Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå oktober


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det var jeg som har vært snill i år Fikk tilbakebetalt for ungufør for alle årene jeg har vært på aap. Julaften kom tidlig i år, for dette var ikke forventet overhodet! Jeg er i sjokk for å si de

Nå syns jeg mannfolka trenger litt positiv omtale her! Min ødelegger aldri noe i sinne, nekter meg aldri å låne noe han betaler for av streamingtjenester - (WTF??) er verdens snilleste med både meg, b

Jeg smelter. Valpelyder  twiggy er naturtalent.  Da gikk ihvertfall tiden  

Posted Images

49 minutes ago, Monikawt said:

Gjelder det alt av kjøtt i utlandet? Eller fortsatt bare svin?

Trikiner først og fremst svin og annet vilt som store gnagere. Går ikke på hjortedyr og kveg og sau. Salmonella og div annet "svineri" - alt kjøtt og spesielt fjærkre (og egg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pixie skrev:

Vi fikk en kjempefin tur i nydelig høstvær, Uno fikk løpe løs i skogen og fant seg et gjørmehull å kose seg i. Så stabla vi bilen pinlig full av utstyr, mat, senger og leker og dro. Nå fikk han også møte eldste sønn i huset, noe som gikk litt heftig for seg siden gutten bare plutselig sto i døråpninga uten at noen hørte ham komme inn. Det ble litt for skummelt, så Uno bjeffet og bjeffet og guttungen visste ikke helt hva han skulle tro. Det ordna seg til slutt, han ble godkjent. Håper det går greit der i kveld, planen var at yngste guttungen skulle være alene hjemme noen timer med Uno. Vi har kommet hjem til et hus som kjennes fryktelig tomt. Vi har ryddet bort alt hundeutstyr fra stua og støvsuget, nå skal jeg bare spise litt før jeg begynner å vaske. Tror det er greit å ha noe å gjøre på i kveld...

:console: Krysser fingrene for at han blir å stortrives i nytt hjem, det hjelper (litt) å vite at de trives og har det bra. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
11 timer siden, Siri skrev:

For en idiot!!! Men altså... har jeg nevnt at jeg alltid går en stor bue rundt dem som står og demonstrerer matvarer og sånt i butikkene? :lol: Jeg kan jo ikke smake på noe og risikere at jeg synes det er helt python - for det kan jeg jo ikke SI høyt :lol: 

 

Joda, det kan du si. Jeg har hørt verre. For eksempel har jeg blitt utskjelt av en forelder hvis barn ikke fikk smake på noe før jeg hadde snakket med han. Det er ikke lov å gi til barn under en viss alder pga fare for allergier, intoleranser, og alle store og små problemer barnet kan få som følge av det. 
Det var jo det dummeste han hadde hørt! Han mente da at jeg måtte selv på fritiden nekte unger å kjøpe sitt eget lørdagsgodt. Jeg måtte også spørre alle jeg traff om de faktisk tålte det de skulle kjøpe.
Han spurte deretter om jeg hørte hvor dumt det han sa var?! 
Ja, jeg hører hvor dumt det du sier er... svarte jeg. :pinch: 
Da kjeftet og ropte han enda mer, så til slutt ba jeg ham om å holde kjeft, komme seg vekk, ellers skulle jeg tilkalle vaktene og få ham forvist fra butikken. 
Og siden har ingen sett ham! 

 

10 timer siden, enna skrev:

Sitat datter: "Det å dø merker man ikke selv. Det er bare de andre rundt deg som kjenner på det. Det samme er det om man er dum - det er et problem for andre og ikke for den dumme. Så dum og død er nesten det samme"

:D:teehe:

:lol:  

Hun er smart! :D 

8 timer siden, enna skrev:

I 8 mnd har LIta hatt et "normalt" kosthold og ikke brydd seg med tekstiler. I går havna ho på kjøret igjen...oppdaga vi ved leggetid. Da kom ho trekkende med en av mors tunikaer, stjålet fra skittentøyet. En arm var borte (finner den ikke noe sted, så den har nok havna i sluket som heter "Lita"), og en stor bit av ryggdelen var borte...
I god form, så det kommer vel ut bak etterhvert...Men ho lever jo farlig.

Men Lita da! :o
Får håpe det kommer ut denne gangen og at det ikke blir ny runde med tarmslyng og all belastningen som følge av den..

5 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg husket vin på veien hjem, men jeg glemte snop! :|

:o 
Da må du prøve igjen i morgen. Kan ikke gå uten snop! Du får ta litt ekstra vin i kveld for å trøste deg selv, så kjøper du ny flaske i morgen også :lol: 

6 timer siden, JeanetteH skrev:

Dere vet slike dager der små detaljer som bare ikke er som du vil blir drit irriterende og kjempe stort også blir du enda mer irritert for du er sånn? Og enda det er nydelig høstvær ute. 

Jupp... den dagen er i dag...

Det er det man kaller for møkkadager, og det er slike dager jeg spiser ekstra sjokolade og ser på Netflix så lenge jeg kan:hug: 

2 timer siden, Pixie skrev:

Vi fikk en kjempefin tur i nydelig høstvær, Uno fikk løpe løs i skogen og fant seg et gjørmehull å kose seg i. Så stabla vi bilen pinlig full av utstyr, mat, senger og leker og dro. Nå fikk han også møte eldste sønn i huset, noe som gikk litt heftig for seg siden gutten bare plutselig sto i døråpninga uten at noen hørte ham komme inn. Det ble litt for skummelt, så Uno bjeffet og bjeffet og guttungen visste ikke helt hva han skulle tro. Det ordna seg til slutt, han ble godkjent. Håper det går greit der i kveld, planen var at yngste guttungen skulle være alene hjemme noen timer med Uno. Vi har kommet hjem til et hus som kjennes fryktelig tomt. Vi har ryddet bort alt hundeutstyr fra stua og støvsuget, nå skal jeg bare spise litt før jeg begynner å vaske. Tror det er greit å ha noe å gjøre på i kveld...

:console: 

 

1 time siden, Siri skrev:

Flere ganger i dag har jeg hørt om den agressive elgkua som er besluttet avlivet fordi hun terroriserer folk... Jeg har foreløpig ikke sett ett eneste sinna-innlegg på FB om at man må LA KUA LEVE :aww: Men den er kanskje for stygg til at den vekker sympati hos folket... 

Jeg har ikke fått med meg noen sinna-ku en gang. Men kanskje det har med det å gjøre at man spiser kyr, elg, hjort, osv? Det er kanskje et litt mer distansert forhold til den slags dyr, og dermed tenker man ikke over det. 
Ikke vet jeg. Tanken bare slo meg her jeg satt og leste :aww: 

 

Det var en ekstremt aktiv dag på demo i dag. Herregud, så mye folk! Over 1300 sjokoladebiter har jeg delt ut på 6 timer, og over 150 personer har kjøpt med seg. Tiden fløy av gårde da heldigvis :D 

Når jeg var ferdig kom jeg hjem til taco og fornøyd Sjef. Herlig! 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, *Kat84* skrev:

Da må du prøve igjen i morgen. Kan ikke gå uten snop! Du får ta litt ekstra vin i kveld for å trøste deg selv, så kjøper du ny flaske i morgen også :lol: 

Jeg kjøpte en kartong så jeg kan vel nesten ikke drikke opp alt i kveld. :lol: Og jeg må nok ut og kjøpe snop i morgen ja.

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme i sofaen fra fine dager i Sølen :D Fine turer, spor og felttrening og godt selskap. Nå er Pigg opp ned i sofaen, han var rett ut i bilen hele veien hjem også. Tar på å være selskapelig på kveldene og snusehund i skogen på dagene... 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, @Pixie, håper Uno trives i sitt nye hjem, og at du finner et sted å bo du vil trives så du kan begynne ditt nye liv.

Jeg oppdaget at vaskemaskinen har tømt vannet utover baderomsgulvet. Det er lov til å bli litt grinete da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Joda, det kan du si. Jeg har hørt verre. For eksempel har jeg blitt utskjelt av en forelder hvis barn ikke fikk smake på noe før jeg hadde snakket med han. Det er ikke lov å gi til barn under en viss alder pga fare for allergier, intoleranser, og alle store og små problemer barnet kan få som følge av det. 
Det var jo det dummeste han hadde hørt! Han mente da at jeg måtte selv på fritiden nekte unger å kjøpe sitt eget lørdagsgodt. Jeg måtte også spørre alle jeg traff om de faktisk tålte det de skulle kjøpe.
Han spurte deretter om jeg hørte hvor dumt det han sa var?! 
Ja, jeg hører hvor dumt det du sier er... svarte jeg. :pinch: 
Da kjeftet og ropte han enda mer, så til slutt ba jeg ham om å holde kjeft, komme seg vekk, ellers skulle jeg tilkalle vaktene og få ham forvist fra butikken. 
Og siden har ingen sett ham! 

For et herlig sjarmtroll :lol: Jeg kunne aldri - ALDRI - jobbet i serviceyrker :aww: 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Jeg har ikke fått med meg noen sinna-ku en gang. Men kanskje det har med det å gjøre at man spiser kyr, elg, hjort, osv? Det er kanskje et litt mer distansert forhold til den slags dyr, og dermed tenker man ikke over det. 
Ikke vet jeg. Tanken bare slo meg her jeg satt og leste :aww: 

https://www.nrk.no/ho/vorteelgen-ma-do-1.13720830

1 minutt siden, SFX skrev:

Jeg oppdaget at vaskemaskinen har tømt vannet utover baderomsgulvet. Det er lov til å bli litt grinete da...

Men da kan du jo bare kle av deg og late som om du har fått deg basseng :D 

Det ER deilig med nyvaska og nybørsta hunder... bare synd det varer så kort. I morgen har jeg tenkt at Willy  skal få være fotomodell helt alene uten Gnagsåret. Da blir han nok veldig glad :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Etter 2-3 måneder med å henge ukesvis etter i akkurat nå tråden så er jeg nå ajour!! :banana: Å hoppe over noe er for pyser nemlig :lol:

My trist som har skjedd på sensommeren, mange fine sonenhunder som har blitt borte :hug:

Her har det ikke skjedd så mye. Jeg har kommet 2 uker ut i min 3 uker lange ferie, jeg håper den siste uka går saaakte! Vil ha ferie for alltid!

20171001_171912(0).thumb.jpg.e1b6ffd17aa48f612fc23e34a07a51d5.jpg

Snapchat-1927565695.thumb.jpg.b5e12b162da7d034be5e58a57e2eae68.jpg

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monab88 skrev:

Endelig! Etter 2-3 måneder med å henge ukesvis etter i akkurat nå tråden så er jeg nå ajour!! :banana: Å hoppe over noe er for pyser nemlig :lol:

:lol: Nei, man hopper faktisk ikke over noe i AN-tråden... Det er jo ikke mulig? :lol: 

Akkurat nå, Monab88 skrev:

My trist som har skjedd på sensommeren, mange fine sonenhunder som har blitt borte :hug:

Her har det ikke skjedd så mye. Jeg har kommet 2 uker ut i min 3 uker lange ferie, jeg håper den siste uka går saaakte! Vil ha ferie for alltid!

20171001_171912(0).thumb.jpg.e1b6ffd17aa48f612fc23e34a07a51d5.jpg

Snapchat-1927565695.thumb.jpg.b5e12b162da7d034be5e58a57e2eae68.jpg

De kulissene der er bare helt uvirkelige altså... Så utrolig vakkert - og det blir jo ikke noe styggere av å ha de der firbeinte i fronten heller liksom :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åneeei... vi skal i dåp neste søndag. Jeg skulle levere dressen til samboer på rens tidligere i uken siden han har vært bortreist. Har jeg huska det? NEI.

Noen som vet hvor lang tid det pleier å ta? Skal innom å levere den i morgen, å høre. Men er litt småstressa her jeg sitter:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Tervtøtta er så søt :heart: Fikk besøk av den gravide kjæresten til broren min i kveld. Hun hadde akkurat rukket å sette seg ned i sofaen da tervtøtta klatret forsiktig opp i fanget hennes og la seg til i armkroken før hun la hodet på babymagen. Hund er ikke lov i sofaen her, men der skulle hun ligge og dermed basta liksom. Hun hadde et blikk jeg aldri har sett på henne før, og var så rolig og forsiktig i alle bevegelser at jeg ble litt rørt :icon_redface: Gleder meg til babyen kommer, og jeg blir tante for første gang :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråler ut.no etter fine turer i området, men jeg ender vel opp med å gå her i nærheten kjenner jeg meg selv rett. Jeg savner litt utsikt her må jeg innrømme, så en liten topptur hadde gjort seg. Eller kanskje jeg bare skal legge avgårde hjemmefra, se hvor langt jeg klarer/gidder å gå og så få samboer til å plukke meg opp? :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Tråler ut.no etter fine turer i området, men jeg ender vel opp med å gå her i nærheten kjenner jeg meg selv rett. Jeg savner litt utsikt her må jeg innrømme, så en liten topptur hadde gjort seg. Eller kanskje jeg bare skal legge avgårde hjemmefra, se hvor langt jeg klarer/gidder å gå og så få samboer til å plukke meg opp? :P 

Jeg savner også ofte å komme meg opp i høyden her jeg bor. Kan du ta bilen og kjøre opp på Budor kanskje? Der er du jo på rundt 7-800 moh i hvert fall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
11 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg kjøpte en kartong så jeg kan vel nesten ikke drikke opp alt i kveld. :lol: Og jeg må nok ut og kjøpe snop i morgen ja.

 

Drikker du en kartong i dag får du nok ikke kommet deg ut før å kjøpe snop i morgen. Det lureste er helt klart å bare kjøpe snopet i morgen, og ikke høre på meg i kveld :lol:

 

10 timer siden, Siri skrev:

For et herlig sjarmtroll :lol: Jeg kunne aldri - ALDRI - jobbet i serviceyrker :aww:

Nei det er en grunn til at jeg har flyttet min tjenesteyting over til kontor og telefonkontakt :aww: Sleng på å få killerblikk fra unger, bli knurret til og å få masse dumme spørsmål fra folk som ikke forstår at mat ikke bare oppstår i gryter og stekepanner... Ja, jeg er lei og blir ikke mer people person av det :lol:

Det er bare inntil videre jeg må fortsette demoer siden vi bare er to stk her i distriktet som jobber. 

Men SNART er jeg ferdig med det :D

10 timer siden, Siri skrev:

Det har jeg ikke sett andre steder :blink:

Vi har kommet til den episoden av Zoo hvor det er en diger tarantell. Jeg ser på alt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg savner også ofte å komme meg opp i høyden her jeg bor. Kan du ta bilen og kjøre opp på Budor kanskje? Der er du jo på rundt 7-800 moh i hvert fall :) 

Ja, jeg vurderer det, har ikke vært der oppe ennå, men jeg ser for meg at det er mye folk der på en solfylt lørdag? Jeg takler ikke å gå i kø og trives best i områder der jeg ikke treffer så mange. Jupp, enstøing blitt:ermm:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, linjer skrev:

dere... hva  betyr:  P1+O.R. ? p1... da tenker jeg tenner, men har ingen aning her jeg sitter. 
Også hvordan funker de andre rangeringene av ED og HD? 

Har du en kontekst? P1 er også en radiokanal :-D 

HD avleses med følgende diagnoser i Norge: A, B, C, D og E. A og B er fritt, så er det svak, middels og sterk.

AD avleses etter følgende skala: 0, 1, 2 og 3. Fri, svak, middels og sterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Ja, jeg vurderer det, har ikke vært der oppe ennå, men jeg ser for meg at det er mye folk der på en solfylt lørdag? Jeg takler ikke å gå i kø og trives best i områder der jeg ikke treffer så mange. Jupp, enstøing blitt:ermm:

Det er ikke så mange som går tur der oppe når det ikke er vinter eller bærsesong tror jeg :lol: Det er mange løyper man kan gå, og det er ganske langt mellom folka tror jeg. JeanetteH og jeg var på tur der for noen år siden på omtrent denne tida, og det var ikke mange folka vi møtte da :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Nei, man hopper faktisk ikke over noe i AN-tråden... Det er jo ikke mulig? :lol: 

De kulissene der er bare helt uvirkelige altså... Så utrolig vakkert - og det blir jo ikke noe styggere av å ha de der firbeinte i fronten heller liksom :wub:

Nei, tenk så utenfor man blir av å gå glipp av et innlegg! Eller *grøss* en hel side! :o

Det ER virkelig helt fantastisk! Jeg skulle ønske det lå mye nærmere Østlandet (sivilisasjonen), bare uten at det ble noe ekstra folk her :aww:

Nå er jeg i seng før midnatt på en fredag i ferien min, ingenting er som å sovne mens man ligger og ser serie på ipaden.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, JeanetteH skrev:

Dere vet slike dager der små detaljer som bare ikke er som du vil blir drit irriterende og kjempe stort også blir du enda mer irritert for du er sånn? Og enda det er nydelig høstvær ute. 

Jupp... den dagen er i dag...

Jeg har også en slik dag i dag. Derfor fikk jeg plutselig innfall om å gjøre det beste ut av det - jeg har litt snop liggende og jeg planlegger lage meg vaffler :yes: 

---

@Pixie og @Symra&Pippin var det vel. På mine poser står det porsjoner, og ikke personer. Og jeg spiser 1,5-2 porsjoner til et måltid :P Hvorfor en porsjon er så liten vet jeg ikke da..

Og Pixie :hug: 

---

Jeg var hos legen for en del uker tilbake og ble henvist til en kiropraktor. Når jeg kommer frem viser det seg at det er en privat lege, og etter to timer står kvitteringene dertil. Må jeg nå betale i dyre dommer fremover? Hilsen frøken ny-i-livet :huh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi fått endelig beskjed om at vi fikk leie huset vi var på visning, åh så jeg er lettet og glad! Litt unna allfarvei, 3 sov og 2 bad, enebolig uten huseiere i samme hus, eget hunderommet, nesten 3 mål fritomt (inkludert cirka 1 mål 'hundetreningsbane'). Og best av alt, Så mange hunder man vil :D 

Nå kan jeg begynne tenke på inngjerding og eventuelt hundegård, jo. Bare en måned til innflytting :o 

Dette skal bli bra, kanskje man endelig føler seg trygg og komfortabel med å gå ut av huset :heart: 

  • Like 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...