Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå oktober


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Guest Mira2.0
13 timer siden, Pixie skrev:

Har vært på visning i kveld, leilighet på 40 kvm. Innenfor budsjett, men herregud så stusselig... Uaktuelt uansett viste det seg, de vil ha langtidsleie (3 år). På vei hjem ble jeg ganske så motløs der jeg gikk og så inn i folk sine opplyste, koselige hus med vissheten om at min egen fremtid ikke inneholder det. Det eneste jeg har å se frem til er stusselige hybler.

Husrom blir etter hva du gjør det til. Det er ikke ting og fancy bolig som gjør livet bra. 

1 time siden, Lillekrapyl skrev:

Moro med flom på sørlandet.

Fikk kjelleren full av vann natt til igår. 

Venter på å høre fra forsikringsselskapet, på når det skal komme noen og se på det.

Føler med deg, håper ting ordner seg snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det var jeg som har vært snill i år Fikk tilbakebetalt for ungufør for alle årene jeg har vært på aap. Julaften kom tidlig i år, for dette var ikke forventet overhodet! Jeg er i sjokk for å si de

Nå syns jeg mannfolka trenger litt positiv omtale her! Min ødelegger aldri noe i sinne, nekter meg aldri å låne noe han betaler for av streamingtjenester - (WTF??) er verdens snilleste med både meg, b

Jeg smelter. Valpelyder  twiggy er naturtalent.  Da gikk ihvertfall tiden  

Posted Images

1 time siden, Belgerpia skrev:

Når du har to av tre hunder forsikret, så er det tings iboende faenskap at det er den som er uforsikra som skader seg :(
Stakkars lille frallen sitter på vent på NMBU i påvente av øyeoperasjon. 
Det æ'kke no billig, og egentlig helt katastrofe :)
Men vi får se da, om noen trenger et Tamron objektiv (70-200mm), et kamerahus og eventuelt en relativt ny pc :(
Noe må man få skrapt sammen. *ristepåhodet*

Nei, så innmari kjedelig, selv om det er typisk. God bedring og lykke til!

1 time siden, Lillekrapyl skrev:

Moro med flom på sørlandet.

Fikk kjelleren full av vann natt til igår. 

Venter på å høre fra forsikringsselskapet, på når det skal komme noen og se på det.

Basseng i kjelleren er bare morsomt om det er gjort riktig med fliser og klor-rensesystem... Håper det ikke blir for store skader!

1 time siden, Turb skrev:

Pigg var til behandling idag og han har visst skjevbelastet litt en stund - siden vi er usikker på om han har ryggsmerter eller ikke blir det tramadol en stund framover for å se om vi ser noen endring i atferden hans og ev ryggrøntgen for å se etter spondylose eller LTV-problematikk (så jo fint ut på ettårsbildene, men røntget ikke spesifikt for det og da er det vanskelig å se ordentlig), ev om det har kommet pålagringer på hoftene... jeg biter meg litt hardt i innsiden av kinnene og håper vi finner en løsning...

God bedring til Pigg!

1 time siden, Debbie skrev:

Og jeg gleder meg til alle de herlige småhistoriene,og skråblikkene vi skal få fra deg fremover, om valpetida:wub:

Jeg også!

1 time siden, Debbie skrev:

Lykke til med operasjon.

Tusen takk!

1 time siden, Debbie skrev:

Her hos oss gikk også fanene i år, har aldri skjedd før. Men har aldri sett ho i så dårlig pels som ho er i nå heller, elendig..

Det er det som er så rart - hun har hatt tykk og glansfull pels, rikt med underull. Men den har vært fullstendig feilfarget, med et sterkt rødbrunskjær i alt det sorte. Men nå røyter hun som bare pokker, inkludert fanene. Jeg vet jo hvorfor - hun går på medisiner som ville føre til økt pelsvekst, og deretter økt røyting. Så får vi se når hun får tilbake sin vanlige pels, helst sort :P Jeg ble jo advart om at pelsen kunne bli sprø og stri av å gå på kortison, men det har ikke skjedd. I hvert fall ikke hittil, og nå har hun jo vært uten kortisontabletter i cirka to måneder.

Pelsen betyr ikke en DRITT, men det er fascinerende at fanene bare er borte, særlig på en hund som alltid pleier å ha lange faner som trekker med seg mye drit og bøss. Men da jeg gredde gjennom i går så løsnet alt :P 

1 time siden, Debbie skrev:

Her går det fremover, for første gang for veldig mange dager så har jeg orket å dusje. Prima har tilogmed fått en tur til postkassa og tilbake.. Jeg tror fremdeles jeg har feber, for jeg sitter i sofan med et tynt pledd,pyjamas og har verandadøra oppe- og synes det er varmt..

Men jeg er på bedringens vei... denne var tøff... og jeg skjønner ikke at jeg kan bli så syk av en forkjølelse. Men deilig å føle at jeg er ren igjen. Ha en fin dag soniser

Fortsatt god bedring!

@2ne og @Siri - jeg vet at jeg ikke får gjort noe om det går til ******* i morgen, men det er likevel noe med å føle at jeg er der for henne. Og om det går helt til *******, så trenger jeg å ta farvel. Jeg har mistet hund som jeg ikke fikk tatt avskjed med, fikk ikke avsluttet, og det var en veldig merkelig sorgprosess, hvor jeg tok meg i å ha glemt at hunden var borte på en helt annen måte enn man vanligvis kan leve i fornektelse. Jeg skjønner jeg ikke kan redde henne, men tanken på at noe går galt uten at jeg er der, at noe skal skje når hun er blant fremmede, at hun skal være forlatt og jeg ansvarsløs... Det fucker skikkelig med hodet og hjertet mitt.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Pringlen skrev:

Nå er det jo de i olje som er gode da. Med majones på. De i tomat er bare ekle...

Jeg vemmes bare ved tanken :x 

16 minutter siden, Mira2.0 skrev:

Husrom blir etter hva du gjør det til. Det er ikke ting og fancy bolig som gjør livet bra. 

Helt enig :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Jeg skal aldri selge hus igjen! Nå er jeg svett, stressa og sliten! Men vi fikk solgt, og det ble 50 000 over takst. Nå skal jeg på hytta og slappe av...

Har venner som selger bolig i Drammen for tida - herregud så mye styr altså!!! Jeg skal bo her til min døyan dag :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Belgerpia skrev:

Ååå... jeg har fått prisen, og det er langt over det jeg frytet *leroppgitt*
Og nei, jeg kommer heller ikke til å ha uforsikret hund igjen, ei heller fralle - for det koster jo en formue å forsikre de.

Tror jeg har århundrets hodepine :(

:hug: 

21 minutter siden, SFX skrev:

Nei, så innmari kjedelig, selv om det er typisk. God bedring og lykke til!

Basseng i kjelleren er bare morsomt om det er gjort riktig med fliser og klor-rensesystem... Håper det ikke blir for store skader!

God bedring til Pigg!

Jeg også!

Tusen takk!

Det er det som er så rart - hun har hatt tykk og glansfull pels, rikt med underull. Men den har vært fullstendig feilfarget, med et sterkt rødbrunskjær i alt det sorte. Men nå røyter hun som bare pokker, inkludert fanene. Jeg vet jo hvorfor - hun går på medisiner som ville føre til økt pelsvekst, og deretter økt røyting. Så får vi se når hun får tilbake sin vanlige pels, helst sort :P Jeg ble jo advart om at pelsen kunne bli sprø og stri av å gå på kortison, men det har ikke skjedd. I hvert fall ikke hittil, og nå har hun jo vært uten kortisontabletter i cirka to måneder.

Pelsen betyr ikke en DRITT, men det er fascinerende at fanene bare er borte, særlig på en hund som alltid pleier å ha lange faner som trekker med seg mye drit og bøss. Men da jeg gredde gjennom i går så løsnet alt :P 

Fortsatt god bedring!

@2ne og @Siri - jeg vet at jeg ikke får gjort noe om det går til ******* i morgen, men det er likevel noe med å føle at jeg er der for henne. Og om det går helt til *******, så trenger jeg å ta farvel. Jeg har mistet hund som jeg ikke fikk tatt avskjed med, fikk ikke avsluttet, og det var en veldig merkelig sorgprosess, hvor jeg tok meg i å ha glemt at hunden var borte på en helt annen måte enn man vanligvis kan leve i fornektelse. Jeg skjønner jeg ikke kan redde henne, men tanken på at noe går galt uten at jeg er der, at noe skal skje når hun er blant fremmede, at hun skal være forlatt og jeg ansvarsløs... Det fucker skikkelig med hodet og hjertet mitt.

Lykke til i morgen :hug: 

 

Jeg har fått brev om å rapportere inn hva jeg har av inntekter på bolig jeg eier men ikke bor i, og til å begynne med skjønte jeg lite. Jeg bor jo i leiligheten jeg eier. Men, etter litt graving i dokumenter som selger har sendt inn på eiendommen, så ser jeg at på seksjoneringsdokumentet har han telt seksjoner motsatt av hva  han har gjort i alle andre dokumenter. Så jeg 'bor' i naboens seksjon og han i min, og de oppe hos hverandre.. Dette blir en liten ryddejobb i dokumenter, og det er i hvert fall ikke vi som skal betale det papirarbeidet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Malinka skrev:

Jeg har fått brev om å rapportere inn hva jeg har av inntekter på bolig jeg eier men ikke bor i, og til å begynne med skjønte jeg lite. Jeg bor jo i leiligheten jeg eier. Men, etter litt graving i dokumenter som selger har sendt inn på eiendommen, så ser jeg at på seksjoneringsdokumentet har han telt seksjoner motsatt av hva  han har gjort i alle andre dokumenter. Så jeg 'bor' i naboens seksjon og han i min, og de oppe hos hverandre.. Dette blir en liten ryddejobb i dokumenter, og det er i hvert fall ikke vi som skal betale det papirarbeidet!

Oi, det hørtes jo skikkelig smart ut :o Det minner meg om da jeg skulle kjøpe ny bil, og forhandler tok min gamle i innbytte... Selgeren hadde greid å føre opp feil i salgsmeldingen, så jeg stod som kjøper av min egen, gamle bil :lol: Det ble ikke oppdaget før etter et par år da jeg brått visstnok hadde en avskiltingsbegjæring på den nye bilen fordi det ikke var gjennomført eierskifte på den (ok - jeg husker ikke helt historien nå, men jeg fikk i hvert fall et par ganger tilsendt regning for årsavgiften på bilen fra forhandleren og ikke Tolletaten :lol: Det burde jo ha ringt en bjelle allerede da, men...). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Siri said:

Klart du skal... klart du skal...  

Døh.. Hvis dere syns Ali er bortskjemt, hvor bortskjemt blir ikke et sånt lommerusk da, tror du? :lol: 

1 hour ago, puddellover said:

Det er ikke valper etter Hayday? I såfall MÅ du ha toy:lol::wub:

Aner ikke, jeg spurte ikke hvem foreldra var :lol: Den er fra Ann Mari, i hvert fall :P 

1 hour ago, SFX said:

 

@2ne og @Siri - jeg vet at jeg ikke får gjort noe om det går til ******* i morgen, men det er likevel noe med å føle at jeg er der for henne. Og om det går helt til *******, så trenger jeg å ta farvel. Jeg har mistet hund som jeg ikke fikk tatt avskjed med, fikk ikke avsluttet, og det var en veldig merkelig sorgprosess, hvor jeg tok meg i å ha glemt at hunden var borte på en helt annen måte enn man vanligvis kan leve i fornektelse. Jeg skjønner jeg ikke kan redde henne, men tanken på at noe går galt uten at jeg er der, at noe skal skje når hun er blant fremmede, at hun skal være forlatt og jeg ansvarsløs... Det fucker skikkelig med hodet og hjertet mitt.

Jeg skjønner at det føkker med hodet og hjertet ditt, men for hundens del vil det neppe ha noe å si om du er der eller ikke. Av det jeg kan huske av neddopinger er ingenting liksom, jeg tipper det ikke er så annerledes for hunder. Så da blir det for deg, ikke egentlig for Foenix. Den delen sitter nok mer i hjertet enn i hodet ditt :hug: 

--

AN har jeg kommet hjem fra min månedlige samtale med psykiatrisk sykepleier, jeg fikk samtidig henta varer på Nes sykepleierprodukter (de skulle egentlig vært henta på fredag, men overraskende nok :sheldon: var ikke varen kommet da jeg var innom der), henta væske og kortison på Apotek-1, og kjøpt bikkjemat. Nå er jeg kobla opp til væskebehandling igjen, fordi jeg tviler på at jeg gidder det i morra når jeg skal tidlig opp og inn til Oslo for en MR :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Siri said:

Selvsagt hadde jeg det... :aww:                            :D 
Lykke til - det blir sikkert bra når de har rota ferdig i tåa di :D 

Selvsagt :aww::lol: Litt godt at jeg for en gangs skyld surrer mindre enn jeg tror? Eller skremmende at jeg tror jeg surrer med at jeg ikke surrer, eller? :lol: 

 Vel når det har grodd blir det sikkert bra? For nå kjennes det ut som de har klippa tånegla i tre deler og nappa ut to av delene med rota - og hey, det er akkurat det de har gjort :o  

4 hours ago, Belgerpia said:

Når du har to av tre hunder forsikret, så er det tings iboende faenskap at det er den som er uforsikra som skader seg :(
Stakkars lille frallen sitter på vent på NMBU i påvente av øyeoperasjon. 
Det æ'kke no billig, og egentlig helt katastrofe :)
Men vi får se da, om noen trenger et Tamron objektiv (70-200mm), et kamerahus og eventuelt en relativt ny pc :(
Noe må man få skrapt sammen. *ristepåhodet*

huff :(:hug: 

4 hours ago, Lillekrapyl said:

Moro med flom på sørlandet.

Fikk kjelleren full av vann natt til igår. 

Venter på å høre fra forsikringsselskapet, på når det skal komme noen og se på det.

Usj :hug: 

 

Fikk ikke skrive under quoten til @Snoffe - men nåå gjør det vondt, og blødde gjennom før jeg kom hjem. Men var bare fasinerende da de drev på. :lol:  Men takk for medfølelse - den trengs nå og de neste dagene kjenner jeg. Æw! 

4 hours ago, Snoffe said:

 

Å operere tær er veldig vondt, så all medfølelse fra meg :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

16 minutter siden, Raksha skrev:

Selvsagt :aww::lol: Litt godt at jeg for en gangs skyld surrer mindre enn jeg tror? Eller skremmende at jeg tror jeg surrer med at jeg ikke surrer, eller? :lol: 

Jeg synes det er betryggende at jeg får SMS fra sykehuset noen dager før jeg skal dit, jeg (nevner selvsagt ikke at jeg "noen" ganger blir usikker på om jeg har skrevet opp riktig time liksom... :aww:). 

16 minutter siden, Raksha skrev:

 Vel når det har grodd blir det sikkert bra? For nå kjennes det ut som de har klippa tånegla i tre deler og nappa ut to av delene med rota - og hey, det er akkurat det de har gjort :o  

:lol: Sorry, men... Men det BLIR sikkert bra! Etter hvert... sikkert... 

Fortsetter jeg prosjekt "spise ut av fryseren"... I dag har jeg stekte potetbåter, sosisser, en oppvarmet rotmos - og litt gulrot og kålrot i rå tilstand. Jeg vedder hu'e mitt på at ingen ville smakt at de sosissene har tilbragt et par år i fryseren min :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Siri skrev:

Jeg også :ahappy:

Jeg tror faktisk jeg tok telling et par-tre dager (= hjemme fra jobb) forrige gang jeg var forkjøla, jeg også, og det bruker jeg jo aldri å ha behov for ellers liksom. 

Nå så jeg at dørene til den ene "garasjen" hadde blåst opp, så jeg måtte ut og lukke dem og lage ny festeanordning. Heldigvis blåste det mer enn det regnet, for jeg gadd jo ikke å ta på meg regnklær bare for en snartur ut... 

Men et par-tre dager. Jeg er på snart ei uke...Og ja jeg burde gått til legen før, men det har ikke vært mulig. Får ringe imorra.

Jeg er nok ikke helt frisk nei... jeg har sovet siden sist jeg var innom her..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lege/sykepleie/helsevesenmnsker? Er det nå på tide å ta influensavaksine? Glemte det jo i fjor helt til jeg ble syk og da var det liksom too late - i år skal jeg jammen få den med meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Debbie skrev:

Men et par-tre dager. Jeg er på snart ei uke...Og ja jeg burde gått til legen før, men det har ikke vært mulig. Får ringe imorra.

Ja, jeg skjønte at du hadde vært dårlig lengre altså.. og ja, det ER lenge for en forkjølelse (jeg synes jo det var lenge med 3 dager liksom)... Så husj på seg og dra til legen!!! 

Jeg driver forresten med mer sånn "lage noe av det man har i skapene" for tida... forrige uke bakte jeg brød av en ferdiggreie som hadde stått i skapet i et par år - og nå står det et steinalderbrød i ovnen, også det fra en ferdigblanding jeg kjøpte for snart 2 år siden :aww: 

Edit: Og så brøt sola gjennom skydekket her og lagde sååå fint lys... men brått bare datt det vann ned fra himmelen :o Tror jegutsetter den sykkelturen vi skulle på (samling av sau er utsatt til i morgen). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Da var frøken fralle operert, og alt har gått fint - men fy fader for et medisinregime.
Del 1 - nå håper jeg bare noen har lyst til å kjøpe objektivet mitt så jeg får kjøpt medisiner *ler* For nå er det virkelig skrapa *sukk*
Om noen vet om noen som er på jakt etter ny PC - bærbar HP, kan finne spec - så si ifra. Den var ny i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Da var frøken fralle operert, og alt har gått fint - men fy fader for et medisinregime.
Del 1 - nå håper jeg bare noen har lyst til å kjøpe objektivet mitt så jeg får kjøpt medisiner *ler* For nå er det virkelig skrapa *sukk*
Om noen vet om noen som er på jakt etter ny PC - bærbar HP, kan finne spec - så si ifra. Den var ny i juni.

:hug:Håper det løser seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

 

 

Fikk ikke skrive under quoten til @Snoffe - men nåå gjør det vondt, og blødde gjennom før jeg kom hjem. Men var bare fasinerende da de drev på. :lol:  Men takk for medfølelse - den trengs nå og de neste dagene kjenner jeg. Æw! 

Får vondt i mine egne tær når jeg tenker på det *grøsser* 

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Belgerpia said:


 

æsjda :(

Bra hun har fått operasjonen. Hadde jeg hatt banken full av gryn skulle jeg kjøpt både kamera, objektiv og PC. Men dessverre er kontoen heller rimelig skrapa

 

4 hours ago, SFX said:

 

@2ne og @Siri - jeg vet at jeg ikke får gjort noe om det går til ******* i morgen, men det er likevel noe med å føle at jeg er der for henne. Og om det går helt til *******, så trenger jeg å ta farvel. Jeg har mistet hund som jeg ikke fikk tatt avskjed med, fikk ikke avsluttet, og det var en veldig merkelig sorgprosess, hvor jeg tok meg i å ha glemt at hunden var borte på en helt annen måte enn man vanligvis kan leve i fornektelse. Jeg skjønner jeg ikke kan redde henne, men tanken på at noe går galt uten at jeg er der, at noe skal skje når hun er blant fremmede, at hun skal være forlatt og jeg ansvarsløs... Det fucker skikkelig med hodet og hjertet mitt.

Forstår behovet, håper alt går på skinner og du får et strålende resultat i andre enden. Lykke til :thumbs: 

 

4 hours ago, Malinka said:

Jeg har fått brev om å rapportere inn hva jeg har av inntekter på bolig jeg eier men ikke bor i, og til å begynne med skjønte jeg lite. Jeg bor jo i leiligheten jeg eier. Men, etter litt graving i dokumenter som selger har sendt inn på eiendommen, så ser jeg at på seksjoneringsdokumentet har han telt seksjoner motsatt av hva  han har gjort i alle andre dokumenter. Så jeg 'bor' i naboens seksjon og han i min, og de oppe hos hverandre.. Dette blir en liten ryddejobb i dokumenter, og det er i hvert fall ikke vi som skal betale det papirarbeidet!

:blink: det hørtes ut som tidenes papirrot...

 

2 hours ago, Raksha said:

 

 

God bedring til tåa! 
 

58 minutes ago, Symra&Pippin said:

At det går an å bli så lykkelig av å finne en gammel Lypsyl!

det hadde jeg også blitt akkurat nå <tørre lepper> 

 

@Lillekrapyl håper du får ting tørt og "tilbakestilt til normalen" snart :)
 

@Debbie fortsatt god bedring. Håper forkjølelsen slipper taket snart. 

@Turb god bedring til Pigg! 

og Gratulerer med salget @Stine


 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
1 time siden, Turb skrev:

Lege/sykepleie/helsevesenmnsker? Er det nå på tide å ta influensavaksine? Glemte det jo i fjor helt til jeg ble syk og da var det liksom too late - i år skal jeg jammen få den med meg.

 

JA det er tid for vaksiner for dem som vaksinerer seg mot infulensa

26 minutter siden, Belgerpia skrev:

Da var frøken fralle operert, og alt har gått fint - men fy fader for et medisinregime.
Del 1 - nå håper jeg bare noen har lyst til å kjøpe objektivet mitt så jeg får kjøpt medisiner *ler* For nå er det virkelig skrapa *sukk*
Om noen vet om noen som er på jakt etter ny PC - bærbar HP, kan finne spec - så si ifra. Den var ny i juni.

God bedring til frøken Fralle 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...