Gå til innhold
Hundesonen.no

Eurasier


Aea
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, QUEST skrev:

Jo, jeg ser den men det er jo flere andre raser med lignende utseende, reagerer de omtalte hundene i tråden her, like mye på dem? 

Jeg har sett antydning til stiv holdning overfor andre spisshunder også, men ikke på langt nær på samme måte som med eurasiere faktisk. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg har sett antydning til stiv holdning overfor andre spisshunder også, men ikke på langt nær på samme måte som med eurasiere faktisk. 

Nei og det gjør det hele mer interessant. Hva er det andre hunder reagerer på? Hvis det stemmer som flere sier her at mentaliteten er heller skral på rasen, kan det tenkes at det er det som det reageres på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, QUEST skrev:

Jo, jeg ser den men det er jo flere andre raser med lignende utseende, reagerer de omtalte hundene i tråden her, like mye på dem? 

Schæfere, bc og andre staffer reagerer mine som oftest på, de og eurasiere. Det er det jeg har lagt merke til ihvertfall, ellers så reagerer endel hunder på kroppspråket til mine og da reagerer mine på de igjen, idioter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Stine skrev:

Schæfere, bc og andre staffer reagerer mine som oftest på, de og eurasiere. Det er det jeg har lagt merke til ihvertfall, ellers så reagerer endel hunder på kroppspråket til mine og da reagerer mine på de igjen, idioter :P

At andre hunder reagerer på bc'er jo ikke rart, de har jo ofte et 'snålt' kroppsspråk .    Skulle vært interessant å vite om det var mange som opplevde at deres hund(er) reagerte på eurasiere. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Skulle vært interessant å vite om det var mange som opplevde at deres hund(er) reagerte på eurasiere. :) 

Min gjør ikke det, hun synes eurasieren vi trener sammen med er kjempekul. Men så er hun oppvokst sammen med elghund, så hun er godt vant til spisshunder.

Elghundene havnet forøvrig også i sin del av trøbbel på grunn av spisse ører og krøllehale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, QUEST said:

At andre hunder reagerer på bc'er jo ikke rart, de har jo ofte et 'snålt' kroppsspråk .    Skulle vært interessant å vite om det var mange som opplevde at deres hund(er) reagerte på eurasiere. :) 

Min har ikke reagert på eurasiere, men stirrekåler synes han er fryktelig provoserende. BC-er som ikke stirrer eller "gjeter" går overhodet greit, men en eneste antydning til sånn oppførsel, uansett kjønn, blir han veldig provosert av. Ellers bryr han seg ikke noe om raser (som vi har møtt så langt).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
17 timer siden, QUEST skrev:

Jo, jeg ser den men det er jo flere andre raser med lignende utseende, reagerer de omtalte hundene i tråden her, like mye på dem? 

De av mine som har møtt eurasiere har ikke reagert negativt på dem. Men jeg ser at veldig mange hunder reagerer på kroppsspråket til tervene mine. Både han som var litt kranglete og han som er veldig grei med andre hunder. Det har med kroppsspråket å gjøre. De er stramme og rake i holdningen med blikket rett fram. Ikke for å være kranglete, men fordi de bare er sånn. Det reagerer mange hunder på. Kanskje det er litt det samme med eurasiere også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...