Gå til innhold
Hundesonen.no

Mastcellekreft


Minutt
 Share

Recommended Posts

Er det noen her som har erfaring med mastcellekreft/mastcelletumor på sin hund?

Skal operere vekk en kul imorgen. Har inntrykk av at de ikke vet hvor galt det er før kulen er fjernet. Den er på øret.

Er det noe jeg bør spørre om? Sjekk i forhold til andre mulige kuler? (hatt klinisk test, men ikke røntgen eller annet lignende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste fikk fjernet en mastcelletumor grad 2 fra brystet i desember. Tok litt over 3 uker å få svar fra lab'en (om det er kreft og om det er margin på det som er fjernet eller om de må fjerne mer). Jeg valgte i tillegg oppfølging fra onkolog, som tok prøver fra området rundt der kulen hadde vært (1 gang i måneden i 3 mnd) og sjekket over etter eventuelle andre kuler. Fikk beskjed om at hvis det ikke dukket opp flere kuler i samme område ila 3 mnd så regnet de med at alt var fjernet.  

Lykke til!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også fjernet en mastcellesvulst i brystet på min ene hund for mange år siden. Husker ikke detaljene helt, men husker at dyrlegen ringte meg i ettertid og sa at om han hadde visst på forhånd hva det var, ville han ha fjernet et større område. Fikk bare beskjed om å følge med på området og ta kontakt om det kom tilbake. Hunden levde i mange år etter dette og fikk aldri flere kuler.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...