Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå oktober


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

38 minutes ago, Siri said:

Det er STOOOOR forskjell på lommerusk og veskehund altså :P 

Jeg er litt usikker på det, kjenner jeg :P 

Jeg fikk forøvrig bilde av den på messenger i går. "Her er valpen din" :lol: Så jeg spurte hva den het, men den hadde ikke fått navn enda. Jeg foreslo Hellandussan eller Kozemose Overdose, jeg :teehe: 

38 minutes ago, Siri said:

Jeg har vurdert om det ikke er på tide ja :lol: 

Det er visst lurt å sjekke sånt med jevne mellomrom, har jeg hørt :P 

38 minutes ago, Siri said:

Vi holder tummarna for positivt resultat på ultralyd :D 

Uoffisiell veiing sier hun har gått opp en kilo, men det kan jo være for mye mat og for lite mosjon også det. Hvis ikke, så har jeg ut fra vekt alene tre drektige tisper her :lol: 

--

Overraskende nok forsvant sola bak noen skyer. Godt jeg ikke er overtroisk, det er fortsatt håp ang UL :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det var jeg som har vært snill i år Fikk tilbakebetalt for ungufør for alle årene jeg har vært på aap. Julaften kom tidlig i år, for dette var ikke forventet overhodet! Jeg er i sjokk for å si de

Nå syns jeg mannfolka trenger litt positiv omtale her! Min ødelegger aldri noe i sinne, nekter meg aldri å låne noe han betaler for av streamingtjenester - (WTF??) er verdens snilleste med både meg, b

Jeg smelter. Valpelyder  twiggy er naturtalent.  Da gikk ihvertfall tiden  

Posted Images

1 time siden, Tonje skrev:

En bekjent av meg spurte om tips angående kjøp av valp og viste meg noen finn-annonser. Jeg svarte ærlig at jeg ikke hadde kjøpt valp derifra og heller kjøpt renraset bla. Vedkommende sa seg helt enig i alt jeg sa og tenkte at det nok var lurt med valp fra seriøs oppdretter som helsetester osv. Vel, nå er det bestemt at det blir nettopp den jeg sa jeg aldri ville kjøpt :P . Folk ass, hvorfor er det så  viktig å gjøre bakgrunnssjekk ved kjøp av dyre ting, men et levende vesen man skal bo sammen med de neste 10-15 årene er ikke så nøye...

Jaja, not my sircus osv. Håper de får en frisk valp i hvert fall!

Jeg sitter på jobb og har gjort klart høreapparater til utover dagen. Effektiv morgen! Været så ut til å bli bra i dag tidlig også, så jeg tror dagen blir fin jeg. Vurderer en tur på klubben for å trene Blazern etter jobb. På tide å teste ut ruta flere steder.

 

Rart det der... Tre ganger de siste årene har jeg brukt mye tid på å "hjelpe" venner med å finne seg hund. To av dem glemte alt jeg hadde sagt og valgte stikk i mot. Nå sier jeg nei hvis noen skulle be om hjelp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett snurten av en eneste jeger! Elgjakta begynte jo 25 sept, men jeg nekter å tro at de har fått kvota si allerede! Ingen harejegere heller, men de har kanskje pause nå? Hjemme så har de pause når elgjakta begynner ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som våknet av at dyna føltes fryktelig tung, gjennomvåt av svette, midt i ei slimete hostekule...

Jeg hater forkjølelse... Og min indre nevrotiker bekymrer seg for sårstell av Foenix når jeg er et tonn med basselusker. Jeg har engangshansker, i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SFX said:

Gjett hvem som våknet av at dyna føltes fryktelig tung, gjennomvåt av svette, midt i ei slimete hostekule...

Jeg hater forkjølelse... Og min indre nevrotiker bekymrer seg for sårstell av Foenix når jeg er et tonn med basselusker. Jeg har engangshansker, i hvert fall. 

Du får kjøpt ansiktsmasker på apotek også, om du føler behov for å ha det ;) Jeg har så du kan få, men det er kanskje en liten omvei å svinge innom her for å hente dem :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Fetter og jeg på vei til hytten for en liten høstferie bare oss to. Gleder meg til å sitte foran peisen og kose meg med en god bok etter at vi har vært på tur. :D Der oppe er det ikke internett, tv eller mobildekning. Ah, dette blir digg! :D 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Artemis skrev:

Pøh, det er da ikke noe å ta på vei for! :P Jeg oppdaget nemlig at Fetter stod oppført i dogweb som norsk utstillingschampion. Tenk at bruksschäferen min har dratt avgårde på minst tre(?) utstillinger og fått cert og championat og greier uten at jeg har merket det. :o 

Hmmm, når jeg tenker meg om så har han vel kanskje sittet litt vel mye foran speilet i det siste og studert den blanke pelsen sin. Blitt litt høy på pæra kanskje... :ermm::rofl:  

:lol::lol: 

27 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg er litt usikker på det, kjenner jeg :P 

Neida, når jeg sier det, så er det sånn... for tenk :aww: 

27 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg fikk forøvrig bilde av den på messenger i går. "Her er valpen din" :lol: Så jeg spurte hva den het, men den hadde ikke fått navn enda. Jeg foreslo Hellandussan eller Kozemose Overdose, jeg :teehe: 

Jamen da er det avgjort, da :lol: 

27 minutter siden, 2ne skrev:

Det er visst lurt å sjekke sånt med jevne mellomrom, har jeg hørt :P 

Jeg hører de sier det... :aww: 

27 minutter siden, 2ne skrev:

Overraskende nok forsvant sola bak noen skyer. Godt jeg ikke er overtroisk, det er fortsatt håp ang UL :D 

En av to... det burde la seg gjøre! 

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg hater forkjølelse... Og min indre nevrotiker bekymrer seg for sårstell av Foenix når jeg er et tonn med basselusker. Jeg har engangshansker, i hvert fall. 

Din indre nevrotiker burde få seg andre ting å tenke på enn katastrofetankene den elsker å dyrke! Du burde få deg en hobby :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjøla. Hosta på meg en kink i ryggen og har fått voltaren av legen. Har blitt enige om at jeg skal gå på jobb, med tilrettelegging. I dag går fint, men klarer ikke å ta den tunge brukeren jeg står på i morgen. Og jeg gruer meg til å gi beskjed om det, fordi det blir alltid surmuling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stine skrev:

Jeg har ikke sett snurten av en eneste jeger! Elgjakta begynte jo 25 sept, men jeg nekter å tro at de har fått kvota si allerede! Ingen harejegere heller, men de har kanskje pause nå? Hjemme så har de pause når elgjakta begynner ihvertfall.

Ikke møtt de her heller, utenom en harejeger. Og jeg vet de bruker jakthytten bak huset mitt som base. Men prøver liksom respektere at de "har" skogen nå, men lurer jo nesten på om de venter på sporsnø eller noe siden jakten er forlenget? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Uno oppdatert på vaksiner og har fått en helsesjekk, greit å kunne vise til at man leverer fra seg en frisk hund. Nå er han sliten, det tar på å være hos skumle veterinæren! Var innom dyrebutikken og fikk godis etterpå da, før vi gikk hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Du får kjøpt ansiktsmasker på apotek også, om du føler behov for å ha det ;) Jeg har så du kan få, men det er kanskje en liten omvei å svinge innom her for å hente dem :) 

Jeg vurderer det. Må uansett på apoteket for å ta ut medisiner til Foenixen, ellers takk ;-) 

1 time siden, Siri skrev:

Din indre nevrotiker burde få seg andre ting å tenke på enn katastrofetankene den elsker å dyrke! Du burde få deg en hobby :lol: 

Er ikke hund hobby, da? Og jeg har ikke TV-kanaler eller laptop, da har jeg bare eget hode som tidsfordriv :-P 

14 minutter siden, Kaisen skrev:

Forkjøla. Hosta på meg en kink i ryggen og har fått voltaren av legen. Har blitt enige om at jeg skal gå på jobb, med tilrettelegging. I dag går fint, men klarer ikke å ta den tunge brukeren jeg står på i morgen. Og jeg gruer meg til å gi beskjed om det, fordi det blir alltid surmuling...

God bedring! 

Jeg har utsatt morgendagens legetime. Ikke helt tidspunkt for å ta lungetest nå, host host. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Ikke møtt de her heller, utenom en harejeger. Og jeg vet de bruker jakthytten bak huset mitt som base. Men prøver liksom respektere at de "har" skogen nå, men lurer jo nesten på om de venter på sporsnø eller noe siden jakten er forlenget? 

Jeg respekterer at det er jakt nå, og jeg går ikke tur i skauen med løse bikkjer nå hvis de er her. Men når det hverken er biler, bikkjer eller folk her så tar jeg meg til rette :D Kan hende de tar pause nå pga høstferien, men det har de ikke gjort før. Eller når jeg tenker meg om så er det første gangen jeg er her når Oppland har ferie, jeg pleier å ha fri når Oslo/Akershus har ferie, men i år så har de samtidig. Sikkert derfor :D

Og jeg fant disse to på tur idag :wub: Tuva hadde akkurat skremt opp en fugl, og det overgår alt annet! Mens Trym må både lukte og se dårlig, for ingen av de fikk med seg disse :teehe:

IMG_20171004_112516.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, JeanetteH skrev:

Ikke møtt de her heller, utenom en harejeger. Og jeg vet de bruker jakthytten bak huset mitt som base. Men prøver liksom respektere at de "har" skogen nå, men lurer jo nesten på om de venter på sporsnø eller noe siden jakten er forlenget? 

 

22 minutter siden, Stine skrev:

Jeg respekterer at det er jakt nå, og jeg går ikke tur i skauen med løse bikkjer nå hvis de er her. Men når det hverken er biler, bikkjer eller folk her så tar jeg meg til rette :D Kan hende de tar pause nå pga høstferien, men det har de ikke gjort før. Eller når jeg tenker meg om så er det første gangen jeg er her når Oppland har ferie, jeg pleier å ha fri når Oslo/Akershus har ferie, men i år så har de samtidig. Sikkert derfor :D

Og jeg fant disse to på tur idag :wub: Tuva hadde akkurat skremt opp en fugl, og det overgår alt annet! Mens Trym må både lukte og se dårlig, for ingen av de fikk med seg disse :teehe:

 

Sikker på at har startet enda der dere bor? :) 

Her starter ikke jakta før i morgen, mens i telemark har de holdt på en ukes tid allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, JeanetteH skrev:

Ikke møtt de her heller, utenom en harejeger. Og jeg vet de bruker jakthytten bak huset mitt som base. Men prøver liksom respektere at de "har" skogen nå, men lurer jo nesten på om de venter på sporsnø eller noe siden jakten er forlenget? 

https://www.njff.no/nyheter/Sider/Hva-gjor-du-nar-du-moter-en-jeger-i-skogen.aspx?utm_source=wehunt&utm_medium=feed&utm_campaign=feed

37 minutter siden, SFX skrev:

Er ikke hund hobby, da? Og jeg har ikke TV-kanaler eller laptop, da har jeg bare eget hode som tidsfordriv :-P 

Jeg tror kanskje det må defineres som litt mer enn en hobby for enkelte :aww: 

Sitter jeg og leser om hule eiker og alt morsomt de kan inneholde :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@2ne Det høres ut som at lommerusket allerede er en del av familien :lol: Krysser fingre for at dere ser fosterblærer på UL :ahappy: 

 

Våknet i morres av alarmen og kunne knapt åpne øynene - det kjentes som at de skulle poppe ut av hodet. Dundrende hodepine og verkende kropp - så da varslet jeg om at jeg dessverre ikke kom i dag jeg. Sov videre til halv tolv, og føler meg litt bedre nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Polfarer skrev:

 

Sikker på at har startet enda der dere bor? :) 

Her starter ikke jakta før i morgen, mens i telemark har de holdt på en ukes tid allerede. 

Ja den er startet, snakket med lederen for jaktlaget for noen uker siden :) 

Akkurat nå, Siri skrev:

Joda, vet jeg kan ferdes og tror nok jeg er trygg + jeg går i merket løype. Men syns liksom at jeg kan holde meg unna de første ukene. Jeg kan bruke jordene her så mye jeg vil liksom (jaktleder/grunneier som eier det). Men om de ikke tenker jakte så forsvinner jeg nok ut i skogen igjen neste uke :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Polfarer skrev:

 

Sikker på at har startet enda der dere bor? :) 

Her starter ikke jakta før i morgen, mens i telemark har de holdt på en ukes tid allerede. 

Som sagt så begynte elgjakta 25 september her :) ø

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Siri said:

Neida, når jeg sier det, så er det sånn... for tenk :aww: 

Nå er det jeg som alltid har rett da, ikke du :P 

2 hours ago, Siri said:

Jamen da er det avgjort, da :lol: 

Nei, det er det ikke :P Jeg planlegger for mange kull på egne tisper til at det er fornuftig å være forvert eller deleier på noen andres, særlig når det ikke er en rase/variant jeg ikke skal avle på selv :P 

2 hours ago, Siri said:

Jeg hører de sier det... :aww: 

Da fungerer ørene i det minste :teehe: 

2 hours ago, Siri said:

En av to... det burde la seg gjøre! 

Vi får krysse fingrene for det! 

44 minutes ago, SFX said:

Jeg vurderer det. Må uansett på apoteket for å ta ut medisiner til Foenixen, ellers takk ;-) 

Bare hyggelig :) 

Og god bedring :ahappy: 

Just now, Line said:

@2ne Det høres ut som at lommerusket allerede er en del av familien :lol: Krysser fingre for at dere ser fosterblærer på UL :ahappy: 

Nei, det er den ikke. Lommerusket jeg ønsket meg var hvit, denne er sort :P Og takk :ahappy: En drøy halvtime til timen nå, og spenningen stiger :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mushi skrev:

Når hadde dere startet å jogge med liten hund? Han er 4 kilo og har litt stutte bein. Ser jo at det er veldig stor forskjell på når folk går normale turer med små og mellomstore/store raser. 

Sheltien min er riktignok ikke så liten som din, men han var med på skogturer på 1-2 timer da han var 3-4 mnd gammel. Jeg jogga ikke på den tida, men med mitt joggetempo og med løs valp som kan regulere farta litt selv så hadde jeg nok starta med korte turer nokså tidlig.

2 timer siden, Toril skrev:

Rart det der... Tre ganger de siste årene har jeg brukt mye tid på å "hjelpe" venner med å finne seg hund. To av dem glemte alt jeg hadde sagt og valgte stikk i mot. Nå sier jeg nei hvis noen skulle be om hjelp igjen.

Folk er rare.

Akkurat nå, 2ne skrev:

 

Nei, det er den ikke. Lommerusket jeg ønsket meg var hvit, denne er sort :P Og takk :ahappy: En drøy halvtime til timen nå, og spenningen stiger :teehe: 

Apropo hvite små, jeg møter av og til på en dame oppi skogen her som går med 3 små hvite og sist jeg møtte henne hadde hun fire. En veldig søt bukett!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 2ne skrev:

Nå er det jeg som alltid har rett da, ikke du :P 

Men om du bare er enig med meg, så har jo du også rett :P 

3 minutter siden, 2ne skrev:

Nei, det er det ikke :P Jeg planlegger for mange kull på egne tisper til at det er fornuftig å være forvert eller deleier på noen andres, særlig når det ikke er en rase/variant jeg ikke skal avle på selv :P 

Men siden når ble hundeeiere vært fornuftige???? :icon_confused:

3 minutter siden, 2ne skrev:

Da fungerer ørene i det minste :teehe: 

Hæhhhh????? 
Bilderesultat for Øre

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...