Gå til innhold
Hundesonen.no

Hannhund: Diarè og nedsatt matlyst


BOP
 Share

Recommended Posts

Labradoren (16mnd) min fikk for to dager siden vanntynn diarè, dette har nå stabilisert seg til å bli mer fast. I går ville han plutselig ikke ha frokosten sin, han bare plukket litt i skålen, dro meg seg noen knoller rundt på gulvet og lot det ellers være. Siden har matlysten vært helt fraværende på tørrfôret, men godbiter går fortsatt ned på høykant. Drikker vann som normalt.
Forsøkte å kjøpe to nye poser med tørrfôr. En av samme smak som vi har gitt i flere måneder og en annen fra samme merke men forskjellig smak. Reaksjonen på dette var det samme som tørrfôret hjemme i dunken, så da har jeg hvertfall utelukket at det er noe galt med den. Det som er så rart er at han har gått fra å sugle og være supergiret ved å få mat til å bare være helt uinteressert. Ellers er han full av energi og supermotivert på trening, oppleves overhodet ikke som syk utover matlysten og magevondten. 

Har tenkt på om det kan være noen tispe i området som har løpetid, men fortsatt litt rart at han skal få diarè av dette?
Noen erfaringer?

 

Monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Dårlig matlyst og magevondt skriver du. Tja labbene bruker da å være noen gale matvrak så da hadde jeg tenkt først og fremst at den hadde fått i seg noe den ikke hadde tålt. Da hadde jeg begynt med  å hoppe over et måltid men gi rikelig med drikke for så å begynne forsiktig med skånekost. Blir han da slapp eller det er lenge siden avføring eller andre endringer så hadde jeg ringt vetrinæren. 

Mine hanhunder såiser selv om det er høyløpsk tispe i samme rommet så der har jeg ikke erfaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...