Gå til innhold
Hundesonen.no

Norwegian Polar


Ulrikke
 Share

Recommended Posts

Hannhunden elsker VoH, tispa hater det. 

Norwegian Polar synes begge er "greit", og siden det er enklere å bruke på hytta feks, så gjør vi det når vi er der. Men jeg aner ingenting om mengde... Er det tilsvarende som VoH? Altså ca 2% av kroppsvekt? Krøllene veier rett under og rett over 21 kilo.

Dere som bruker NP, hvor mye betaler dere? Har bare ett sted i nærheten som selger, og jeg er litt usikker på om det er dyrt eller billig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Justisia skrev:

Om jeg ikke husker helt feil var fóringsforslaget til NP 500g til 30kg hund. 
Tror prisen jevnt over ligger på ca 500,- for 20 kg, rimeligere om du kjøper større kvanta.

Takk!

Skulle bli ca 375 gram pr hund. Skal bli spennende å se om de liker det i lengden. Har lest at flere sier det er mer fetende enn V&H... Der har de fått 500 gram pr dag uten å legge på seg...

Har fått tilbud om 20 kilo til 460 kroner, det er kanskje ikke så gæærnt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ulrikke skrev:

Takk!

Skulle bli ca 375 gram pr hund. Skal bli spennende å se om de liker det i lengden. Har lest at flere sier det er mer fetende enn V&H... Der har de fått 500 gram pr dag uten å legge på seg...

Har fått tilbud om 20 kilo til 460 kroner, det er kanskje ikke så gæærnt da...

Det er en grei pris ja. 

De gangene jeg har hatt hunder innom som har vært tynne eller matlei, har jeg kjøpt inn NP til dem. Det har fått opp apetitten og de har gått opp i vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, rosinbolle skrev:

NP har mye høyere kaloriinnhold per kilo enn voh, så det er ikke så rart at det er mer fetende. NP er behandlet mens voh er rått, så det er bla. mye mer vann i voh. 

Det er bare fint her, jeg har to beinrangel, og selv om hannhunden ikke er anorektisk, så er tispa det... Så hvis de kan klare seg med mindre mengde mat, så skal det mindre til før de får i seg riktig mengde... Bare et pluss! (så får det heller være at jeg jo egentlig ønsker å bruke V&H, men hittil ikke har giddet å kjøre "dobbel servering" (altså V&H til ham og noe annet til henne... Men det er selvfølgelig også en mulighet etter hvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...