Gå til innhold
Hundesonen.no

Gi labb


Hannah
 Share

Recommended Posts

7 minutter siden, Ozzy skrev:

Min erfaring er at hunden ofte begynner å gi labb (og da gjerne skrape på bein eller arm) uten å få kommandoen. Og det er rimelig irriterende :P

Jepp, det er akkurat derfor. Min forrige ga aldri labb uten at vi spurte henne om det, og da strakk vi jo også ut hånda vår samtidig.

Han vi har nå vil gjerne gi labb i mange forskjellige situasjoner (nåe han vil ha oppmerksomhet f.eks) og man kan få kloremerker og ødelagte strømpebukser av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel mest om at man ikke skal bruke kun gi labb når man gir hunden godbiter. Ayla kan gi labb med både høyre og venstre, men hun bruker det likevel ikke til å tigge med. Det er fordi jeg hele tiden har vært bevisst på å varierer hva hun må gjøre for å få noe. F.eks. til måltidene har jeg mange ting jeg kan be henne om før hun få mat. Det er gi labb, high five med enten høyre eller venstre, sitte bamse, ligg og bli, snurre (rundt mot klokka), rundt (med klokka), ten (opp på to og en labb på hver and mine hender) virre virre vapp, som er high five med først høyre (virre), så venstre (virre), så høyre (vapp), så venstre (du), så ten (slapp!). Resultatet av dette er at hun aldri tigger aktivt, kun passivt, ved å sitte og se på en av oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine lærte en slags gi labb som et ledd i et triks, hvor jeg var avhengig av at de måtte kunne den bevegelsen for å få til hele trikset. Ingen av de bruker det for å mase. Eller, han ene kan sitte i gangen og vifte med ene labben/frambeinet når han vil noe, men det har han gjort siden han var liten og lenge før han lærte det på kommando.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler vel bare om at mange ikke vil oppmuntre hundene til å slå mer rundt seg med labbene. Koda var voksen da han lærte "gi labb", og det ble MYE labber en periode etter han lærte seg det. Avtok selvfølgelig etterhvert, når jeg sluttet å belønne det regelmessig.

Huffy bruker MYE labber naturlig, men hun har ikke lært det på kommando. Tenker vel egentlig ikke å lære henne det heller, med mindre jeg skulle få bruk for det til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...