Låne ut hannhund

6 innlegg i emnet

Hva er normal betaling for utleie av en hannhund ? Er det normalt og ta valp som betaling fra kullet ? :D 

Takker for svar ! :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ekstremt mange ulike måter å gjøre dette på, og ulike kulturer i ulike raser. Det å ta en valp, eller prisen av en valp, som betaling er ikke uvanlig. Andre bruker en sum per valp, eller noe for paringen + en sum for en valp osv osv. 
I min rase har det blitt mest vanlig med en sum for paringen + en sum per valp ved 5 ukers alder. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
51 minutes ago, Snøfrost said:

Det er ekstremt mange ulike måter å gjøre dette på, og ulike kulturer i ulike raser. Det å ta en valp, eller prisen av en valp, som betaling er ikke uvanlig. Andre bruker en sum per valp, eller noe for paringen + en sum for en valp osv osv. 
I min rase har det blitt mest vanlig med en sum for paringen + en sum per valp ved 5 ukers alder. 

Det er nok ulikt i de ulike miljøene, kjørere tar en valp eller prisen per valp (ikke om kullet er lite da)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Meg skrev:

Det er nok ulikt i de ulike miljøene, kjørere tar en valp eller prisen per valp (ikke om kullet er lite da)

Samme da vi lånte ut elghunden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kan raseklubben hjelpe deg med. Ta kontakt med dem og spør hva som er vanlig pris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
5 hours ago, Meg said:

Ikke de jeg har spurt om å låne/potensielt låne av. De tar etter modellen for paring + per valp. 
Det første kullet mitt ar ikke fra hva folk flest kaller kjørere (selv om de kjører) og de tok prisen av en valp da, men har siden gått over til den andre modellen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Black Friday Salg til Hund