Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå oktober


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

9 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Å lytte til kroppens og sjelens signaler er første steg på veien til helbredelse. Jungelord fra Snåsa. Men jeg kjenner følelsen. Jeg må alltid overbevise meg selv, igjen og igjen om at jeg er for syk til å dra på jobb. Blir helt sliten av all bevisføringen overfor meg selv. Vi er for godt oppdratt tror jeg.

Jeg lurer på hvordan vi hadde vurdert dersom vi ikke hadde fått fullt betalt for den første sykedagen? Tror kanskje hjernen hadde overbevist oss om at neida, sååå syk er jeg ikke :aww: 

8 timer siden, enna skrev:

Jeg måtte i dag ta igjen en del jobbing på univeristetet, så ble sittende 14 timer nonstop. Kom hjem til understimulerte hunder (som er godt ivaretatt selv om jeg er borte, men de får ikke fullt så mye hodebry). Og de to mine sa fra tydelig ved å gi meg noen skikkelige velkomstnapp bak begge to... jadda...jeg vet jeg er savna. Koselig det, men trekk til dere tenna! :hyper:

Det kalles lovebites :lol: 

8 timer siden, enna skrev:

Og ja - mange lyver om sine raser - dvs de unnlater å fortelle hele sannheten. Enten fordi de fotrenger det som ikke er bra, eller fordi de  er redd "represalier" fra rasemiljøet. Så spør de som ikke har rasen lenger. Da får du også med det negative.

Evt snakke med noen som har stukket fingeren i jorda og ikke hodet i sanden :lol: 

7 timer siden, Kaisen skrev:

Hun er verken halvdød eller dausjuk, takk gud for det:lol: men det er ikke så greit å se at bikkja skjelver som et aspeløv fordi hun er kald. Og det er en fordel at jeg kan ha henne liggende i bilen innimellom også. Så lenge det finnes alternativer, så tenker jeg at det er bedre å prøve det, enn å bevisst se på at bikkja holder på å fryse ihjel. Det er ikke snakk om at hun fryser bare litt :)

Men er det fordi hun er kald? Jeg husker våre chihuahuas skalv som aspeløv - alltid nesten. Vi trodde jo de frøs og var kalde, men så fant vi ut etter hvert at nei, den skjelvingen var egentlig bare en slags spenningsskjelving og var visst ganske vanlig. 

Jeg greier forresten ikke å se for meg at jeg skal ha noe annet enn briard - verken nå eller framover. Av og til tenker jeg at joda, det hadde jo vært morsomt å prøve noe annet, men hva skulle det ha vært? 

-3 grader i morges og frost på jordet. Herlig! Det passer jo da godt at den strikkegenseren jeg har bestilt, akkurat nå er ferdig, og har jeg flaks kommer den i posten om et par dager :bananas:Den har sauer på seg... :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det var jeg som har vært snill i år Fikk tilbakebetalt for ungufør for alle årene jeg har vært på aap. Julaften kom tidlig i år, for dette var ikke forventet overhodet! Jeg er i sjokk for å si de

Nå syns jeg mannfolka trenger litt positiv omtale her! Min ødelegger aldri noe i sinne, nekter meg aldri å låne noe han betaler for av streamingtjenester - (WTF??) er verdens snilleste med både meg, b

Jeg smelter. Valpelyder  twiggy er naturtalent.  Da gikk ihvertfall tiden  

Posted Images

Guest Belgerpia

For en herlig helg - litt amputert i og med at vi er midt i et drypperegime, men alt går fint med øynene til frøken fralle.
Dog har frustrasjonen min nådd nye høyder. H har - hele livet - vært en "markerer", dvs. hun startet relativt tidlig med å markere i senger, sofa, hundetepper osv.  Hun har derfor ikke hatt tilgang til soverommet siden hun var halvannet år gammel. Dog har hun fått ligge i stua - hun har markert på hundetepper, i hundestolen osv. - og i sofaen (den er dekket av tepper, men relativt ny stoffsofa - sier seg selv at det ikke er så hyggelig). Hun markerer på liggeplassene til Malin. Det eskalerer ved løpetid.
Dyna mi er pisset på så mange ganger, og har vært vasket så mange ganger at den nylig med erstattet med en ny fin dyne - om fredagen passet det frøken fralle å markere på den også, mens jeg var i rommet - det var forøvrig ikke første markering den dagen, det var to fine pissblaute flekker på dyna, som lå i sofaen - fordi jeg har vært hyggelig å ligget i stua for å passe på bøttehuet om natta.....
Jeg trenger neppe å si at jeg ble rasende, flaks for henne at hun er nyoperert. Hun har tilbragt resten av helgen (når vi har vært innendørs) - i bingen til valpen, eller i bur. Hun er ikke særlig imponert, og skjønner jo selvsagt ikke hvorfor - men sånn blir det fremover. Den får ikke være i møbler, eller i nærheten av noen tepper som noen andre har ligget på, eller som tilhører meg.

Dette markeringsbehovet forekommer bare hjemme, og hos oppdretter - eller rettere sagt, hun har markert hos mamma og pappa også - når Malin fikk være med inn. Uten andre hunder tilstede er det ingen tegn til markering. Ei heller hos Tone - selv om Malin er der.

Som sagt, det eskalerer ved løpetid - og det har blitt MYE MER etter at jeg fikk valpen. Det er så ille nå at hun, som nevnt, ikke får være i nærheten av tekstiler. Hvilket jo er litt slemt for en hund som er vant til å få ligge der hun vil (unntatt i senga), og gjøre som hun vil. Og jeg har helt ærlig, fått nok - jeg har ikke tenkt å kvitte meg med hverken puddel eller valpen fordi H mener de tar for stor plass - jeg vurderer imidlertid å omplassere Hermine. Det skjærer i hjertet, men jeg orker ikke den pissinga, og jeg synes ikke det er noe hyggelig å være atal med henne heller - dvs. at hun må bo i bur og binge innendørs resten av livet.
Så - om noen vet om noen som ikke har hund, og som ønsker seg en lydig, hyggelig, sosial, kjælen, hengiven og elskelig fralle - skrik ut. Hun elsker lange turer, dog ikke turer i temperaturer over 15 grader - hun har atopisk kløe, men det holdes i sjakk med 2,5 mg kortison annenhver dag, ellers er hun frisk som en fisk, og har aldri vært syk en dag. PM

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frost og sol ute, tenk at vær kan gjøre meg så glad! :heart: Gleder meg til å gå tur etterpå!

Jeg virrer fryktelig rundt raser, nå forandrer jo livet mitt seg i en retning som ikke er forenelig med den rasen jeg egentlig hadde bestemt meg for! Nå passer det jo med en ny staff (når Trym og Tuva er borte) men vil jeg ha det? Jeg tenker mer og mer på mellom puddel, men vil jeg ha det? Hva vil jeg egentlig ha? :icon_confused:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
1 time siden, 2ne skrev:

Jeg veit hva slags type hund jeg vil ha, og da snevres aktuelle raser inn en del. Det er ikke så innmari mange raser jeg kunne tenkt meg, men av de jeg vurderer med ujevne mellomrom, så er de aktive, lettlærte, førerorienterte og lette i kroppen. Jeg trives veldig godt med puddel, men jeg er ikke så fan av pelsstellet, særlig ikke nå som leddgikta er så aktiv igjen, så hadde jeg funnet en puddel-ish rase med mindre pelsstell, så hadde jeg vurdert å bytte. Jeg finner ikke noe jeg syns er likt nok da. 

Der er jeg og. Jeg er veldig snever på hvilke egenskaper jeg ønsker meg i en hund, både mentalt og fysisk, og da er det veldig få raser som når opp. Selv om det er mange flere raser som teoretisk skal ha de egenskapene jeg vil ha.

Men jeg lurer litt på hvordan innehund det blir etter Ymse. Heldigvis er han bare 4,5 år, så det er lenge til jeg trenger å bestemme det. Men jeg vil ha de samme egenskapene. Jeg elsker belgere og de passer meg perfekt. Problemet er bare at jeg trenger en belger med gode bruksegenskaper, men jeg konkurrerer ikke i lydighet/bruks lenger. Hvor mange bruksoppdrettere vil selge en god valp til en som  i hovedsak skal bruke bruksegenskapene som trekkhund? Hunden vil få alt den trenger av aktivitet og trening, og mer til, men den vil høyst sannsynlig ikke konkurreres med (om ikke min motivasjon kommer tilbake på magisk vis). Utstillingsvariantene har ikke det jeg trenger av trøkk og arbeidskapasitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Jeg veit hva slags type hund jeg vil ha, og da snevres aktuelle raser inn en del. Det er ikke så innmari mange raser jeg kunne tenkt meg, men av de jeg vurderer med ujevne mellomrom, så er de aktive, lettlærte, førerorienterte og lette i kroppen. Jeg trives veldig godt med puddel, men jeg er ikke så fan av pelsstellet, særlig ikke nå som leddgikta er så aktiv igjen, så hadde jeg funnet en puddel-ish rase med mindre pelsstell, så hadde jeg vurdert å bytte. Jeg finner ikke noe jeg syns er likt nok da. 

Jeg prøvde meg her inne på å finne en cockerliknede rase med enklere pels og fikk beskjed om å kjøpe meg et kosedyr... :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

 

Det er jo mer hyggelig å gå tur med en hund som ikke fryser enn en som ikke trives på tur da, så om potesokker og dekken er det som skal til, så er det vel bare å kle på den litt :) 

Sånne ting skjønner jeg ikke :lol: (ikke de kortpelsete bikkjene mine heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Snusmumrikk said:

Der er jeg og. Jeg er veldig snever på hvilke egenskaper jeg ønsker meg i en hund, både mentalt og fysisk, og da er det veldig få raser som når opp. Selv om det er mange flere raser som teoretisk skal ha de egenskapene jeg vil ha.

Men jeg lurer litt på hvordan innehund det blir etter Ymse. Heldigvis er han bare 4,5 år, så det er lenge til jeg trenger å bestemme det. Men jeg vil ha de samme egenskapene. Jeg elsker belgere og de passer meg perfekt. Problemet er bare at jeg trenger en belger med gode bruksegenskaper, men jeg konkurrerer ikke i lydighet/bruks lenger. Hvor mange bruksoppdrettere vil selge en god valp til en som  i hovedsak skal bruke bruksegenskapene som trekkhund? Hunden vil få alt den trenger av aktivitet og trening, og mer til, men den vil høyst sannsynlig ikke konkurreres med (om ikke min motivasjon kommer tilbake på magisk vis). Utstillingsvariantene har ikke det jeg trenger av trøkk og arbeidskapasitet.

Åh, de står ikke akkurat i kø, de som både kan og vil ha bruksbelgere, så jeg ville nok ikke vært urolig for om det er noe å få kjøpt eller ikke, om jeg var deg. 

3 minutes ago, Kokospaniel said:

Jeg prøvde meg her inne på å finne en cockerliknede rase med enklere pels og fikk beskjed om å kjøpe meg et kosedyr... :sleep:

Ja, det hender vi er veldig hyggelige her inne :P 

3 minutes ago, Pringlen said:

Sånne ting skjønner jeg ikke :lol: (ikke de kortpelsete bikkjene mine heller)

Mens jeg, som fryser fra september til mai, skjønner det veldig godt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Snusmumrikk skrev:

Hvor mange bruksoppdrettere vil selge en god valp til en som  i hovedsak skal bruke bruksegenskapene som trekkhund? Hunden vil få alt den trenger av aktivitet og trening, og mer til, men den vil høyst sannsynlig ikke konkurreres med (om ikke min motivasjon kommer tilbake på magisk vis). Utstillingsvariantene har ikke det jeg trenger av trøkk og arbeidskapasitet.

Det tror jeg ikke er noe som helst problem! Tipper de fleste oppdrettere, enten de avler for bruks eller ikke, vil være sjeleglad for å få en valpekjøper som deg :) Og bikkja vet jo ikke at den bare får trene og ikke konkurrere - det er jo strengt tatt, når alt kommer til alt, viktigst at hunden blir aktivisert. Selvsagt ser det ikke så flott ut på papiret når man ikke kan dokumentere det ene eller det andre med flotte meritter, men det spiller vel ikke så stor rolle, tenker jeg :D 

8 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Jeg prøvde meg her inne på å finne en cockerliknede rase med enklere pels og fikk beskjed om å kjøpe meg et kosedyr... :sleep:

:lol: 

Sitter bak persiennene og nyter de spede solstrålende som tross alt slipper inn... For en utrolig vakker dag! Det var deilig å lufte hundene på "tørt" gress (frosten gjør ikke skoa så våte som morgendugg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Meg skrev:

men det er jo bare EN valp som har hatt leverbetennelse, i Bærum? Jeg har jo inntrykk av at sånt skjer fra tid til annet? Min veterinær sier det ikke er nødvendig, men det er jo omdiskutert, så jeg er ikke sikker jeg

Hvis din veterinær sier det ikke er nødvendig så hadde jeg hørt på det. Det er jo klart noe som skjer og det er ikke ønskelig med overvaksinering heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok utgangspunkt i hunden jeg hadde. Hvilke egenskaper likte jeg og vil jeg ha videre, og hvilke vil jeg ikke ha/ha mindre av. 

Under den paraplyen er det jo maaaaange raser som passer, så da har jeg sett på hunder jeg kjenner, hva liker/misliker jeg hos dem f.eks. Flat og Schäfer synes jeg "er for mye", energien blir for eksplosiv på et vis ifht hva jeg ønsker akkurat nå. 

Lapphund og whippet blir for sære/stae/egne med potensiellt jaktinnstinkt som jeg vil ha minst mulig av denne gang. 

Fralle, chihuahua, italiensk mynde m.m. Blir for smått akkurat nå. 

Den rasen som har skilt seg ut for meg nå er Collie, det er nok andre som kan passe akkurat like godt, men jeg har enda til gode å finne et punkt de ikke stemmer på ifht hva jeg vil ha akkurat nå. 

Alle de andre nevnte raser er hunder jeg godt kan tenke meg en eller annen gang iløpet av livet, men ikke akkurat nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Belgerpia :hug: så kjedelig, håper du finner en løsning.

 

Gikk tur ganske tidlig i dag fordi det var kaldt og jeg ville gå tur i kulden :ahappy: så når jeg kom inn så lagde jeg kakao og rundstykker, og satt på en film :ahappy: fin start på dagen! Jeg fikk brukt den fine islandsull mariusullgenseren min, og Casper hadde på seg den nye fine rosa/kamo genseren din :D vi var veldig fine :D

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg har vist denne tiden skulle komme, men nå går det plutselig veldig fort, og jeg er noget frynsete i nervene pga dette ? 

Til helga er vi forhåpentligvis helt ferdig med oppussingen av huset. Feieren kommer på kontroll på mandag. Takstmann må vi få tak i, og håper han også kan komme mandag. Stylisten kommer tirsdag/onsdag. Og forhåpentligvis kan fotografen onsdag. 

Da kan plutselig huset vårt ligge ute om 14 dager på Finn, og allerede i slutten av den uka kan vi ha skrevet under salgskontrakten.. DET er en merkelig følelse ?

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det skikkelig kaldt på stua da vi sto opp, men det er grei temperatur på dagen. Kan løsningen være å kjøpe timer og sette i stikkkontakten med panelovnen på stua, slik at varmen slår seg på om natta, kanskje?

Har veggpeis som får opp varmen veldig raskt, men Nico synes den er så usannsynlig skummel, så jeg liker ikke å bruke den mer enn nødvendig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Jeg lurer på hvordan vi hadde vurdert dersom vi ikke hadde fått fullt betalt for den første sykedagen? Tror kanskje hjernen hadde overbevist oss om at neida, sååå syk er jeg ikke :aww: 

Sikkert sant, og det er sikkert mange som har litt dårlig arbeidsmoral. Men jeg er også helt overbevist om at det finnes folk med for god arbeidsmoral, og det går på helsa løs. Jeg kjenner minst to sånne.

Snart avsted til dekkskift, og da kan ikke Symra være med siden jeg ikke får plass til både hundebur og dekk i bilen. Da blir hun skuffet, nå som hun nettopp har oppdaget, til sin glede, at det ikke er en sånn dag da mor skal på jobb. Jaja, blir jo ikke så lenge borte, og etterpå skal vi gå tur i fint høstvær!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 2ne skrev:

Jeg veit hva slags type hund jeg vil ha, og da snevres aktuelle raser inn en del. Det er ikke så innmari mange raser jeg kunne tenkt meg, men av de jeg vurderer med ujevne mellomrom, så er de aktive, lettlærte, førerorienterte og lette i kroppen. Jeg trives veldig godt med puddel, men jeg er ikke så fan av pelsstellet, særlig ikke nå som leddgikta er så aktiv igjen, så hadde jeg funnet en puddel-ish rase med mindre pelsstell, så hadde jeg vurdert å bytte. Jeg finner ikke noe jeg syns er likt nok da. 

Det er jo mer hyggelig å gå tur med en hund som ikke fryser enn en som ikke trives på tur da, så om potesokker og dekken er det som skal til, så er det vel bare å kle på den litt :) 

Har du sett på kromfohrländer? De er puddellike i kroppen og i Finland har de brukt mellompuddel som en del av innkryssingsprosjektet, så der finner man linjer det er mye mellompuddel i. Morsom rase iallefall, og de har ganske god kontroll på sykdommene i rasen. 

Jobbemotivasjonen min etter høstferien er egentlig ganske lav gitt. To prøver rettet på to timer...

Også er jeg generelt deppa for tiden, ting går ikke bra med Pigg, så spørs hva som skjer gitt... men prøver iherdig å tenke på noe annet. Imorgen skal vi ha innvielsesfest på jobb, det blir morsomt. Lab til labrunde er under planlegging og jeg skal tørke støv av finskoa :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 2ne skrev:
10 timer siden, Pringlen skrev:

Hvis ikke bikkja di er halvdød og dausjuk, så går du bare tur med den, uten noe om og men...

Det er jo mer hyggelig å gå tur med en hund som ikke fryser enn en som ikke trives på tur da, så om potesokker og dekken er det som skal til, så er det vel bare å kle på den litt :) 

Veldig enig. Jeg syns det er direkte slemt å dra med seg en hund som fryser ut, uten hensyn. Hunder er like forskjellige som mennesker når det kommer til frysing, noen fryser når det nærmer seg null og andre er tilsynelatende upåvirket selv i sterk kulde og det på tross at de er korthårede. Jeg har selv hunder i begge deler av skalaen og jeg er ikke den som 'skjemmer' bort hundene med dekken i tide og utide, så de som lett fryser, har ikke blitt 'påført' lav kuldetoleranse. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent, men jeg ville vært hjemme @SFX
Uansett hva du valgte håper jeg formen er bedre.

Høres ikke noe morsomt ut @Belgerpia. Håper det løser seg, enten den ene eller andre veien. Skjønner godt at du ikke orker leve med sånn marking, jeg hadde blitt sprø.

Jeg vet heldigvis hva slags hund vi skal ha neste gang, blir det samme. Forhåpentligvis kommer det en valp i løpet av 2018.

Akkurat nå passer vi hunden til et familiemedlem og siden han ikke er vandt med hundeluke så står luka oppe. Håper det ikke blir for kaldt inne på hunderommet for de. Men nå er sola kommet, så det ser ut på web kamera som at det går greit.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemme fra jobb. Det kommer rare knitrelyder når jeg puster, og hadde jeg hatt mer energi hadde jeg forsøkt å lage en musikalsk rytme av det. Men det har jeg ikke, så.. Jeg er en blanding av Darth Vader og en gresshoppe.

Foenix er barbert en del, selvfølgelig, og skjermen har gnagd på en del av halsen hvor det er mest barbert. Kan jeg modde skjermen på noe vis, eller er det bedre å sette plaster på henne? Hun rister en del på hodet, så det er nok hovedårsaken til gnagsåret, at skjermen ristes fram og tilbake. Den sitter ikke stramt. Hun bruker den kun på natta og når jeg drar fra henne, ellers bruker hun en oppblåsbar halsring. Men jeg vil jo ikke at hun skal få gnagsår på halsen.

Så kjedelig at det ender med omplassering, @Belgerpia, men jeg forstår deg. Jeg fikk besøk av ei venninne med miniatyrhannhund som pisset og markerte inne hos meg hvor som helst, når som helst. Jeg syntes det var irriterende og plagsomt, særlig når en ikke så det og fant inntørket gult oppover en dør en uke etterpå. Det skulle vært Glam som hadde gjort på besøk... Men går det bra med H etter operasjonen? 

...skulle jeg ønske at jeg orket å gå opp trappa så jeg kunne få sokker på føttene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Annik skrev:

I dag var det skikkelig kaldt på stua da vi sto opp, men det er grei temperatur på dagen. Kan løsningen være å kjøpe timer og sette i stikkkontakten med panelovnen på stua, slik at varmen slår seg på om natta, kanskje?

Jeg bruker timer på varmeovnen på badet - da står jeg opp til varmt og deilig bad hver morgen :) 

19 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Sikkert sant, og det er sikkert mange som har litt dårlig arbeidsmoral. Men jeg er også helt overbevist om at det finnes folk med for god arbeidsmoral, og det går på helsa løs. Jeg kjenner minst to sånne.

Det kommer jo også litt an på hva man jobber med, selvsagt... Er man mye blant folk og kan være en real smittebombe, så er det vel ingen hit. Jeg kan jo enkelt løse det ved å ha hjemmekontor, så kan jeg sitter der og snøfte og nyse og hoste så mye jeg vil, uten at det går ut over andre heldigvis :D 

19 minutter siden, Turb skrev:

Også er jeg generelt deppa for tiden, ting går ikke bra med Pigg, så spørs hva som skjer gitt... men prøver iherdig å tenke på noe annet. 

Æsj altså... :hug:

Akkurat nå, SFX skrev:

Foenix er barbert en del, selvfølgelig, og skjermen har gnagd på en del av halsen hvor det er mest barbert. Kan jeg modde skjermen på noe vis, eller er det bedre å sette plaster på henne? Hun rister en del på hodet, så det er nok hovedårsaken til gnagsåret, at skjermen ristes fram og tilbake. Den sitter ikke stramt. Hun bruker den kun på natta og når jeg drar fra henne, ellers bruker hun en oppblåsbar halsring. Men jeg vil jo ikke at hun skal få gnagsår på halsen.

Kanskje den sitter for løst? Jeg ville kanskje forsøkt å sette på noe polstring rundt halsringen, men også kanskje dekket til der det har blitt sår? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...