Gå til innhold
Hundesonen.no

Treningsjakke?


idalilla
 Share

Recommended Posts

Jeg har funnet ut at jeg trenger en treningsjakke som fungerer litt bedre enn boblefrakken eller skijakka, og da vil jeg gjerne investere i en jakke med litt funksjonalitet. Har sett litt på diverse jakker på internett, da det er svært få butikker i området som selger utstyr til fører, og lurer på om noen har erfaringer eller anbefalinger (de er jo ikke akkurat billige). Helst skal den være både vann- og vindtett, og tåle kalde temperaturer. Jeg er godt vandt med lag i ull under jakka, ,men jo mindre man må pakke seg inn i, jo bedre :) 

De fleste nettsider er mest opptatt av å beskrive antall lommer og skjulte finurligheter, ikke fullt så mye jakkeegenskapene. Jeg har sett på den nye Pinewood damejakken, Rockty hundefører og Canelana, men av disse synes jeg Pinewood ser best ut. Er i tillegg kjendt med vesten, og fornøyd med lommesystemene den har, så heller litt i den retningen, men vet ikke om den er varm nok?

Evt andre forslag?

Heller ikke så lett å finne forhandler i Norge synes jeg, men når jeg kikker rundt på sonen får jeg inntrykk av at det gjemmer seg litt luringer her som vet hvordan man får tak i både det ene og det andre når google ikke strekker til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en av de billige fra Hööks, den fungerer helt fint men er mer en skalljakke enn varm jakke.

https://www.hooks.no/rytter/dameklaer/ridejakker/jakke-waterford-crw

Jeg har den forrige modellen, med rosa glidelåser og litt mer lengde på. Har str L, kan fint selge den for 200 kr om du vil ha noe midlertidig? Jeg brukte den til trening i fjor vinter med Rav-genser under, trengte ikke mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne, etter anbefaling fra @LØJ her på forumet, og har fort blitt en favoritt. Jeg bor i den i vinterhalvåret, med varierende antall lag under. Den er god og varm, tåler masse regn, store lommer med plass til leke og godbitpose. Brystlomme til mobilen. Og så er den synlig. Trenger ikke å huske refleks med denne på! :D

https://www.hooks.no/rytter/rytterutstyr/reflekser/jakke-refleks-epic-crw-dame

Store i størrelsen, jeg bruker M mot normalt L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, simira skrev:

Jeg har denne, etter anbefaling fra @LØJ her på forumet, og har fort blitt en favoritt. Jeg bor i den i vinterhalvåret, med varierende antall lag under. Den er god og varm, tåler masse regn, store lommer med plass til leke og godbitpose. Brystlomme til mobilen. Og så er den synlig. Trenger ikke å huske refleks med denne på! :D

https://www.hooks.no/rytter/rytterutstyr/reflekser/jakke-refleks-epic-crw-dame

Store i størrelsen, jeg bruker M mot normalt L.

Jeg eeeelsker den jakka! Billigste og beste jeg noen gang har hatt tror jeg:thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutes ago, simira said:

Jeg har denne, etter anbefaling fra @LØJ her på forumet, og har fort blitt en favoritt. Jeg bor i den i vinterhalvåret, med varierende antall lag under. Den er god og varm, tåler masse regn, store lommer med plass til leke og godbitpose. Brystlomme til mobilen. Og så er den synlig. Trenger ikke å huske refleks med denne på! :D

https://www.hooks.no/rytter/rytterutstyr/reflekser/jakke-refleks-epic-crw-dame

Store i størrelsen, jeg bruker M mot normalt L.

Åh, den så virkelig god og varm ut! :wub: Gul refleks er jo veldig grelt, men som du sier synlig i det minste, så det hjelper jo det og! Setter definitivt den på lista, takk for svar!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en av de billige fra Hööks, den fungerer helt fint men er mer en skalljakke enn varm jakke.
https://www.hooks.no/rytter/dameklaer/ridejakker/jakke-waterford-crw
Jeg har den forrige modellen, med rosa glidelåser og litt mer lengde på. Har str L, kan fint selge den for 200 kr om du vil ha noe midlertidig? Jeg brukte den til trening i fjor vinter med Rav-genser under, trengte ikke mer enn det.
Hvis du skal selge vil jeg ha [emoji16]

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Pixie said:

Jeg har en av de billige fra Hööks, den fungerer helt fint men er mer en skalljakke enn varm jakke.

https://www.hooks.no/rytter/dameklaer/ridejakker/jakke-waterford-crw

Jeg har den forrige modellen, med rosa glidelåser og litt mer lengde på. Har str L, kan fint selge den for 200 kr om du vil ha noe midlertidig? Jeg brukte den til trening i fjor vinter med Rav-genser under, trengte ikke mer enn det.

Fikk ikke med meg denne engang jeg, beklager :whistle: L er nok dessverre litt for stort for meg, selv med ullgenser under! Men @Polfarer vil ha? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, simira skrev:

Jeg har denne, etter anbefaling fra @LØJ her på forumet, og har fort blitt en favoritt. Jeg bor i den i vinterhalvåret, med varierende antall lag under. Den er god og varm, tåler masse regn, store lommer med plass til leke og godbitpose. Brystlomme til mobilen. Og så er den synlig. Trenger ikke å huske refleks med denne på! :D

https://www.hooks.no/rytter/rytterutstyr/reflekser/jakke-refleks-epic-crw-dame

Store i størrelsen, jeg bruker M mot normalt L.

Jeg trenger også ny jakke som er både varm og vanntett. I dag har jeg vært ute i 3 timer, med ulltrøye, ullvang rav genser og regnjakke. Det var 9 grader og jeg frøs liksom.. så regnjakke gjør ikke susen for meg:P men jeg lurer på hvordan den kan tåle mye vann når det bare er 3000 i vannsøyle? Kravet for vanntett er 10 000 vannsøyle. Likte jakka veldig godt, men blir skeptisk med en gang vannsøylen er så lav:icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kaisen said:

Jeg trenger også ny jakke som er både varm og vanntett. I dag har jeg vært ute i 3 timer, med ulltrøye, ullvang rav genser og regnjakke. Det var 9 grader og jeg frøs liksom.. så regnjakke gjør ikke susen for meg:P men jeg lurer på hvordan den kan tåle mye vann når det bare er 3000 i vannsøyle? Kravet for vanntett er 10 000 vannsøyle. Likte jakka veldig godt, men blir skeptisk med en gang vannsøylen er så lav:icon_confused:

Jeg har ikke testet den i ordentlig, ordentlig pøsregn, men det som solgte meg på den var at @LØJ er instruktør og hadde stått i timer i pøsregn på kurs. Stoffet er ganske solid og fôringen behagelig, så det tar nok en del tid før vannet trenger gjennom.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.hooks.no/rytter/rytterutstyr/reflekser/jakke-refleks-epic-crw-dame

Jeg er også veldig fornøyd med min sånn (har den dog i rosa).

http://www.arrakoutdoor.com/se/products/jackets/c21030.html

Ellers er jeg veldig glad i arrak-jakken min. :) Har masse praktiske lommer, veldig god passform og en super høst/vår-jakke, evt vinterjakke om man har godt med klær under.

Just now, Kaisen said:

Jeg trenger også ny jakke som er både varm og vanntett. I dag har jeg vært ute i 3 timer, med ulltrøye, ullvang rav genser og regnjakke. Det var 9 grader og jeg frøs liksom.. så regnjakke gjør ikke susen for meg:P men jeg lurer på hvordan den kan tåle mye vann når det bare er 3000 i vannsøyle? Kravet for vanntett er 10 000 vannsøyle. Likte jakka veldig godt, men blir skeptisk med en gang vannsøylen er så lav:icon_confused:

Dette er jo ikke en regnjakke, det er en vinterjakke. Jeg har aldri blitt våt i den når jeg har brukt den i sluddevær, men om det pissregner, så må du nok ha regnjakke og dunjakke + ull under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, simira skrev:

Jeg har ikke testet den i ordentlig, ordentlig pøsregn, men det som solgte meg på den var at @LØJ er instruktør og hadde stått i timer i pøsregn på kurs. Stoffet er ganske solid og fôringen behagelig, så det tar nok en del tid før vannet trenger gjennom.

 

 

Akkurat nå, Tuvane skrev:

https://www.hooks.no/rytter/rytterutstyr/reflekser/jakke-refleks-epic-crw-dame

Jeg er også veldig fornøyd med min sånn (har den dog i rosa).

http://www.arrakoutdoor.com/se/products/jackets/c21030.html

Ellers er jeg veldig glad i arrak-jakken min. :) Har masse praktiske lommer, veldig god passform og en super høst/vår-jakke, evt vinterjakke om man har godt med klær under.

Dette er jo ikke en regnjakke, det er en vinterjakke. Jeg har aldri blitt våt i den når jeg har brukt den i sluddevær, men om det pissregner, så må du nok ha regnjakke og dunjakke + ull under.

Vet at det ikke er regnjakke. Men ut i fra det du og simira forteller så kan den nok holde. Skal bruke den på jobb. (Jobber i hundebarnehage/kennel) er ute på inngjerdet område mellom 2-3 timer per vakt. Men der er også et skur så jeg slipper å stå så lenge i pøsregn :) kan nok bruke regnjakken hvis vi skal gå tur. Da er jeg mer i bevegelse og fryser ikke så mye. :) må in om hööks å se på den en dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kaisen said:

 

Vet at det ikke er regnjakke. Men ut i fra det du og simira forteller så kan den nok holde. Skal bruke den på jobb. (Jobber i hundebarnehage/kennel) er ute på inngjerdet område mellom 2-3 timer per vakt. Men der er også et skur så jeg slipper å stå så lenge i pøsregn :) kan nok bruke regnjakken hvis vi skal gå tur. Da er jeg mer i bevegelse og fryser ikke så mye. :) må in om hööks å se på den en dag

Det er i alle fall en god og rimelig jakke. :) Glidelåsen på min gikk i stykker etter et år, men da fikk jeg enkelt byttet til en ny jakke. Det eneste jeg savner er glidelås på brystlommene, det føles litt tryggere til mobil og nøkler. Men det skal være sagt at verken mobil eller nøkler har falt ut av lommene, selv uten glidelås, men jeg hadde følt det tryggere med glidelås. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Tuvane skrev:

Det er i alle fall en god og rimelig jakke. :) Glidelåsen på min gikk i stykker etter et år, men da fikk jeg enkelt byttet til en ny jakke. Det eneste jeg savner er glidelås på brystlommene, det føles litt tryggere til mobil og nøkler. Men det skal være sagt at verken mobil eller nøkler har falt ut av lommene, selv uten glidelås, men jeg hadde følt det tryggere med glidelås. :)

 

Ja glidelås er jo en fordel :) er det innerlomme på jakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Kaisen said:

Ja glidelås er jo en fordel :) er det innerlomme på jakken?

Nei, ingen innerlomme, dessverre.

37 minutes ago, idalilla said:

Men @LØJ @Tuvane og @simira, hvordan er det med lommer og ringer, evt andre festeanordninger på refleksjakken? Ser ut som solide lommer foran, er dette et "det du ser er der du får"? :) 

What you see is what you get, ja. Ingen festeanordninger, kun lommer. Det er vel egentlig en ridejakke, og de har nok ikke så stort behov for ringer og festeanordninger på jakken. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Kaisen said:

Ja glidelås er jo en fordel :) er det innerlomme på jakken?

 

3 hours ago, idalilla said:

Men @LØJ @Tuvane og @simira, hvordan er det med lommer og ringer, evt andre festeanordninger på refleksjakken? Ser ut som solide lommer foran, er dette et "det du ser er der du får"? :) 

Innerlomme er det eneste jeg savner. Men en ok brystlomme da. Avtagbar hette. De solide lommene er i stor grad det du får, ja. Skal jeg ha mye stæsj tar jeg treningslommer utenpå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, simira skrev:

 

Innerlomme er det eneste jeg savner. Men en ok brystlomme da. Avtagbar hette. De solide lommene er i stor grad det du får, ja. Skal jeg ha mye stæsj tar jeg treningslommer utenpå.

Innerlomme er egentlig ikke noe must for meg, sånn sett. Men det er en vane at jeg alltid har mobilen oppi der. Så lenge den har store og gode lommer ellers, så veier det opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, mnika skrev:

Usikker på om eg har lov å tipse sidan eg forhandla jakka, men den er virkelig bra =) vind og vanntett med gode lommar og ringar. Armar og hette kan takast av:) 

jakke_bak_bla.jpg.908d97f9f22c31dda90b6494c4e5b7c0.jpg

Fant den ikke på hjemmesiden. hvilken jakke er det? Merke?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tuvane skrev:

Hvilken jakke? Den forede refleksjakken?

Ja, den som du hadde i rosa :)

Jeg skulle egentlig ha den gule, men de hadde bare str L igjen, så endte opp med rosa jeg og. Forstod det sånn at de skulle få en inn ny modell etterhvert da, men hun visste ikke hva som ville bli forandret på jakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kaisen said:

Ja, den som du hadde i rosa :)

Jeg skulle egentlig ha den gule, men de hadde bare str L igjen, så endte opp med rosa jeg og. Forstod det sånn at de skulle få en inn ny modell etterhvert da, men hun visste ikke hva som ville bli forandret på jakken

Ser ikke ut som det er noe "mangel" på nett i alle fall, der har de alle størrelsene inne, men er jo greit å vite. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...