Gå til innhold
Hundesonen.no

Favoritt triks


Hannah
 Share

Recommended Posts

Jeg vet ikke om jeg skal kalle det favoritt-triks, men begge hundene jeg har nå har en slik default adferd når jeg bare lurer på "hva kan dere?" Da setter de igang med heftig halsgiving... og det er jo en tabbe dersom jeg har tenkt at de skal gjøre noe annet etterpå, for det ender fort i at alle kommandoer betyr "hals" :aww: 

Forrige tispa mi, Babs, hadde et populært partytriks da; Hun satt bamse, så "skøyt" jeg henne ("pang"), og hun "falt" i bakken og rullet rundt og var liksom død... :lol: Litt makabert kanskje. 

Willy tror jeg egentlig ikke har noen sånne morsomme triks, mens Yasmine er flink til å hoppe bakover, rygge opp trappa til 2. etg - og gjøre et lite hopp med framparten når jeg sier "hopp" :lol: Kjempenyttig :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var et litt morsomt innfall at jeg lærte forrige hunden å nyse på kommando, samt å lorge på kommando :P Han kunne vi også si "hva gjør/kan du?" og det ble gjerne en blanding av prating, logring og nysing mens han rullet rundt. Det var i grunn litt vittig å se på.

Fiken er nok flinkest på "ta på", da kommer hun og stiller seg opp så jeg kan kle på henne klær om jeg ikke holder halsbåndet foran henne - da smyger hun snuten inn i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Mine favorittriks er å løpe rundt noe, samt å sitte bamse. Løpe rundt noe fordi det er nødvendig med en «rundt»-kommando på ag-banen, samt at jeg også bruker det i lp og rally-lydighet. Gøy å utfordre hunden til å løpe rundt forskjellige ting på lang avstand også. 

Sitte bamse ser både søtt ut og er genialt. Hunden min sitter bamse minst en gang per dag, og igjennom dette året har jeg sett at hun har fått bedre balanse og mer styrke i ryggen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk "dessverre" på shaping-kurs en gang i tida, så her tilbyr frøkna alle triksene i boka når hun vil noe :lol: Hun mener visst selv at det er rygging som gir best uttelling, det er i alle fall det hun tilbyr mest. Jeg synes forsåvidt også det er en fin øvelse, da blir de mer bevisst på at de har en bakpart :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gå og legg deg" :P Nei da... Joda... Vel ingen av mine nåværende kan noe festlig. Eller, lærte jo yngste hygenen å snurre under sonens julekalender. Heldigvis tilbyr hun det ikke...

Dogoen, derimot, kunne masse rart. Tror det morsomste for henne var å lukke dører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere nevner, er bamsesitting populært, antakelig fordi det er det siste trikset hun lærte. Hun brukte lang tid på å lære det, men nå er det jo så morsomt å sitte oppe på stumpen :P

Ellers har vi et triks kalt "juletre" (gjett hvilken tid på året vi lærte oss dette :P). Da sitter jeg på gulvet, og så går hun rundt meg, og avslutter med sitt rett foran meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, klarer ikke velge et favouritttriks :D men kanskje rygging, snurr og sittebamse! samtidig er kyss et populært partytriks :P

har lyst til å lære de ordentlig å spille død! Bonzo kan de sånn delvis men jeg må først be han om å legge seg! men fra ligg dør han veldig bra! Bjeffer et par ganger og faller om på siden og ligger bom stille :P så altfor mange triks jeg har lyst til å lære de at jeg ikke vet hvor jeg skal starte! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...