Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå oktober


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Hallo, oktober. Du kom brått på med alt regnet du leverte.

Jeg har funnet igjen et anheng som jeg fikk av 3 kamerater for mer enn 25 år siden. Min bror, min fetter som døde ung, og min daværende avstandsforelskelse som de førstnevnte prøvde å koble meg med.

Og ja, de to lyktes med planen sin. Neste år har vi sølvbryllup:wub:

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det var jeg som har vært snill i år Fikk tilbakebetalt for ungufør for alle årene jeg har vært på aap. Julaften kom tidlig i år, for dette var ikke forventet overhodet! Jeg er i sjokk for å si de

Nå syns jeg mannfolka trenger litt positiv omtale her! Min ødelegger aldri noe i sinne, nekter meg aldri å låne noe han betaler for av streamingtjenester - (WTF??) er verdens snilleste med både meg, b

Jeg smelter. Valpelyder  twiggy er naturtalent.  Da gikk ihvertfall tiden  

Posted Images

MÅ man til legen om man har senebetennelse? Eller tror man har. Har sinnsykt vondt i skulderen når jeg løfter tyngre ting eller tar ut og inn av oppvaskmaskinen feks. Selvfølgelig høyre arm som jeg bruker mest:sleep: hadde like smerter sist jeg hadde betennelse, men husker ikke om jeg fikk noe for det, eller om det e sånn som går over av seg selv... liker ikke å gå til legen for unødvendige ting:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

MÅ man til legen om man har senebetennelse? Eller tror man har. Har sinnsykt vondt i skulderen når jeg løfter tyngre ting eller tar ut og inn av oppvaskmaskinen feks. Selvfølgelig høyre arm som jeg bruker mest:sleep: hadde like smerter sist jeg hadde betennelse, men husker ikke om jeg fikk noe for det, eller om det e sånn som går over av seg selv... liker ikke å gå til legen for unødvendige ting:P

Det kommer vel an på hvor lenge det har vart? Hos meg bruker det å gå over etter noen mnd. Gubben endte med operasjon, og mange månder med smerter i etterkant, før det endelig har bedret seg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Det kommer vel an på hvor lenge det har vart? Hos meg bruker det å gå over etter noen mnd. Gubben endte med operasjon, og mange månder med smerter i etterkant, før det endelig har bedret seg noe.

Smertene kom i går kveld...det er foreløpig ikke vondt å løfte armen over hodet, ut til siden osv. Men det gjør vondt med en gang det er litt vektmotstand. Klarte feks ikke å ta ned en skyllemiddelflaske som stod oppå tørketrommelen. Den er 1 liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Smertene kom i går kveld...det er foreløpig ikke vondt å løfte armen over hodet, ut til siden osv. Men det gjør vondt med en gang det er litt vektmotstand. Klarte feks ikke å ta ned en skyllemiddelflaske som stod oppå tørketrommelen. Den er 1 liter.

Da ville jeg sett an, med mindre du trenger sykemelding, da. Legen får jo ikke gjort stort i første omgang. Annet enn å be deg ikke belaste armen = unngå bevegelser som gjør vont.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Da ville jeg sett an, med mindre du trenger sykemelding, da. Legen får jo ikke gjort stort i første omgang. Annet enn å be deg ikke belaste armen = unngå bevegelser som gjør vont.

Da ser jeg an en stund :)

Jeg har en tung jobb, mest med en rullestolbruker som bruker takheis osv, men slipper nok sykemelding hvis jeg får litt tilrettelegging i hvertfall

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kaisen said:

Da ser jeg an en stund :)

Jeg har en tung jobb, mest med en rullestolbruker som bruker takheis osv, men slipper nok sykemelding hvis jeg får litt tilrettelegging i hvertfall

En ibux kombinert med en paracet og hvile armen mest mulig er min resept - men jeg er ikke lege :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Siri said:

 

Jeg synes det er betryggende at jeg får SMS fra sykehuset noen dager før jeg skal dit, jeg (nevner selvsagt ikke at jeg "noen" ganger blir usikker på om jeg har skrevet opp riktig time liksom... :aww:). 

:lol: Sorry, men... Men det BLIR sikkert bra! Etter hvert... sikkert... 

 

:lol:  Jeg PLEIER å huske sånt! Pleier! :lol: 

Haha, ja! Det er klart det blir bedre. Tror jeg :lol: Jeg burde jo dratt frem telefonen og filma da de drev på da :D 

1 hour ago, Snoffe said:

Får vondt i mine egne tær når jeg tenker på det *grøsser* 

God bedring :)

Takk :ahappy: 

 

@Snøfrost Takk :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Turb skrev:

Lege/sykepleie/helsevesenmnsker? Er det nå på tide å ta influensavaksine? Glemte det jo i fjor helt til jeg ble syk og da var det liksom too late - i år skal jeg jammen få den med meg.

 

Ja, vi har i hvertfall fått tilbud om det på jobb nå :) Burde tatt den så jeg slipper å bli sjuk for tredje jul på rad, men jeg har ikke tid i løpet av arbeidsdagen rett og slett.. 

Nå er jeg mett på pølsegryte og hundene er trøtt etter to timer i skogen i regnværet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte feil hundefor til Casper, eller ikke feil, men kjøpte for stor rase istedfor medium rase. De forkulene er jo gigantiske! :blink: usikker på om han kommer til å ville ha maten når kulene er så store, jaja får se hvordan det går i løpet av uken. Spiser han det ikke så får jeg kjøpe nytt for. Kan jo hende jeg finner noen som trenger store forkuler :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte feil hundefor til Casper, eller ikke feil, men kjøpte for stor rase istedfor medium rase. De forkulene er jo gigantiske! :blink: usikker på om han kommer til å ville ha maten når kulene er så store, jaja får se hvordan det går i løpet av uken. Spiser han det ikke så får jeg kjøpe nytt for. Kan jo hende jeg finner noen som trenger store forkuler :lol: 

Smaksgaranti? For i så tilfelle kan du jo levere inn igjen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, 2ne skrev:

Jeg skjønner at det føkker med hodet og hjertet ditt, men for hundens del vil det neppe ha noe å si om du er der eller ikke. Av det jeg kan huske av neddopinger er ingenting liksom, jeg tipper det ikke er så annerledes for hunder. Så da blir det for deg, ikke egentlig for Foenix. Den delen sitter nok mer i hjertet enn i hodet ditt :hug: 

Jeg håper du har rett. Og jeg gleder meg til om 24 timer, da er jeg hjemme med henne ferdig operert.

2 timer siden, Belgerpia skrev:

Da var frøken fralle operert, og alt har gått fint - men fy fader for et medisinregime.
Del 1 - nå håper jeg bare noen har lyst til å kjøpe objektivet mitt så jeg får kjøpt medisiner *ler* For nå er det virkelig skrapa *sukk*
Om noen vet om noen som er på jakt etter ny PC - bærbar HP, kan finne spec - så si ifra. Den var ny i juni.

Så godt at operasjonen er vellykket! Håper du får solgt laptopen kjapt, og finner en glemt tusenlapp i togsetet i morgen! 

1 time siden, Snøfrost skrev:

Forstår behovet, håper alt går på skinner og du får et strålende resultat i andre enden. Lykke til :thumbs: 

 

Tusen takk! 

God bedring til tåa, @Raksha

Foenix har fått seg et bad, som kirurgen befalte. Og jeg var smart og badet henne på et hundesenter som leier ut bad med sklisikkert gulv, hundekar og føner. Da slapp jeg å bade henne ute i kulda hos meg, eller å få all røytepelsen hennes utover badet mitt! Bare middagen er fortært, så skal jeg skifte på senga. Hvis hun skulle være nybadet for å redusere infeksjonsfaren, så formoder jeg at nyoppredd seng, nyvasket pledd i sofaen og skurede gulv også er å anbefale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SFX said:

God bedring til tåa, @Raksha

Foenix har fått seg et bad, som kirurgen befalte. Og jeg var smart og badet henne på et hundesenter som leier ut bad med sklisikkert gulv, hundekar og føner. Da slapp jeg å bade henne ute i kulda hos meg, eller å få all røytepelsen hennes utover badet mitt! Bare middagen er fortært, så skal jeg skifte på senga. Hvis hun skulle være nybadet for å redusere infeksjonsfaren, så formoder jeg at nyoppredd seng, nyvasket pledd i sofaen og skurede gulv også er å anbefale. 

Takk! 

Og masse masse lykke til i morgen! Gleder meg til gode nyheter når Foenix har våkna og dere er trygt hjemme igjen :hug: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tricolor skrev:

Hallo, oktober. Du kom brått på med alt regnet du leverte.

Jeg har funnet igjen et anheng som jeg fikk av 3 kamerater for mer enn 25 år siden. Min bror, min fetter som døde ung, og min daværende avstandsforelskelse som de førstnevnte prøvde å koble meg med.

Og ja, de to lyktes med planen sin. Neste år har vi sølvbryllup:wub:

Awwwww... det var jo bare veldig søtt :wub:

47 minutter siden, Raksha skrev:

:lol:  Jeg PLEIER å huske sånt! Pleier! :lol: 

:lol: Pleier... selvsagt pleier du det :P 

47 minutter siden, Raksha skrev:

Haha, ja! Det er klart det blir bedre. Tror jeg :lol: Jeg burde jo dratt frem telefonen og filma da de drev på da :D 

Skikkelig skrekkfilm :lol:

18 minutter siden, SFX skrev:

Jeg håper du har rett. Og jeg gleder meg til om 24 timer, da er jeg hjemme med henne ferdig operert.

2ne bruker å ha rett, hun :ahappy:

Du veit det er klinete ute når bikkja har søle oppå ryggen (og i hele trynet for den del) etter en sykkeltur! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Raksha skrev:

Takk! 

Og masse masse lykke til i morgen! Gleder meg til gode nyheter når Foenix har våkna og dere er trygt hjemme igjen :hug: 

 

Tusen takk :hug: Fine Sonen!

Akkurat nå, Siri skrev:

2ne bruker å ha rett, hun :ahappy:

Me gusta!

Akkurat nå, Siri skrev:

Du veit det er klinete ute når bikkja har søle oppå ryggen (og i hele trynet for den del) etter en sykkeltur! 

Har dere vært med i ekstremsportveka på Løten?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve legen imorra... vil helst ikke bry legen, men trenger en sykemelding.

Men formen er bedre, har klart å holde på maten, og kjenne samken. Fremgang:)

Synes vetrinærene er et koselig program, men kjære min tid snakk om å dytte for på folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Har dere vært med i ekstremsportveka på Løten?

Det kjentes sånn ut ja... og det inkluderte sykkel og bad i en flomstor elv, så ja... det var nok ekstemsportvekå :P 

Akkurat nå, Debbie skrev:

Får prøve legen imorra... vil helst ikke bry legen, men trenger en sykemelding.

Og hva mener du legen er til for liksom? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Det kjentes sånn ut ja... og det inkluderte sykkel og bad i en flomstor elv, så ja... det var nok ekstemsportvekå :P 

Og hva mener du legen er til for liksom? :lol: 

Jaudå..

Men jeg venter visst for lenge med å få sykemelding( da jeg ikke jobber så mange dager i uka), og regner med at jeg blir frisk. Og vil ikke bry legen...

Og så er det den følelsen når du er inni NAV systemet, og legen ser litt sånn skeptisk på deg... og mumler litt sånn.... så lenge forkjølet????

Men det er jo det som er en del av min sykdom.. alt blir litt verre ofte..

Selv om min legemor mener bestemt at jeg har hatt influensa..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Debbie said:

Og vil ikke bry legen...

Og så er det den følelsen når du er inni NAV systemet, og legen ser litt sånn skeptisk på deg... og mumler litt sånn... så lenge forkjølet????

Du, uten pasienter ville ikke legen hatt en jobb å gå til, i alle fall ikke en jobb han har brukt mange år på å utdanne seg til.

Hva har NAV-systemet med det å gjøre? Ja, så lenge forkjølet, kan h*n tenke, at du ikke kom deg til lege før nå. ;)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bananen skrev:

Du, uten pasienter ville ikke legen hatt en jobb å gå til, i alle fall ikke en jobb han har brukt mange år på å utdanne seg til.

Hva har NAV-systemet med det å gjøre? Ja, så lenge forkjølet, kan h*n tenke, at du ikke kom deg til lege før nå. ;)

Nei det er vel det at NAV'ere er noen late beist som gjerne ikke vil jobbe ja...

Og siden en jobber så lite, så kan en jo prøve de få dagene en faktisk er satt opp til å jobbe...

Har du ikke feber, så kan man jobbe vet du...

 sånne kommentarer har jeg fått fra leger..

Noe som føles så utrolig trist, da jeg virkelig gå inn for å jobbe når jeg kan.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Debbie skrev:

Selv om min legemor mener bestemt at jeg har hatt influensa..

Men da sier du til legen at du har influensa og blir ikke kvitt det... Bare kom deg til legen du, og om du har en atal lege, så må du forsøke å få bytta ut vedkommende med en annen om det er mulig! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...