Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå oktober


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

30 minutter siden, Snøfrost skrev:

Ja, kan se den at turen til Finland og de bestilte hvite kanskje trumfer et Ali-kull akkurat nå. 
Og siden lille er sort så blir den jo kamuflert blant de andre, så da er den ikke egentlig der, er den vel? :P 
 

Så kjedelig da :( 
Går det bra med dere?

 

Agurken skal på toppen, får ikke hjelpe at det egentlig er mer praktisk å ha den under :aww: 

Og klart du får lov til å henge her :)

 

Jeg er sliten jeg, tar på å ikke være hjemme på 3 dager. I dag har jeg jo bare vært på jobb. Det skal jeg i morgen også. Jobben er topp, men helst ville jeg vært hjemme merker jeg. Fri i helgen, så da blir det hjemmekos på meg i alle fall :) (så sier vi ingenting om at huset hadde fortjent en god omgang med vaskeutstyr både her og der).

Ja veldig kjedelig. Det går greit. Men utrolig kjipt at det skjedde.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det var jeg som har vært snill i år Fikk tilbakebetalt for ungufør for alle årene jeg har vært på aap. Julaften kom tidlig i år, for dette var ikke forventet overhodet! Jeg er i sjokk for å si de

Nå syns jeg mannfolka trenger litt positiv omtale her! Min ødelegger aldri noe i sinne, nekter meg aldri å låne noe han betaler for av streamingtjenester - (WTF??) er verdens snilleste med både meg, b

Jeg smelter. Valpelyder  twiggy er naturtalent.  Da gikk ihvertfall tiden  

Posted Images

1 time siden, Siri skrev:

Sitter jeg og ser på strikkemønster :o Jeg har ikke tatt i en strikkepinne siden jeg studerte... jeg tror ikke engang jeg husker hvordan man legger opp? Men brått fikk jeg lyst til å strikke sauemønster :aww: 

Sinnasau-jakke! :D

Karoline er bortskjemt med oldemor som strikker til henne, så hun fikk sin i dag(riktig nok litt stor enda, så en liten stund til det passer). Jeg ønsker meg en lik! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Siri skrev:

Jeg ser ikke på bokstaven... jeg er bare fornøyd med at jeg får på meg str 40 :P 

Men når de da ikke går så langt oppi bokstavene... Aksjonisten for at klær skal passe flest mulig hever fanen sin og toger i vei. En dame i størrelse 40 er ikke large!! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Teserere skrev:

Nå har tempen falt :frantics:bare dag 59 :fear:

Tuva fødte på dag 60, mammaen hennes begge gangene og halvsøstrene hennes :D Så oppdretter var rimelig sikker på at Tuva kom til å gjøre det og :lol:

Lykke til!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, *Kat84* skrev:

Det positive er at det er sjokolade det går i denne helga. Da er det alltid masse å gjøre, og dagene flyr av gårde. Så kan jeg glede meg til neste helg. Da har jeg for en gangs skyld fri :) Da håper jeg det blir bra vær, slik at jeg kan ta lange turer både lørdagen og søndagen :D 

For en idiot!!! Men altså... har jeg nevnt at jeg alltid går en stor bue rundt dem som står og demonstrerer matvarer og sånt i butikkene? :lol: Jeg kan jo ikke smake på noe og risikere at jeg synes det er helt python - for det kan jeg jo ikke SI høyt :lol: 

9 timer siden, Annik skrev:

Sinnasau-jakke! :D

Karoline er bortskjemt med oldemor som strikker til henne, så hun fikk sin i dag(riktig nok litt stor enda, så en liten stund til det passer). Jeg ønsker meg en lik! :lol:

:lol: Hvordan ser en sinnasau ut? Vel - vi har jo møtt noen sinnasauer her og der, men de er jo veldig søte, da :lol: 

29 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Men når de da ikke går så langt oppi bokstavene... Aksjonisten for at klær skal passe flest mulig hever fanen sin og toger i vei. En dame i størrelse 40 er ikke large!! 

En dame i størrelse 40 må gjerne ha XXL i t-skjorter... selv uten å være særlig godt utstyrt i fronten :aww: Jeg har gitt opp størrelsesbetegnelser, jeg :aww: 

Sitter jeg med hjemmekontor igjen... Det er så himla mer praktisk enn å måtte stresse avgårde til jobb (eller - jeg stresser jo strengt tatt ikke engang. Jeg putler meg jo bare avgårde når morgenstellet er ferdig og hundene er lufta og har fått maten sin). Nå sitter jeg i solskinn og nyter en vakker høstdag. Da vi var ute på lurterunde, hørte jeg også det jeg regner med var elglos nedi skauen her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

En dame i størrelse 40 må gjerne ha XXL i t-skjorter... selv uten å være særlig godt utstyrt i fronten :aww: Jeg har gitt opp størrelsesbetegnelser, jeg :aww: 

Og det er da jeg blir galen. For de lager jo ikke flere "x'er" på klærne selv om de krymper størrelsene. (Ikke korstog mot deg, men mot klesprodusentene). Det er ganske mange som ikke passer inn og ganske få produsenter som ønsker en bit av det markedet. Gjelder begge ender av skalaen, både for lita og for stor. 

Ellers er det sol her også :-) Hvis det holder seg, er det best å komme seg tidlig hjem. Men det var kaldt på morraen, må snart finne frem vinterdekka på bilen...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det min tur til å være hysterisk hundemamma. Vilje ble røntget med grad 3 på begge albuene og er inne på Lillestrøm nå for artroskopi. Var nesten på gråten når jeg leverte han men jeg vet jo at de er flinke og at han blir godt fulgt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Aha, så det var der sola ble av! :brr:

Jepp - og jeg har tenkt å beholde den litt også, for det er ikke sånn at vi har sett så veldig mye til den tidligere i år :D 

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Og det er da jeg blir galen. For de lager jo ikke flere "x'er" på klærne selv om de krymper størrelsene. (Ikke korstog mot deg, men mot klesprodusentene). Det er ganske mange som ikke passer inn og ganske få produsenter som ønsker en bit av det markedet. Gjelder begge ender av skalaen, både for lita og for stor. 

Jamen jeg er jo enig - dette med størrelser er jo håpløst. Jeg har vel bare innsett at min kropp ikke er skapt for dagens mote (men jammen er jeg glad for at de fleste som produserer fritidstøy fortsatt har normale størrelser :D)

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Ellers er det sol her også :-) Hvis det holder seg, er det best å komme seg tidlig hjem. Men det var kaldt på morraen, må snart finne frem vinterdekka på bilen...

Jeg vurderer om jeg må avspasere litt i dag, bare fordi det er fint vær :D Men det var kaldt her også - frost i gresset de to siste dagene :) 

Akkurat nå, Vilje skrev:

I dag er det min tur til å være hysterisk hundemamma. Vilje ble røntget med grad 3 på begge albuene og er inne på Lillestrøm nå for artroskopi. Var nesten på gråten når jeg leverte han men jeg vet jo at de er flinke og at han blir godt fulgt opp.

Æsj, så kjedelig :( Håper det går bra i dag :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 5 mnd gammel valp på jobb. Etter lek med en annen hund, ble hun rar og noe plaget henne i munnen. Så spyttet hun ut 2 tenner. Hun er jo alderen der de gjerne begynner med tannfelling, men siden jeg alltid må være litt hysterisk og tenke det verste: tenk hvis det ikke er valpetenner?:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat datter: "Det å dø merker man ikke selv. Det er bare de andre rundt deg som kjenner på det. Det samme er det om man er dum - det er et problem for andre og ikke for den dumme. Så dum og død er nesten det samme"

:D:teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Perfect Image said:

Tar lett gråbein enn denne i skogen så nærme emoji58.pngc6b8eef91b456a5b1afd0881932017bd.jpg

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
 

På norsk side av grensa? Villsvinkjøtt skal være godt, har jeg hørt. Ikke smakt det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kokospaniel said:

Er det, må bare trikintestes før en setter tenna i det

Det må alt svinekjøtt. Og er grunnen til at svinekjøtt skal gjennomstekes skikkelig. 

Greit å ha i bakhodet også når man spiser kjøtt i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vilje skrev:

I dag er det min tur til å være hysterisk hundemamma. Vilje ble røntget med grad 3 på begge albuene og er inne på Lillestrøm nå for artroskopi. Var nesten på gråten når jeg leverte han men jeg vet jo at de er flinke og at han blir godt fulgt opp.

:hug:Håper de ikke finne noe skummelt på artroskopien og at han ikke vil få plager av graden han har. Skjønner godt at du blir hysterisk hundeeier av det der :hmm:

 

Nå skal jeg snart spise lunsjen min, en veggis-burger fra middagen i går. Så skal jeg ta flere hørselstester før jeg drar for å handle hårfarge, etterveksten min er godt på overtid...Så skal gutta få tur i det fine været før vi tar livet med ro i sofaen i kveld. Jeg digger fredager!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 8 mnd har LIta hatt et "normalt" kosthold og ikke brydd seg med tekstiler. I går havna ho på kjøret igjen....oppdaga vi ved leggetid. Da kom ho trekkende med en av mors tunikaer, stjålet fra skittentøyet. En arm var borte (finner den ikke noe sted, så den har nok havna i sluket som heter "Lita"), og en stor bit av ryggdelen var borte...
I god form, så det kommer vel ut bak etterhvert...Men ho lever jo farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, enna skrev:

I 8 mnd har LIta hatt et "normalt" kosthold og ikke brydd seg med tekstiler. I går havna ho på kjøret igjen...oppdaga vi ved leggetid. Da kom ho trekkende med en av mors tunikaer, stjålet fra skittentøyet. En arm var borte (finner den ikke noe sted, så den har nok havna i sluket som heter "Lita"), og en stor bit av ryggdelen var borte...
I god form, så det kommer vel ut bak etterhvert...Men ho lever jo farlig.

En hel arm og en del av ryggen er borte og du har ikke litt hetta? Om alt det havna i magen på en hund hadde ikke jeg greid å slappe av hvertfall. Jeg vet av en schæfer som måtte opereres pga en liten kjøkkenklut...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, SFX skrev:

Det har gått rimelig bra her tidligere - et par døgn de må holdes atskilt for akles beste, men ellers relativt rolig og vanlig. Ikke at jeg stoler på dem blindt ellers i løpetiden, en tar jo forholdsregler for å unngå paring. Da Glam hadde damebesøk han faktisk skulle få pare, så overnattet de her, og han sov godt gjennom natta da også.

Nå holdes de atskilt av andre årsaker, så jeg har akkurat byttet så Foenix kan være litt på kjøkkenet og Glam i stua. Og jeg tror jeg skal tilbringe resten av kvelden i sofaen. Jeg hoster til jeg hyperventilerer eller brekker meg, så da er jeg fornøyd med å ha tettet tre pipehull med betong (håper det ser like greit ut når det har tørket), og fôret fryseren med et par middager. Jeg ble verre nå utover kvelden, jeg antar det kan være fordi huset kjøles ned.

Jeg blir alltid mer pjusk på kvelden, men ofte har jeg blitt bedre morran etterpå.

3 timer siden, Vilje skrev:

I dag er det min tur til å være hysterisk hundemamma. Vilje ble røntget med grad 3 på begge albuene og er inne på Lillestrøm nå for artroskopi. Var nesten på gråten når jeg leverte han men jeg vet jo at de er flinke og at han blir godt fulgt opp.

Usj, da har du lov til å være hysterisk.

 

 

Jeg som var så optimistisk i går, er litt mer negativ i dag. For selv om jeg faktisk har sovet fem timer i strekk i natt- så er jeg faktisk verre i dag igjen... o the joy...

Heldigvis så hadde noen lyst til å låne Prima litt. Og sånn sett er det greit med bedaglige hannhunder... han bare sover han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, Tonje said:

En hel arm og en del av ryggen er borte og du har ikke litt hetta? Om alt det havna i magen på en hund hadde ikke jeg greid å slappe av hvertfall. Jeg vet av en schæfer som måtte opereres pga en liten kjøkkenklut...

 

Nei, jeg har levd m dette dyret i flere år og hun har spist utrolige mengder tekstiler siden hun var liten. Fikk tarmslyng i februar i år pga en sokk.  Ellers har alt kommet ut bak som tovede tau eller blitt kasta opp. Jeg får ikke gjort noe med det så lenge hun ikke har symptomer på at noe er galt. Jeg kan ikke løpe til vet hver dag for å "tømme" henne, og ofte spiser hun ting uten at vi vet det- før vi ser at det kommer ut bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...