Gå til innhold
Hundesonen.no

Ressursforsvar?


Renate Karlsen
 Share

Recommended Posts

Hei

jeg har akkurat overtatt en hund som ikke har hatt det så bra tidligere i livet. Vet ikke helt hvordan han har hatt det, men mye kan tenke seg til. 

Han er en 8 år gammel labrador mix. 

 

Det jeg nå merker er at hvis han møter andre hunder (uansett kjønn, alder, størrelse) så hopper han mot dem, knurrer og flekker tenner. Jeg er alltid i nærheten for er redd for hva han kan finne på. Hva kan være årsaken? Er det ressursforsvar mot meg eller er han usikker mot andre hunder. Hvordan kan jeg trene det bort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mest sannsynlig usikkerhet. Hvis du ikke har erfaring med det fra før så kan det være greit med et godt passeringskurs. Hvis du nettopp har overtatt ham og evt ikke har mye erfaring så kan det uansett være greit med et grunnkurs for å jobbe med kontakt og samarbeid, men gi ham tid til å slå seg til ro i nytt hjem først. Det viktigste er å lære ham at han er trygg hos deg og ikke trenger å håndtere møtesituasjoner selv.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...