Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjapt spørsmål om vaksiner for utenlandsreise

Recommended Posts

Må bare dobbelsjekke med dere som har vært lengre enn Danmark på reise med bikkja.

Jeg skal til Tjekkia om tre uker på dobbelutstilling og Storm har de sedvanlige vaksinene sine i tillegg til rabies, leptospirose og går på 28-dagersregelen mot revens lille bendelorm. 

Jeg reiser via Danmark, gjennom Tyskland og inn i Tjekkia.  Jeg finner ingenting som sier at han må han noe mer enn de nevnte vaksinene - men må bare spørre for sikkerhetsskyld.  Noe jeg har glemt?

Oppdretteren til Storm kommer også, hun reiser fra Finland, via Sverige og til Danmark, der vi kjører sammen videre til Tjekkia.  Hennes hunder har også det samme opplegget som Storm. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det samme jeg hadde da vi var i Tsjekkia nå i sommer, og det var ikke noe krav om noe annet nei :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 minutter siden, jaktlykke skrev:

Takk for kjapt svar!  Da er det bare å glede seg til turen!

Det er det :D Riktig god tur og lykke til :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Siri skrev:

Det er det :D Riktig god tur og lykke til :)

Takk :)  Det er Prague Expo Dog Double CACIB vi skal på og jeg regner med at det kun er Storm og to av søstrene hans som stiller der :P  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Akkurat nå, jaktlykke skrev:

Takk :)  Det er Prague Expo Dog Double CACIB vi skal på og jeg regner med at det kun er Storm og to av søstrene hans som stiller der :P  

Høres artig ut da :D Trenger de bare cert derfra for å bli champions eller hvordan er reglene der? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sendte spørsmål over til sekretariatet der borte og fikk følgende svar:

Yes, Czech rebublic and Norway have an Reciprocal Agreement for Czech champion and Czech junior champion. In case that your dog is Norwegian champion already and will won CAC in CZ, you could send me your request for a CZ champion title with a copy of pedigre, copy of Norwegian champion diploma and orig. CAC CZ with description.

Then I will asky ou for a payment in advance and send you a diploma. 

Så får man krysse fingrene da :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
25 minutter siden, jaktlykke skrev:

Jeg sendte spørsmål over til sekretariatet der borte og fikk følgende svar:

Yes, Czech rebublic and Norway have an Reciprocal Agreement for Czech champion and Czech junior champion. In case that your dog is Norwegian champion already and will won CAC in CZ, you could send me your request for a CZ champion title with a copy of pedigre, copy of Norwegian champion diploma and orig. CAC CZ with description.

Then I will asky ou for a payment in advance and send you a diploma. 

Så får man krysse fingrene da :) 

Kult! Og når du sier det, så har jeg vel lest det et annet sted også :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Problemet er vel at valper generelt, og en del andre hunder, sjelden går så pent i bånd at bruk av halsbånd (som jeg regner med du mener) er uten risiko for for skade. Og at noen av oss skiller på tur og trening/konkurranser ved bruk av sele/halsbånd.  
    • Årsaken bak utagering er som regel usikkerhet. Dette er vanligst i bånd, en situasjon hunden kan føle seg hjelpeløs i da den ikke har mulighet til å utøve naturlig adferd for å unngå å havne i en konfornatasjon.

Det er mange ting hunder kan være usikre på, noen er redde folk, noen er redde for hunder og noen lar seg skremme av ting i miljøet. Noen er redde for alle tre, andre har en de er usikre på.

Utagerende hunder forekommer i alle raser, så det er vanskelig å skulle objektivt peke ut enkeltraser som verre enn andre.
    • Raser som er avlet for å passe på enten hus, eier, buskap eller andre ting, samt raser som har fått svak mentalitet pga. dårlig avl, kan nok være mer disponert for å bruke aggresjon enn andre. Når det er sagt, så er det ikke mange raser jeg vet om som jeg aldri har sett en utagerende hund av (med mindre de er veldig sjeldne). Som flere her er inne på er det ganske stor forskjell på hva hunder utagerer på, og hvorfor. Ressursforsvar og redsel/usikkerhet er de vanligste årsakene, men i hvilke situasjoner de utagerer kan likevel variere.
    • Hunder kan utagere mot ulike ting som du nok er klar over og det vil vel for de fleste ikke være likegyldig HVA hunden utagerer mot? 
    • Mine tre fores med Acana og provit, to av de har også gått på orijen/provit Fungerte fint for alle, men valgte å bytte til Acana/Provit til alle tre pga pris  
  • Nylig opprettede emner