Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå oktober


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Guest lijenta
52 minutter siden, Snøfrost skrev:

Jeg lader opp til en knallstart på praksien i morgen. Kan knapt nok snakke og hoster som en pasient med alvorlig KOLS. Halsen kjennes hoven ut innvendig og i det hele tatt. Men jeg FØLER meg jo ikke syk, det er bare sabla irriterende at jeg ikke funker så bra mellom brystet og haka... 

God bedring trengs hører jeg

@ennaNydelige bilder av fine hunder 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det var jeg som har vært snill i år Fikk tilbakebetalt for ungufør for alle årene jeg har vært på aap. Julaften kom tidlig i år, for dette var ikke forventet overhodet! Jeg er i sjokk for å si de

Nå syns jeg mannfolka trenger litt positiv omtale her! Min ødelegger aldri noe i sinne, nekter meg aldri å låne noe han betaler for av streamingtjenester - (WTF??) er verdens snilleste med både meg, b

Jeg smelter. Valpelyder  twiggy er naturtalent.  Da gikk ihvertfall tiden  

Posted Images

Guest *Kat84*

Nydelige bilder av nydelige hunder @enna :)  Det er jo virkelig en perfekt helg :D 

Jeg har omsider fått bestilt meg treningsvest. Og en grime for å se om det har effekt på lille hormonellus her. Det store spørsmålet er jo om han klarer å gå med det på, eller om han gjør alt han kan for å få den av i stedet :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
2 timer siden, *Kat84* skrev:

Jeg innså nettopp at det er halloween snart, og jeg har glemt å kjøpe tarantellkostyme til Sjef... :twitch:

Bilderesultat for tarantula costume for dog

(bildet er skamløst kopiert fra søk på google)

Bedre lykke neste år :aww: 

Det kostymet der er nesten grunn god nok til å kjøpe seg hund uten bein :lol: 

Men nei. I dag ble det med en ny husky hjem. Broren til unghunden min. Han er en skikkelig fin fyr, så jeg håper han glir lett inn i flokken her. Han er bare på prøve da, men han er så god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Snusmumrikk skrev:

Det kostymet der er nesten grunn god nok til å kjøpe seg hund uten bein :lol: 

Men nei. I dag ble det med en ny husky hjem. Broren til unghunden min. Han er en skikkelig fin fyr, så jeg håper han glir lett inn i flokken her. Han er bare på prøve da, men han er så god!

Ja det er klart det er morsomst med de med korte bein! :D Men jeg kan jo bare forlenge beina litt da, så ser det bedre ut :P 

Og lykke til med prøve-husky :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det ingen tvil om at det løp mus oppi taket på peisestua. Da var det bare å lade musefellene med peanøttsmør. Ja, de er søte, men jeg er en veldig pragmatisk dyreelsker. Ledningene mine og isolasjonen i tak og vegger får de ikke!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Line said:

@2ne en sånn en du absolutt ikke skulle ha? ?

Jaaaa :ahappy: Men det har vært massiv lobbyvirksomhet, og vips, jeg fikk et Monster :heart: 

22728661_1517436691639076_88276707878594

22554760_1517436724972406_82673001294961

Det er hele 800 gram rein sjarm, det der :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, 2ne skrev:

Jaaaa :ahappy: Men det har vært massiv lobbyvirksomhet, og vips, jeg fikk et Monster :heart: 

22728661_1517436691639076_88276707878594

22554760_1517436724972406_82673001294961

Det er hele 800 gram rein sjarm, det der :ahappy: 

Nærmer helledussen så søt, gratulerer! :wub:  Er det toy eller dverg? *puddelnoob*

 

 

I seng etter en travel dag. Lykke og jeg tok søndagsturen i kombinasjon med dugnad/bossplukking for klubben. Fint vær og hyggelig selskap. :ahappy: Fikk unna litt stevne forberedelser når jeg kom hjem også måtte Harly få en rask tur og litt trening før det var instruktør møte m middag. Mett og trøtt, over og ut :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, 2ne skrev:

Jaaaa :ahappy: Men det har vært massiv lobbyvirksomhet, og vips, jeg fikk et Monster :heart: 

22728661_1517436691639076_88276707878594

22554760_1517436724972406_82673001294961

Det er hele 800 gram rein sjarm, det der :ahappy: 

Lille lommerusket :wub: Bursdagsgaven sin det, tenker jeg :D 
Gratulerer med dagen!!!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, mokken said:

Nærmer helledussen så søt, gratulerer! :wub:  Er det toy eller dverg? *puddelnoob*

Hun blir visst toy, siden hun bare er 800 g nå. Hadde hun vært rundt kiloen ville hun visst blitt dverg. Mellomene er rundt 2 kg når de er 8 uker gamle. Småtte krølledyrene :ahappy: 

Just now, Siri said:

Lille lommerusket :wub: Bursdagsgaven sin det, tenker jeg :D 
Gratulerer med dagen!!!

Ikke lommerusk, hun er et Monster! :D Til meg selv, fra meg selv :ahappy: 

Tusen takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, 2ne skrev:

Jaaaa :ahappy: Men det har vært massiv lobbyvirksomhet, og vips, jeg fikk et Monster :heart: 

22728661_1517436691639076_88276707878594

22554760_1517436724972406_82673001294961

Det er hele 800 gram rein sjarm, det der :ahappy: 

Gratulere ☺️ Skjønner godt at du ikke kunne motstå, ho er noe av det søteste jeg har møtt :ahappy::wub::wub:Jeg er svak for mammaen også ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mushi skrev:

Nå trenger jeg noe info her. Når valpen våkner på kvelden og reiser seg opp går han ofte bortover mens han jokker emoji38.pngemoji1.png Hva ER det for noe? Hormoner? Hilsen hannhund-blondine.

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
 

Høres litt kjent ut ja...men din er kanskje så ung enda at deg ikke blir klissete? :P gled deg, men det er utrolig hva man blir vant med :blink: :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
58 minutter siden, 2ne skrev:

Jaaaa :ahappy: Men det har vært massiv lobbyvirksomhet, og vips, jeg fikk et Monster :heart: 

22728661_1517436691639076_88276707878594

22554760_1517436724972406_82673001294961

Det er hele 800 gram rein sjarm, det der :ahappy: 

Hun var da bare NYDELig og er i besittelse av ehn haug med sjarm:wub: Gratulere med dagen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt kjent ut ja...men din er kanskje så ung enda at deg ikke blir klissete? [emoji14] gled deg, men det er utrolig hva man blir vant med :blink: [emoji14] 
Herlig... Våte drømmer da eller? Håper det er noe hormonelle greier som går over [emoji23][emoji23][emoji23]

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Pixie said:

Gratulerer med dagen @2ne! Søteste bursdagsgaven :)

Takk :ahappy: Ja, hun er søt som sukker, den der.. Og jeg har fortsatt ikke helt kommet over hvor liten hun er :teehe: 

3 minutes ago, tmp said:

Gratulere ☺️ Skjønner godt at du ikke kunne motstå, ho er noe av det søteste jeg har møtt :ahappy::wub::wub:Jeg er svak for mammaen også ☺️ 

Takk :ahappy: Ja, jeg lurte litt på om jeg bare skulle putte Hayday på innerlomma, men de påsto at de ville både legge merke til det og savne henne, så jeg får vel nøye meg med å kline med henne når jeg har mulighet sånn ellers  :ahappy: Får håpe Monsteret blir lik mammaen sin, det hadde vært ålreit det :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, 2ne skrev:

Jaaaa :ahappy: Men det har vært massiv lobbyvirksomhet, og vips, jeg fikk et Monster :heart: 

22728661_1517436691639076_88276707878594

22554760_1517436724972406_82673001294961

Det er hele 800 gram rein sjarm, det der :ahappy: 

Gratulerer med BH-innlegg :lol: Totalt er det to silikonpupper :P 

...venter jeg på at det skal bli nok dagslys til å løpe en tur i skogen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, 2ne skrev:

Ikke lommerusk, hun er et Monster! :D Til meg selv, fra meg selv :ahappy: 

Monster var det ja... Monster... kan bli litt vanskelig å huske på det, men... :D Fineste gaven til seg selv!!!

19 minutter siden, JeanetteH skrev:

Gratulerer med BH-innlegg :lol: Totalt er det to silikonpupper :P 

:lol: 

19 minutter siden, JeanetteH skrev:

...venter jeg på at det skal bli nok dagslys til å løpe en tur i skogen. 

:o Løpe... i skogen... :o 

Nå er det sikkert lyst nok til å løpe i skogen, men jeg skal sitte pent foran PC'en og skrive tekst til en reguleringsplan - OG lese gjennom og kvalitetssikre en konsekvensutredning for et annet prosjekt. Om jeg rekker det i dag da... Seinere i dag skal jeg på MR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...