Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå oktober


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Antar at noen her inne er kjent i Oslo?Hvordan reiser man på enkleste måte fra Gardermoen til Ullevål sykehus? Og er hele Ullevål samlet på en plass, er det pasienthotell der? Og? Og? Og? Reiser en søndag ettermiddag. Vi skal forskes på ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det var jeg som har vært snill i år Fikk tilbakebetalt for ungufør for alle årene jeg har vært på aap. Julaften kom tidlig i år, for dette var ikke forventet overhodet! Jeg er i sjokk for å si de

Nå syns jeg mannfolka trenger litt positiv omtale her! Min ødelegger aldri noe i sinne, nekter meg aldri å låne noe han betaler for av streamingtjenester - (WTF??) er verdens snilleste med både meg, b

Jeg smelter. Valpelyder  twiggy er naturtalent.  Da gikk ihvertfall tiden  

Posted Images

Var innom vet å kjøpte ny pose allergifor og bestilte time til kontroll og nevnte disse anfallene hun har og at jeg ville få det sjekket. Hun sier at hun tror det er nesemidd? For ved luftrørskollaps høres det ut som en gås som står å hyler. Jeg kjenner at jeg ikke er overbevist altså. Så kan jeg ikke fordra den veterinæren jeg snakket med heller, så kanskje det har noe med saken gjøre ?Hvis det er midd så burde hun vel hatt ganske regelmessige anfall og ikke bare periodevis, med opphold i nesten hele sommer...? Får vente å se hva dommen blir.. smitter nesemidd forresten?

@Mirai:hug:

Red; leser at nesemidd er en parasitt. Hun fikk jo parasittbehandling for 3 mnd siden jo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Var innom vet å kjøpte ny pose allergifor og bestilte time til kontroll og nevnte disse anfallene hun har og at jeg ville få det sjekket. Hun sier at hun tror det er nesemidd? For ved luftrørskollaps høres det ut som en gås som står å hyler. Jeg kjenner at jeg ikke er overbevist altså. Så kan jeg ikke fordra den veterinæren jeg snakket med heller, så kanskje det har noe med saken gjøre ?Hvis det er midd så burde hun vel hatt ganske regelmessige anfall og ikke bare periodevis, med opphold i nesten hele sommer...? Får vente å se hva dommen blir.. smitter nesemidd forresten?

@Mirai:hug:

Red; leser at nesemidd er en parasitt. Hun fikk jo parasittbehandling for 3 mnd siden jo

Nesemidd smitter og fra flere hold blir det hevdet at det er en 'diagnose' som noen ganger blir tatt i bruk , når man ikke er helt sikker.. ;) Jeg ville snakket med en annen dyrlege i tillegg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Betty said:

Nei, det finnes jo en hårfin balanse mellom å være søt-uoppdragen og plagsomt uoppdragen. :P 

Ja, vi går for søt-uoppdragen :lol: 

3 hours ago, Betty said:

22687959_10212901651713779_1591773009759

 

De kommer til å bli tjukkeboller. :lol: 

Fine tjukkeboller :ahappy: 

3 hours ago, Lemen said:

Åå! :wub: Hun er skjønn! Jeg synes ikke det var lenge siden Knerten var en bitteliten Knert, men nå er han er stor hormonell slamp på 4,4 kg. Bestekompisen hans er en toy på 3,4 - da snakker vi liten hund synes jeg :teehe:

En kilo forskjell er ganske mye når vi snakker om hunder på den størrelsen der, men det er fortsatt mye mindre hund enn jeg er vant med :lol: Fader heller, jeg syns jo egentlig at mellompudlene er små enda jeg, og har "bare" vært mellis-eier i straks 6 år nå :teehe: 

6 minutes ago, Tricolor said:

Antar at noen her inne er kjent i Oslo?Hvordan reiser man på enkleste måte fra Gardermoen til Ullevål sykehus? Og er hele Ullevål samlet på en plass, er det pasienthotell der? Og? Og? Og? Reiser en søndag ettermiddag. Vi skal forskes på ???

Jeg ville tatt tog fra Gardermoen til Oslo S, så trikk fra Oslo S til Ullevål, det er det jeg har pleid å gjøre. Nå har de drevet med buss for trikk på halve strekka, men det er ganske greit forklart når du bare veit hvor du går på bussen hen :) Pasienthotellet er på området ja, bygg 10 i følge google :) Greit å bidra til forskning da :ahappy: 

@Mirai :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Symra&Pippin skrev:

 

Av og til tenker jeg at om jeg nå skulle vinne 14 millioner i Lotto, så fortsetter jeg jaggu i jobben likevel. Det å ha noe fast å gå til, det å treffe masse kule folk uten å planlegge og organisere, det å ha en rytme i hverdagen, det å vite at man gjør nytte for seg, det å glede seg som en gal til sommerferien! :wub: Kanskje jeg ville gått ned til en lavere stillingsprosent da, men jeg hadde ikke slutta.

Samme her. Jeg hadde ikke jobba like mye, men jeg ville hatt noe fast å gå til. 

1 time siden, Mirai skrev:

Når samboeren din etter fire år plutselig ikke vil være samboeren din mer. :cry: Mye som mister kraft og mening for øyeblikket. 

Uff, det der hørtes tøft ut :console:

Jeg og hundene har vært i skogen i 1,5 time og deretter tok jeg ei lp-økt med Blazer'n i hagen og han jobba så bra! Mye mer konsentrert og fokusert enn sist så vi fikk inn mange gode utsendinger til ruta og apporten kommer seg. Nå har jeg spist en veggis-burger og venter på samboer'n så vi kan se The walking dead :ahappy:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, QUEST skrev:

Nesemidd smitter og fra flere hold blir det hevdet at det er en 'diagnose' som noen ganger blir tatt i bruk , når man ikke er helt sikker.. ;) Jeg ville snakket med en annen dyrlege i tillegg :) 

Det var ikke min faste dyrlege jeg snakket med. De er en ganske stor klinikk med mange dyrleger. Hun jeg går til er jeg veldig fornøyd med :) så får se hva hun sier først i hvertfall.  Har ikke time før i slutten av november. Det er stronghold som brukes mot nesemidd og det var akkurat dette preparatet hun fikk. 6 ukers kur. Og disse anfallene har hun hatt siden hun var sikkert 5-6 mnd. Så jeg har allerede utelukket nesemitt i mitt hode:teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Det var ikke min faste dyrlege jeg snakket med. De er en ganske stor klinikk med mange dyrleger. Hun jeg går til er jeg veldig fornøyd med :) så får se hva hun sier først i hvertfall.  Har ikke time før i slutten av november. Det er stronghold som brukes mot nesemidd og det var akkurat dette preparatet hun fikk. 6 ukers kur. Og disse anfallene har hun hatt siden hun var sikkert 5-6 mnd. Så jeg har allerede utelukket nesemitt i mitt hode:teehe:

Det tror jeg du kan gjøre med rimelig sikkerhet ja..:ahappy: Jeg har hunder med luftrørskollaps og det høres ille ut men ikke som en gås..og jeg vet hvordan gjess lyder..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Det tror jeg du kan gjøre med rimelig sikkerhet ja..:ahappy: Jeg har hunder med luftrørskollaps og det høres ille ut men ikke som en gås..og jeg vet hvordan gjess lyder..:P

Blir forbanna dyr i drift, dette dyret:shocked:  har vært hos dyrlegen nesten annen hver måned dette året. Rart det, siden blandingshunder visstnok er så mye friskere enn rasehunder.

(Nei, det var ikke seriøst altså:lol:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Blir forbanna dyr i drift, dette dyret:shocked:  har vært hos dyrlegen nesten annen hver måned dette året. Rart det, siden blandingshunder visstnok er så mye friskere enn rasehunder.

(Nei, det var ikke seriøst altså:lol:)

Ja altså hvor friske blandingshunder er, vil nok i høy grad være avhengig av foreldrenes rase og helse.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk oss en fin tur i skogen, rakk det akkurat før mørket snek seg på :) ser ut til at muskelen til Casper har blitt bra igjen, men gir han en dose med smertestillende i kveld også. 

Jeg kjøpte et nytt for til han for et par uker siden, og for første gang på det jeg kan huske så har han vært fin i magen hver dag i en uke :o Så deilig! Nå får han en blanding av tørrfor og vogh, fungerer veldig godt. Veldig glad gubben kom hjem med en fryser til i høst så jeg fikk prøvd vogh. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mirai skrev:

Når samboeren din etter fire år plutselig ikke vil være samboeren din mer. :cry: Mye som mister kraft og mening for øyeblikket. 

:hug:

Hjemme fra MR på sykehuset... og vanen tro MÅTTE det jo bare begynne å klø i ansiktet mens jeg lå inni trommelen. Det slår aldri feil altså :lol: Men jeg overlevde 45 min denne gangen også - selv med kløe. Verre var det at de brått hadde fått ei dame i øreklokkene som sa fra hver gang det startet en ny "runde" med bilder... kunne hun ikke holdt kjeft sånn at jeg ikke bråvåkna hver gang hun skulle si noe da? *himle*. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til @Mirai. :hug:

8 minutes ago, Siri said:

Hjemme fra MR på sykehuset... og vanen tro MÅTTE det jo bare begynne å klø i ansiktet mens jeg lå inni trommelen. Det slår aldri feil altså :lol: Men jeg overlevde 45 min denne gangen også - selv med kløe. Verre var det at de brått hadde fått ei dame i øreklokkene som sa fra hver gang det startet en ny "runde" med bilder... kunne hun ikke holdt kjeft sånn at jeg ikke bråvåkna hver gang hun skulle si noe da? *himle*. 

Fnis. Hannibalmasken har lært meg å ignorere at det klør. Men vi klør oss faktisk overraskende mye i ansiktet uten at vi merker det selv. Jeg skal inn om 6 måneder igjen, men uten kontrast. Aiai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Siri skrev:

 

Hjemme fra MR på sykehuset... og vanen tro MÅTTE det jo bare begynne å klø i ansiktet mens jeg lå inni trommelen. Det slår aldri feil altså :lol: Men jeg overlevde 45 min denne gangen også - selv med kløe. Verre var det at de brått hadde fått ei dame i øreklokkene som sa fra hver gang det startet en ny "runde" med bilder... kunne hun ikke holdt kjeft sånn at jeg ikke bråvåkna hver gang hun skulle si noe da? *himle*. 

Jeg jobber på sykehjem. Innimellom har vi smitte og jeg tror aldri jeg klør så mye i ansiktet som når jeg står i fullt verneutstyr og ikke kan klø. :lol: Jeg skal ta MR av hodet snart, gleder meg allerede. 

 

Hei forresten! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Bananen skrev:

Fnis. Hannibalmasken har lært meg å ignorere at det klør. Men vi klør oss faktisk overraskende mye i ansiktet uten at vi merker det selv. Jeg skal inn om 6 måneder igjen, men uten kontrast. Aiai!

Hahhaa, ja, vi klør visst veldig mye helt ubevisst... og når man blir bevisst at man ikke kan klø, så er det jo rene torturen :lol: 
Men UTEN kontrast? :o            Her var det kontrast allerede fra starten av i dag - tidligere har de satt inn kontrasten etter halvgått løp :ahappy:

Guuuus så masete hundene er når de er sultne. De ligger der og smatter og glor - selv om jeg sitter med ryggen til dem. Jeg kjenner blikket i ryggen... men jeg er hakket mer sta, så de får holde ut litt til :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Piglet skrev:

Jeg jobber på sykehjem. Innimellom har vi smitte og jeg tror aldri jeg klør så mye i ansiktet som når jeg står i fullt verneutstyr og ikke kan klø. :lol: Jeg skal ta MR av hodet snart, gleder meg allerede. 

Hei forresten! 

Hei :wave::flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Siri said:

Hahhaa, ja, vi klør visst veldig mye helt ubevisst... og når man blir bevisst at man ikke kan klø, så er det jo rene torturen :lol: 
Men UTEN kontrast? :o            Her var det kontrast allerede fra starten av i dag - tidligere har de satt inn kontrasten etter halvgått løp :ahappy:

Men har bildene dine vist noen forandring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, 2ne said:

En kilo forskjell er ganske mye når vi snakker om hunder på den størrelsen der, men det er fortsatt mye mindre hund enn jeg er vant med :lol: Fader heller, jeg syns jo egentlig at mellompudlene er små enda jeg, og har "bare" vært mellis-eier i straks 6 år nå :teehe: 

6 år :o har svartkrølla blitt så gammel allerede? Tiden går tydeligvis altfor fort, hilsen gamla :aww: 

 

2 minutes ago, Ozzy said:

Iraia selges til høystbydende. Evt gies bort. Kan også betale noen for å ta hu, hvis det hjelper. 

:frantics::frantics:

Hva har hu' gjort nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

6 år :o har svartkrølla blitt så gammel allerede? Tiden går tydeligvis altfor fort, hilsen gamla :aww: 

 

Hva har hu' gjort nå? 

Hun er en dust :lol: Hun er jo egentlig veldig søt, men akuratt idag er hun  veldig irriterende og tester litt grenser. Noe som ikke alltid er like morsomt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så irriterende at den ene fridagen min denne uken, og etter jobbhelg blir ødelagt av personalmøte:thumbsdown: trenger så sårt en fridag...vurderer å ikke gå, men da trekkes det fra timebank. Og da går jeg 1 time i minus. Vi har lov å ha 12 timer i minus da, men den pliktoppfyllende delen i meg sier at jeg må gå:sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...