Løs mage ved aktivitet

6 innlegg i emnet

Er dette vanlig?

Han min er ganske normal i magen og tåler en del virker det som, men hver gang vi går tur med hundevenner der det blir mye løping ender avføringen opp med å bli løs. Typisk at første dose er fin og normal men så blir det løsere og løsere. Dette er altså bare på de turene der det er masse løping.

Slik er det egentlig på hver "løpetur". Formen er jo fin og neste dag er alt normalt igjen.

IMG_40601.thumb.jpg.3900e39553372d05af6336cec43fb516.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror det er ganske vanlig egentlig. Det er vel en kombinasjon av litt stress og det at tarmene får litt ekstra "trim" som gjør at de tømmer seg litt fortere, og da vil det siste som kommer ut være ganske løst (fordi det ikke har ligget lenge nok i tarmen til at væsken er tatt opp før det kommer ut). 

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit å vite det er vanlig.

Tror dere dette kan være uheldig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er også at dette er veldig vanlig. Min ene er veldig sånn, og spesielt når vi er på stevner eller trener agility en stund. Det virker som en blanding av bevegelse og mosjon utløser løsere og løsere mage. Vi gikk til veterinær med vår da han var yngre, og de sjekket litt frem og tilbake men konkluderte med at det ikke var noe i veien med ham. Etter det har jeg hørt at mange også er slik. Fikk ikke intrykk av at dette var uheldig for hunden av veterinæren.

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Akkurat nå, Smartingen skrev:

Greit å vite det er vanlig.

Tror dere dette kan være uheldig?

Neida, ingen fare med det. Jeg tror alle mine hunder har vært sånn. Fast og fin avføring på starten av turen, men om de må bæsje flere ganger, blir det løsere og løsere :) 

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jaros datter PiRaja ble stilt for første gang i sitt liv, og da måtte man jo stå på stortromma og stille på Norges største utstilling, sånn for sikkerhets skyld. Ikke ringtrent, aldri vært i en slik hall, helt fersk eier, så forventningene var ikke veldig store. Etter å ha sett normalhår bli bedømt relativt strengt, med masse flotte, veltrente hunder som gikk ut med flat rød, så begynte jeg å bli ganske bekymret... Heldigvis fikk vi grepet tak i en erfaren handler, som har handlet Jaro mange ganger før med stort hell, og han ville gjerne også gå med datteren. Spenningen var stor idet de gikk inn i ringen, men den lille rufsetufsa oppførte seg kjempebra og stilte seg opp og travet som om hun hadde gjort dette mange ganger før. Den andre hunden i klassen fikk VG, og jeg begynte å øyne et håp om at vi kanskje kunne få en Excellent og knabbe juniorvinnertittelen. Kritikken viste seg å være god, og dommeren likte henne så godt at hun ga henne et CK på toppen av det hele. Drømmen om en juniorvinnertittel gikk altså i oppfyllelse, og det var veldig moro! Kritikken: pigmentsterk. bra prop. mye bra hode. bra utrykk. korekt overlinje, frem til et brant fallande kors, som er noe kort. velvinklet frem for alt bak. bra brys og benstammer. vegvildande rørelser med bra fraspark. utmerket pels og kondisjon. Å få tatt bilde av rakkeren med maur i rompa var slettes ikke lett, så litt uklart ble det, men vakker er hun nå uansett.
    • Det er akkurat sånn de skal være, det  
    • De har veldig fin farge altså  
    • Du får registrert vinnertitler fra land, og hovedsteder.

Personlig så tenker jeg at disse titlene etterhvert begynner å bli rimelig verdiløse når det deles ut en eller annen fancy tittel på alt som er av utstillinger rundt omkring. Det er jo snart ikke en utstilling uten en eller annen tittel.

...
    • Hadde ikke det vært en fin liten maskot da   Søte som sukker - og litt pøbler innimellom  Men jeg er ikke lei enda!   Feil farge??? What?!   Jeg er veldig fornøyd med dem 
  • Nylig opprettede emner