Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke egenskaper tiltrekkes du av hos en person ?


QUEST
 Share

Recommended Posts

Evnen til å se det positive i ting, folk som prøver å gjøre noe med ting heller å stå å se på og kritisere der de gjerne ikke løfter en finger selv...

Folk som stiller opp, gjør en innsats og ikke gir opp. Og som kan være hyggelig og positiv selv om ikke alt går deres vei.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humor og selvironi er definitivt på 'Topp 10' lista her også! :) Ærlighet ( falske komplimenter og smiger er no,no, BIG TIME! ) At man er trygg på seg selv og står opp for egne meninger, selv om man der og da er alene om dem. Evnen og viljen til å diskutere alt mellom himmel og jord, uten å bli flau eller 'butthurt'. At man kan holde kjeft om ting man har blitt fortalt i fortrolighet.. Bare for p nevne noen egenskaper. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med sans for humor og som tåler en spøk, er folk jeg liker å omgås med... Det er viktig at folk jeg omgås med ofte, tåler en spøk, da jeg bruker mye ironi i hverdagen. At folk er snille, empatiske, omsorgsfulle og liker dyr omtrent like mye som meg, er også viktig for meg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Empati og humor er veldig viktig for meg. Omsorg, evnen til å kommunisere, respektfull og må  respektere dyr (og mennesker).

Folk som hele tiden må gjøre noe, og alltid har fryktelig mye energi blir jeg veldig sliten av. Så selvom disse har alle de andre gode tingene jeg liker, så blir jeg rett og slett litt sliten av folk som ikke evner å være i ro. Kan være venner, men kunne nok aldri klart å levd med noen som alltid er høy på livet.

Men når alt kommer til alt, så er det egentlig den følelse som jeg ikke kan beskrive som er den som gjør om jeg faller for en person eller ikke (uavhengig om det er en kjæreste eller venner). Det er en magefølelsen som ikke kan beskrives med ord, men liker jeg noen så har de stort sett de kvalitetene som er viktige for meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker mennesker som har "min type humor" (dvs at man i praksis kan le av alt, ingenting er "off limits"), mennesker som får meg til å le så jeg griner, mennesker som ikke tar seg selv så innmari selvhøytidelig (jeg misliker å være sammen med folk som jeg hele tiden må "passe på" hva jeg sier med, i tilfelle de skulle bli fornærmet), mennesker som er lette å prate med (der praten kan gli enkelt i timesvis, og evt stillheter er bare normale, ikke pinlige), mennesker med en viss intellektuell kapasitet (man kan ha meningsfylte samtaler), mennesker som bryr seg om andre og om dyr (dvs ikke bare tenker på seg selv og sitt hele tiden, men evner å se utenfor sin boble).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0

Evne til å resonnere, trekke linjer, argumentere. Jeg liker mennesker som leser og tenker, det må være mulig å snakke om mer enn forsiden i VG, eller været. Humor er også bra, men er ikke nok. Og mennesker som ikke blir skremt av stillhet, og som er trygge i seg selv. Kunne være direkte, uten å tillegge andre motiver de ikke nødvendigvis har. 

Edit: må ha en respekt for andre som er "i ryggmargen". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mira2.0 skrev:

Evne til å resonnere, trekke linjer, argumentere. Jeg liker mennesker som leser og tenker, det må være mulig å snakke om mer enn forsiden i VG, eller været. Humor er også bra, men er ikke nok. Og mennesker som ikke blir skremt av stillhet, og som er trygge i seg selv. Kunne være direkte, uten å tillegge andre motiver de ikke nødvendigvis har. 

Edit: må ha en respekt for andre som er "i ryggmargen". 

Jeg likte denne, bra skrevet :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Mira2.0 skrev:

Evne til å resonnere, trekke linjer, argumentere. Jeg liker mennesker som leser og tenker, det må være mulig å snakke om mer enn forsiden i VG, eller været. Humor er også bra, men er ikke nok. Og mennesker som ikke blir skremt av stillhet, og som er trygge i seg selv. Kunne være direkte, uten å tillegge andre motiver de ikke nødvendigvis har. 

Edit: må ha en respekt for andre som er "i ryggmargen". 

Likte også denne . :) Akkurat det med å kunne være stille uten å plapre i vei non-stop, er en alt for lite utbredt egenskap.. Sånne som ikke kan holde skravla, får jeg lyst til å ..ehem..klemme litt luft utta.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker at folk er ærlige og direkte og ikke "pakker ting inn i bomull". 

Jeg verdsetter logisk tenkning og nysgjerrighet. Å kunne ha interessante samtaler eller diskusjoner, der formålet ikke er å ha rett, men å dele meninger og synspunkt, uten at det er noe negativt å endre standpunkt underveis ettersom nye opplysninger blir fremlagt. Jeg syns det er en veldig positiv egenskap om personers meninger ikke er fastlåste. 

Ikke ha problemer med stillhet, at man ikke nødvendigvis må snakke når man er i hverandres selskap. Det liker jeg.

Jeg setter også veldig pris på personer som tar opp eventuelle problemer eller misforståelser med en gang, slik at det som egentlig er bagateller ikke utvikler seg til noe mer.

I tillegg liker jeg selvsagt å være sammen med personer med tilsvarende interessefelt og humor, det tror jeg de fleste mennesker gjør - det er morsomt å ha det gøy sammen med andre :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...