Gå til innhold
Hundesonen.no

Fikk i seg oppvaskpulver! Hjelp?


Hannah
 Share

Recommended Posts

Hunden min klarte å slikke i seg litt maskin vaskepulver. Ikke mye, kanskje en tunge med pulver. Tror dere det går fint siden det ikke var så mye, eller burde man ringe veterinær?

Sjekket innholdet i flasken og den inneholder oksygenbaserte blekemidler, polykarboksylater, ikke-ioniske overflateaktive stoffer og enzymer.

Er dette noen spesielle stoffer hunden kan reagere på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min ungdom var det noen som lurte vaskepulver i to klassekammerater av meg. Det holdt på å ende veldig galt. Problemet er ikke en systemisk forgiftning (i alle fall ikke i disse mengdene), men etseskader i munn, svelg og spiserør.

Litt avhengig av hva en «tunge med pulver» er så ville jeg tatt kontakt med dyrlege umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dromedar skrev:

Er du usikker så ringer du til dyrlege med en gang, eller giftinformasjonen.

Giftinformasjonen svarer ikke i saker om dyr lengre: https://helsenorge.no/Giftinformasjon/tema-hund-og-katt

 

Jeg ville kontaktet veterinær, er jo ikke noen skade i å ta en tlf til de om man er usikker, heller en gang for mye enn for lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Luma skrev:

Giftinformasjonen svarer ikke i saker om dyr lengre: https://helsenorge.no/Giftinformasjon/tema-hund-og-katt

 

Jeg ville kontaktet veterinær, er jo ikke noen skade i å ta en tlf til de om man er usikker, heller en gang for mye enn for lite!

Det kommer an på hvordan du spør og hvem som tar telefonen. Jeg har fått hjelp nylig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...