Gå til innhold
Hundesonen.no

Aggresjon mot mannfolk


MichelleT93
 Share

Recommended Posts

Hei. Jeg er ganske frustrert her jeg sitter. Hannhunden vår på 16 mnd har begynt å glefse etter alle fremmede mannfolk. Aner ikke hva som har trigget det heller/hva som ligger bak. Kan ikke komme på noen situasjoner der mannfolk har skremt han eller gjort han usikker. Han har svært lite med mannfolk å gjøre i hverdagen, bare samboeren min egentlig. Vi kan ikke få gjester hit uten at han bjeffer sint og hopper opp for å glefse. Vi må stenge han inne på et eget rom, og der sitter han selvfølgelig og piper og vil ut. 

Har lyst til å invitere menn vi kjenner hit, slik at hunden blir vant med menn som kommer og går uten at det er noe farlig. Men, da risikerer jeg jo at disse mennene blir bitt, og det vil jeg jo ikke ha noe av! Er det noen som har noen gode råd å komme med? Jeg vil jo ha en harmonisk hund, og villig til å jobbe for å få det. Har i tillegg en baby på 6 uker i hus, og vil ikke at aggresjonen skal utvikle seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ikke noe hyggelig ut, og om du kommer helt i mål vet jeg ikke. Men første bud må være at han ikke får anledning til å snappe. Sett ham unna FØR dere åpner døra når besøket kommer. Bruk gjerne en grind til det rommet dere stenger ham inn på. Så kan han se, og oppleve at besøket er der, uten at de kommer i nærheten av ham. Be besøket om å overse hunden totalt, og ikke henvende seg til ham (!!) Har du ikke mulighet til å sperre av rom uten å lukke dør, så er det uansett bedre enn at hunden skal få anledning til å snappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...