Nå har kulen på Mynte gått bort! Veldig rart. Da kan det ikke ha vært noen svulst.. Må ha vært noe med melkekjertelen eller noe da.. Siden hun er innbilt for tiden.
Jeg skal uansett dra til dyrlegen og få en skikkelig sjekk. Og dermed blir det ikke operasjon denne gangen ihvertfall. Sitter med blandende følelser av lettelse for å slippe operasjon men usikkerheten rundt risikoen med at kuler kan komme. En del av meg tenkte på kastrering som forebygging av kuler og slikt dritt, men igjen så er det jo noe med å utsette en tilsynelatende frisk hund for en slik stor operasjon. Så etter å ha tenkt på dette i evigheter, spurt rundt etter innspill falt jeg på konklusjonen: Vent. Snakk med veterinæren når hunden blir sjekket der.
Jeg vet ikke hvordan det er når hunden er over lang tid på et sted hvor den får ligge i sofa og seng etc, men min erfaring er at de forstår at det er ulike regler forskjellige steder. Midas fikk ikke ligge i sofa eller seng hjemme her, men søsteren min passet han alltid når vi var borte og der fikk han lov. Han prøvde aldri å hoppe opp i sofaen når han kom hjem fordi selv ikke når han var hjemme alene. Han var aldri der en måned i strekk, men han kunne være der i 14 dager uten at det var et problem når han kom hjem. Jeg tror de skjønner at reglene er de samme hjemme selv om de får lov å ligge i sofaen andre steder.
Nitro har blitt veteran han også. snart 9,5 år og like ivrig og energisk som alltid. Desverre plages han med en fot (krampe), så han kan ikke herje på samme måte lengere Han bobler over av energi til tider, men kan ikke få helt fri utfoldelse. Det er eneste forskjell jeg ser på han. og han blir hvitere og hvitere i fjeset da ^_^ Jeg har aldri feiret hundebursdag før, men jeg tenker faktisk på at når han blir 10 år, skal vi ha bursdag! Min første hund med 2 siffer. <3
På bildene ser man forskjell på ansiktet. det ene er for noen år siden, det andre fra i fjor.