Gå til innhold
Hundesonen.no

Store gigant selvskapshunder til eldre?


bianka
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Tuvane skrev:

Ja herregud, du kan jo ikke ha schäfer, de er jo langt gærnere enn disse pelsdottene du løper rundt med! :lol: Du kommer til å brekke lårhalsen, halebeinet og gud vet hva annet (dog ganske realistisk om du får deg en schäfer I TILLEGG til de to gærningene du allerede har).:D

Jeg har jo allerede brukket ankelen pga de hundene jeg har, så det er vel den sikre død å adde en schäfer til galskapen :lol: 

1 time siden, Tuvane skrev:

Min mor har forøvrig ikke sjans til å holde igjen Fluffen, men det har nok mer med teknikk og fysikk å gjøre, enn med alderen. :P

Høres ut som min mor... hun måtte finne en stolpe å surre båndet rundt om hun møtte en annen hund når hun gikk tur med min første briard... men så var hun over 50 år da, så... :aww: 

1 time siden, Stine skrev:

Alle med bobil har Schæfer, hockeysveis (synes jeg ser deg @Siri!) Grilldress og er litt back to the 80's :sleep:

Jeg har begynt å spare hår... :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Tja det med alder er litt underlig. Første hunden min var en flatcouted retriever som far min skulle gå tur med, tja det var hunden som gikk tur med han. Min sønn gikk fast tur med hunden og han var 5 år. Han var i akkurat samme settinger som min far men der fungerte det godt. Sønn var jo fysisk så lett at hunden hadde ikke merket stort om den hadde bestemt seg for å gå men den gjorde det ikke. Hundehold har mye med det som befinner seg mellom ørene på hundeeier tror jeg på. 

OG i forhold til skader og helse skulle jeg  vel strengt tatt ikke hatt hund j da, nå har jeg hatt dem i 24 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser til alder, burde jeg nok ikke hatt hund, jeg har 5 her hjemme. Fra jeg var 14 (fikk min første egne hund) til jeg var opp under 50 hadde jeg hatt tilsammen 6 hjemmeboende hunder. Etter fylte 50 har jeg hatt 5 og 6 boende hjemme samtidig. Etter at jeg fylte 50 gikk jeg på tur med 4 beardiser og 1 rottis. Det gikk helt fint. Det var ikke i mine tanker at jeg ikke skulle greie å håndtere dem uansett hva vi måtte møte. Det har med dressur og teknikk å gjøre  og selvtillit (tror jeg). De som kjenner meg vet at jeg ikke er veldig stor og kraftig. Bare rottisen veide mer enn meg (det var datterens hund, men jeg passet den en del). Jeg er sikker på at jeg kan håndtere de jeg har nå 4 løwchen og 1 beardis. Går ofte tur med 3 av gangen, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MollyC skrev:

Når man ser til alder, burde jeg nok ikke hatt hund, jeg har 5 her hjemme. Fra jeg var 14 (fikk min første egne hund) til jeg var opp under 50 hadde jeg hatt tilsammen 6 hjemmeboende hunder. Etter fylte 50 har jeg hatt 5 og 6 boende hjemme samtidig. Etter at jeg fylte 50 gikk jeg på tur med 4 beardiser og 1 rottis. Det gikk helt fint. Det var ikke i mine tanker at jeg ikke skulle greie å håndtere dem uansett hva vi måtte møte. Det har med dressur og teknikk å gjøre  og selvtillit (tror jeg). De som kjenner meg vet at jeg ikke er veldig stor og kraftig. Bare rottisen veide mer enn meg (det var datterens hund, men jeg passet den en del). Jeg er sikker på at jeg kan håndtere de jeg har nå 4 løwchen og 1 beardis. Går ofte tur med 3 av gangen, da :)

Er ikke giganter, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0
2 timer siden, MollyC skrev:

Når man ser til alder, burde jeg nok ikke hatt hund, jeg har 5 her hjemme. Fra jeg var 14 (fikk min første egne hund) til jeg var opp under 50 hadde jeg hatt tilsammen 6 hjemmeboende hunder. Etter fylte 50 har jeg hatt 5 og 6 boende hjemme samtidig. Etter at jeg fylte 50 gikk jeg på tur med 4 beardiser og 1 rottis. Det gikk helt fint. Det var ikke i mine tanker at jeg ikke skulle greie å håndtere dem uansett hva vi måtte møte. Det har med dressur og teknikk å gjøre  og selvtillit (tror jeg). De som kjenner meg vet at jeg ikke er veldig stor og kraftig. Bare rottisen veide mer enn meg (det var datterens hund, men jeg passet den en del). Jeg er sikker på at jeg kan håndtere de jeg har nå 4 løwchen og 1 beardis. Går ofte tur med 3 av gangen, da :)

Der ligger mye av nøkkelen når det kommer til dyr. De merker om du mener det du sier (med kroppen altså), derfor ligger det ikke alltid i fysikk når det kommer til store, sterke beist. Med en viss grunndressur i bunn, en god relasjon til hunden og selvtillit kommer  man langt. 

 

Faren min er over 70, han er sprek som et uvær. Han liker å låne bulldogen (24 kg og 7 mnd, så ikke en gigant) og vil gjerne gå lengre enn bikkja vil :P Moren min på samme alder, liten og vever, har heller ingen problemer med en noget bestemt unghund. Hun var den eneste som fikk dobermannblandingen (heller ingen gigant, men var som å gå med godstog) til å gå pent :innocent:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tenker på pensjonister, så er det jo de som har mest tid og overskudd til å ha hund. Så det er jo perfekt. Så lenge de ikke har større fysiske utfordringer, ser jeg på ingen problem med å ha stor hund. Men klart, man MÅ ha styrken til å kunne holde igjen i visse situasjoner, og være litt stødig. For de fleste eldre (tenker da over pensjonsalder) passer det nok best med en mindre type, men kjenner flere som blant annet har greyhound. Det er spreke folk.  Man må se an folkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...