Gå til innhold
Hundesonen.no

Løs mage ved aktivitet


Smartingen
 Share

Recommended Posts

Er dette vanlig?

Han min er ganske normal i magen og tåler en del virker det som, men hver gang vi går tur med hundevenner der det blir mye løping ender avføringen opp med å bli løs. Typisk at første dose er fin og normal men så blir det løsere og løsere. Dette er altså bare på de turene der det er masse løping.

Slik er det egentlig på hver "løpetur". Formen er jo fin og neste dag er alt normalt igjen.

IMG_40601.thumb.jpg.3900e39553372d05af6336cec43fb516.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er ganske vanlig egentlig. Det er vel en kombinasjon av litt stress og det at tarmene får litt ekstra "trim" som gjør at de tømmer seg litt fortere, og da vil det siste som kommer ut være ganske løst (fordi det ikke har ligget lenge nok i tarmen til at væsken er tatt opp før det kommer ut). 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er også at dette er veldig vanlig. Min ene er veldig sånn, og spesielt når vi er på stevner eller trener agility en stund. Det virker som en blanding av bevegelse og mosjon utløser løsere og løsere mage. Vi gikk til veterinær med vår da han var yngre, og de sjekket litt frem og tilbake men konkluderte med at det ikke var noe i veien med ham. Etter det har jeg hørt at mange også er slik. Fikk ikke intrykk av at dette var uheldig for hunden av veterinæren.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Smartingen skrev:

Greit å vite det er vanlig.

Tror dere dette kan være uheldig?

Neida, ingen fare med det. Jeg tror alle mine hunder har vært sånn. Fast og fin avføring på starten av turen, men om de må bæsje flere ganger, blir det løsere og løsere :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...