikke det lukter mye sau, men nå har jo jeg glatthårede hunder som skyr vann, så det er grenser for hvor vått det blir. Ull beholder varmen når det blir vått, derfor. Så hunden ikke blir kald.

Du har fått tips om militærutsalg over her, Fretex kan også ha billige ulltepper (eller saueskinn forsåvidt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gummimatte, madrass og vetbed (høy prinsessefaktor ja :icon_redface: ).

Nå tørker mine relativt fort, men om jeg hadde hatt klissvåt puddelpels i bilen så hadde jeg vurdert noe sånt i tillegg til et godt underlag.

https://animail.no/wetdog-classic-bamboo-s.html?gclid=Cj0KCQjwvuDPBRDnARIsAGhuAmYtbITFrE9597ydNqwEmvf5SxUhNUuFgUXL0u_FcCzGlGhFzbeoMxwaAqc1EALw_wcB

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2017 at 4:20 PM, Jack-Pot skrev:

Hvis forsvaret har lagerutsalg i nærheten av deg (her i Bergen er de innom og har utsalg på travbanen noen ganger i året) så selger de store, tykke ulltepper til en billig penge, 200kr tror eg. De kan du klippe opp og tilpasse buret ditt.

Eg liker å bruke sånne tykke baderomsmatter fra IKEA eller europris som koster 100kr stk, eg syns de tørker fort og greit (henger de over burdøra når blien står parkert) og de virker behagelige å ligge på.

Forsvaret har ikke lagerutsalg her dessverre, for de teppene har jeg hørt er bra. Baderomsmatter derimot, det skal jeg alltis klare å finne. :)

På 27.10.2017 at 6:44 PM, simira skrev:

Jeg har en saueskinnsfell. Synes ikke det lukter mye sau, men nå har jo jeg glatthårede hunder som skyr vann, så det er grenser for hvor vått det blir. Ull beholder varmen når det blir vått, derfor. Så hunden ikke blir kald.

Du har fått tips om militærutsalg over her, Fretex kan også ha billige ulltepper (eller saueskinn forsåvidt).

Fretex har jeg tilgang til. :) Men våt sauelukt i bilen er jeg skeptisk til altså.

På 27.10.2017 at 6:49 PM, mara skrev:

Vetbed, med tykk fleece under. Vasker den sjelden. Lukter ikke og tørker fort.

Har funnet frem de vetbed teppene jeg har og skal prøve det først tenkte jeg. :)

Akkurat nå, mokken skrev:

Jeg har gummimatte, madrass og vetbed (høy prinsessefaktor ja :icon_redface: ).

Nå tørker mine relativt fort, men om jeg hadde hatt klissvåt puddelpels i bilen så hadde jeg vurdert noe sånt i tillegg til et godt underlag.

https://animail.no/wetdog-classic-bamboo-s.html?gclid=Cj0KCQjwvuDPBRDnARIsAGhuAmYtbITFrE9597ydNqwEmvf5SxUhNUuFgUXL0u_FcCzGlGhFzbeoMxwaAqc1EALw_wcB

 

Det var et kjekt dekken! Jeg har hatt høy prinsefaktor med vetbed, hundeseng og BOT minifilt og en bitteliten varmeflaske :icon_redface: i bilburet, men det var til snusfornuftige Sølve. Knerten skjønner dessverre ikke at det er bedre å være tørr enn våt..:sleep: Så nå må jeg tenke nytt. :)

Akkurat nå, MollyC skrev:

Jeg har kjøpt ulltepper på loppemarked og betalt kanskje 20 kr for tykke store pledd. Kjøper også dyner til hundene der.

Lurt! :)

Er det forresten noen som har erfaring med Soggy doggy dørmatte? Jeg tror jeg så en kopi av den på Rusta til 125 kr.. Kan hende kopien hadde fungert helt fint..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lemen skrev:

Er det forresten noen som har erfaring med Soggy doggy dørmatte? Jeg tror jeg så en kopi av den på Rusta til 125 kr.. Kan hende kopien hadde fungert helt fint..?

De drar til seg alt mulig av fuktighet, men min har litt vanskelig for å slippe det fra seg og tørke igjen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
På 10/27/2017 at 4:15 PM, Lemen skrev:

Den var jo kjekk, men dessverre alt for stor. Har skreddersydd bilbur med litt rare mål. Men jeg burde nok se etter noe med vanntett trekk over.

Kommer i 4 størrelser ned til 54x37cm som burde fungere for de fleste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lemen skrev:

Forsvaret har ikke lagerutsalg her dessverre, for de teppene har jeg hørt er bra. Baderomsmatter derimot, det skal jeg alltis klare å finne. :)

Fretex har jeg tilgang til. :) Men våt sauelukt i bilen er jeg skeptisk til altså.

Har funnet frem de vetbed teppene jeg har og skal prøve det først tenkte jeg. :)

Det var et kjekt dekken! Jeg har hatt høy prinsefaktor med vetbed, hundeseng og BOT minifilt og en bitteliten varmeflaske :icon_redface: i bilburet, men det var til snusfornuftige Sølve. Knerten skjønner dessverre ikke at det er bedre å være tørr enn våt..:sleep: Så nå må jeg tenke nytt. :)

Lurt! :)

Er det forresten noen som har erfaring med Soggy doggy dørmatte? Jeg tror jeg så en kopi av den på Rusta til 125 kr.. Kan hende kopien hadde fungert helt fint..?

Jeg har kopi fra Europris, og den fungerer helt fint. Aner ikke om det er forskjell fra originalen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere år kjøpt billige liggeunderlag på biltema og klippet til å to lag og hatt i bunnen av buret. De isolerer godt, hatt vetbed eller saueskinn oppå det. Aldri opplevd at det har luktet våt sau i bilen - våt hund derimot... 

De ullteppene fra forsvaret er gull, sydd dekken til hunden i det (vel nå må jeg sy om det jeg har for snille Zid fant ut at et luftehull bakerst var lurt...) og skulle ønske jeg fant flere å kjøpe så jeg kunne sydd trekk til pute å ha i bilen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kokospaniel skrev:

De drar til seg alt mulig av fuktighet, men min har litt vanskelig for å slippe det fra seg og tørke igjen... 

Det var godt å vite for, da blir det ikke noe Soggy doggy (kopi)matte i bilburet. Jeg er så innmari lei av å dra ut alt av buret for å tørke det hele tida.

1 time siden, Kåre Lise skrev:

Kommer i 4 størrelser ned til 54x37cm som burde fungere for de fleste. 

Jeg så ikke at det var så små størrelser, men da skal jeg sjekke nærmere. :)

41 minutter siden, WelshenNemi skrev:

Jeg har kopi fra Europris, og den fungerer helt fint. Aner ikke om det er forskjell fra originalen da. 

Nå blir jeg så usikker altså, men tørker din matte fort eller?

31 minutter siden, JeanetteH skrev:

Ull fell og forsvarets ullpledd. (Bare husk lufte pleddet med jevne mellomrom så det ikke blir surt :P )

Ullpledd fra forsvaret er tydeligvis tingen. Jeg får forhøre meg om noen vet om utsalg her jeg bor, for jeg vet ikke om noen. 

30 minutter siden, Turb skrev:

Har tidligere år kjøpt billige liggeunderlag på biltema og klippet til å to lag og hatt i bunnen av buret. De isolerer godt, hatt vetbed eller saueskinn oppå det. Aldri opplevd at det har luktet våt sau i bilen - våt hund derimot... 

De ullteppene fra forsvaret er gull, sydd dekken til hunden i det (vel nå må jeg sy om det jeg har for snille Zid fant ut at et luftehull bakerst var lurt...) og skulle ønske jeg fant flere å kjøpe så jeg kunne sydd trekk til pute å ha i bilen også.

Liggeunderlag fra Biltema høres kjekt ut. Skal sjekkes ut.:)

Jeg finner forsvarets ullpledd til salgs på nett og med porto er jeg oppe i 300 kr, er det billig det da?

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Vetbed er designet sånn at fuktigheten trasporteres igjennom - den vil derfor ikke virke våte i overflaten og vil derfor gi bedre beskyttelse mot kulde når hunden er våt. Det er intensjonen med teppene :)

Forøvrig så har Forsvaret nettbutikk - de har også utsalg på Akershus festning tror jeg -  de følger jo med i tiden http://www.fmu.no/ 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Lemen skrev:

Det var godt å vite for, da blir det ikke noe Soggy doggy (kopi)matte i bilburet. Jeg er så innmari lei av å dra ut alt av buret for å tørke det hele tida.

Jeg så ikke at det var så små størrelser, men da skal jeg sjekke nærmere. :)

Nå blir jeg så usikker altså, men tørker din matte fort eller?

Ullpledd fra forsvaret er tydeligvis tingen. Jeg får forhøre meg om noen vet om utsalg her jeg bor, for jeg vet ikke om noen. 

Liggeunderlag fra Biltema høres kjekt ut. Skal sjekkes ut.:)

Jeg finner forsvarets ullpledd til salgs på nett og med porto er jeg oppe i 300 kr, er det billig det da?

 

 

Ja det var billig, hvor fant du det? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Belgerpia skrev:

 

Fra 3- 12 november er det salg av overskuddsmateriell på Hellerud - Exporama - sånn til orientering.

Forsvarets overskuddsmateriale? Får man tak i ullpledd der tror du? For sånn ca et halvt århundre siden hadde hesteutstyrsbutikken i Bardu også det, og ullklærne var digge husker jeg! Ullpledd høres ut som jeg vil ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gummimatte med ull oppå. Pga skreddersydd bur med rare mål har jeg brukt en treningsmatte fra xxl som underlag som jeg har skåret i passe størrelse. Ullteppet er canelana som jeg har kjøpt som metervare og klipt til.

https://www.xxl.no/x-erfit-fitness-mat-stor-treningsmatte/p/1044097_1_style

http://www.canelana.no/produkt/metervare-ullteppe/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...